Gå til innhold

Kirurgisk eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare forskjell på kirurgisk fjerning av tann og enkel trekking. Fjernet en visdomstann og betalte kun 900. Var oppe, gikk raskt, maks 5 minutter før den var ute. Den lå under tannkjøttet, var det ikke da kirurgisk? Syntes det var rart det var så billig.

Anonymkode: 9d54c...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kirurgisk inngrep for å fjerne en tann er mer omfattende. Det utføres som regel av kjevespesialister og krever mer utstyr. Den ene tanna mi ble fjernet sånn, da delte de den i 4, skar opp tannkjøtt og plukka den ut, kontra å bare trekke den ut. 

Anonymkode: 7f173...39f

Skrevet

Då eg fjerna visdomstenner vart det gjort av kjeveortoped og deler av kjevebeinet måtte meislast bort. 

Synes ikkje det er rart at di visdomstann var billigare. At tannkjøtet ligg over er nok ikkje problematisk.

Anonymkode: 1920c...3ce

Skrevet

Har fjernet ene visdomstanna kirurgisk, da lå den under ikke tanna ved siden av, men den neste tanna. Så det var ikke lett å få den ut.

Anonymkode: e6b61...c0a

Skrevet

En enkel trekking er billig, da betaler du bare for bedøvelsen og at tannlegen drar den ut. Det er grunnen til at folk med lite penger hellet trekker enn å fikse om de får tannverk...

En kirurgisk fjerning krever spesialist og er gjerne mer jobb. Ofte må det borres i kjevenebenet for å få den ut, det må tas røntgen underveis i prosessen for å sjekke om de har fått ut alt, det må sys osv. 

Jeg har trukket uten problemer, trukket med problemer og fjernet kirurgisk.

Anonymkode: 04919...1e7

Skrevet

Takk for svar dere, da var det nok ikke kirurgisk fjerning 😅 Tenkte at det var kirurgisk fordi den ikke var brutt ordentlig fram ennå, men da misforsto jeg 😄

Skrevet

Jeg skal fjerne alle fire samtidig, to skal trekkes og to må "opereres" ut, da de ligger halvveis under tannkjøttet. Jeg har så tannlegeskrekk, at dette skal gjøres under lett narkose. Det vil koste med 14 000 kr. Men hvert hver krone!

Anonymkode: a466d...c8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg skal fjerne alle fire samtidig, to skal trekkes og to må "opereres" ut, da de ligger halvveis under tannkjøttet. Jeg har så tannlegeskrekk, at dette skal gjøres under lett narkose. Det vil koste med 14 000 kr. Men hvert hver krone!

Anonymkode: a466d...c8f

Håper det går bra for deg, jeg også er redd hos tannlegen. Har endelig funnet en som gjør det litt mindre skummelt. Trekke visdomstann gikk som en lek, heldigvis. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...