Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Inspirert av tråden om når du sist kjeftet på lærer/butikkansatt osv. Har du fått ufortjent (eller fortjent) kjeft i jobbsammenheng? Anonymkode: 46883...837
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 I massevis. Har også hatt politi som måtte gripe inn fysisk for å hindre noen i å fly på meg. Jeg jobber i barneverntjenesten. Anonymkode: 2bc42...a47
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Ja. Mange ganger. Og (til dels alvorlige) trusler osv. Har jobbet som sekretær på legekontorer og i rusomsorgen. Nå jobber jeg innen HR i helsevesenet og får kjeft typ en gang i måneden, hovedsakelig av sykepleiere som ikke kan få det de vil ha «fort nok». Anonymkode: 7b2b6...63c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Fått kjeft av kunder, ja. Lenge siden nå, men har absolutt opplevd det. Av halvgamle gretne gubber. Anonymkode: 2f808...ea7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Ja, det har jeg. Det er ikke alle naboer som liker at bøndene gjør noe på jordene sine. Anonymkode: 09cd6...5ee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Ja, mange ganger, har fått drapstrusler og glass kastet etter meg også. Sykepleier. Anonymkode: 07d09...31d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Nei. Det har jeg aldri fått. Anonymkode: 63c01...72a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Nei. Men jeg har hatt et par missfornøyde kunder som frisør men da har jeg lagt meg flat og rettet opp i det. Anonymkode: b6e25...022
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Ja av kunder. Det er helt vanlig, særlig når du jobber i servicebransjen. Av en kollega for mange år siden. Jeg hadde så mye i livet som plaget meg og klarte ikke konsentrere meg så mye, men fikk også en del utydelige beskjeder og gjorde et par ganger ikke som jeg hadde fått beskjed om og fikk bare beskjed om «nå får du begynne å følge med» Av sjefen en gang. Ikke kjeft men tilsnakk. Jeg burdte hjulpet en kunde mer, men var ikke noe veldig store greier. Og ikke kjeft, men fikk beskjed om at jeg ikke skulle henge over disken. Anonymkode: f6632...a67
tante grusom master of law Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Ja, mange ganger da jeg jobbet i butikk i studietiden. Hva folk får seg til å lire ut av seg er helt utrolig. Feks kjefte en ung jente huden full fordi en vare har gått opp i pris er veldig saklig. Møkkafolk.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Ikke kjeft. Mer indirekte markering av at noe ikke har vært bra nok. Anonymkode: c0ff9...e86
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 tante grusom master of law skrev (3 minutter siden): Ja, mange ganger da jeg jobbet i butikk i studietiden. Hva folk får seg til å lire ut av seg er helt utrolig. Feks kjefte en ung jente huden full fordi en vare har gått opp i pris er veldig saklig. Møkkafolk. Samme opplevelse. Etter at jeg tilfeldigvis møtte en av drittslengerne på en stor konferanse jeg deltok på som studentrepresentant, og han forstod at vi var i samme bransje, ble han smørblid. Anonymkode: 92685...eab
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Ja, mange ganger, jobbet på legekontor og sykehus. Kjefter ikke på meg fordi det er jeg som har gjort noe feil, men legen. Anonymkode: ff0c7...d71
Pobie Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Aldri blitt kjeftet på selv. Ser imidlertid frykten i blikket til enkelte ansatte i butikker og restauranter hvis det er noe som ikke er tilgjengelig. De stålsetter seg for kjeft i det de beklager at jeg ikke kan kjøpe det jeg spurte etter. Jeg smiler jo da og bare sier "ok, takk for hjelpen" (el.l.), og ser lettelsen i blikket deres. Veldig leit at så mange serviceansatte blir kjeftet på for noe de overhodet ikke har kontroll over.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Ja, mange ganger. Jeg har jobbet i restaurant, butikk og i skole. Oftest fikk jeg kjeft av grunner jeg ikke får gjort så mye med, feks at vi ikke har nok ressurser i skolen. Anonymkode: 65f4b...1b7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Ja, både fått kjeft, blitt sparket og slått etter. Er lærer. Anonymkode: 8bc15...420
Optatium Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Kommer an på definisjonen, men har blitt høvlet kraftig (og ufortjent) over av foresatte da jeg var nyutdannet i som lærer. For mange er det vanskelig å akseptere at "ungdom" vet noe som helst om deres barn, eller så har jeg fått kjeft for noe som ppt eller bup har ansvaret for. Er lærer. Har også kjeftet selv en gang. En ubegripelig spydig HM ansatt som ikke ville ta i mot tøy med byttelapp, de hadde akkurat fått over til en annen markering av bytterett og det hadde tilbakevirkende kraft (vi snakker en vare kjøpt en knapp uke før de endret rutine, uten at dette ble gjort oppmerksom på til kunden) . Sitatet "Hvis gamle tanter ikke klarer å henge med, kan de gi penger" dyttet meg over kanten. Det ble ikke pent, jeg må innrømme det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 Ja, jeg har fått mye kjeft, blitt skreket og bannet til, truet med politianmeldelse og at jeg skal bli meldt til regjeringen(?), dyttet, kastet ting på, truet med bank... Jeg har også blitt klådd på puppene, klappet på rumpa, blitt klemt mot min vilje og fått tilbud om pikk både i den ene og andre kroppsåpningen. Jeg jobber i NAV og det jeg stort sett får kjeft for er ting som er helt utenfor min kontroll, som regelverk, saksbehandlingstider, åpningstider, mengden med snø på fortauet, noe noen har lest i avisa eller på nettet, leiepriser, regjeringen, helsevesenet, skatteetaten osv. En mann skrek til meg "Jeg vet det ikke er din skyld, men noen må jeg få kjefte på for dette og da ble det deg." Mesteparten av alt dette skjedde mens vi hadde åpen serviceskranke hele dagen, hver dag. Nå må folk henvende seg hovedsakelig pr. telefon, og det er noen ulemper med det, bl.a. at jeg ikke treffer alle de hyggelige, søte, høflige menneskene, men fordelen med det er jo at jeg kan legge på når folk blir ufordragelige og ikke tar seg sammen etter beskjed. Anonymkode: 78048...009
Himmel og hav Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 tante grusom master of law skrev (2 timer siden): Ja, mange ganger da jeg jobbet i butikk i studietiden. Hva folk får seg til å lire ut av seg er helt utrolig. Feks kjefte en ung jente huden full fordi en vare har gått opp i pris er veldig saklig. Møkkafolk. Jeg jobbet også i butikk i studietiden. Jeg fikk en gang kjeft for at frøene på frøloffen "så ut som de var kasta på".
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har fått mye kjeft, blitt skreket og bannet til, truet med politianmeldelse og at jeg skal bli meldt til regjeringen(?), dyttet, kastet ting på, truet med bank... Jeg har også blitt klådd på puppene, klappet på rumpa, blitt klemt mot min vilje og fått tilbud om pikk både i den ene og andre kroppsåpningen. Jeg jobber i NAV og det jeg stort sett får kjeft for er ting som er helt utenfor min kontroll, som regelverk, saksbehandlingstider, åpningstider, mengden med snø på fortauet, noe noen har lest i avisa eller på nettet, leiepriser, regjeringen, helsevesenet, skatteetaten osv. En mann skrek til meg "Jeg vet det ikke er din skyld, men noen må jeg få kjefte på for dette og da ble det deg." Mesteparten av alt dette skjedde mens vi hadde åpen serviceskranke hele dagen, hver dag. Nå må folk henvende seg hovedsakelig pr. telefon, og det er noen ulemper med det, bl.a. at jeg ikke treffer alle de hyggelige, søte, høflige menneskene, men fordelen med det er jo at jeg kan legge på når folk blir ufordragelige og ikke tar seg sammen etter beskjed. Anonymkode: 78048...009 Alt det har jeg som bonde i tettbebygd strøk også opplevd + å faktisk bli anmeldt minst 5 ganger (av samme nabo), anonyme brev i postkassa, herverk og tyverier. (Du har jo så mye. Da kan det ikke gjøre noe om jeg tar litt.) mm. De fleste mennesker er greie, men jommen finnes det en el ubehagloge folk også. Anonymkode: 09cd6...5ee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #21 Skrevet 29. juni 2021 Å ja, flere ganger. Den verste runden med kjeft var vel da ei hylte og skrek mot meg fordi hun ikke fikk levere tilbake en brukt vare. Men generelt fått mye kjeft av kunder fordi jeg ikke vil bryte reglene jeg er satt til å følge. Anonymkode: 1786b...3f1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #22 Skrevet 29. juni 2021 Himmel og hav skrev (5 minutter siden): Jeg jobbet også i butikk i studietiden. Jeg fikk en gang kjeft for at frøene på frøloffen "så ut som de var kasta på". Haha, vi hadde en episode en gang med en kunde som ikke ville betale fullpris for en appelsin, hun skulle tross alt bare bruke saften fra den 😂😂 Ellers var den klassiske alkoholikeren som enten var for full og vi var nødt til å nekte, eller kom litt for sent. Var en gang det klikket og vedkommende kastet flaskene i gulvet så det var glass og øl overalt. Anonymkode: 912b4...f8f
tante grusom master of law Skrevet 29. juni 2021 #23 Skrevet 29. juni 2021 Himmel og hav skrev (9 minutter siden): Jeg jobbet også i butikk i studietiden. Jeg fikk en gang kjeft for at frøene på frøloffen "så ut som de var kasta på". Hahaha! Hva folk får seg til å si. Jeg har også fått kjeft for mye rart. En gang fordi trikken utenfor butikken bråka for høyt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #24 Skrevet 29. juni 2021 Himmel og hav skrev (1 time siden): Jeg jobbet også i butikk i studietiden. Jeg fikk en gang kjeft for at frøene på frøloffen "så ut som de var kasta på". Du sa vel i fra at du hadde lagt frøene på en etter en håper jeg 😂 Anonymkode: b506e...2f6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2021 #25 Skrevet 29. juni 2021 Ja, fikk skamkjeft når jeg sendte hjem et barn som hadde kastet opp i bhg Anonymkode: b506e...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå