Gå til innhold

Underskrift forledre bankkort til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks har bestillt bankkort til vårt felles barn..barnet bor fast hos meg. Jeg har ikke fått noe beskjed fra banken om signering..det bare kom et bankkort og pinkoder i postkassa! Skal ikke begge foreldrene signere for at det er greit at barnet får bankkort?

Anonymkode: 3274f...c31

Fortsetter under...

Skrevet

Det måtte i allefall vi gjøre.

Anonymkode: 1c490...b16

Skrevet

Vi måtte signere begge to.

Skrevet

Jeg var nettopp i kontakt med min bank og fikk beskjed om at begge foreldre må signere. 

Men nå når kortet alt er kommet så er det vel greit?

Anonymkode: bfce8...666

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 77254...3e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammelt er barnet?

Og har dere felles foreldreansvar?

Annonse

Skrevet

Det var rart. Har nettopp vært i kontakt med det meste av banker og alle krevde signering av begge to (vi er ikke sammen, har delt foreldreansvar). I mange av bankene mått begge være kunde også. 

Her endte det med at pappaen opprettet et kundeforhold i min bank og dermed fikk vi bankkort til sønnen (7,5 år). 

Anonymkode: 3c28e...cc6

Skrevet

Høres rart ut ja. Her må også begge foreldre signere.

Anonymkode: c48d5...c40

Skrevet

Vi måtte også signere begge to. Gjorde det digitalt. 

Anonymkode: 346ab...d9d

Skrevet

Her holdt det at jeg signerte.

Anonymkode: f3320...40f

Skrevet

Her måtte vi begge signere for å opprette bankkonto. Bestille kort fikk jeg gjort uten hans signatur 

Anonymkode: d3647...a96

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her måtte vi begge signere for å opprette bankkonto. Bestille kort fikk jeg gjort uten hans signatur 

Sånn  tror jeg det var her også.

Skrevet

Barnet er 12 år, syntes også det var veldig rart at vi plutselig fikk bankkort i postkassa uten at jeg som barnet faktisk bor sammen med har fått beskjed om dette. Barnefaren vil heller ikke gi meg tilgang til å ha oversikt over hva og hvor mye penger som brukes fra dette kortet. Barnefar bor i andre del av landet og vi har delt foreldreansvar men jeg har daglig omsorg.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Barnet er 12 år, syntes også det var veldig rart at vi plutselig fikk bankkort i postkassa uten at jeg som barnet faktisk bor sammen med har fått beskjed om dette. Barnefaren vil heller ikke gi meg tilgang til å ha oversikt over hva og hvor mye penger som brukes fra dette kortet. Barnefar bor i andre del av landet og vi har delt foreldreansvar men jeg har daglig omsorg.

Har du godkjent kontoen da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du godkjent kontoen da?

Nei jeg har ikke godkjent noenting, vi fikk bankkort og pin kode i postkassen. Fikk da hos far vite at det var han som hadde bestillt det, og at han skulle ha kontroll på forbruk til barnet i nettbank..da sa jo jeg at det vil jeg også ha, nei det var han ikke enig i at jeg skulle ha tilgang til å se noe som helst vedrørende kortbruken til barnet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har ikke godkjent noenting, vi fikk bankkort og pin kode i postkassen. Fikk da hos far vite at det var han som hadde bestillt det, og at han skulle ha kontroll på forbruk til barnet i nettbank..da sa jo jeg at det vil jeg også ha, nei det var han ikke enig i at jeg skulle ha tilgang til å se noe som helst vedrørende kortbruken til barnet.

Er det en ny konto far har opprettet nå eller er det en konto dere har hatt før og spart på sammen?

Hvis det er en ny konto, hadde jeg latt barnet ha med kortet til far og brukt det sammen med han og hatt en annen konto med kort barnet bruker ellers som både du og far kan ha i nettbanken. 

Anonymkode: b22a8...9d0

Skrevet

Ring banken og spør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er det en ny konto far har opprettet nå eller er det en konto dere har hatt før og spart på sammen?

Hvis det er en ny konto, hadde jeg latt barnet ha med kortet til far og brukt det sammen med han og hatt en annen konto med kort barnet bruker ellers som både du og far kan ha i nettbanken. 

Det er tydeligvis en ny konto, vi har ikke engang samme bank jeg og han. Barnet er ikke på samvær hos far i den landsdelen han bor i, han bor veldig langt unna, så det er far som reiser til oss for samvær

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Da hadde jeg kontaktet banken. Sagt det slik det er. 

Anonymkode: 346ab...d9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er tydeligvis en ny konto, vi har ikke engang samme bank jeg og han. Barnet er ikke på samvær hos far i den landsdelen han bor i, han bor veldig langt unna, så det er far som reiser til oss for samvær

i fek sbanken kan man få barnekort og ungdomskort på konto der forelderen er juridisk eier av kontoen.  

kan det være noe sånt? i fall er jo far den juridiske eier av kontoen og barnet får et kort i sitt navn.  

men en bank som sender både kort og pinkode i posten trodde ikke fantes lenger. det er jo å be om svindel. 

Anonymkode: c4b6d...70b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da har nok far lagd en underkonto på sin konto og den underkontoen er barnet sin konto. Gjør man det slik trenger man ikke signatur fra den andre forelderen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

men en bank som sender både kort og pinkode i posten trodde ikke fantes lenger. det er jo å be om svindel. 

Anonymkode: c4b6d...70b

Nordea gjør det. Da min datter fikk bankkort kom kortet i et brev og pinkode i et annet. Alt sendt i posten 

Skrevet

Da hadde jeg lagt bort kortet og ikke brukt det. Hvis far setter penger til barnet inn på den kontoen hadde jeg overført det til en konto jeg også har oversikt over. 

Skrevet

Da har nok far lagd en underkonto på sin konto og den underkontoen er barnet sin konto. Gjør man det slik trenger man ikke signatur fra den andre forelderen 

Hei :) beklager, hvordan gjør man dette? Her har vi ikke kontakt med faren og han vil ikke signere på noe..

Anonymkode: 1d1e9...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...