Gå til innhold

2000 folk takket nei til vaksinen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her sitter jeg og teller ned til 19. juli. Da er det ENDELIG min tur🥳. Hadde glatt tatt den tidligere, som lærer syns jeg at vi burde fått tilbudet for lenge siden. Men er sjeleglad for i det minste å ha fått 1. dose før skolestart👍

Anonymkode: 4fd85...dad

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-opplevd-liknende/73967920 Det er jo helt vanvittig ! Kjenner du noen som sier nei på grunn av ferie? Det gjør ikke jeg.

Og dette er er av de kommunene som har fått ekstra vaksiner, det er jo helt flott....

Anonymkode: 72a4c...8dd

Når man bare får tildelt en tid, så kan det jo være mange grunner til at det ikke passer. Jeg hadde måttet takke nei om jeg bare fikk det første tidspunktet som kom opp hos meg, men jeg kunne velge mellom flere tider og bestilte time til dagen etter det første alternativet.

Anonymkode: 9c973...d82

Annonse

Og her er enda en av de kommunene som har fått forfordelt vaksiner

Indre Østfold kommune har for mange vaksiner og for få som vil ta den. Nå inviterer de folk fra andre kommuner til å booke time hos seg i fellesferien.

Hun forteller at kommunen har fått ekstra vaksiner. Men så langt har de ikke greid å fylle opp alle de ledige timene.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/863VnA/tilbyr-vaksine-til-folk-utenfor-kommunen-et-luksusproblem

Anonymkode: 72a4c...8dd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når man bare får tildelt en tid, så kan det jo være mange grunner til at det ikke passer. Jeg hadde måttet takke nei om jeg bare fikk det første tidspunktet som kom opp hos meg, men jeg kunne velge mellom flere tider og bestilte time til dagen etter det første alternativet.

Anonymkode: 9c973...d82

Slik har vi det her. Får opp flere datoer og timer å velge i mellom.

3 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-opplevd-liknende/73967920 Det er jo helt vanvittig ! Kjenner du noen som sier nei på grunn av ferie? Det gjør ikke jeg.

helt enig. tragisk og egoistisk. Vaksine er viktigere enn ferie

Anonymkode: e27ab...d23

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke enig. Når man ikke har vært på ferie på 1,5 år, endelig våger seg på en liten tur i Norge, så er det kjipt å måtte avlyse den fordi de krever at akkurat den uka skal en få vaksine. Ikke vanskelig å løse dette ved å være litt mer fleksible på ombooking/bestilling av time. 

Anonymkode: f2b70...311

1 minute ago, Anonym bruker said:

Ikke enig. Når man ikke har vært på ferie på 1,5 år, endelig våger seg på en liten tur i Norge, så er det kjipt å måtte avlyse den fordi de krever at akkurat den uka skal en få vaksine. Ikke vanskelig å løse dette ved å være litt mer fleksible på ombooking/bestilling av time. 

deg om det

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Kan du prate på alles vegne?

Jeg får ikke tilbud om første dose før i august, men fikk korona i begynnelsen av juni. Få, lette symptomer, så jeg tviler på at jeg tar vaksine. Kjenner flere som har vært mye dårligere etter vaksinen enn jeg var med korona. Så det er ingen garanti for noe med dette viruset.

Anonymkode: 769ad...cea

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Enig. Jeg har vært på sykmeldingens rang i over ett år nå på grunn av begynnende utbrenthet. Situasjonen med hjemmekontor og null familie/omgangskrets, samt samboer som jobber turnus har vært veldig tung psykisk. Jeg bor i en landsdel med mørketid og vinter 8 måneder i året, så uten ferien kommer jeg til å bli sykmeldt. 

Heldigvis er jeg i en aldergruppe som er nedprioritert, så vi får ikke tilbud om vaksine før en gang i september, så for samboeren og meg er dette ikke en problemstilling. 

Anonymkode: 15116...e36

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor så tragisk? Det som skjer nå er at de som ble sist prioritert nå kan få muligheten til å få vaksine litt før, fordi andre ikke gidder å møte opp (litt lettere å glede seg over enn å ta den fra noen andre) 

Står ikke på folk som vil ha vaksine, vi er maaaange uvaksinerte. Skjønner ikke hvorfor folk blir så sint. Jeg jubler, etter beskjeden om at det kunne bli utsatt flere uker for min gruppe, ser det ut til at hjemmeferie kanskje gir meg en liten fordel allikevel. Ikke sikkert jeg trenger å møte høsten uvaksinert mens alle kommer hjem fra ferien. Nå er det de som er uvaksinert i stedet. Ædabæda 😅

Anonymkode: 34f9a...28d

Jeg har sagt nei, og jeg kjenner flere som har gjort det pga ferie. Bor i en kommune hvor vi bare får utdelt et tidspunkt en ukes tid før, og må si ja eller nei. Ikke mulighet for å velge mellom flere, eller melde seg på ledige. Så noen dager før jeg skulle reise til familie på andre siden av landet for første gang på nesten ett år, fikk jeg sms om at jeg fikk vaksinetime midt i besøket... ja, da takka jeg nei til jeg får nytt tidspunkt. Hadde det vært valgmuligheter hadde jeg valgt en tid hvor jeg visste at vi var hjemme. Nå hadde vi planlagt det sånn at mine andre søsken var hjemme på dette tidspunktet også, så om jeg hadde måttet utsette, så hadde jeg ikke fått sett mine søsken før muligens neste år igjen. 

Mannen min jobber i Nordsjøen, så når han fikk mindre enn en ukes varsel mens han var ute så ble det ganske umulig å takke ja. Utrolig frustrerende, gudene vet når han får tilbudet igjen - og om han er hjemme da. 

Litt fleksibilitet på småplassene hadde også gjort seg. 

Anonymkode: 20455...2d8

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 30.6.2021 den 18.21):

Folk er forskjellige og det er helt greit.

Anonymkode: bf86d...5dd

Mange trenger den etterlengtede ferien. Det står også i artikkelen. Mange har utsatt den, ikke takket nei. 

Hadde jeg fått vaksine midt i den ene uka vi skal på ferie, så hadde jeg faktisk byttet timen jeg også. Barnet vårt har det ikke greit på skolen, så denne ferien trenger barnet og vi. 

Heldighvis fikk jeg vaksinen for to uker siden, før ferien. Jeg fikk endel bivirkninger,så glad jeg fikk den på en lørdag. 

Anonymkode: 217c6...35e

Anonym bruker skrev (På 1.7.2021 den 0.31):

Mannen min jobber i Nordsjøen, så når han fikk mindre enn en ukes varsel mens han var ute så ble det ganske umulig å takke ja. Utrolig frustrerende, gudene vet når han får tilbudet igjen - og om han er hjemme da. 

Litt fleksibilitet på småplassene hadde også gjort seg. 

Anonymkode: 20455...2d8

Han kan ringe selv. Eller sjekke ledig time på nett tror jeg. 

Anonymkode: 217c6...35e

Er jo litt .. tja hva skal man si? Irriterande? Når de på det sentrale Østlandet, som absolutt måtte ha flere vaksiner enn resten av landet, slik at vi ikke har kommet så langt i vaksineringen enda, nå begynner å si Nei Takk til vaksiner pga ferie. Nå var det vist ikke så viktig likevel?? Nå skal dere på ferie rundt i resten av Norge,  rundt til oss som ikke enda er tilbudt vaksine. Så kan de reise hjem til Østlandet og få vaksinen sin, og blir det smitteutbrudd så får de helt sikkert enda flere doser fra resten av landet - ekke så nøye med oss andre! 

Til sammenligning, jeg har flere underliggende sykdommer, jeg fikk mitt første stikk nå denne uka. Min svigerinne, som er 10 år yngre enn meg, frisk som en fisk og ikke jobber i helse eller noen andre jobber hvor hun blir prioritert,  hun ble vaksinert for leng og leng siden. 

Her vaksinerer de én dag i uka. Mange får melding om time dagen før, kan du ikke møte, havner du bakerst igjen. Skikkelig fleksibelt system... Gubben jobber turnus,  har ikke sjans å møte på så kort varsel. Blir spennende å se om han overhode får noen vaksine. 

Anonymkode: 61066...719

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 30.6.2021 den 18.21):

Vi vet jo dere har fått vaksinen, og at dere prioriterer å reise til utlandet. Kan du virkelig ikke skjønne at andre kanskje prioriterer å besøke syke familiemedlemmer de ikke har sett på 1,5 år og heller venter litt ekstra på vaksinen?

Anonymkode: a9b50...352

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi vet jo dere har fått vaksinen, og at dere prioriterer å reise til utlandet. Kan du virkelig ikke skjønne at andre kanskje prioriterer å besøke syke familiemedlemmer de ikke har sett på 1,5 år og heller venter litt ekstra på vaksinen?

Anonymkode: a9b50...352

Jeg forstår godt at man ønsker å besøke familie. Poenget mitt er at når svært mange endrer timene sine kan det bli svært utfordrende for kommunene. 

• Opprett ny...