Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste på VG at 4.bølge ventes i august/september, og allikevel så åpnes grensene til mange land. Jeg skjønner det ikke! Skal vi i høst igjen settes i karantene, ventekarantene, rødt nivå i skole og bhg, på med munnbind igjen osv, for at folk skal få reise på ferie for å sole og bade seg. 

I en annen tråd her så får HI hets fordi hun syns det var dumt at hun fikk vaksinen sin midt i ferien sin, men å reise utenlands og ta med evt smitte hjem er helt greit. Skjønn det den som kan.

Nå snakker ikke jeg om de som skal treffe barn/familie som er nødvendig, men de som skal feste, bade og sole seg for å få ferie.

Og nei, jeg er ikke misunnelig,er vaksinert, men holder meg hjemme.

Anonymkode: 50994...bb4

Fortsetter under...

Fjerde bølge kommer nok uansett, så da kan det være bra at befolkningen har fått føle litt på friheten før høstens runde. Akkurat nå er det ikke mye smitte, og derfor kan de ikke med noe grunnlag holde stengt. Vi kan ikke isolere oss fra verden i ti år i «tilfelle». Om/når smitten stiger blir det evt restriksjoner igjen. Om folk følger smittevernregler og bruker hodet (man kan holde seg hjemme en uke, selv om man ikke er pålagt karantene) osv, så er det ingen fornuftig grunn å la være...

Anonymkode: d4fdd...32e

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fjerde bølge kommer nok uansett, så da kan det være bra at befolkningen har fått føle litt på friheten før høstens runde. Akkurat nå er det ikke mye smitte, og derfor kan de ikke med noe grunnlag holde stengt. Vi kan ikke isolere oss fra verden i ti år i «tilfelle». Om/når smitten stiger blir det evt restriksjoner igjen. Om folk følger smittevernregler og bruker hodet (man kan holde seg hjemme en uke, selv om man ikke er pålagt karantene) osv, så er det ingen fornuftig grunn å la være...

Anonymkode: d4fdd...32e

Men folk bruker ikke hodet, det er jo det som er. Jeg er bare dritt lei alt sammen nå. Syns synd på unga som evt må ha hjemmeskole igjen fordi man på død og liv må dra utenlands. Det gjelder selvsagt turisten hit og. Man kunne venta denne sommeren til "alle" er vaksinerte. Vi klarte oss i fjor og hadde gjort det i år og. 

Dette er min mening og den må jeg få lov til å ha.

Hi

prekæs skrev (10 minutter siden):

Som de fleste har gjort hele tiden, får du stole på FHI.

Ja, men sier seg selv hvordan det blir til høsten. Men det er sant, det er jo valg så er nok derfor.

Hi

Det å sette mennesker i karantene, stenge grenseoverganger etc er veldig inngripende tiltak. 
Land med lav smitteproblematikk er ikke verre å reise til enn rundt om i Norge. Det er jo ikke slik at fordi du krysser en usynlig grenseovergang til et grønt land så blir vi bombardert med virus. Å stenge grenser og sette mennesker i karantene er bare ok så lenge det er forsvarlig, og nå er det ikke lenger forsvarlig flere steder. 

Hvor lenge er det greit å stenge verden synes du?

Det viktigste nå er smittevern på flyplasser og fly, det er der man vil smitte hverandre nå.

Det er ikke mer smitte på stranda i Frankrike eller Italia enn på sørlandet, men så fort en smittet skal stå i kø på en flyplass eller sitte på et fly, så spres den.

Anonymkode: 59f79...ac1

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det viktigste nå er smittevern på flyplasser og fly, det er der man vil smitte hverandre nå.

Det er ikke mer smitte på stranda i Frankrike eller Italia enn på sørlandet, men så fort en smittet skal stå i kø på en flyplass eller sitte på et fly, så spres den.

Delta smitte sprer seg over store deler av Europa, i Norge har vi foreløpig få tilfeller. Det vil nok endre seg nå som folk begynner å reise igjen og vi er derfor nesten garantert en fjerde bølge til høsten. 

Anonymkode: e53dd...29a

Annonse

Men det er slett ikke sikkert fjerde bølgen blir så alvorlig.

Om det ikke blir mange sykehusinnleggelser og dødsfall fordi så mange er vaksinert trenger de ikke så mange restriksjoner.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det er slett ikke sikkert fjerde bølgen blir så alvorlig.

Om det ikke blir mange sykehusinnleggelser og dødsfall fordi så mange er vaksinert trenger de ikke så mange restriksjoner.

Nei, men da blir barn og unge satt i den forbanna karantenen gang på gang. Det gjør noe med folk det altså. Fryktelig uforutsigbart.

Hi

Twintipp skrev (35 minutter siden):

Det å sette mennesker i karantene, stenge grenseoverganger etc er veldig inngripende tiltak. 
Land med lav smitteproblematikk er ikke verre å reise til enn rundt om i Norge. Det er jo ikke slik at fordi du krysser en usynlig grenseovergang til et grønt land så blir vi bombardert med virus. Å stenge grenser og sette mennesker i karantene er bare ok så lenge det er forsvarlig, og nå er det ikke lenger forsvarlig flere steder. 

Til de aller fleste er vaksinerte og vaksinen kommer inn i den vanlige influensavaksinen. Og de aller fleste bil være vaksinerte til hødten, forhåpentligvis.

Hi

Twintipp skrev (1 time siden):

Enig med deg - unødvendig å fortsette å stenge ned alt kun «i tilfelle» - som HI ønsker seg 

Anonymkode: a1b76...c30

Det er godt mulig det kommer en bølge nummer 4. Når eller hvis den kommer vil de aller fleste være vaksinert og i alle fall de aller fleste av dem som korona er farlig for. JA , vaksinerte kan også bli syke , men de vil som regel bli syke med vesentlig mildere symptomer . 

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Det er godt mulig det kommer en bølge nummer 4. Når eller hvis den kommer vil de aller fleste være vaksinert og i alle fall de aller fleste av dem som korona er farlig for. JA , vaksinerte kan også bli syke , men de vil som regel bli syke med vesentlig mildere symptomer . 

Men kan smitte andre som ikke har fått vaksinen enda...

Nå må vi huske at for de som er vaksinerte opptrer deltavarianten i større grad som en forkjølelse, og det tåler vi jo. Dette er hensikten med vaksinering. 

Jeg er klar over at Norge er ujevnt vaksinert, men det er i alle fall veldig mange som har fått en dose og sånn sett er nokså trygge (selv om de fortsatt kan bli smittet). 

Vi kan ikke leve i en hermetikkboks i årevis. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men kan smitte andre som ikke har fått vaksinen enda...

Men det er etter hvert få (og skal jo bli enda færre) som ikke er vaksinert med første dose (og da har man 90% beskyttelse). 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Leste på VG at 4.bølge ventes i august/september, og allikevel så åpnes grensene til mange land. Jeg skjønner det ikke! Skal vi i høst igjen settes i karantene, ventekarantene, rødt nivå i skole og bhg, på med munnbind igjen osv, for at folk skal få reise på ferie for å sole og bade seg. 

I en annen tråd her så får HI hets fordi hun syns det var dumt at hun fikk vaksinen sin midt i ferien sin, men å reise utenlands og ta med evt smitte hjem er helt greit. Skjønn det den som kan.

Nå snakker ikke jeg om de som skal treffe barn/familie som er nødvendig, men de som skal feste, bade og sole seg for å få ferie.

Og nei, jeg er ikke misunnelig,er vaksinert, men holder meg hjemme.

Enig. Så enig.

Anonymkode: 3be3e...b00

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Til de aller fleste er vaksinerte og vaksinen kommer inn i den vanlige influensavaksinen. Og de aller fleste bil være vaksinerte til hødten, forhåpentligvis.

Hi

Da må det stenges på alle arenaer mennesker samles, også i Norge. Nå som risiko og eldre er vaksinert, samt helsepersonell, så ligger det i kortene at gjenåpning skal skje. De samles på flyplasser, ja, men det gjør du på arrangementer med alkohol og 100 gjester også i Norge også, i lange køer på fornøyelsesparker.. osv. 

Graden av nedstengning må gjenspeile smittenivået. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Mener du at alle skal vaksineres mot influensa og, eller misforsto jeg deg nå?

Anonymkode: b2870...b14

• Opprett ny...