Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Noen som kan si litt om forskjellene mellom disse to? Lønnsforskjell? Anonymkode: 9ddbb...7d6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 En barnehagelærer jobber i barnehagen, det må jo være en viss andel utdannede pedagoger på hver avdeling. En pedagogisk leder har et overordnet ansvar for det pedagogiske innholdet i barnehagen. Anonymkode: bde26...981
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): En barnehagelærer jobber i barnehagen, det må jo være en viss andel utdannede pedagoger på hver avdeling. En pedagogisk leder har et overordnet ansvar for det pedagogiske innholdet i barnehagen. Anonymkode: bde26...981 Har barnehagelærer ansvar for foreldresamtaler? Eller har ord.leder det alene? Anonymkode: 9ddbb...7d6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har barnehagelærer ansvar for foreldresamtaler? Eller har ord.leder det alene? Anonymkode: 9ddbb...7d6 Vet ikke om det er forskjell fra sted til sted, men her er det lederen på hver avdeling som tar de alene. Fire avdelinger, en pedagogisk leder på hver avdeling som da tar foreldresamtalene. Jobber tre barnehagelærere ( ink lederen) på hver avdeling også fylles vaktene opp med barne og ungdomsarbeidere og noen ufaglærte. Anonymkode: bde26...981
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om det er forskjell fra sted til sted, men her er det lederen på hver avdeling som tar de alene. Fire avdelinger, en pedagogisk leder på hver avdeling som da tar foreldresamtalene. Jobber tre barnehagelærere ( ink lederen) på hver avdeling også fylles vaktene opp med barne og ungdomsarbeidere og noen ufaglærte. Anonymkode: bde26...981 Takk😊Det betyr kanskje en del lønnsforskjell også? Har barnehagelærerene plantid også? Jeg er utdannet førskolelærer, men har jobbet i skolen i mange år. Vurderer bhg. Utlyst en stiling som bhglærer, derfor jeg lurer. Anonymkode: 9ddbb...7d6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har barnehagelærer ansvar for foreldresamtaler? Eller har ord.leder det alene? Anonymkode: 9ddbb...7d6 Det varierer fra barnehage til barnehage hvordan de fordeler oppgavene. Pedleder har det overordnete ansvaret for alt som skjer. Selv har jeg bare jobbet i barnehage hvor alle har stilling som pedleder, ingen som barnehagelærer. Anonymkode: 2d897...225
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 I min barnehage er det to pedagoger på hver avdeling. Ene er ped.leder og har overordnet ansvar pluss personalansvar. Barnehagelærer er medansvarlig for pedagogisk opplegg. Vi deler foreldresamtaler oss i mellom. Barnehagelærer har også plan tid. Hos oss ligger Barnehagelærer litt lavere i lønn enn ped.leder. Anonymkode: 9e277...8b0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #8 Skrevet 3. juli 2021 Ped.leder har også personalansvar. Det har ikke barnehagelærer. Anonymkode: c7eac...527
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #9 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (På 2.7.2021 den 14.31): Takk😊Det betyr kanskje en del lønnsforskjell også? Har barnehagelærerene plantid også? Jeg er utdannet førskolelærer, men har jobbet i skolen i mange år. Vurderer bhg. Utlyst en stiling som bhglærer, derfor jeg lurer. Anonymkode: 9ddbb...7d6 Her har pedleiar 21500 meir enn bhglæarar. Det varierar nok frå kommune til komune. Anonymkode: d03a3...6bf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #10 Skrevet 3. juli 2021 Pedagogisk leder har høyere lønn pga personalansvar. Mange deler foreldresamtaler i 2 mellom ped. leder og barnehagelærer. I kommunen jeg jobber har vi kun ped.ledere, ikke bhglærer 2 som de ofte kalles. Kollegaer jeg har snakket med som tidligere har hatt stillingen barnehagelærer føler at de får dårligere betalt for å gjøre omtrent samme jobben, da personalansvar ofte er en liten del av jobben. Alle pedagoger har krav for 4 timers planl.tid i uka, men dette praktiseres ulikt fra sted til sted. Jeg er på vei motsatt vei av deg. 20 år som ped.leder holder, starter i skolen i august. Anonymkode: 3dfa2...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå