Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Hei! Plutselig nå i uke 40 har jeg for første gang fått hemoroider. Det er noe smertehelvete for å si det mildt. Har fått helt fødselsangst nå, og er redd for at fødselen skal bli enda tøffere, når disse jævlene er så betente og vonde. Er det noen her inne som har født med hemoroider, og der det har gått greit? Blir smertene av hemoroidene bedre av feks epidural om man velger det som smertelindring under fødsel? Har hatt en traumatisk fødsel bak meg, og gått til psykolog siden april for å finne mot til å føde. Men nå forsvant alt dette motet. Håper så inderlig noen tar seg tid til å svare. Håpefull hi! Anonymkode: 2f12e...789
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Stakkars deg! Så dumt at de skulle komme nå og gjøre deg enda mer bekymret. Jeg fikk ikke hemoroider før etter fødselen, men det som hjalp veldig på smertene var faktisk vanlig honning. Smurte godt på om kveldene og det lindret bra. Epidural vil jo hjelpe på alle smerter nedenfor livet. Du må ta kontakt med jordmor eller fødeavdelingen og forklare problemet ditt slik at de kan lage en plan på dette. Lykke til, det går nok bedre enn du frykter. Og gevinsten er jo fantastisk ♥️ Anonymkode: 4503d...fc0
ma(G)ma med to små :) Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Start behandling umiddelbart! Sheriproct selges reseptfritt på apotek, og funker forholdsvis raskt. Mulig du burde hatt noe kraftigere siden du kan føde når som helst. Jeg fikk også noen kjempevonde hemoroider i slutten av svangerskapet. Behandlet med Sheriproct og merket ingenting til dem under fødsel☺️👍🏻 Ring jordmor i morgen tidlig, og hør hva hun anbefaler. Kanskje kan du få noe på resept, og for alt jeg vet kan det være mulig å få lokalbedøvelse under fødsel? (Tviler på at epidural vil hjelpe noe særlig, siden den skrues ned når du skal presse, uansett.) (Og du? Jeg hadde også en traumatisk første fødsel, og utviklet fødselsangst etter den. Jeg gruet meg som en hund til fødsel nummer to, men den gikk KJEMPEFINT! 😃 Helt uten smertestillende til og med! 😃 Klart at det var grisevondt, det ER jo vondt å føde, men det var håndterbart, og med nummer tre gruet jeg meg nesten ikke i det hele tatt☺️☺️.) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Jeg haddr en druestor satan når jeg fødte, epiduralen tok smertene. Bruk Scheriproct stikkpiller og krem frem mot fødselen. (Og evt etterpå). Anonymkode: c4946...6ad
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Jeg fikk også hemoroider på slutten av svangerskapet og de var store og poppet ut hver gang jeg skulle på do og på slutten sprakk noen av de. Tok det opp med jordmor og lege og fikk salve og stikkpiller . Men et råd jeg fikk fra jordmor, som virkelig gjorde susen, det var isbiter. Litt styr å få til , men altså isbiter, pakket inn i en liten brødpose/zip pose og så inn i en vaskeklut eller lignende og legg den mellom rumpeballene og ha den der gjerner gjennom natten eller til isen er smeltet., Det lindrer noe helt fantastisk. Under fødselen var ikke hemoroidene mitt største problem. Det var nok smertene ved selve fødselen. Men jeg kunne ikke få epidural, så ble badekar og paracet. Tenker nok at med epidural, så skal du være godt dekket og at dette kommer til å gå fint :) Lykke til ! Anonymkode: e465b...fce
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Merket de ikke under fødselen og etterpå gikk de tilbake, bare "lommene" igjen. Anonymkode: 3d4bf...300
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Tusen takk for omtanke og svar. Setter utrolig stor pris på det. Jeg lurer på om det er normalt å bli sengeliggende av dette? Smertene er helt horrible, og jeg kan ikke gå eller stå. Går bare når jeg må på do og til nøds gjøre noe. Jeg bare gråter av smerte. Det blir verre ved modningsrier/rier for da blir musklene i endetarmen strammet. Jeg smører på med Scheriproct, men merker lite til bedring dessverre. Snakket med legevakta som ville ha meg innom, men jeg ser ikke at det kan bli noe bedring av det. De kan jo ikke gjennomføre noe annet når jeg er så langt på vei. Når jeg ikke kan gå eller sitte/stå vil en lang tur til legevakta være et smertehelvete. Hi😭 Anonymkode: 2f12e...789
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Tusen takk for omtanke og svar. Setter utrolig stor pris på det. Jeg lurer på om det er normalt å bli sengeliggende av dette? Smertene er helt horrible, og jeg kan ikke gå eller stå. Går bare når jeg må på do og til nøds gjøre noe. Jeg bare gråter av smerte. Det blir verre ved modningsrier/rier for da blir musklene i endetarmen strammet. Jeg smører på med Scheriproct, men merker lite til bedring dessverre. Snakket med legevakta som ville ha meg innom, men jeg ser ikke at det kan bli noe bedring av det. De kan jo ikke gjennomføre noe annet når jeg er så langt på vei. Når jeg ikke kan gå eller sitte/stå vil en lang tur til legevakta være et smertehelvete. Hi😭 Anonymkode: 2f12e...789 De kan nok hjelpe deg med smertelindring, og kanskje noe på resept som virker bedre. Kanskje kan de gi noe lokalbedøvelse også (sprøyte). Jeg er ikke lege, men vet det finnes midler som får blodårene til å trekke seg sammen. Operere blir ikke aktuelt før om en stund, og for de fleste går hemoroidene tilbake etter fødsel for da har man ikke det nedpresset lenger. Som allerede nevnt i tråden, prøv isbiter, det får blodårene til å trekke seg sammen når de blir kalde. Anonymkode: 3d4bf...300
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tusen takk for omtanke og svar. Setter utrolig stor pris på det. Jeg lurer på om det er normalt å bli sengeliggende av dette? Smertene er helt horrible, og jeg kan ikke gå eller stå. Går bare når jeg må på do og til nøds gjøre noe. Jeg bare gråter av smerte. Det blir verre ved modningsrier/rier for da blir musklene i endetarmen strammet. Jeg smører på med Scheriproct, men merker lite til bedring dessverre. Snakket med legevakta som ville ha meg innom, men jeg ser ikke at det kan bli noe bedring av det. De kan jo ikke gjennomføre noe annet når jeg er så langt på vei. Når jeg ikke kan gå eller sitte/stå vil en lang tur til legevakta være et smertehelvete. Hi😭 Anonymkode: 2f12e...789 Mine har blusset opp noen ganger etter fødsel, og jeg har vært sengeliggende, sykemeldt og på dobbel paralgin forte av disse greiene. Har og fått tømt en som hadde masse blodpropper i seg. Et sant helvete. Er nå i prosessen med å «rydde opp» etter to svangerskap, har vært inne for strikkbehandling en gang, skal en gang til, pluss fjerne løs hud. Anonymkode: c4946...6ad
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Fødselen var et smertehelvete uten sidestykke, alltid vært plaget med hemoroider, men de merket jeg ikke under fødselen. Da var alt så vondt at det gikk ikke å skille på hva som var hva. Min beste behandling for hemoroider er bare å la de være i fred. Mine er i åpningen og salve gjør bare at den sklir ut hele tiden. Dytter jeg den inn uten salve så blir den der inne en stund og krymper naturlig. Har du innvendige hadde jeg brukt stikkpille. Lykke til med fødsel, går nok helt fint skal du se Anonymkode: c68cc...aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå