Gå til innhold

Lave smittetall på landsbasis - er det fordi folk ikke tester seg pga de er vaksinert?

Anbefalte innlegg

Flere og flere vaksineres, kan det være årsak til at der oppdages færre smittede fordi generelt så tester ikke folk seg etter å ha mottatt enten 1 eller 2 dose?

Så det reelle antall smittete i landet er større?

Anonymkode: 62d24...56b

Fortsetter under...

Tja, du er kanskje inne på noe der? De som er vaksinert kan bli smitta og smitte andre, men kanskje de «glemmer» selv å teste seg ved symptomer? 
Da blir det jo artig på sensommeren når folk kommer hjem fra utenlandsreiser når de ikke lenger trenger å teste seg eller gå i karantene 

TinaK 1990 skrev (6 minutter siden):

Tja, du er kanskje inne på noe der? De som er vaksinert kan bli smitta og smitte andre, men kanskje de «glemmer» selv å teste seg ved symptomer? 
Da blir det jo artig på sensommeren når folk kommer hjem fra utenlandsreiser når de ikke lenger trenger å teste seg eller gå i karantene 

Den mest åpenbare grunnen er vell at det er få som blir syke?

Anonymkode: 9bd61...dbc

Det er fordi få er syke. Grunnen til at vi vet det er at det drives god smittesporing i Norge, og at få er smittet på ukjent sted. Dessuten ser man det på sykehusinnleggelser. Hadde mange vært syke hadde sykehusinnleggelsene skutt i været.

Leste nettopp at symptomer for vaksinerte er nysing og rennende nese. Det visste ikke jeg. Tidligere har jo nese symptomer ikke vært er symptom. Jeg er vaksinert og har allergi. Har hatt mye nysing og slim i nesa siste dager. Liten spredning her så nå burde jeg vel ta en test?  

Anonymkode: 84734...cc6

ostepop123 skrev (2 minutter siden):

Det er fordi få er syke. Grunnen til at vi vet det er at det drives god smittesporing i Norge, og at få er smittet på ukjent sted. Dessuten ser man det på sykehusinnleggelser. Hadde mange vært syke hadde sykehusinnleggelsene skutt i været.

Dette. Det er ikke så farlig hvis flere blir smittet uoppdaget, hvis folk ikke blir syke. Nå er jo nesten alle i risikogruppa fullvaksinert. Da skal man være ganske godt dekket.

Anonymkode: dcf79...7eb

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Leste nettopp at symptomer for vaksinerte er nysing og rennende nese. Det visste ikke jeg. Tidligere har jo nese symptomer ikke vært er symptom. Jeg er vaksinert og har allergi. Har hatt mye nysing og slim i nesa siste dager. Liten spredning her så nå burde jeg vel ta en test?  

Vi ble satt opp på testing selv om jentungen kun har rennende nese og nysing. Hun er ikke vaksinert. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi ble satt opp på testing selv om jentungen kun har rennende nese og nysing. Hun er ikke vaksinert. 

Ok. Min datter hadde snørr forrige uke. Fikk beskjed at test ikke var nødvendig på snørr. Nå har vi hatt null smittede her en god stund nå da. 

Veldig mange ungdommer/skoleelever som ikke tester seg nå pga de skal jo ikke på skolen og dermed ser de ikke vits med p få en «pinne oppi hjernen»… før ferien måtte de jo testes for å kunne gå på skolen, samt mange syntes det car greit å ha fridager med ventekarantene.

Anonymkode: fde12...2a3

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det visste ikke jeg heller.det har jo hele tiden vært sagt at nysing ikke er et coronasymptom. Men hvordan kan sympromene endre seg pga en vaksine?

Anonymkode: 20c33...dcc

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det visste ikke jeg heller.det har jo hele tiden vært sagt at nysing ikke er et coronasymptom. Men hvordan kan sympromene endre seg pga en vaksine?

Fordi symptomene blir mildere og korona oppfører seg mer som en mild luftveisinfeksjon. Ganske forvirrende dette med symptomer. Min datter trengte ikke test pga snørr og en annen her sier de måtte ta test da hennes barn hadde det. Altså mye rar informasjon rundt om i kommunene. 

Den som leter, finner. Vi sykeliggjør folk og samfunn slik vi leter og har lett. Ingen er syke, ingen er lagt inn. «Pandemien» er over, og har vært det lenge. 

Anonymkode: b0b62...ac7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den mest åpenbare grunnen er vell at det er få som blir syke?

Anonymkode: 9bd61...dbc

Sa senest på nyhetene i dag at de får samme symptomer som uvaksinerte og derfor viktig å teste 

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Den som leter, finner. Vi sykeliggjør folk og samfunn slik vi leter og har lett. Ingen er syke, ingen er lagt inn. «Pandemien» er over, og har vært det lenge. 

Så fint at du vet bedre enn FHI og myndigheter👏

Gidder ikke drive å teste meg. Tror mange er som meg. Lave smittetall, få innleggelser og de i risiko er vaksinert. Da ser jeg ingen grunn til å ta test når jeg er litt syk 

Anonymkode: 25439...282

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Gidder ikke drive å teste meg. Tror mange er som meg. Lave smittetall, få innleggelser og de i risiko er vaksinert. Da ser jeg ingen grunn til å ta test når jeg er litt syk 

Anonymkode: 25439...282

Det er jo ikke sånn at alle de i risikogrupper rundt forbi er vaksinert.

Kjenner en som jobber på hotellet i Bø, der lager de avtaler med foreldrene til snørrete barn. De må gå rett til bordet og sitte i ro mens foreldrene henter mat til dem. Det er ganske mange barn som blir snørrete etter en dag i badeland, kan jo ikke teste alle disse...

Anonymkode: 8a195...64e

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dette. Det er ikke så farlig hvis flere blir smittet uoppdaget, hvis folk ikke blir syke. Nå er jo nesten alle i risikogruppa fullvaksinert. Da skal man være ganske godt dekket.

Enig! Det er, og har vært under hele pandemien stort fokus på antall smittet. Det er jo helt feil!

Hvor mange er syke og evt dør? Det er det som er vesentlig. Pr idag er det tallet svært lavt.

Anonymkode: 18882...82e

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Så fint at du vet bedre enn FHI og myndigheter👏

Tenk om vi hadde gjort det samme hver høst og vinter under influensasesongen. DA hadde det vært mange smittede og/eller syke, da. De tallene hadde gått korona en høy gang. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenk om vi hadde gjort det samme hver høst og vinter under influensasesongen. DA hadde det vært mange smittede og/eller syke, da. De tallene hadde gått korona en høy gang. 

Helt enig med deg. Og glad for at flere og flere mener det samme. Folk begynner å komme ut av "skremselsbobla". 

Anonymkode: 0e448...1d7

7 hours ago, Anonym bruker said:

Helt enig med deg. Og glad for at flere og flere mener det samme. Folk begynner å komme ut av "skremselsbobla". 

og folk som ikke ser alvoret av korona ennå bør komme seg ut av fornektelsen

Anonymkode: 7e462...7ab

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må bare leve livet ditt i frykt, men godta at andre ikke gjør det samme!

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi ser jo at viruset kan være alvorlig for noen, men er forholdsvis ufarlig for de fleste. Se på statistikk over døde og innlagte den siste tiden. 

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Pandemien er langt fra over selv om tallene er bedre i Norge nå. Det er mange land som fremdeles ikke har nok vaksiner og både høye smittetall og høy dødelighet. Man har blitt utrolig priviligert når man klarer å yte at "pandemien er over" når man bor i trygge lille Norge hvor alt er bra. 

Pobie skrev (11 minutter siden):

Pandemien er langt fra over selv om tallene er bedre i Norge nå. Det er mange land som fremdeles ikke har nok vaksiner og både høye smittetall og høy dødelighet. Man har blitt utrolig priviligert når man klarer å yte at "pandemien er over" når man bor i trygge lille Norge hvor alt er bra. 

Men hun har jo rett i at vi sykeliggjør, når vi forteller folk uten symptomer på noe som helst at de er syke. Burde vi i det hele tatt omtale dem som syke? De er jo ikke syke, men de har et virus i kroppen, som de kan overføre til andre. 

• Opprett ny...