Gå til innhold

Selvfølgelig.. når de sender bort vaksinedoser og det endelig er vår tur, da får man tildelt time MIDT i en etterlengtet ferie…

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trøst deg med at du i alle fall fikk noe å klage over. Da er jo livet ditt som det skal.

Anonymkode: af321...bb3

Greit å ha noen å skylde på....

Jeg skal også ha vaksine neste uke, men at det var en sjanse for at det kunne skje midt i ferien har vi da visst lenge, og tilpasser oss det

Dere kan reise før eller etter vaksineringen

Anonymkode: a45a9...349

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Trøst deg med at du i alle fall fikk noe å klage over. Da er jo livet ditt som det skal.

Idiotisk empatiløst svar.

Anonymkode: 1ee92...d07

Annonse

Her fikk mannen sin time i første ferieuke, og jeg i tredje. Sånn er det bare. Vi prioriterer vaksine foran reise. De som ikke tar avtalt dato, bør automatisk havne sist i køen. 

Anonymkode: 94355...cff

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Idiotisk empatiløst svar.

Anonymkode: 1ee92...d07

Empati med ferieavviklingsgørra til patologisk negative nek? Nei.

Alternativet hadde jo vært null vaksiner og strenge tiltak uten muligheter til å reise i det hele tatt 

Vi er midt i en pandemi!

Forrige sommer ble preget av restriksjoner og sykdom

Denne sommeren blir preget av vaksinering. 

Anonymkode: a45a9...349

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Så da kan vi ikke reise til slekt likevel…. 

Anonymkode: ef73c...93f

Selvfølgelig, hele verden er jo tross alt imot deg.

Anonymkode: 853cf...338

Samme her. Det kjipeste er at jeg kommer til å få dose to i høstferien, så får ikke besøkt familie da heller😔

Anonymkode: 2280b...132

Annonse

Jeg ringte inn og fikk velge selv når jeg ville ha time jeg. Både første og andre dose. Trykke 1 for spørsmål/informasjon.

Anonymkode: e7aad...c1e

Dette er kjedelig , men dette er varslet og noe veldig mange denne sommeren vil oppleve. Endringer og ny info kan komme på kort varsel nå og det er de fleste klar over. Vi er alle blitt bedt om å prioritere vaksinen og ut av innlegget ditt så leser jeg at dere vil gjøre akkurat det. Det er kjempebra! Håper dere snart får muligheten til å se familien og at sommeren uansett blir flott! 

7 hours ago, Anonym bruker said:

reisen kan utsettes, ikke verre

Anonymkode: da203...777

Her går det fint å flytte timen. Vi fikk time innenfor de seks dagene vi er borte. Booket masse forskjellig og ikke mulig å endre alt. De var veldig hyggelige på vaksinetelefonen. Eneste ferien ungene får i år så det er faktisk uaktuelt å avbestille. De fikk ingen ferie i fjor. Jeg har gjort ALT som er forventet av meg som borger i Norge denne tiden. Så denne ferien tar jeg med god samvittighet. 

Anonymkode: 48eb6...07b

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vær glad for at du får den nå, jeg blir sittende til nesten sist, nå er det fra 18 år og opp her….. og får neppe den siste før i slutten av oktober! Hadde med glede tatt vaksinen for deg!!

Anonymkode: 4e932...b5f

Kan du ikke bare si nei til timen? Det er garantert noen som tar den, bare du gir beskjed. Muligheten dukker nok opp igjen ganske snart, for vaksinerer de gruppen som ikke ville mottatt tilbud før etter sommeren i sommerferien, vil det jo være flere ledige timer etter. 

Anonymkode: 2c9db...12e

Jeg forstår ikke at det ikke gis valg mellom timene, slik det gjøres i veldig mange kommuner. Hva hvis man har noe annet enn ferie, som man ikke kan gå fra? En vakt på jobb i et samfunnskritisk yrke som ingen andre kan ta? Sykehustime, en nødvendig reise, begravelse osv? 

Anonymkode: 47d98...cdd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

reisen kan utsettes, ikke verre

Anonymkode: da203...777

Når du begynner å jobbe, vil du forstå at man ikke bare kan utsette en ferie. Ferie er noe som arbeidsgiver bestemmer når du skal ta. Så hvis hun nå må avlyse ferien fordi vaksinen kommer midt i, får hun ingen ny ferie i stedet for. Reisen kan derfor ikke utsettes, med mindre hun da ønsker å vente ett år med å se slekten sin. Selvfølgelig vanskelig for folk uten tilknytning til familien å forstå, men sånn er det bare. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når du begynner å jobbe, vil du forstå at man ikke bare kan utsette en ferie. Ferie er noe som arbeidsgiver bestemmer når du skal ta. Så hvis hun nå må avlyse ferien fordi vaksinen kommer midt i, får hun ingen ny ferie i stedet for. Reisen kan derfor ikke utsettes, med mindre hun da ønsker å vente ett år med å se slekten sin. Selvfølgelig vanskelig for folk uten tilknytning til familien å forstå, men sånn er det bare. 

Du ser ikke forskjell på ferie - fri fra jobb - og en reiseplan i den samme ferien? Ferie får hun selvsagt uansett og den må selvsagt ikke avlyses.  Familie er nok de fleste mer knyttet til (og ikke minst likt av) enn deg som har lagt flest mulig landegrenser mellom deg og dem og bytter svigerfamilie jevnlig. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du ser ikke forskjell på ferie - fri fra jobb - og en reiseplan i den samme ferien? Ferie får hun selvsagt uansett og den må selvsagt ikke avlyses.  Familie er nok de fleste mer knyttet til (og ikke minst likt av) enn deg som har lagt flest mulig landegrenser mellom deg og dem og bytter svigerfamilie jevnlig. 

Så morsomt foreldrene mine vil ha det nå som jeg skal ringe dem og fortelle at Ålesund ligger over en landegrense. Du mener da landegrensen mellom Oslo og resten av Norge? Og jeg har ingen svigerfamilie, så forstår ikke hva du babler om. Det jeg sier, er at hvis man nå ikke får dratt, må man ta ferie uten slekten sin, og man får ikke plutselig masse ferie senere i år der man kan reise og besøke familien i en annen landsdel. Hva er det du ikke forstod her? 

• Opprett ny...