Gå til innhold

Synes du hasj bør bli lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du leser alle saker om fyllekjøring med skade/død til følge, alvorlig omsorgssvikt mot barn fra rusede foreldre, voldtekter og utnyttelse av unge jenter i beruset tilstand, berusede ektemenn som banker konene sine gule og blå, fosterskader forårsaket av en alkoholisert mor og så videre, så ser du at faren er svært stor. Nordmenn flest vet for øvrig ikke hva "moderat forbruk av alkohol" er på fest. Der er det dritafylla som gjelder.

Anonymkode: a5d63...e7b

Som vanlig er kvinnene ofrene ja.. 

Anonymkode: 990d1...adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du da at det blir legalisert?

Anonymkode: 8bd8c...7b2

for å kunne bruke det på fest. Noen kan drikke nesten ubegrenset uten å bli dårlige, men det blir jeg. jeg har levd i 4 år nå og vært helt meg selv, og det er kjedelig. Jeg liker å ha litt andre følelser av og til, uten at det blir missbruk. Så siden jeg tåler alkohol så dårlig tenkte jeg hasj kan bli et alternativ, men så lenge det er forbudt så gidder jeg da ikke. Det er ikke SÅ om å gjøre liksom. 
Men folk flest, og særlig her inne kanskje foretrekker vel det trygge hamsterhjulet. Må ha energi til å jobbe, stresse vettet av seg i ukedagene så man kan reise på ferie med ungene sine.....

Skrevet

Ja, jeg mener de bør legalisere, men selvfølgelig regulere med aldersgrenser og utsalg. 

Virker som vi har glemt forbudstiden helt. Forbud er jo en gavepakke for kriminelle nettverk. 

Anonymkode: bf10d...1e0

ja det er da vel ikke farligere enn alkohol dersom man regulerer bruken? Ikke VET jeg altså, men jeg ville bare prøvd, for jeg kjenner flere som har røyka før og de sier at du blir rusa, men du slipper være så dårlig etterpå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lykke til med å forby alkohol. Poenget er at rus ikke bare gir negative opplevelser, men også positive, og at disse varierer fra person til person. Tror du noen ville ruset seg om det ikke opplevdes positivt? Det meste av rus har både et positivt potensial og et (noen ganger helt åpenbart) skadepotensial. Hvis vi skal forby noe bør faren for skade være svært stor, noe den ikke er ved moderat forbruk av verken alkohol eller hasj.

Anonymkode: 85716...948

Nettopp, men dagens mennesker lærer seg dessverre å bli mer og mer hysteriske. Det eneste som skal bety noe her i samfunnet er familie og jobb. Folk vil ha energi til å jobbe slik at de kan reise på ferie og være like stresset, for så å komme hjem til vanlig hverdag, tjene inn igjen kredittkortgjelden, slenge seg på sofaen etter jobb pga slitne etter jobb og kjøre barna på aktiviteter og sånn går nu dagan................ 
Men dette livet vil ikke jeg ha! De som absolutt skal ha familie må få det, men noen av oss trives litt friere. Jeg kjenner flere som har valgt å ikke få barn . Jeg vil ha det gøy, jeg orker ikke at alt skal stoppes av hysteriske foreldre som mener alle skal leve a4. 

Jeg liker ikke alkoholrusen så veldig godt så jeg har ikke noen sug etter rus liksom. Men noen ganger er det deilig å få pause fra følesene sine. Og som sagt, jeg har levd totalt uten noe i flere år nå (aldri brukt narkotika altså) og har ikke blitt bedre. Savner å kunne slippe meg litt fri, uten å leve slik selvhøytidelig. Det har blitt litt prestige å å mene "jeg drikker aldri. Slutt du også, gjør heller yoga eller gå en fjelltur" . Beklager, men jeg synes det er litt sånn teitfornuftig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mener at det er skremmende at mange tror hasj er uten bivirkninger. 

Vi trenger virkelig ikke mer av psykiske lidelser i Norge.

Politikere som snakker varmt om dette, bør i samme slengen styrke psykisk helsevern betraktelig.

Legger ved en link: https://forskning.no/alkohol-og-narkotika-forebyggende-helse-psykiske-lidelser/cannabis-kan-utlose-psykisk-sykdom/1050660

Anonymkode: dd522...e28

jeg fornekter ikke at hasj kan utløse psykisk sykdom, men det kan veldig mye andre ting gjøre og! 
I tillegg kan det være arvelig, så kanskje en bør forby folk med psykisk sykdom å få barn dersom dette går igjen i familien? 😛 
Mener du forresten at psykiske lidelser er spesielt for Norge? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så det skal legaliseres for deg, men ikke de som evt tipper over?

Anonymkode: aee83...389

Ja spesielt for meg! 
Hallo? Jeg er ikke Elvis. 
Men kan vi ikke bare forby alkohol også da, for det har vel tippet over for mange det og.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sitat fra en politimann: «Jeg vet det er forskning på at hasj ikke er verre en alkohol. Likevel har jeg fremdeles til gode å møte en oppegående person som bruker hasj jevnlig.»

Anonymkode: 1654a...751

Mens jeg kjenner utrolig mange oppegående folk som røyker jevnlig. Det er både lærere, politi, advokater, bhglærere, butikkansatte, snekkere, bilmekanikere osv osv. 

Jeg røyker selv. Er i full jobb, er frivillig trener og speiderleder, sitter i Fau på skolen og SU på jobb og er alenemor. 

Ingen skulle tro at jeg tar en blås jevnlig. 

Anonymkode: 6d790...132

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mens jeg kjenner utrolig mange oppegående folk som røyker jevnlig. Det er både lærere, politi, advokater, bhglærere, butikkansatte, snekkere, bilmekanikere osv osv. 

Jeg røyker selv. Er i full jobb, er frivillig trener og speiderleder, sitter i Fau på skolen og SU på jobb og er alenemor. 

nei , men saueflokken ofrer ikke dette en tanke. Hasj er bare noe du havner på gata av til slutt, du glemmer å stelle deg og blir psykotisk og usosial. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Som vanlig er kvinnene ofrene ja.. 

Når det gjelder vold mot partner i fylla, er de fleste ofrene kvinner. Statistikk, vet du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så familien klarte du ikke å holde sammen. Var røykingen verdt det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nettopp, men dagens mennesker lærer seg dessverre å bli mer og mer hysteriske. Det eneste som skal bety noe her i samfunnet er familie og jobb. Folk vil ha energi til å jobbe slik at de kan reise på ferie og være like stresset, for så å komme hjem til vanlig hverdag, tjene inn igjen kredittkortgjelden, slenge seg på sofaen etter jobb pga slitne etter jobb og kjøre barna på aktiviteter og sånn går nu dagan................ 
Men dette livet vil ikke jeg ha! De som absolutt skal ha familie må få det, men noen av oss trives litt friere. Jeg kjenner flere som har valgt å ikke få barn . Jeg vil ha det gøy, jeg orker ikke at alt skal stoppes av hysteriske foreldre som mener alle skal leve a4. 

Jeg liker ikke alkoholrusen så veldig godt så jeg har ikke noen sug etter rus liksom. Men noen ganger er det deilig å få pause fra følesene sine. Og som sagt, jeg har levd totalt uten noe i flere år nå (aldri brukt narkotika altså) og har ikke blitt bedre. Savner å kunne slippe meg litt fri, uten å leve slik selvhøytidelig. Det har blitt litt prestige å å mene "jeg drikker aldri. Slutt du også, gjør heller yoga eller gå en fjelltur" . Beklager, men jeg synes det er litt sånn teitfornuftig.

Hvorfor er du på et forum som heter dinbaby, hvis du ikke vil ha familie? Er du her for å hylle narkotika? 

Skrevet

Ja, er for legalisering med en aldersgrense på 25 år.

Anonymkode: 31c1b...a7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke klarer å ha det gøy uten alkohol eller andre rusmidler, bør du jobbe med deg selv slik at du klarer å ha det gøy uten å være ruset. Hva er det med nordmenn og alkohol som nødvendighet for å ha det gøy? 

Jeg har funnet mye annet enn fester å ha det gøy med, jeg fant en helt ny ting med livet. Men så er det ikke alltid slik at du passer noe bedre inn i det nye du blir med i, og jeg er endelig  på vei tilbake til den ekte meg selv og jeg går mer over ens med folk igjen. De siste 4 årene føles nesten som en egen boble, en slags psykose for alt som var meg betydde ikke en dritt til slutt. Jeg forandret helt verdier. Jeg hadde det ikke så greit i oppveksten (ikke rus) og jeg rømte hele distriktet da jeg ble 18. Men så løp jeg rett inn i noe nytt potensielt veldig farlig... noe sektgreier og jeg bestemte ingenting selv. Rømte igjen fra dette og fikk et normalt liv. Livet ble kjedelig og repetetivt og jeg prøvde ut enda en ting som jeg fikk sjansen til. Dette ble et veldig fint liv det, men dessverre er det ikke alltid så lett å passe inn og så blir man deprimert. 
Jeg begynte også å vanke i muslimkse miljøer og kuttet alkoholen helt. Den var ikke noe tap. 

Så jeg har det gøy uten å være ruset. Men så er det kjipt å være så selvhøytidelig. Jeg synes selv at sånne edru-folk er kjedelige og irrterende. Altså er jo lov å ligge unna fordi man ikke liker smaken eller bare ikke vil, men jeg irriterer meg over slike selvrespektmennesker som liksom skal forsøke å være så sunne forbilder. Jeg var slik. Null kos, null rus, null moro. Bare selvdisiplin og imponering. Det hele har resultert i at jeg satt igjen med enda færre venner enn fra før, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har funnet mye annet enn fester å ha det gøy med, jeg fant en helt ny ting med livet. Men så er det ikke alltid slik at du passer noe bedre inn i det nye du blir med i, og jeg er endelig  på vei tilbake til den ekte meg selv og jeg går mer over ens med folk igjen. De siste 4 årene føles nesten som en egen boble, en slags psykose for alt som var meg betydde ikke en dritt til slutt. Jeg forandret helt verdier. Jeg hadde det ikke så greit i oppveksten (ikke rus) og jeg rømte hele distriktet da jeg ble 18. Men så løp jeg rett inn i noe nytt potensielt veldig farlig... noe sektgreier og jeg bestemte ingenting selv. Rømte igjen fra dette og fikk et normalt liv. Livet ble kjedelig og repetetivt og jeg prøvde ut enda en ting som jeg fikk sjansen til. Dette ble et veldig fint liv det, men dessverre er det ikke alltid så lett å passe inn og så blir man deprimert. 
Jeg begynte også å vanke i muslimkse miljøer og kuttet alkoholen helt. Den var ikke noe tap. 

Så jeg har det gøy uten å være ruset. Men så er det kjipt å være så selvhøytidelig. Jeg synes selv at sånne edru-folk er kjedelige og irrterende. Altså er jo lov å ligge unna fordi man ikke liker smaken eller bare ikke vil, men jeg irriterer meg over slike selvrespektmennesker som liksom skal forsøke å være så sunne forbilder. Jeg var slik. Null kos, null rus, null moro. Bare selvdisiplin og imponering. Det hele har resultert i at jeg satt igjen med enda færre venner enn fra før, 

Åååja. det er du ja......

Anonymkode: 8bd8c...7b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

ja det er da vel ikke farligere enn alkohol dersom man regulerer bruken? Ikke VET jeg altså, men jeg ville bare prøvd, for jeg kjenner flere som har røyka før og de sier at du blir rusa, men du slipper være så dårlig etterpå.

Jeg synes det er oppskrytt. Vokst opp i en gjeng med fri tilgang, men det var ikke noe for meg. Foretrekker ett glass rødvin i stedet. 

Isolert sett er det ikke farligere enn alkohol, tvert i mot. Det er risiko forbundet med det, ikke helt trygt og fritt frem, så er det mye syntetisk og utblandet dritt i omløp også når det selges uregulert.

Noe av utfordringen er at det ene ikke utelukker det andre. Folk blander. Men at det å drikke seg dritings på vodka er mer akseptert enn å blåse en på guttetur, finner jeg på grensen til absurd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sitat fra en politimann: «Jeg vet det er forskning på at hasj ikke er verre en alkohol. Likevel har jeg fremdeles til gode å møte en oppegående person som bruker hasj jevnlig.»

Hehe, tipper han kjenner flere jeg, han bare vet ikke om det. Selvfølgelig litt avhengig av hva han mener med jevnlig, men der kan man vel si akkurat det samme om alkohol. Uproblematisk en gang i blant, problematisk hvis det blir hver dag. 

Skrevet

Så familien klarte du ikke å holde sammen. Var røykingen verdt det? 

Takk for den. Mannen døde av kreft for 8 mnd siden. 

Følte du deg bedre av å dytte noen ned i søla? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for den. Mannen døde av kreft for 8 mnd siden. 

Følte du deg bedre av å dytte noen ned i søla? 

Du gjør jo akkurat det samme med andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men siden hasj er ulovlig... Kan det være at "normale", oppegående personer avstår fra det, siden det kan medføre straff? Så hvis hasj var lovlig... Er det da mulig at flere velfungerende mennesker vil ty til hasj i sted for/i tillegg til alkohol? 

Anonymkode: b4623...fbd

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Men siden hasj er ulovlig... Kan det være at "normale", oppegående personer avstår fra det, siden det kan medføre straff? Så hvis hasj var lovlig... Er det da mulig at flere velfungerende mennesker vil ty til hasj i sted for/i tillegg til alkohol? 

Anonymkode: b4623...fbd

Hvis man trenger rus for å fungere her i livet, så er man jo ikke velfungerende i utgangspunktet? 

Skrevet

Etter å ha sett det i bruk i et land hvor det var legalisert, er jeg enda mer sikker på at legalisering ikke er veien å gå. Mulig rusen er annerledes enn alkohol, men de verste jeg så mistet like mye kontrollen som en på alkoholfylla.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis man trenger rus for å fungere her i livet, så er man jo ikke velfungerende i utgangspunktet? 

Hva er å fungere? Det kjedelige livet med barn? For noen ja, men noen tror dette er det eneste rette. En ting er å ruse seg hver dag. Noe annet er å ta en fest

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er å fungere? Det kjedelige livet med barn? For noen ja, men noen tror dette er det eneste rette. En ting er å ruse seg hver dag. Noe annet er å ta en fest

Jeg ruser meg ikke på noen midler. Jeg har fire barn, spennende jobb, skriver bøker, spiller i band, trener, har veldig spennende og romantisk forhold med mannen og skriver humorblogg. Til høsten skal jeg studere og ta opp kampsporten igjen. Synes du at livet mitt er kjedelig?

Skrevet

Nei så absolutt ikke. Som ung så prøvde jeg å røyke hasj noen ganger.  Fikk ordentlig noia, halisnuerte, og kunne like så godt ha tatt LSD på virkningen dette hadde på meg. Og vet at dette ikke er uvanlig.  På noen så virker hasj faktisk sånn. 

Anonymkode: 57192...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...