Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #26 Skrevet 29. juni 2021 Å ja, som ungdom da jeg jobbet som ekstrahjelp i en klesbutikk. Så utrolig mange halvgamle kjerringer som måtte få utløp for sinne og frustrasjon fra sine miserable liv. Og da er det selvsagt enklest å la det gå utover den unge ekstrahjelpen. Har fått kjeft for prisene på produktene, vareutvalget, åpningstidene osv osv. Altså ting som ÅPENBART var fullstendig utenfor min kontroll. Det var også en fornøyelse på travle dager å jobbe så svetten silte bak kassa for å få unna køen, og kunden møtte deg med «faen til kø, dere må jo jobbe på så vi kundene slipper å stå her hele dagen!» Da var det stor kontrast til de andre kundene, som heldigvis var i flertall, som smilte forståelsesfullt der vi sto og stressa og som takket for hjelpen 😊 Anonymkode: 84327...e9e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #27 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, det har jeg. Det er ikke alle naboer som liker at bøndene gjør noe på jordene sine. Anonymkode: 09cd6...5ee Jeg er ikke bonde, men opptatt av at bønder er avgjørende for vår selvforsyning (som vi jo ikke er i nærheten av i dag), og at folk må forstå hva matproduksjon betyr for oss og viktigheten av at også bøndene kan leve greit av den jobben de gjør. Så jeg bruker å minne folk på dette hver gang jeg hører noen klage på bønder som jobber på jordene på "ugunstige tider". De fleste blir faktisk litt satt ut, som om de ikke har tenkt lenger enn egen nesetipp på en stund, og det plutselig åpnes en dør til en ny verden Hørte på Ekko på Nrk P1 for et par dager siden. Prisen bonden fikk for korn på slutten av 80-tallet var høyere enn hva de får i dag! Og i mellomtiden har prisen på brød og kornprodukter mangedoblet seg. Kravet (fra bl.a. bakere og møllere) til proteinnivå i kornet har økt mye, noe som krever at bøndene bruker langt mer gjødsel - følgen blir dyrere produksjon for bonden... og kornprodukter som er langt vanskeligere for menneskekroppen å fordøye og flere får fordøyelsesproblemer. Tror det er veldig mange som støtter bøndene, men som kanskje ikke snakker så høyt om det. En annen ting - småbruk er så viktig for at landet ikke skal gro igjen, at vi kan beholde kulturlandskapet vårt. Så ja til at også småbønder kan leve av det de gjør! Anonymkode: 61600...266
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #28 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke bonde, men opptatt av at bønder er avgjørende for vår selvforsyning (som vi jo ikke er i nærheten av i dag), og at folk må forstå hva matproduksjon betyr for oss og viktigheten av at også bøndene kan leve greit av den jobben de gjør. Så jeg bruker å minne folk på dette hver gang jeg hører noen klage på bønder som jobber på jordene på "ugunstige tider". De fleste blir faktisk litt satt ut, som om de ikke har tenkt lenger enn egen nesetipp på en stund, og det plutselig åpnes en dør til en ny verden Hørte på Ekko på Nrk P1 for et par dager siden. Prisen bonden fikk for korn på slutten av 80-tallet var høyere enn hva de får i dag! Og i mellomtiden har prisen på brød og kornprodukter mangedoblet seg. Kravet (fra bl.a. bakere og møllere) til proteinnivå i kornet har økt mye, noe som krever at bøndene bruker langt mer gjødsel - følgen blir dyrere produksjon for bonden... og kornprodukter som er langt vanskeligere for menneskekroppen å fordøye og flere får fordøyelsesproblemer. Tror det er veldig mange som støtter bøndene, men som kanskje ikke snakker så høyt om det. En annen ting - småbruk er så viktig for at landet ikke skal gro igjen, at vi kan beholde kulturlandskapet vårt. Så ja til at også småbønder kan leve av det de gjør! Anonymkode: 61600...266 Jeg blir av og til skjelt ut for å jobbe midt på dagen til og med. Pensjonistene vil sove middag og "direktørene og andre viktige folk, som de selv sier" må kunne hvile og kose seg i hagen når de har ferie... Anonymkode: 09cd6...5ee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #29 Skrevet 29. juni 2021 Jeg fikk veldig kjeft en gang i helsevesenet. Ikke for noe jeg hadde gjort, men det var jeg som da var tilgjengelig og villig til å lytte. Når vedkommende hadde kjeftet ferdig så sa jeg at jeg var helt enig med vedkommende, det personen påpekte som alvorlig og uakseptabel feil var nemlig akkurat det. Det ble faktisk en ganske ok samtale etterhvert, fikk koblet inn de som hadde ansvar for at slikt ikke skulle skje, var tilstede og støttet pasienten under samtalene, og sørget for at personen fikk riktig oppfølging videre. En annen gang var jeg blitt skviset bort fra et arbeidssted av en veldig uproff sjef, det var siste uken min der. Når kunder kom inn begynte sjefen å beskylde meg for å ha stjålet mange tusen kroner fra kassa. Det var jo bare fordi sjefen ønsket å lage en historie rundt hvorfor jeg sluttet (jeg hadde et veldig godt rykte, dro inn mye til stedet og hadde også reddet arb.stedet året før), for vedkommende var redd for at det skulle komme ut hvorfor jeg sluttet og hvordan og hvorfor personen hadde skviset meg ut. Men planen til personen, med å beskylde meg for stort kassatjuveri, gikk ikke helt som planlagt når jeg oppførte meg helt rolig og minnet sjefen om at jeg disse dagene ikke hadde hatt noe med kassa å gjøre ("men det er fort gjort å snike til seg likevel"), og jeg enda roligere minnet sjefen på at sist det var slike summer i kassa var den dagen vedkommende selv skulle i banken og at etter det har bankmappen ikke dukket opp igjen, at det ikke var uvanlig når h*n gikk i banken, og at sjefen kanskje først skulle sjekke hvor h*n hadde gjort av mappen og om den kanskje var levert i banken. Da ble det taust på beskyldningene. Sjefen hadde selv vært i banken og satt inn pengene, fått kvittering på det, pengene, det eksakte beløpet stod som innskudd på konto. På det tidspunktet var det ikke noe som overrasket meg med den personen. I en butikk jeg jobbet en gang var det en eldre "vanskelig" kunde som stadig kom og kjeftet litt. Jeg innså at det å komme innom oss var eneste sosiale kontakten vedkommende hadde, og at når hun satte igang en krangel fikk hun oppmerksomhet og kunne være der litt lenger. Så helt konsekvent begynte jeg å ønske henne velkommen med et stort smil hver eneste gang hun kom, og si at det var så koselig at hun kom innom igjen. Hun sluttet helt å kjefte, og begynte å kommentere hvor koselig det var å alltid få så god service hos oss. Så fra å være marerittkunden så ble hun en av de virkelig koselige vi hadde innom Anonymkode: 61600...266
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #30 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg blir av og til skjelt ut for å jobbe midt på dagen til og med. Pensjonistene vil sove middag og "direktørene og andre viktige folk, som de selv sier" må kunne hvile og kose seg i hagen når de har ferie... Anonymkode: 09cd6...5ee Det er ganske utrolig. Det er et tegn på at mange er altfor distansert fra hvor maten deres kommer fra. Anonymkode: 61600...266
Elizabeth Skrevet 29. juni 2021 #31 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jeg har fått kjeft og gitt kjeft. Grunnet at jeg har gitt kjeft er fordi den kjeften jeg fikk ikke var berettiget. Blir jeg eller andre urettferdig behandlet, tenner jeg. Endret 29. juni 2021 av Elizabeth
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #32 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er ganske utrolig. Det er et tegn på at mange er altfor distansert fra hvor maten deres kommer fra. Anonymkode: 61600...266 Jeg blir ganske matt noen ganger, men heldig vis er de fleste veldig hyggelige. Anonymkode: 09cd6...5ee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #33 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Det er ganske utrolig. Det er et tegn på at mange er altfor distansert fra hvor maten deres kommer fra. Anonymkode: 61600...266 Haha, det minner meg om et innlegg her inne for noen år siden der en var dritsur og skulle klage til butikken fordi ett av eggene hun hadde kjøpt hadde noe så uhygienisk som fjær på seg! Hun fikk høre det, for å si det sånn 😂😂😂 Anonymkode: 8bc15...420
Himmel og hav Skrevet 29. juni 2021 #34 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Å ja, som ungdom da jeg jobbet som ekstrahjelp i en klesbutikk. Så utrolig mange halvgamle kjerringer som måtte få utløp for sinne og frustrasjon fra sine miserable liv. Og da er det selvsagt enklest å la det gå utover den unge ekstrahjelpen. Har fått kjeft for prisene på produktene, vareutvalget, åpningstidene osv osv. Altså ting som ÅPENBART var fullstendig utenfor min kontroll. Det var også en fornøyelse på travle dager å jobbe så svetten silte bak kassa for å få unna køen, og kunden møtte deg med «faen til kø, dere må jo jobbe på så vi kundene slipper å stå her hele dagen!» Da var det stor kontrast til de andre kundene, som heldigvis var i flertall, som smilte forståelsesfullt der vi sto og stressa og som takket for hjelpen 😊 Anonymkode: 84327...e9e Å, nå minte du meg på en nydelig dame som var fast kunde i matbutikken jeg jobbet. Det var st.Hans aften og køen til kassa var eviglang og jeg hadde ikke hatt tid til å trekke pusten en gang på flere timer. Masse hyttefolk og båtfolk som skulle ha øl og grillmat og mange var sure for at vi ikke bare trylla fram flere kasser og flere folk. Da turen kom til ei av de faste, en eldre dame med hvitt hår, men veldig sprek, kjapp og oppegående, så lente hun seg over kassa til meg og hviska at hun hadde hørt all kjeften vi fikk, at hun så hvor sliten jeg var, så nå skulle hun spille gammelt surerhue, mens jeg fikk tid til å trekke pusten og ta en slurk vann. Så fant hun fram lommeboka og tømte alle myntene ut på båndet og begynte å telle. Folk sukket og bar seg, men da over henne og ikke over meg. Jeg fikk ett minutts pustepause og humøret løftet seg betraktelig.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #35 Skrevet 29. juni 2021 Ja, mange ganger, men ikke av sjef eller kollegaer. Det er av pasientene. Men, det er helt normalt😜 Anonymkode: ad6c8...abe
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #36 Skrevet 29. juni 2021 Himmel og hav skrev (5 minutter siden): Å, nå minte du meg på en nydelig dame som var fast kunde i matbutikken jeg jobbet. Det var st.Hans aften og køen til kassa var eviglang og jeg hadde ikke hatt tid til å trekke pusten en gang på flere timer. Masse hyttefolk og båtfolk som skulle ha øl og grillmat og mange var sure for at vi ikke bare trylla fram flere kasser og flere folk. Da turen kom til ei av de faste, en eldre dame med hvitt hår, men veldig sprek, kjapp og oppegående, så lente hun seg over kassa til meg og hviska at hun hadde hørt all kjeften vi fikk, at hun så hvor sliten jeg var, så nå skulle hun spille gammelt surerhue, mens jeg fikk tid til å trekke pusten og ta en slurk vann. Så fant hun fram lommeboka og tømte alle myntene ut på båndet og begynte å telle. Folk sukket og bar seg, men da over henne og ikke over meg. Jeg fikk ett minutts pustepause og humøret løftet seg betraktelig. Haha, for en nydelig dame! Anonymkode: 84327...e9e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #37 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har ikke tall. Har jobbet i barnevernet og i NAV. Meningsfull jobb, men for utakknemlig til tross for at man også møter mange fine mennesker. Jeg orker ikke bli skreket til flere ganger i måneden. Nå jobber jeg som saksbehandler og får av og til noen gloser på telefon, men slipper sinte mennesker som skriker meg opp i ansiktet og truer. Tenker at de som klager over NAV for bagateller burde fått prøve seg i yrket selv. 200 brukere å følge opp gir ikke mye tid til hver enkelt. Og det er ikke de ansatte sin feil. Anonymkode: 4abfe...4e2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #38 Skrevet 29. juni 2021 Jobber på skole kontor med digitale løsninger. Jeg får kjeft fra lærere for de mest usaklige ting.. Anonymkode: c26a9...ada
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #39 Skrevet 29. juni 2021 Jeg fikk tilsnakk av en kollega en gang. Vet ikke om jeg hadde gjort feil, men jeg fikk høre det fremfor flere kolleger. Rista det bare av meg. Har kjeftet opp en student og en sjef en gang, studenten snakket nedsettende om meg og jobben min, uten grunnlag for å vite noe som helst om mine oppgaver. Ulike profesjoner innenfor samme område. Jeg fikk bare nok av hele fyren. Det var flere episoder. Han fikk så hatten passet og ørene flagret. Anonymkode: a98a0...194
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #40 Skrevet 29. juni 2021 Det hender at det går en kule varmt i ny og ne ja. Har innsett at det ikke handler om meg, men usikkerhet i situasjonen. I blant når det passer kjefter jeg tilbake, men som oftest krummer jeg ryggen og jobber på. Jobber på operasjonen og stortrives med det til tross for enkelte kulinger og stormbyger. Anonymkode: e9833...8db
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #41 Skrevet 29. juni 2021 Ja. Jeg jobber i bibliotek og får oftest kjeft for at vi er pålagt å ta gebyrer og krever erstatning for bøker folk har ødelagt. Anonymkode: 0f7dc...3a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #42 Skrevet 29. juni 2021 Jeg Fikk som ørene flagret da jeg(og en annen kollega )hadde delt klassene feil, sånn at jenten deres /de ikke fikk det som de ville. Fikk beskjed om at de skulle følge med på meg videre og de kom til å gi klar melding om jeg ikke var god nok. Anonymkode: 24895...a5e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #43 Skrevet 29. juni 2021 Jeg er hjelpepleier, har blitt sparket så jeg fikk brudd, bitt, slått, befølt, kastet avf etter, skallet ned, truet, skjelt ut, beskyldt for å drikke på jobb (luktet sprit pga Antibac). Blitt spurt om jeg kan suge pikk, noen har forsøkt å frelse meg, fått kjeft for at jeg ikke ville klippe hekken, beskyld for tyveri, får kjeft for å komme for sent, for tidlig. Truet med balltre, kniv ++ Vi som jobber i helsevesenet har ikke lønn som står til jobben vi gjør. Anonymkode: bb966...f89
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #44 Skrevet 29. juni 2021 Da jeg jobbet under studietiden fikk jeg kjeft av en mannlig kollega. Han kjeftet på meg fordi jeg visstnok holdt på å gjøre den samme jobben som han gjorde. Han og andre kolleger fikk en liste med kunder de skulle rydde opp i. Jeg hadde samme liste oppe (ville se hvor langt vi hadde kommet). Merket blikket hans før han så kommer bort til meg og spør hva jeg holder på med. Jeg svarte "listene". Da ble han så forbanna! " Hvorfor gjør jeg da denne jobben når også du gjør den. Jeg kaster bort tiden min når du likevel er her og ser ut som om du gjør jobben for meg. Gjør du dette med listene fra de andre også???!!!! Hvorfor driver jeg da å kaster bort tiden min?!?!?!?" Og han fortsatte og fortsatte. Jeg følte meg dum, flau, redd, og ville gråte. Etter at han var ferdig med å kjefte på meg, gikk jeg ut og begynte å gråter. Husker han til den dag i dag. Han var rundt 50-år gammel og en innbilsk og tydelig "bedre enn alle andre" person. Dette var et privat firma på Lysaker. Så mange vestkant folk som var og fortsatt er ansatt der. Glad jeg nå jobber i staten. Anonymkode: 18c8d...5fd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #45 Skrevet 30. juni 2021 Når jeg jobbet på en Narvesen kiosk ble jeg utskjelt mange ganger og kalt alt fra «h**e» til «f***e» av tilsynelatende vanlige folk som pendlet til jobb. En gang fikk jeg huden full fordi vi ikke erstattet dressjakken til en kar etter at han ble skumpet borti på togperrongen og sølte ketchup på jakken. Han hadde jo kjøpt pølsa på Narvesen så var vår skyld at han fikk ketchup på dressen…. Når jeg sa nei til det, slang han pølsa på gulvet, tråkket på dem og skreik til meg. En annen gang tok en kunde kvelertak på meg fordi jeg ikke kunne bytte et ringkontantkort(som var oppbrukt). Heldigvis var sivil politi i butikken akkurat da. En gang brølte en kunde «H**e til meg fordi han ikke ville stå i kø. Jobbet på en bensinstasjon en gang hvor en kunde kjørte bilen sin inn i bensinpumpen… bensinpumpen og bilen ble skadet. Kunden(en velstående dame) kom inn å brølte og kjefter på meg og mente vi skulle betale skadene på bilen hennes. Har fått drapstrusler av en mann jeg ba fjerne seg fra butikken(Narvesen) etter at han var ubehagelig og slibrig mot meg. Da sto han utafor butikken i flere timer for å vente til skiftet mitt var over, så måtte bli fulgt av Securitas når jeg skulle hjem… Jobber i staten nå… blitt kjeftet på og skreket til mye over telefon. Rart med det, men man blir etterhvert tykkhudet… Aldri fått kjeft av kollegaer eller ledere.. Anonymkode: 73daa...ab1
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #46 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): I massevis. Har også hatt politi som måtte gripe inn fysisk for å hindre noen i å fly på meg. Jeg jobber i barneverntjenesten. Anonymkode: 2bc42...a47 Jeg har samme erfaring fra mine år i barneverntjenesten. Ikke bare kjeft, men fysisk og psykisk vold, og alvorlige trusler som har utløst anmeldelser og politibeskyttelse. Jeg jobber i psykiatri nå, og opplever også å få «kjeft», men opplever at det er lettere å møte både pasienter og slitne kollegaer med forståelse i slike situasjoner. Anonymkode: ad4fc...b2a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #47 Skrevet 30. juni 2021 Kjeft, trusler og ukvemsord. Ikke blitt utsatt for vold selv, men har kollegaer som har. Lærer. Anonymkode: 0d791...5af
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #48 Skrevet 30. juni 2021 Ja, det har jeg. Jobber som pedagogisk leder i barnehage. Anonymkode: a7d20...ca7
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #49 Skrevet 30. juni 2021 Ja, jeg fikk sparken ("og skulle aldri få jobb igjen, han kjente folk...") av en stamkunde engang. Han ble helt rabiat over noen bagateller, sto i kassen og skrek seg hes mens jeg ble ferdig med å gavepakke de varene jeg hadde gitt han rabatt på... og så skrek og brølte han litt mer... 🙄 Husker ikke helt hva som skjedde, det hele ble så oppslukende, tror en kollega ringte på Securitas. Vi så han i allefall ikke igjen på flere år etter dette! Sjefen min var mektig imponert over at jeg klarte å holde roen, men jeg tror det var mer at det er vanskelig å ta det personlig når folk er så åpenbart riv ruskende gærne. Er ganske sikker på at han har bipolar 1 eller noe i den duren. Anonymkode: 822b7...822
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #50 Skrevet 30. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 29.6.2021 den 10.30): I massevis. Har også hatt politi som måtte gripe inn fysisk for å hindre noen i å fly på meg. Jeg jobber i barneverntjenesten. Anonymkode: 2bc42...a47 Stå på du gjør en utrolig viktig jobb, imponert over dere i bvt hva dere holder ut ❤️ Anonymkode: a62f5...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå