Gå til innhold

Selvfølgelig.. når de sender bort vaksinedoser og det endelig er vår tur, da får man tildelt time MIDT i en etterlengtet ferie…

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg ringte inn og fikk velge selv når jeg ville ha time jeg. Både første og andre dose. Trykke 1 for spørsmål/informasjon.

Anonymkode: e7aad...c1e

Det er faktisk ikke helt uproblematisk. Vår kommune har lite endringer og derfor færre logistikkproblemer. Nabokommunen har måtte sette av flere folk som sitter og ringer rundt for å fylle hull etter at feriefolket flytter på timene sine. Det er ikke kun din time de må flytte. De må skvise deg inn mellom andre som alt har fått time, i tillegg lå de fylle den plassen du ikke ønsker å ha. Det å pålegge kommunene denbe logistikken er fsktisk veldig egoistisk. Det er enklere for enkeltindivider å tilpasse seg sine timer, enn det er for kommunene å imøtekomme innbyggernes ønsker.  

Anonymkode: 94355...cff

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er faktisk ikke helt uproblematisk. Vår kommune har lite endringer og derfor færre logistikkproblemer. Nabokommunen har måtte sette av flere folk som sitter og ringer rundt for å fylle hull etter at feriefolket flytter på timene sine. Det er ikke kun din time de må flytte. De må skvise deg inn mellom andre som alt har fått time, i tillegg lå de fylle den plassen du ikke ønsker å ha. Det å pålegge kommunene denbe logistikken er fsktisk veldig egoistisk. Det er enklere for enkeltindivider å tilpasse seg sine timer, enn det er for kommunene å imøtekomme innbyggernes ønsker.  

Det høres egentlig helt vanvittig ut hele greia. Her får vi en link, kommer til en side der de ledige timene står. Der velger vi time ut ifra de timene som er ledige. Da vil jeg tro det blir lite logistikk for de som jobber med det og lite behov for innbyggerne å flytte på timen eller avlyse andre planer. 

Anonymkode: 93fc2...f67

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

😂😂😂

Anonymkode: 48eb6...07b

TS: Det faller deg ikke inn at vi er mange, mange som må endre ferieplanene våre pga. vaksinering? De færreste av oss syter av den grunn, vi bare tilpasser oss.

Anonymkode: aa79b...782

Syns HI får mye tyn fordi hun "klager" på dette. Skjønner henne veldig godt på mange måter. Dette er ferie mange lengter etter, alle våre ferier siden i fjor har det ikke blitt noe av pga en av ungene har kommet i karantene, vinterferien, påsken og de inneklemte dagene og. Vi har heldigvis ikke blitt smittet. Og sommerferien kan man ikke bare flytte på heller, den er jo satt på arbeidsplassen. Jeg er vaksinert, men ikke mannen, og skulle han få den den ene uken vi har bestilt og planlagt hytte på sørlandet, så sier han nei takk. Ja, mange mener det er egoistisk, men jeg syns alle de som reiser utenlands er like egoistiske, selv om de er vaksinerte så kan de ta med smitte.

Så HI, min fulle støtte.

Anonymkode: bc93c...d00

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Syns HI får mye tyn fordi hun "klager" på dette. Skjønner henne veldig godt på mange måter. Dette er ferie mange lengter etter, alle våre ferier siden i fjor har det ikke blitt noe av pga en av ungene har kommet i karantene, vinterferien, påsken og de inneklemte dagene og. Vi har heldigvis ikke blitt smittet. Og sommerferien kan man ikke bare flytte på heller, den er jo satt på arbeidsplassen. Jeg er vaksinert, men ikke mannen, og skulle han få den den ene uken vi har bestilt og planlagt hytte på sørlandet, så sier han nei takk. Ja, mange mener det er egoistisk, men jeg syns alle de som reiser utenlands er like egoistiske, selv om de er vaksinerte så kan de ta med smitte.

Så HI, min fulle støtte.

Hun får mye tyn fordi hun klager her inne konstant.

Anonymkode: 853cf...338

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun får mye tyn fordi hun klager her inne konstant.

Anonymkode: 853cf...338

Ok, det vet jeg ingenting om. Følger ikke med på hvem som er hvem.

Folkens: Dette er en pandemi. Hundretusener av mennesker har dødd, over hele kloden. Økonomien lider, folk har mista jobben. Det vi blir bedt om - som vi bør klare å bidra med - er å møte opp raskt og fleksibelt til vaksinering når vi får tilbudet, slik at vi kan få slutt på dette. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Folkens: Dette er en pandemi. Hundretusener av mennesker har dødd, over hele kloden. Økonomien lider, folk har mista jobben. Det vi blir bedt om - som vi bør klare å bidra med - er å møte opp raskt og fleksibelt til vaksinering når vi får tilbudet, slik at vi kan få slutt på dette. 

Vi får ikke en slutt på dette. Vaksinerte får også corona

Anonymkode: fd08f...69e

Jeg forstår deg veldig godt. Det er vanskelig å planlegge noe som heldt når både Fhi, regjeringen og kommunene til stadig endrer planene. 

I opprinnelig plan skulle jeg vaksineres denne uke. Ok - fikk utsatt ferien en uke. Så ble det endringer, skulle vaksineres uke 28. Ok, mannen fikk endret sin ferie så vi iallefall fikk en uke sammen. Så fikk kommunen ekstra doser, og min time er flyttet til kommende uke…..

Helt håpløst å forholde seg til. Sikkert greit for de som har fleksible ferier, arbeidsgivere som er smidige osv. For oss som har fast ferie, blir det veldig vanskelig.

Og nei, vi skal ikke til utlandet. Men det hadde vært hyggelig å kunne reise til familie eller på hytta med ungene slik at de fikk oppleve noe annet enn hjemmeferie.

Anonymkode: 943d5...f8d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi får ikke en slutt på dette. Vaksinerte får også corona

Ja, men de blir ikke lagt inn på sykehus og dør, en vesentlig forskjell altså....

Etterhvert som vi blir vant til dette viruset, får vaksiner, danner motstadstoffer osv så blir det antagelig som en luftveisinfeksjon som alle andre forkjølelser, og verden går videre

Anonymkode: a45a9...349

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men de blir ikke lagt inn på sykehus og dør, en vesentlig forskjell altså....

Etterhvert som vi blir vant til dette viruset, får vaksiner, danner motstadstoffer osv så blir det antagelig som en luftveisinfeksjon som alle andre forkjølelser, og verden går videre

Anonymkode: a45a9...349

Jo, det skjer også blant vaksinerte.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Da bør vi klare å holde oss hjemme i eget land og til de fleste er vaksinerte.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er faktisk uproblematisk. For mens jeg snakket med dama på linje 1 som lurte på når jeg ønsket time satt det en annen på linje 3 og sa "første ledige time er.....". Og de fikk da tilbud om tidspunktet jeg takket nei til.

Her må alt bestilles over telefon. Så om jeg snakker med dama på linje 3 som ringer rundt, eller om jeg snakker med dama på linje 1 så tar det nøyaktig like mye tid og plass. Forskjellen var at jeg ringte opp før de rakk å ringe meg. En annen forskjell var også at jeh kunne tilpasse min time til jobben min istedenfor å gi de ekstra problemer.

Hvorfor er dette et problem for deg? Dere hadde jo tydeligvis bestemt dere for å reise uvaksinert. Da gjør dere det, så får noen andre din vaksine. Du får din etter ferien.

At det er problematisk for samfunnet er en annen sak

Anonymkode: 70519...157

Sukk, dere får om ikke annet vaksinen i sommer. Her er de akkurat startet å vaksinere gruppe 9, 45-54 år. Så jeg som har ferie om 1 uke kan ikke regne med å få vaksinen før i slutten av august/starten av september, da jeg er i gruppa etter. Det går ulidelig tregt med vaksineringen her da vi har mistet vaksiner og det i tillegg er mange som skal ha dose 2 før min gruppe får vaksiner. 

Anonymkode: 6b523...c2a

13 hours ago, Anonym bruker said:

Når du begynner å jobbe, vil du forstå at man ikke bare kan utsette en ferie. Ferie er noe som arbeidsgiver bestemmer når du skal ta. Så hvis hun nå må avlyse ferien fordi vaksinen kommer midt i, får hun ingen ny ferie i stedet for. Reisen kan derfor ikke utsettes, med mindre hun da ønsker å vente ett år med å se slekten sin. Selvfølgelig vanskelig for folk uten tilknytning til familien å forstå, men sånn er det bare. 

Anonymkode: 47d98...cdd

Jobber hver dag jeg 100 %, så vet det,men likevel hadde jeg priotert vaksinen

Anonymkode: da203...777

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det høres egentlig helt vanvittig ut hele greia. Her får vi en link, kommer til en side der de ledige timene står. Der velger vi time ut ifra de timene som er ledige. Da vil jeg tro det blir lite logistikk for de som jobber med det og lite behov for innbyggerne å flytte på timen eller avlyse andre planer. 

Anonymkode: 93fc2...f67

Nå fungerer det ikke slik i mange kommuner. Slik som her, og i nabokommunene, får du utdelt en time. Det skjer ikkevia data der en kan velge. Det var i avisene her hvor problematisk det da var med en nabokommune der få ønsket å være tilgjengelige da kommunen hadde satt de opp på time. Dette ga svært mye merarbeid, og kapasitet som kunne vært brukt bedre ble låst fast forp få logistikken rundt vaksinering til å gå opp. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er faktisk uproblematisk. For mens jeg snakket med dama på linje 1 som lurte på når jeg ønsket time satt det en annen på linje 3 og sa "første ledige time er.....". Og de fikk da tilbud om tidspunktet jeg takket nei til.

Her må alt bestilles over telefon. Så om jeg snakker med dama på linje 3 som ringer rundt, eller om jeg snakker med dama på linje 1 så tar det nøyaktig like mye tid og plass. Forskjellen var at jeg ringte opp før de rakk å ringe meg. En annen forskjell var også at jeh kunne tilpasse min time til jobben min istedenfor å gi de ekstra problemer.

Da er du heldig. Mange kommuner bruker faktisk mye ressurser de helst ville brukt annerledes, fordi de må forholde seg til ombookinger av vaksine. Når man vet hvor mye pandemien krever av kommunene, bør befolkningen faktisk strekke seg litt for å ikke gi kommunen merarbeid. 

Anonym bruker skrev (På 1.7.2021 den 23.50):

Empati med ferieavviklingsgørra til patologisk negative nek? Nei.

Anonymkode: af321...bb3

Det er jo fullstendig mulig å være litt fleksible med dato for vaksina da. Trenger jo ikke gjøre det verre enn det er.

Anonymkode: 1ee92...d07

Jeg forstår frustrasjonen din HI. Når man først har ventet så lenge så er det kjedelig å få time akkurat da man skulle reise bort. Spesielt for barna som allerede har ofret så mye. 
Men er det ikke mulig å flytte timen? Det gjorde jeg (Bergen). Skulle ha første dose i den fleste ferieuken min så jeg flyttet det til uken før. Gjorde det elektronisk. 

Anonym bruker skrev (På 1.7.2021 den 23.11):

Så da kan vi ikke reise til slekt likevel…. 

Anonymkode: ef73c...93f

Så forferdelig tragisk. 

Anonymkode: 4f1e0...536

Det er vel bare å utsette timen. Er det virkelig så hastverk med å bli vaksinert nå med en eneste gang??

Anonymkode: 20514...b7c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel bare å utsette timen. Er det virkelig så hastverk med å bli vaksinert nå med en eneste gang??

Anonymkode: 20514...b7c

For kommunene er det viktig at man tar timen man har fått. Hvis ikke fører det til mye ekstraarbeid .

Hvis du ikke kan reise til slekt pga én dag eller kanskje to om du legger inn en dag med bivirkninger skjønner jeg du er skuffa, men om du har ferie i flere uker og ikke klarer å planlegge rundt litt fleksibelt er du bare negativ. Jeg har ikke ferie før skolen starter opp i år, jeg, pga korona er den flyttet. Vi har ikke nok folk på jobb. Men man klager ikke, man tilpasser seg.

Anonymkode: e047d...d6c

• Opprett ny...