Gå til innhold

Hva slags plante er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne har dukket opp i et hjørne av hagen. Piggete, kryper langs bakken og vokser fort. Jeg klarer ikke å finne ut helt hva det er. 

923502564_2021-06-2917_25_20.jpg

1490896066_2021-06-2917_25_37.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bjørnebær?

Anonymkode: b9aea...3b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bjørnebær?

Anonymkode: b9aea...3b8

De har "runde" blader, ikke sånne takkete...

Anonymkode: cc09f...02d

Skrevet

Bjørnebær? Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Jeg har aldri sett bjørnebær med flikete blader. Uansett har jeg klippet den ned. Kan jo ikke ha noe med så masse stikker på i plenen. Takk for svar, alle sammen ☺️

Skrevet
Himmel og hav skrev (31 minutter siden):

Bjørnebær? Det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Jeg har aldri sett bjørnebær med flikete blader. Uansett har jeg klippet den ned. Kan jo ikke ha noe med så masse stikker på i plenen. Takk for svar, alle sammen ☺️

Kommer nok opp igjen til neste år :P

Anonymkode: 7baab...899

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Kommer nok opp igjen til neste år :P

Helt sikkert, men jeg er en rev med hagesaks :D 

Skrevet
Himmel og hav skrev (17 minutter siden):

Bjørnebæras skrekk :D

Skrevet
Himmel og hav skrev (31 minutter siden):

Min gav seg ikke før andre runde round up (de ekte sakene). Tenkte bjørnebær var en kjempebra idé med barn i hus. Første året hadde den ikke torner, men sååååå... Og det gjør fryktelig vondt med torner i føtter. 🙈

Anonymkode: c7e47...780

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Min gav seg ikke før andre runde round up (de ekte sakene). Tenkte bjørnebær var en kjempebra idé med barn i hus. Første året hadde den ikke torner, men sååååå... Og det gjør fryktelig vondt med torner i føtter. 🙈

Jeg aner ikke hvordan den har havnet i hagen min en gang. Sikkert en fugl eller noe. De tornene er noe av det værste jeg har vært borti. Verre enn roser. Round up er notert.

Skrevet
Himmel og hav skrev (23 timer siden):

Jeg aner ikke hvordan den har havnet i hagen min en gang. Sikkert en fugl eller noe. De tornene er noe av det værste jeg har vært borti. Verre enn roser. Round up er notert.

Ikke for å ta fra deg hele livsgnisten, men dritten er jommen meg tilbake - igjen 😱 Prøver én runde til med round up. Funker det ikke nå blir det minigraver og dynamitt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ikke for å ta fra deg hele livsgnisten, men dritten er jommen meg tilbake - igjen 😱 Prøver én runde til med round up. Funker det ikke nå blir det minigraver og dynamitt! 

Jeg ønsker deg all mulig lykke til i prosjektet. Husk refleksvest og hjelm før du ev. sprenger stikkehelvetet til himmels :D

Skrevet

Hager er morsomme, bodd i nåværende hus 5 året på rad og hvert år dukker det opp no nytt i hagen. Dette året er det noen få villbringebær, men de har skrumpet inn allerede 😵

Skrevet
IreneUtålmodig skrev (10 timer siden):

Hager er morsomme, bodd i nåværende hus 5 året på rad og hvert år dukker det opp no nytt i hagen. Dette året er det noen få villbringebær, men de har skrumpet inn allerede 😵

Hager er en konstant kilde til forundring. Her dukket noe opp i et staudebed som jeg måtte ha venninners hjelp til å identifisere. Det var en staude som har ligget i dvale i mange nok år til at jeg hadde glemt at jeg hadde plantet den :D

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Lite tips; hvis du kjenner en bonde så er det mulig du kan få litt ordentlig round up. Ikke den typen som selges over disk. Bruk det dog forsiktig😂. Jeg drepte nemlig litt mer en planlagt…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...