Gå til innhold

2000 folk takket nei til vaksinen

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mange trenger den etterlengtede ferien. Det står også i artikkelen. Mange har utsatt den, ikke takket nei. 

Hadde jeg fått vaksine midt i den ene uka vi skal på ferie, så hadde jeg faktisk byttet timen jeg også. Barnet vårt har det ikke greit på skolen, så denne ferien trenger barnet og vi. 

Heldighvis fikk jeg vaksinen for to uker siden, før ferien. Jeg fikk endel bivirkninger,så glad jeg fikk den på en lørdag. 

Anonymkode: 217c6...35e

Hva var dine bivirkninger?

Anonymkode: 43c50...d3a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Er jo litt .. tja hva skal man si? Irriterande? Når de på det sentrale Østlandet, som absolutt måtte ha flere vaksiner enn resten av landet, slik at vi ikke har kommet så langt i vaksineringen enda, nå begynner å si Nei Takk til vaksiner pga ferie. Nå var det vist ikke så viktig likevel??

Anonymkode: 61066...719

Men nå var det altså ikke vi (vanlige folk) som bestemte at vi skulle få flere vaksiner. JEG har ikke sagt noe om at jeg absolutt må ha vaksine før andre. Jeg skulle gjerne gitt min til de en som er eldre enn meg i en annen kommune, men det kan jeg jo ikke. Er jeg forpliktet til å sitte hjemme hele ferien og være klar til å vaksineres på kort varsel pga et tilbud jeg ikke har bedt om?

Anonymkode: 9c973...d82

• 2 uker senere...
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 30.6.2021 den 18.21):

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-opplevd-liknende/73967920 Det er jo helt vanvittig ! Kjenner du noen som sier nei på grunn av ferie? Det gjør ikke jeg.

Kjenner flere som har takket nei, ikke pga ferie, men fordi vaksinen fortsatt er eksperimentell. Synes de har gjort et klokt valg.

Anonymkode: 59bf2...e82

Men..jeg fikk tilbud om vaksinen nå denne uken i vår kommune, er 36 år. Jeg takket nei fordi jeg har fått vaksinen på jobb. Mannen min takket og nei fordi han fikk sin vaksine i en annen kommune. De har ikke data på hvem som har fått vaksine fra før av. Og når man takker nei på den linken vi får tilsendt så kan vi ikke svare at vi har fått den allerede. 

Så da lurer jeg på hvordan de kan vite at så så mange ikke ønsker vaksinen? De gar jo ikke noe data på hvem som har fått alt.

Anonymkode: 6efbd...754

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men..jeg fikk tilbud om vaksinen nå denne uken i vår kommune, er 36 år. Jeg takket nei fordi jeg har fått vaksinen på jobb. Mannen min takket og nei fordi han fikk sin vaksine i en annen kommune. De har ikke data på hvem som har fått vaksine fra før av. Og når man takker nei på den linken vi får tilsendt så kan vi ikke svare at vi har fått den allerede. 

Så da lurer jeg på hvordan de kan vite at så så mange ikke ønsker vaksinen? De gar jo ikke noe data på hvem som har fått alt.

Hmm. Rart. 

Anonymkode: f37fa...772

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Mulig det også er litt utfordringen, systemene virker til å være forskjellig fra kommune til kommune. I vår kan man velge fire alternativ, ja, ja på kort varsel, nei har fått den i en annen kommune og nei. Timen blir bare tildelt, ikke mulig å booke tid selv. 

Utover det, er det vanlig å vite om man har bekjente som takker nei til time pga ferie? Tenker meg om så har vel i grunnen det aldri vært et samtaleemne, så helt ærlig aner jeg ikke. 

Anonymkode: 34f9a...28d

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 30.6.2021 den 18.21):

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-opplevd-liknende/73967920 Det er jo helt vanvittig ! Kjenner du noen som sier nei på grunn av ferie? Det gjør ikke jeg.

Men nå er det mange som har opplevd å få datoen for vaksine/dose 2 flyttet frem og tilbake både 1 og 2 ganger og da er det ikke så rart hvis en del har lagt planer, reist langt osv slik at det ikke passer. Noen har f.eks. fått intervallet mellom dose 1 og 2 flyttet fra 5 uker, til 12 uker, tilbake til 9 uker og så til 5 uker igjen. Ikke så lett å forholde seg til det hvis man reiser på bilferie i Norge, har billetter på diverse arrangementer, leid overnatting ol.

Anonymkode: dc980...d1e

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men nå er det mange som har opplevd å få datoen for vaksine/dose 2 flyttet frem og tilbake både 1 og 2 ganger og da er det ikke så rart hvis en del har lagt planer, reist langt osv slik at det ikke passer. Noen har f.eks. fått intervallet mellom dose 1 og 2 flyttet fra 5 uker, til 12 uker, tilbake til 9 uker og så til 5 uker igjen. Ikke så lett å forholde seg til det hvis man reiser på bilferie i Norge, har billetter på diverse arrangementer, leid overnatting ol.

6 uker, ikker 5 uker.

Anonymkode: 72a4c...8dd

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Skjedde med foreldrene mine, fikk time til dose to, så ble intervallet endret to ganger etterpå. De flyttet på ferien første gangen, men andre gangen var det for sent å få det til. 

Anonymkode: 34f9a...28d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer også på om de skiller på dette. Har to venner som jobber i andre kommuner i helsevesenet, de fikk jo vaksina i starten av året. Men tilogmed veninna mi som jobber i helsevesenet i samme kommune fikk tilkalling og måtte svare nei...

Anonymkode: 5ba97...d59

• Opprett ny...