Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Har du nektet barnet ditt å leke med et annet barn? Hvorfor? Merker veldig dårlig adferd/språk når yngste har lekt med en av sine venner. Hvordan trå varsomt nå? Kan man nekte barna sine å leke med enkelte barn eller er ikke det greit? Anonymkode: ea3e8...e41
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Jeg, én gang. Var en som var noen år eldre enn min og stadig overtalte/truet min til å gjøre dumme ting, kjøpe ting til ham osv. Jeg er sikker fordi jeg ble mistenksom og lyttet litt ved døren når han var på besøk til sønnen min og dermed overhørte det (min var 7 år da, han andre 9 år). Jeg prøvde litt annet først, men da sønnen min ble fulgt hjem av en rasende mann fordi kompisen hadde kastet stein på bilen hans og løp og mannen bare fikk tak i min sønn (han så ikke hvem som kastet, men en jeg kjenner hadde sett det hele og fortalte det til meg etterpå), sprakk det for meg. Da fikk han rett og slett ikke lov til å være med denne gutten lenger. Anonymkode: 98413...cc9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg, én gang. Var en som var noen år eldre enn min og stadig overtalte/truet min til å gjøre dumme ting, kjøpe ting til ham osv. Jeg er sikker fordi jeg ble mistenksom og lyttet litt ved døren når han var på besøk til sønnen min og dermed overhørte det (min var 7 år da, han andre 9 år). Jeg prøvde litt annet først, men da sønnen min ble fulgt hjem av en rasende mann fordi kompisen hadde kastet stein på bilen hans og løp og mannen bare fikk tak i min sønn (han så ikke hvem som kastet, men en jeg kjenner hadde sett det hele og fortalte det til meg etterpå), sprakk det for meg. Da fikk han rett og slett ikke lov til å være med denne gutten lenger. Anonymkode: 98413...cc9 Hvordan gjorde du det? Sa du til gutten din at «du får ikke leke med Pål»? Hvis barnet dukker opp på døren, hva sa du da? Anonymkode: ea3e8...e41
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Har du nektet barnet ditt å leke med et annet barn? Hvorfor? Merker veldig dårlig adferd/språk når yngste har lekt med en av sine venner. Hvordan trå varsomt nå? Kan man nekte barna sine å leke med enkelte barn eller er ikke det greit? Anonymkode: ea3e8...e41 En gang. Jeg sa rett og slett til barnets mor at barnet var velkomment hit når en av oss voksne var her , men at mitt barn ikke får lov å besøke dem. Her var mor enig i vurderingen og barna kunne leke under oppsyn. De var aldri nære venner så det ble ikke veldig problematisk
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Skrevet 28. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvordan gjorde du det? Sa du til gutten din at «du får ikke leke med Pål»? Hvis barnet dukker opp på døren, hva sa du da? Anonymkode: ea3e8...e41 Han fikk selvfølgelig en forklaring, og det viste seg at han ble ganske lettet over å slippe hele kompisen, så det sa jo egentlig litt det også. Til kompisen, da han ringte på, gjorde jeg mye det samme. Jeg hadde jo allerede forklart ham om hva jeg mente med oppførselen, og nå nevnte jeg et par til konkrete episoder og sa at han ikke fikk leke her mer, eller at vår sønn fikk gå til ham. Jeg innser at det høres brutalt ut, men jeg prøvde faktisk flere ganger før dette både å snakke med ham, være hyggelig osv, men uten resultat. Siden jeg i tillegg hadde tre andre og yngre barn, inkludert liten baby, hadde jeg rett og slett ikke overskudd til mer akkurat da heller. Anonymkode: 98413...cc9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #6 Skrevet 28. juni 2021 Akkurat nå får ikke våre leke med nabogutten. Nabogutten sa han skulle finne en kniv og stikke minste. Og han sier at vår eldste skal få vår minste til å skrike. Anonymkode: 669a1...7b5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #7 Skrevet 28. juni 2021 Jeg har ikke direkte nektet barnet mitt, men vi jobber aktivt med å begrense kontakt med en i klassen hans. Denne gutten er eneste gutt i søskenflokken sin og «prinsen»i familien. Han har er elendig kvinnesyn og sier selv at han «hater jenter». Han kommer også med en del ugreie utsagn som f.eks. at «grisekjøtt» er skittent fordi griser spiser bæsj og at alle som ikke tilhører hans religion kommer til helvete. Far er svært religiøs og meget konservativ. Jeg tenker at det ikke er min oppgave å resosialisere denne gutten. Mitt barn blir skremt og overveldet at guttens utsagn. Derfor velger i å skjerme. Anonymkode: ebeaa...a76
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 On 6/28/2021 at 7:33 PM, Anonym bruker said: Har du nektet barnet ditt å leke med et annet barn? Hvorfor? Merker veldig dårlig adferd/språk når yngste har lekt med en av sine venner. Hvordan trå varsomt nå? Kan man nekte barna sine å leke med enkelte barn eller er ikke det greit? Anonymkode: ea3e8...e41 Nei dette styrter han selv Anonymkode: c784e...dd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå