Gå til innhold

Jeg har helt noia for vaksinen :-(

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det finnes tusenvis av forskere, leger, sykepleiere mm som blir kneblet og sensurert, til og med nobelprisvinnere i medisin og tidligere Pfizer-sjefer, så nei, jeg stoler ikke på noen. Money talks. 

Har du linker til noe ab dette?

Anonymkode: 29425...6a8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg gjør faktisk ikke det. De bommet på alvorlighetsgraden til svineinfluensaen. De bommet på vaksinen. De bommet på Astra Zeneca, og jeg mener de har bommet på tiltak vedrørende kost/nytte i denne pandemien. Mediene har hatt et ensidig skremmebilde hele veien, så jeg stoler ikke lenger på de heller. Det finnes tusenvis av forskere, leger, sykepleiere mm som blir kneblet og sensurert, til og med nobelprisvinnere i medisin og tidligere Pfizer-sjefer, så nei, jeg stoler ikke på noen. Money talks. 

Anonymkode: f8f89...486

Ok, det er selvfølgelig ditt valg. Jeg er ikke blind for medisinindustrien, er full klar over bakgrunnshistorien til Pfizer, tror ikke ett sekund at ikke de gjør dette for penger. 

Men jeg mener faktisk at de endret mening angående AZ viser at de faktisk tilpasser og vurderer underveis mens terrenget endrer seg også. At Holme fikk står frem med funn som gikk på tvers av vedtatte sannheter og ble hørt, er positivt. Det gikk også rette tjenestevei og etter alt jeg kan se, gjort så ryddig det kan gjøres. Det er ikke svart/hvitt for min del. Mye er bra, noe er negativt, noe er riktig, noe er feil. 

Anonymkode: f646f...619

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ok, det er selvfølgelig ditt valg. Jeg er ikke blind for medisinindustrien, er full klar over bakgrunnshistorien til Pfizer, tror ikke ett sekund at ikke de gjør dette for penger. 

Men jeg mener faktisk at de endret mening angående AZ viser at de faktisk tilpasser og vurderer underveis mens terrenget endrer seg også. At Holme fikk står frem med funn som gikk på tvers av vedtatte sannheter og ble hørt, er positivt. Det gikk også rette tjenestevei og etter alt jeg kan se, gjort så ryddig det kan gjøres. Det er ikke svart/hvitt for min del. Mye er bra, noe er negativt, noe er riktig, noe er feil. 

Vel, de hadde ikke noe valg. Når unge mennesker begynner å stryke med av veldig sjeldne symptomer som det ikke går an å behandle, ville det ha vært opprør i gatene hvis myndighetene presset gjennom vaksinering med AZ. 

Anonymkode: fc312...c38

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vel, de hadde ikke noe valg. Når unge mennesker begynner å stryke med av veldig sjeldne symptomer som det ikke går an å behandle, ville det ha vært opprør i gatene hvis myndighetene presset gjennom vaksinering med AZ. 

Selvfølgelig var det ett valg, Norge og Danmark var de eneste som tok det valget. Andre gjorde ikke det, de fleste land setter fremdeles AZ. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig var det ett valg, Norge og Danmark var de eneste som tok det valget. Andre gjorde ikke det, de fleste land setter fremdeles AZ. 

Nå er jo både Norge og Danmark demokratier i sin rette forstand. Det hadde ikke blitt akseptert at staten insisterte på å insjisere folk med en potensielt dødelig substans. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jo både Norge og Danmark demokratier i sin rette forstand. Det hadde ikke blitt akseptert at staten insisterte på å insjisere folk med en potensielt dødelig substans. 

Nettopp. Det er positivt, er det ikke? Ellers ville vi nok sett flere som takket nei til vaksine, inkludert meg, var tidlig ute med å konkludere at virusvektor ikke var noe jeg ville takke ja til med såpass lav smitte som vi har. Vi er heldigvis ikke Russland, selv om det virker som enkelte gjerne skulle hatt vaksinetvang. Det er heldigvis fremdeles valgfritt å takke ja 👍🏻

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nettopp. Det er positivt, er det ikke? Ellers ville vi nok sett flere som takket nei til vaksine, inkludert meg, var tidlig ute med å konkludere at virusvektor ikke var noe jeg ville takke ja til med såpass lav smitte som vi har. Vi er heldigvis ikke Russland, selv om det virker som enkelte gjerne skulle hatt vaksinetvang. Det er heldigvis fremdeles valgfritt å takke ja 👍🏻

Det er ikke vaksinetvang i Russland heller.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke vaksinetvang i Russland heller.

La meg omformulere. Du mister jobben i en god del sektorer hvis du ikke er vaksinert og det skal innføres sanksjoner. I teorien ikke, i praksis ja. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zgW87r/russland-gjoer-vaksinering-obligatorisk-for-flere-har-presset-seg-selv-inn-i-et-hjoerne

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

La meg omformulere. Du mister jobben i en god del sektorer hvis du ikke er vaksinert og det skal innføres sanksjoner. I teorien ikke, i praksis ja. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zgW87r/russland-gjoer-vaksinering-obligatorisk-for-flere-har-presset-seg-selv-inn-i-et-hjoerne

Det samme skjer i Italia, og vi regner vel dem for å være et vestlig demokrati? 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det blir ingen sanksjoner, og det som står i VG er ikke helt nøyaktig. Будет ли обязательная вакцинация от коронавируса в России? Законы 2021 (sputnik-georgia.ru)

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det samme skjer i Italia, og vi regner vel dem for å være et vestlig demokrati? 

Er det noen påstand om at Russland er eneste? Det var ett eksempel vs Norge. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Er det noen påstand om at Russland er eneste? Det var ett eksempel vs Norge. 

Mener du at Italia ikke er et demokrati? Eller Australia, der folk må sitte i hjemmene sine døgnet rundt med mindre de må noe høyst nødvendig?

Annonse

Anonym bruker skrev (På 28.6.2021 den 11.31):

Og slutte med å bruke bilbelte, redningsvest og sykkelhjelm i samme rennet? Det vil jo helst gå bra? 

Anonymkode: a3b52...fb7

Hallo? Man dør jo ikke av covid-19!!! De aller aller fleste av oss blir bare lett syke. Mange har hatt covid-19 uten noen symptomer. Det er ikke snakk om at  annen hver person dør av den.

Anonymkode: 07bfa...1d5

Hallo? Man dør jo ikke av covid-19!!! De aller aller fleste av oss blir bare lett syke. Mange har hatt covid-19 uten noen symptomer. Det er ikke snakk om at  annen hver person dør av den.

Når millioner dør, så er vi et stykke forbi "man dør jo ikke", altså. Ja, de fleste dør ikke,  men for mange likevel, og for mange blir veldig syke selv om de fleste ikke blir det.

Anonymkode: 1cc97...d5f

Mener du at Italia ikke er et demokrati? Eller Australia, der folk må sitte i hjemmene sine døgnet rundt med mindre de må noe høyst nødvendig?

At jeg bruker ett land som ett eksempel, har da ingenting med hva som skjer eller ikke skjer i alle andre land i hele verden. Mener jeg at Italia ikke er et demokrati? Hvordan i alle dager leste du det ut av en kommentar om Russland 🙄

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det blir ingen sanksjoner, og det som står i VG er ikke helt nøyaktig. Будет ли обязательная вакцинация от коронавируса в России? Законы 2021 (sputnik-georgia.ru)

Du får sende den til VG. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Når millioner dør, så er vi et stykke forbi "man dør jo ikke", altså. Ja, de fleste dør ikke,  men for mange likevel, og for mange blir veldig syke selv om de fleste ikke blir det.

Millioner dør av vanlig forkjølelse og influensa også. Millioner dør av selve alderdommen også. 

Lurer virkelig på hvor mange som blir veldig syke? Savner ordentlig statistikk over :

1 smittet men uten symptomer

2 smittet med lette symptomer

3 smittet og middels syk 

4 smittet og veldig syk 

5 smittet og død 

jeg vil anta at de fleste av oss befinner oss på nr 2. 

Anonym bruker skrev (På 28.6.2021 den 11.22):

Jeg vet at det er helt idiotisk, men jeg har helt noia for å ta vaksinen. Skulle tro jeg var et barn som gruet seg til tannlegen for dette er helt lavmål. Men jeg greier ikke styre det! Jeg skal ta denne uken og har allerede vondt i magen. Er alltid skeptisk til medisiner og tar generelt lite...leser om bivirkninger til alt jeg tar og tenker ofte sånn "ja jeg er vel den ene av en million". Bare det at man må sitte de en halvtime etterpå i tilfelle man får en reaksjon er nok til at jeg nesten ikke orker å ta den...hva søren skal jeg gjøre? Nesten så jeg vurderer å ikke ta den - men det blir jo for dumt!!

Anonymkode: 5d8e8...62e

Hvordan går det, har du tatt vaksinen?

Anonymkode: 29425...6a8

Millioner dør av vanlig forkjølelse og influensa også. Millioner dør av selve alderdommen også. 

Lurer virkelig på hvor mange som blir veldig syke? Savner ordentlig statistikk over :

1 smittet men uten symptomer

2 smittet med lette symptomer

3 smittet og middels syk 

4 smittet og veldig syk 

5 smittet og død 

jeg vil anta at de fleste av oss befinner oss på nr 2. 

Ja, men tror du virkelig at en hel verden stenger ned hvis det var like lite alvorlig som influensa? Sånn egentlig, hvis du virkelig tenker deg om? 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Du får sende den til VG. 

Det nytter ikke, for de oversetter uansett slik at det passer med deres propaganda. Dette er langt fra den første artikkelen som ikke er oversatt korrekt. Ingen bryr seg, sensasjonen er viktigst. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det nytter ikke, for de oversetter uansett slik at det passer med deres propaganda. Dette er langt fra den første artikkelen som ikke er oversatt korrekt. Ingen bryr seg, sensasjonen er viktigst. 

Send den til Nettavisen i stedet, de er nok glad for å publisere noe som kan «ta» VG. Skal innrømme jeg ville funnet det veldig artig å se på fra sidelinjen. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, men tror du virkelig at en hel verden stenger ned hvis det var like lite alvorlig som influensa? Sånn egentlig, hvis du virkelig tenker deg om? 

Hvis eldre plutselig ble så dårlig og trengte pustehjelp? Absolutt.

Grunnen til at alt stengte er også fordi viruset er "nytt" og få er immune. Så derfor ble det panikk i verden.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hvis eldre plutselig ble så dårlig og trengte pustehjelp? Absolutt.

Grunnen til at alt stengte er også fordi viruset er "nytt" og få er immune. Så derfor ble det panikk i verden.

Det ser man jo bare på statistikken over innlagte og døde. Antall koronadøde har vel holdt seg på 792 i VELDIG lang tid nå. Det ligger rundt 25 koronapasienter på norske sykehus totalt. Så poenget er at så å si ingen dør av korona i Norge lenger, og svært få blir så syke at de trenger hjelp fra helsevesenet. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det ser man jo bare på statistikken over innlagte og døde. Antall koronadøde har vel holdt seg på 792 i VELDIG lang tid nå. Det ligger rundt 25 koronapasienter på norske sykehus totalt. Så poenget er at så å si ingen dør av korona i Norge lenger, og svært få blir så syke at de trenger hjelp fra helsevesenet. 

Og det er bra! Men tallene hadde vært mangedoblet hvis vi ikke hadde stengt ned da vi gjorde det, det ser vi jo på Sverige. Nå kan vi heldigvis åpne opp igjen. Jeg har levd som normalt en del uker nå og synes det er flott. Vaksinen fikk jeg også i dag. 

• Opprett ny...