Gå til innhold

Aldri bli sammen med en autist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens råd og utblåsning! 

Anonymkode: 3bd7b...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: dcee8...d72

Skrevet

Å skrike er ikke å gi råd.

Men det er kanskje nettopp derfor du anbefaler oss å avstå fra autister?

Anonymkode: ab186...30f

Skrevet

Folk med autisme er like forskjellige som alle andre. Det er dumt å stemple en hel gruppe fordi du er i et vanskelig forhold….

Anonymkode: 99f4f...e13

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Folk med autisme er like forskjellige som alle andre. Det er dumt å stemple en hel gruppe fordi du er i et vanskelig forhold….

Anonymkode: 99f4f...e13

Antar at det er nettopp derfor hun advarer mot det. 

Skrevet

Med andre ord, det du sier er følgende:

Til alle dere her inne med barn med autisme, ikke forvent, eller ha det minste håp om at dette barnet vil ha et godt liv med barn og familie.
Forvent at barnet ditt kommer til å bli ensomt.

Det å oppmuntre barnet til å klare å bli den beste versjonen av seg selv, selv med denne utfordringen har ingenting å si.
Et slikt barn kan man egentlig gi opp

Vet du hva, selv om DU har dårlig erfaring med å være i et forhold med en som er autist betyr det ikke at alle vil ha den samme erfaringen.
Det fins flere grader av autisme, og hvilket grunnlag foreldrene legger til grunne for sitt barn ar veldig mye å si.

Anonymkode: 1731a...417

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Med andre ord, det du sier er følgende:

Til alle dere her inne med barn med autisme, ikke forvent, eller ha det minste håp om at dette barnet vil ha et godt liv med barn og familie.
Forvent at barnet ditt kommer til å bli ensomt.

Det å oppmuntre barnet til å klare å bli den beste versjonen av seg selv, selv med denne utfordringen har ingenting å si.
Et slikt barn kan man egentlig gi opp

Vet du hva, selv om DU har dårlig erfaring med å være i et forhold med en som er autist betyr det ikke at alle vil ha den samme erfaringen.
Det fins flere grader av autisme, og hvilket grunnlag foreldrene legger til grunne for sitt barn ar veldig mye å si.

Anonymkode: 1731a...417

Enig med deg!

Kjenner en som er i tenårene nå. Ja, han har utfordringer, mest med å formidle ting i ord. Men han er svært intelligent, han har enorm omtanke for andre, han ser andre, han er oppmerksom, han har gode verdier og han er ansvarsfull. Noen ganger er det som om han ser verden og andre gjennom et filter, men han jobber stadig for å forstå mer og mer av dette, og han blir stadig bedre.

Når han blir voksen så tror jeg med hånden på hjertet at den dama som ser hvem han er og tar ham for den han er, hun kan få en fantastisk partner. På noen områder vil han kanskje aldri bli helt som andre, men på alle de viktigste områdene er stiller han ikke bak andre.

Der har foreldrene jobbet veldig, veldig mye for å lære ham å forstå, lære det som ikke kommer naturlig for ham, lære ham å være nysgjerrig, lære ham å se andre. Om "verden" kunne sett ham på samme måten som han hele tiden jobber for å se verden og andre mennesker, så hadde verden generelt blitt et bedre sted å leve for mange. ❤️

Anonymkode: b2a84...95a

Skrevet

Hi, du løser ikke egne problemer med å rakke ned på en hel gruppe.

Søk hjelp! Hvis din mann er villig til det og mottakelig for det er det mye som kan jobbes med. Og hvis ikke så kanskje både du og han har det bedre hver for dere. Det er helt klart at noen diagnoser gir flere utfordringer enn andre, men det er også store individuelle forskjeller.

Få dere hjelp!

Skrevet

Trenger virkelig ikke den påminnelsen 😝 Av alle mennesker..

Anonymkode: 930ae...6ab

Skrevet

Aldri bli sammen med en mann! 

Anonymkode: a4733...8cc

Skrevet

Hvorfor antar så mange at HI er sammen med en autist.

Er det ikke åpenbart at hun selv er autist - eller i det minste sitter på problemet?

Hun skriker, generaliserer, tror hun kommer med råd når hun egentlig bare slenger ut en setning, osv. 

Skrevet

Datteren min er sammen med en autist. En kjempeflott fyr som har utdannelse og jobber på skole. Ikke alltid han forstår spøkene våre, men han har så smått begynt å dra noen selv. Som da vi gikk på skogstur og et av barna som var med hørte en lyd «kanskje det er et lite troll» sa barnet. Han svarte «hæ!? Da har visst familien min familiemøte uten meg!». Han har humor og liker mye av det samme som datteren min. De har vært sammen i 5 år (fra de var 15). 
Autister et også folk! Love is love!

Anonymkode: 177e9...665

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor antar så mange at HI er sammen med en autist.

Er det ikke åpenbart at hun selv er autist - eller i det minste sitter på problemet?

Hun skriker, generaliserer, tror hun kommer med råd når hun egentlig bare slenger ut en setning, osv. 

Hvis et følelsesmessig utbrudd på forumet, generalisering og stempling av grupper og en altfor kort tekst uten bakgrunnsinformasjon er det samme autisme - ja, da er vel minst en tredjedel av forumet autister ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvis et følelsesmessig utbrudd på forumet, generalisering og stempling av grupper og en altfor kort tekst uten bakgrunnsinformasjon er det samme autisme - ja, da er vel minst en tredjedel av forumet autister ;)

Ja, det ser jeg ikke bort fra. Er vel gjort undersøkelser som viser en temmelig stor andel autister på de fleste fora, sammenlignet med ute i det fri. Og det er også åpenbart når man ser hvor mye kverulering som finnes her inne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det ser jeg ikke bort fra. Er vel gjort undersøkelser som viser en temmelig stor andel autister på de fleste fora, sammenlignet med ute i det fri. Og det er også åpenbart når man ser hvor mye kverulering som finnes her inne.

Tvilsomt, siden autister utgjør mellom 0,3 og 1 % av befolkningen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tvilsomt, siden autister utgjør mellom 0,3 og 1 % av befolkningen.

QED

Skrevet

Jeg tror desverre det ofte er et godt råd. Man bør tenke seg godt om ved valg av partner. Å velge en partner med åpenbare problemer, det være seg alt fra at vedkomende er blind, lam, psykisk utviklingshemmer, kraftig overvekt, autisme eller andre problemer, påvirker livet pgså til partneren kraftig. Det er viktig å finne et menneske man kan leve et godt liv med. At noen er mindre atraktive på partnermarkedet må vi bare godta. Kanskje lan det være enklere at begge er autister?

Anonymkode: cf3ad...f8b

Skrevet

Jeg er helt enig med HI. Bare å holde seg langt unna. Utrolig forskjell på å kjenne noen som bare er «så utrolig fine mennesker sett utenfra» og faktisk leve med, og ha som partner, hver dag, år etter år. 

Anonymkode: 6cb48...601

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror desverre det ofte er et godt råd. Man bør tenke seg godt om ved valg av partner. Å velge en partner med åpenbare problemer, det være seg alt fra at vedkomende er blind, lam, psykisk utviklingshemmer, kraftig overvekt, autisme eller andre problemer, påvirker livet pgså til partneren kraftig. Det er viktig å finne et menneske man kan leve et godt liv med. At noen er mindre atraktive på partnermarkedet må vi bare godta. Kanskje lan det være enklere at begge er autister?

Anonymkode: cf3ad...f8b

To autister sammen kan vel fort bli veldig vanskelig? Eller er det mine fordommer som slår ut? 

Anonymkode: add64...443

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...