Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #51 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis man trenger rus for å fungere her i livet, så er man jo ikke velfungerende i utgangspunktet? Anonymkode: a5d63...e7b Mener du det om de som tar seg en fyllekule eller to i året, eller om de som drikker et glass eller to på fredagskvelden? Nå er det vel ment som buk, ikke misbruk. Anonymkode: b4623...fbd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #52 Skrevet 30. juni 2021 9 hours ago, Anonym bruker said: Jeg synes det er litt kjipt at jeg ikke kan gå på byen og ha det gøy uten å være dårlig i 4 dager etterpå. Jeg blir ikke dfita/full, bare brisen. Men alle vennene mine blir ganske fulle, men fungerer tydeligvis helt fint likevel. Nå drikker de oftere enn meg da, jeg drikker så og si aldri. 4 ganger i året kanskje. Heldigvis liker jeg ikke rusen like godt som når jeg var tenåring, men det gjør visst vennene. Det er kjedelig på fest edru, men det er en del av det sosiale. Jeg har hørt at weed blir du ikke dårlig av. Så jeg håper det blir lovlig snart slik at jeg også kan ha det gøy? Jeg er ikke interessert i å bruke rus til hverdags. Hva er så mye verre med hasj/weed enn alkohol? Og hvis man kun holder seg til helgene. Anonymkode: 990d1...adc Ja Anonymkode: 91448...d94
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #53 Skrevet 30. juni 2021 Ser ingen grunn til å ikke legalisere. En av grunnene til at hasj kalles "inngangsporten" til sterkere stoffer er fordi når knarkerne først har dått deg på kroken med det, så er det enklere for dem å presse på deg hardere stoffer så de kan håve inn penger. Ofte får du første dosene gratis før du må begynne å betale. Ved legalisering unngås den ulovlige veien til anskaffelse og veldig mange vil stoppe der. Så kan man diskutere avhengigheten, for det er jo selvsagt en risiko for at man blir det. Men det er det med tobakk og alkohol også, og jeg vil få påpeke at en dritings mann kontra en stein mann er mer sannsynlig å ty til vold mot hvem det måtte være. Ingen oppegående personer som røyker hasj? Den var fyldig vet om bedriftsledere, lærere i høye stillinger, fagfolk you name it, som tar seg en joint og likevel er høyt fungerende i det daglige uten at det synes det minste at de røyker. Det går jammen heller ikke ut over de rundt dem eller familielivet. Psykiske problemer er vel og et resultat av at man går over til hardere stoffer mer enn at man tar seg en bong ei helg fra tid til annen. Kjenner til mange rusmisbrukere som sliter, men ingen av dem røyker bare hasj. De har veldig ofte en bedriten bakgrunn med overgrep, rusede foreldre (oftest alkoholisme faktisk) som har ødelagt dem til det punkt at rus var eneste utvei. Disse menneskene hadde med stor sannsynlighet begynt med hardere stoff uansett. Ved legalisering vil du også ta bort moroa ved å røyke når spenningen av det nye går over. Mange ungdom i opprør vil røyke kun fordi det er "kult" å gjøre noe ulovlig, å havner dermed i dårlig selskap. Så ja, jeg er for. Anonymkode: 4e39d...626
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #54 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ser ingen grunn til å ikke legalisere. En av grunnene til at hasj kalles "inngangsporten" til sterkere stoffer er fordi når knarkerne først har dått deg på kroken med det, så er det enklere for dem å presse på deg hardere stoffer så de kan håve inn penger. Ofte får du første dosene gratis før du må begynne å betale. Ved legalisering unngås den ulovlige veien til anskaffelse og veldig mange vil stoppe der. Så kan man diskutere avhengigheten, for det er jo selvsagt en risiko for at man blir det. Men det er det med tobakk og alkohol også, og jeg vil få påpeke at en dritings mann kontra en stein mann er mer sannsynlig å ty til vold mot hvem det måtte være. Ingen oppegående personer som røyker hasj? Den var fyldig vet om bedriftsledere, lærere i høye stillinger, fagfolk you name it, som tar seg en joint og likevel er høyt fungerende i det daglige uten at det synes det minste at de røyker. Det går jammen heller ikke ut over de rundt dem eller familielivet. Psykiske problemer er vel og et resultat av at man går over til hardere stoffer mer enn at man tar seg en bong ei helg fra tid til annen. Kjenner til mange rusmisbrukere som sliter, men ingen av dem røyker bare hasj. De har veldig ofte en bedriten bakgrunn med overgrep, rusede foreldre (oftest alkoholisme faktisk) som har ødelagt dem til det punkt at rus var eneste utvei. Disse menneskene hadde med stor sannsynlighet begynt med hardere stoff uansett. Ved legalisering vil du også ta bort moroa ved å røyke når spenningen av det nye går over. Mange ungdom i opprør vil røyke kun fordi det er "kult" å gjøre noe ulovlig, å havner dermed i dårlig selskap. Så ja, jeg er for. Anonymkode: 4e39d...626 Dette. Anonymkode: fca25...628
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #55 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ruser meg ikke på noen midler. Jeg har fire barn, spennende jobb, skriver bøker, spiller i band, trener, har veldig spennende og romantisk forhold med mannen og skriver humorblogg. Til høsten skal jeg studere og ta opp kampsporten igjen. Synes du at livet mitt er kjedelig? Anonymkode: a5d63...e7b Ja Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #56 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja Anonymkode: 990d1...adc Og hva som er så kjedelig da? Sånn konkret? Anonymkode: a5d63...e7b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #57 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei så absolutt ikke. Som ung så prøvde jeg å røyke hasj noen ganger. Fikk ordentlig noia, halisnuerte, og kunne like så godt ha tatt LSD på virkningen dette hadde på meg. Og vet at dette ikke er uvanlig. På noen så virker hasj faktisk sånn. Anonymkode: 57192...62f Er folk som klikker av alkohol også. Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #58 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og hva som er så kjedelig da? Sånn konkret? Anonymkode: a5d63...e7b Skrive bøker, at du har barn, skal ta flere studier. Du virker veldig korrekt etter samfunnet. Er det ikke kjedelig for deg så er det greit. Men jeg synes det er kjedelig. Jeg har prøvd å bli glad i skole, prøvd å bli glad i barn og drømme om et familieliv, men det kommer ikke og jeg blir glad når jeg ser menn uten barn og familie også som velger å bo alene.. da føler jeg meg ikke så annerledes. Men det er ikke innafor å synes at ditt type liv er kjedelig. Man bør heller bli mer som deg. Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #59 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skrive bøker, at du har barn, skal ta flere studier. Du virker veldig korrekt etter samfunnet. Er det ikke kjedelig for deg så er det greit. Men jeg synes det er kjedelig. Jeg har prøvd å bli glad i skole, prøvd å bli glad i barn og drømme om et familieliv, men det kommer ikke og jeg blir glad når jeg ser menn uten barn og familie også som velger å bo alene.. da føler jeg meg ikke så annerledes. Men det er ikke innafor å synes at ditt type liv er kjedelig. Man bør heller bli mer som deg. Anonymkode: 990d1...adc Jesus, reis til Tyrkia, slutt å mas her inne. Anonymkode: 8bd8c...7b2
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #60 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skrive bøker, at du har barn, skal ta flere studier. Du virker veldig korrekt etter samfunnet. Er det ikke kjedelig for deg så er det greit. Men jeg synes det er kjedelig. Jeg har prøvd å bli glad i skole, prøvd å bli glad i barn og drømme om et familieliv, men det kommer ikke og jeg blir glad når jeg ser menn uten barn og familie også som velger å bo alene.. da føler jeg meg ikke så annerledes. Men det er ikke innafor å synes at ditt type liv er kjedelig. Man bør heller bli mer som deg. Anonymkode: 990d1...adc Du er på et foreldreforum. Alle her er enten gravide, prøvere eller har barn. Hvorfor er du på et foreldreforum? Anonymkode: a5d63...e7b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #61 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jesus, reis til Tyrkia, slutt å mas her inne. Anonymkode: 8bd8c...7b2 Når man går inn på et foreldreforum for å reklamere narkotika og si at livet med barn er kjedelig, har man virkelig valgt feil publikum, altså... Anonymkode: a5d63...e7b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #62 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jesus, reis til Tyrkia, slutt å mas her inne. Anonymkode: 8bd8c...7b2 Nei. Han er plutselig uattraktiv. Jeg liker en ny som jeg tidligere fant direkte stygg, ekkel og uattraktiv. Men jeg ønsket så sårt å forandre meg. Det har jeg vel klart, bare synd jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre og hva den andre evt tenker. Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #63 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Du er på et foreldreforum. Alle her er enten gravide, prøvere eller har barn. Hvorfor er du på et foreldreforum? Anonymkode: a5d63...e7b Det heter «skravle». Dere gravide, foreldre får jo underforum absolutt alle steder, mens vi får altså ikke ta opp plass i ett eneste underforum hos dere.. dere har alltid vært veldig oppmerksomhetssyke. Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #64 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det heter «skravle». Dere gravide, foreldre får jo underforum absolutt alle steder, mens vi får altså ikke ta opp plass i ett eneste underforum hos dere.. dere har alltid vært veldig oppmerksomhetssyke. Anonymkode: 990d1...adc Domene heter dinbaby.com og hører under Foreldre og barn. Vi er altså oppmerksomhetssyke? 🤣🤣 Anonymkode: a5d63...e7b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #65 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Er folk som klikker av alkohol også. Anonymkode: 990d1...adc Joda men det er etter å ha drukket masse. Med hasj skal det mye mindre til. Er jo faktisk bevist at hasj kan ha denne virkningen på noen. Flashback kan man også få av hasj. Husker jeg som ung holdt meg fast i sofaen og alt i rommet kom "kastendes" mot meg. Og jeg bare ventet på at det skulle gå over. Da tar jeg heller et glass vin eller to. Anonymkode: 57192...62f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #66 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Er folk som klikker av alkohol også. Anonymkode: 990d1...adc Og siden folk klikker av ett rusmiddel, la oss legalisere flere, slik at antall folk som klikker kan øke? Anonymkode: a5d63...e7b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #67 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Joda men det er etter å ha drukket masse. Med hasj skal det mye mindre til. Er jo faktisk bevist at hasj kan ha denne virkningen på noen. Flashback kan man også få av hasj. Husker jeg som ung holdt meg fast i sofaen og alt i rommet kom "kastendes" mot meg. Og jeg bare ventet på at det skulle gå over. Da tar jeg heller et glass vin eller to. Anonymkode: 57192...62f Den hasjen var mest sannsynlig penslet med syre (lsd). Noe som ikke ville kunne skjedd ved kontrollerte utsalg ved legalisering. Anonymkode: 6d790...132
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #68 Skrevet 1. juli 2021 Jeg vil være veldig forsiktig med å legalisere rusmiddel. Trenger du rus er det livet ditt det er noe feil med, livsstilen. Greit at det er deilig å koble av fra tid til annen, ikke alle klarer det uten i det minste en mild form for rus. Da er det like godt at vi holder oss til et kjent næringsmiddel som alkohol, som også straffer deg ganske hardt i form av bakrus dersom du overdriver. Nå tenker jeg generelt her. Noen takler heller ikke alkohol, men dersom du føyer til de som ikke takler legalisering av hasj blir det mange å forholde seg til. Det viktigste for meg er å skjerme ungdommene, vi voksne klarer stort sett å forholde oss til slike ting. Ungdommen er veldig utsatt. Rus bør ikke bli en vanlig legalisert aktivitet tross alt. For meg er moderat alkoholinntak ikke en rus, bare hygge, gjerne sammen med andre. Anonymkode: 3b3d7...642
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #69 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg vil være veldig forsiktig med å legalisere rusmiddel. Trenger du rus er det livet ditt det er noe feil med, livsstilen. Greit at det er deilig å koble av fra tid til annen, ikke alle klarer det uten i det minste en mild form for rus. Da er det like godt at vi holder oss til et kjent næringsmiddel som alkohol, som også straffer deg ganske hardt i form av bakrus dersom du overdriver. Nå tenker jeg generelt her. Noen takler heller ikke alkohol, men dersom du føyer til de som ikke takler legalisering av hasj blir det mange å forholde seg til. Det viktigste for meg er å skjerme ungdommene, vi voksne klarer stort sett å forholde oss til slike ting. Ungdommen er veldig utsatt. Rus bør ikke bli en vanlig legalisert aktivitet tross alt. For meg er moderat alkoholinntak ikke en rus, bare hygge, gjerne sammen med andre. Anonymkode: 3b3d7...642 Det er nettopp det. Alkohol er like farlig, like avhengighetsskapende. Statistisk er de fleste voldsepisoder og skader alkoholrelaterte. Det er et merkelig mantra «trenger du rus er det noe feil med livsstilen» Har vi ikke lært mer etter så mange år? For de fleste er dette akkurat samme rekreasjon som ditt glass med vin. Det vil alltid være noen som er disponert for avhengighet. Det kan være genetisk eller henge sammen med traumer. Det er faktisk ikke «livsstilen» som avgjør, hva nå man har fått for seg at livsstilen til folk som foretrekker en bønne fremfor vin egentlig vil si. Regulert salg vil naturligvis ikke innebære lovlig bruk for ungdom. Men har du først en ungdom som faller for fristelsen, er det på lik linje med smuglersprit vs polvarer, betryggende at produktet i det minste er kvalitetssikret. For folk kommer til å misbruke, lov eller ikke. De som er disponert finne veien til ett misbruk, enten via alkohol, illegalt marked, eller faktisk reseptbelagte midler. Anonymkode: bf10d...1e0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #70 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er nettopp det. Alkohol er like farlig, like avhengighetsskapende. Statistisk er de fleste voldsepisoder og skader alkoholrelaterte. Det er et merkelig mantra «trenger du rus er det noe feil med livsstilen» Har vi ikke lært mer etter så mange år? For de fleste er dette akkurat samme rekreasjon som ditt glass med vin. Det vil alltid være noen som er disponert for avhengighet. Det kan være genetisk eller henge sammen med traumer. Det er faktisk ikke «livsstilen» som avgjør, hva nå man har fått for seg at livsstilen til folk som foretrekker en bønne fremfor vin egentlig vil si. Regulert salg vil naturligvis ikke innebære lovlig bruk for ungdom. Men har du først en ungdom som faller for fristelsen, er det på lik linje med smuglersprit vs polvarer, betryggende at produktet i det minste er kvalitetssikret. For folk kommer til å misbruke, lov eller ikke. De som er disponert finne veien til ett misbruk, enten via alkohol, illegalt marked, eller faktisk reseptbelagte midler. Anonymkode: bf10d...1e0 Jeg vet ikke hvor grensa går for rus. Jeg har vært avholds i 4 år, og i mine øyne ruset folk seg når de tok vin til maten for det fortsetter jo somregel litt til. Folk blir ikke fulle liksom, men stemninga lettes. Det er jo rus?! Selv om det er mildt. Hva med de som går på fest/pub hver helg? Hvorfor gå dit? Så har vi de på andre siden som dømmer dette. De som går fjellturer og i skogen og mener dette er sååååå bra. Har prøvd selv, men finner alltid en slik glede i det, men ingen vil liksom høre at dette ikke gir glede. Jeg setter meg ALDRI å drikker eller annet alene. Jeg drikker meg heller ikke full, for det er grusomt. Men jeg hater slike «skog og mark» folk! De som sier at du bør gå tur i fjellet eller begynne med yoga. Anonymkode: 990d1...adc
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2021 #71 Skrevet 1. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvor grensa går for rus. Jeg har vært avholds i 4 år, og i mine øyne ruset folk seg når de tok vin til maten for det fortsetter jo somregel litt til. Folk blir ikke fulle liksom, men stemninga lettes. Det er jo rus?! Selv om det er mildt. Hva med de som går på fest/pub hver helg? Hvorfor gå dit? Så har vi de på andre siden som dømmer dette. De som går fjellturer og i skogen og mener dette er sååååå bra. Har prøvd selv, men finner alltid en slik glede i det, men ingen vil liksom høre at dette ikke gir glede. Jeg setter meg ALDRI å drikker eller annet alene. Jeg drikker meg heller ikke full, for det er grusomt. Men jeg hater slike «skog og mark» folk! De som sier at du bør gå tur i fjellet eller begynne med yoga. Anonymkode: 990d1...adc Du kan virkelig ikke sammenligne hasj med yoga og tur i fjellet altså. Du hater jo omtrent alt, hvorfor hater du ikke hasj? Anonymkode: 8bd8c...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå