Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #1 Skrevet 28. juni 2021 Har en gutt på 8 år som er så negativ til alt vi skal gjøre/ finne på. Snakket litt om hva vi skulle i ferien, og da var alt vi hadde planlagt sååå kjedelig. Vet at når vi først kommer oss ut og finner på ting så er han med og koser seg. Men å bli møtt med at alt er negativ er så kjipt😥 Noen tips for å snu dette? Anonymkode: dfba5...a29
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #2 Skrevet 28. juni 2021 Det kan være alderen, men det kan være personligheten også, og da må de rett og slett bare lære hva som er god oppførsel og hva som er forventet av dem. Jeg har fire barn selv, og den ene gutten er litt sånn. Negativ til det motsatte er bevist liksom Jeg må bare lære han opp, når det ikke kommer naturlig så må han lære det. Et eksempel fra forrige uke. Han var ute og syklet, jeg kjørte forbi, han løftet slapt på hånden for å hilse og syklet videre... Hjemme etterpå spurte jeg han, hvorfor smiler du ikke til meg når du møter meg, og han spør tilbake, hvorfor skal jeg det? Jeg svarer at det gjør man fordi det er hyggelig å få et smil, folk liker det, at de man møter smiler og møter blikket ditt. Sønnen min er ikke helt ute å kjøre sosialt altså, han tøyser og ler, har masse venner osv, men han har en helt annen personlighet enn meg og er som sagt sjelden positiv til ting på forhånd. Det er personligheten hans, og jeg får ikke og vil ikke heller endre den, men noen ganger må man late som, og det må han lære. Anonymkode: 45b36...f9d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Skrevet 28. juni 2021 Han er prepubertal, det er helt normalt. Hormoner som klusser ting litt til. Mine 2 eldste var også slik. Og som du ser, så fort man kommer seg igang er det gøy/koselig likevel Anonymkode: 77234...bd2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Skrevet 28. juni 2021 Ok da kan jo du bare bli hjemme, på hytta i campingvogna mens vi gjør det da. Hadde ikke giddet å irettesette hadde tilbudt et enda kjedeligere alternativ og latt det være med det. Funker supert her. Hadde også gjort det klart at WIFI også er av disse tidene. Jeg hadde kanskje tryllet frem en liste over arbeidsoppgaver han kunne gjort. Anonymkode: d6dfd...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå