Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Skrevet 26. juni 2021 Jeg fikk brått og helt plutselig vondt i kjeven i dag. Det begynte litt forsiktig, og på null komma niks så kjennes det hovent og stivt ut. Det gjør veldig vondt å bite sammen og jeg klarer ikke å gape høyt og det gjør vondt å gape. Å spise kan jeg bare glemme. Hva i alle dager kan dette være? Anonymkode: 4062f...0e7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #2 Skrevet 26. juni 2021 Bakterier. Selv om du ikke har hatt en tydelig infeksjon i ei tann så kan det ha vært en infeksjon i ei tann. Det kan også ha gått gjennom tannkjøttet. Jeg er fullt seriøs når jeg ber deg om å kontakte tannlege så snart som mulig, aller senest på mandag. For det kan være veldig skadelig og farlig. Det er sannsynligvis ikke det, men det kan bli det om det ikke er det. Anonymkode: cdc7f...bf6
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Skrevet 26. juni 2021 Om det er betennelse er det lenge å gå til mandag. Sjekk om det er en tannlegevakt nær deg. Anonymkode: 36484...34b
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 Når det skjer så fort så er jeg enig i at du bør kontakte tannlegevakt nå. Som i dag! Og om det ikke finnes der du bor - kontakt legevakten i dag! Hvis du går med en infeksjon som utvikler seg så raskt kan det være for sent på mandag... Legevakten kan ta noen tester av deg og ev. sette deg på antibiotika, om det er nødvendig. Anonymkode: 09eb5...cec
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Det kan være problemer i kjeven "Kjevesmerter - NHI.no" https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/kjeven/kjevesmerter/ Anonymkode: 7ed41...779
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Skrevet 26. juni 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det kan være problemer i kjeven "Kjevesmerter - NHI.no" https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/kjeven/kjevesmerter/ Anonymkode: 7ed41...779 Er nok mange som sliter med det du linker til. Men når His plager har oppstått så raskt og det er hovent, da er det mest trolig ikke dette som er problemet. Det at plagene har oppstått så akutt hos Hi, at det er hovent og stivt og smertefullt, det gjør at tannlege eller lege i dag er eneste fornuftig, så kan tannlege/lege vurdere situasjonen. Spesielt ev. infeksjoner i hodet skal man ta på alvor. Anonymkode: 09eb5...cec
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Skrevet 26. juni 2021 Kjevesmerter kan være et symptom på hjerteinfarkt, spesielt hos damer. Damer har ofte ikke de klassiske symptomene på hjerteinfarkt som de fleste kjenner har hørt om. Anonymkode: e2c89...cb5
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Skrevet 26. juni 2021 Takk for svar! Jeg har litt vanskelig for å tro at det er fra tenner da det ikke er lenge siden jeg var hos tannlegen. Men, men vet jo aldri. Jeg er ikke hoven slik at jeg kan se det i ansiktet, men det kjennes hovent ut på en måte. Også har jeg en sånn rar følelse. En sånn følelse du får når du spiser noe surt. Da får du litt sånn ubehagelig følelse bak i munnen og du produserer spytt. Om noen skjønner hva jeg mener🙈 Den følelsen har jeg mye av nå. Ringte legevakt for noen timer siden, og de sa jeg skulle se det ann å prøve med smertestillende, ettersom jeg ikke har feber og formen er bra. Hi Anonymkode: 4062f...0e7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Skrevet 26. juni 2021 Betennelse i eller blokkert spyttkjertel? Anonymkode: 49f0b...fc7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg fikk brått og helt plutselig vondt i kjeven i dag. Det begynte litt forsiktig, og på null komma niks så kjennes det hovent og stivt ut. Det gjør veldig vondt å bite sammen og jeg klarer ikke å gape høyt og det gjør vondt å gape. Å spise kan jeg bare glemme. Hva i alle dager kan dette være? Anonymkode: 4062f...0e7 Visdomstann? https://www.tannklinikken.no/tanntips/Derfor-bor-du-fjerne-vonde-visdomstenner-for-du-er-25-ar- Anonymkode: 655b7...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå