Gå til innhold

Dere som ikke vil ta vaksiner før de er mer utprøvd...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt du fikk det av skuldrene da 🤨

Folk velger forskjellig. Noen vier livet for å hjelpe andre, noen har egen lykke som mål. Hver enkelt en av oss tar egne valg. Det er en av de viktigste rettigheter vi har, å ta egne valg. Røyke, trene, sove, spise, ta vaksine, kjøpe ny bil. Retten til å velge selv, evnen til å gi slipp på andre og la de ta sine valg. Det er ingen som eier andre, hverken barn, ektefelle eller annen familie. 

Anonymkode: 29239...486

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er dere klar over at det er andre mennesker som tester ut disse vaksinene på seg selv, for deres skyld? At andre ofrer seg, fordi dere ikke tør? Dere er jommen egoistiske. 

Anonymkode: 4dd11...112

Hvorfor skal jeg være interessert i hjelpe en idiotisk art? Jeg ba ikke om at vi skulle bli så mange at naturen rydder opp med en pandemi

Anonymkode: d8d44...af7

De frivillige prøvekaninene som i følge deg tester ut vaksinen for alle andres skyld og ofrer seg for resten av oss - de står jo i kø for å få vaksinen - det er hallelujastemning og ingen grenser for jubel... De gjør det fordi de er redde for å bli coronasyke, og fordi de vil ha coronasertifikat så de kan få frihet til å reise osv. De gjør det absolutt ikke for oss som er avventende med vaksinering - de gjør det for seg selv.

Anonymkode: f70d8...8b7

Man velger i stor grad selv hvor stor egoist man vil være. Heldig vis har vi også yttringsfrihet slik at vi kan få uttrykt både personlig og offentlig hvor mye vi forakter egoistene.

Anonymkode: 3a238...6a5

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er dere klar over at det er andre mennesker som tester ut disse vaksinene på seg selv, for deres skyld? At andre ofrer seg, fordi dere ikke tør? Dere er jommen egoistiske. 

De tester ikke vaksinen for min skyld. De tar den frivillig fordi de vil reise til Helles og til Spania. De som tar vaksinen ofrer seg ikke. De tar den for egne behov 

Anonymkode: 83532...65a

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De frivillige prøvekaninene som i følge deg tester ut vaksinen for alle andres skyld og ofrer seg for resten av oss - de står jo i kø for å få vaksinen - det er hallelujastemning og ingen grenser for jubel... De gjør det fordi de er redde for å bli coronasyke, og fordi de vil ha coronasertifikat så de kan få frihet til å reise osv. De gjør det absolutt ikke for oss som er avventende med vaksinering - de gjør det for seg selv.

Anonymkode: f70d8...8b7

Ja, man gjør det jo for seg selv. Og alle gratispassasjerene som ikke bidrar til at vi kan få slutt på denne pandemien…

Anonymkode: 6d51e...948

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De tester ikke vaksinen for min skyld. De tar den frivillig fordi de vil reise til Helles og til Spania. De som tar vaksinen ofrer seg ikke. De tar den for egne behov 

Jeg tar den for å bidra til å få slutt på pandemien. Først og fremst for å kunne leve fritt i hverdagen. Det er forferdelig mye viktigere enn å reise til syden. Virkelig!

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar den for å bidra til å få slutt på pandemien. Først og fremst for å kunne leve fritt i hverdagen. Det er forferdelig mye viktigere enn å reise til syden. Virkelig!

Men da gjør du det. For din egel del. Alle har sine egiostiske grunner for valg man tar. Alt fra valg om å få barn, valg av yrke, valg av helsehjelp etc. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men da gjør du det. For din egel del. Alle har sine egiostiske grunner for valg man tar. Alt fra valg om å få barn, valg av yrke, valg av helsehjelp etc. 

Ja, det er for min egen del, har ikke sagt noe annet. Men jeg bidrar også med det til at pandemien forhåpentligvis blir slutt på. Ikke kom og si at det ikke vil komme gratispassasjerene til gode. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har samme utgangspunkt som deg, det er grunnen til at jeg skal ta den når det blir min tur (om ikke jeg har vært smittet innen den tid, står langt bak i køen) 

Det er jo strengt tatt ett egoistisk valg det også. Alle er mer eller mindre egoister i bunn og grunn. Enten man er det for egen frihet eller man rett og slett dekker behovet for å være en people pleaser. Moralisering er mer valgfritt. 

De fleste ville dyttet bort naboen om det var tørke og kamp om kun en flaske vann igjen til ungene sine 🤷🏼‍♀️ Ingen av oss er egentlig noe bedre enn andre. 

Anonymkode: 29239...486

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ja, det er for min egen del, har ikke sagt noe annet. Men jeg bidrar også med det til at pandemien forhåpentligvis blir slutt på. Ikke kom og si at det ikke vil komme gratispassasjerene til gode. 

De færreste er gratispassasjerer. De færreste av oss brakte smitten til lands, har spredt den videre eller påført andre smerte. De fleste har gjort mye for å begense dette. 
Jeg har hatt korona. Uten å spre det videre;) Men jeg er immun. Vil aldri falle meg inn å si at de som ikke har hatt det ikke har tatt en for laget eller er gratispassasjerer. Fordi jeg ble utsatt for noe som til syvende og sist kommer andre til gode. 
Du tar ditt valg basert på hva som er best for deg. Å i tillegg fordele skyld og skam på andre som velger noe annet er bare usjarmerende. 

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Du tar den for din egen skyld, å late som noe annet er bare for dumt. Alle valg man tar tar man ut i fra egoistiske personlige grunner. Holier than thou er lite sjarmerende.

Anonymkode: e5264...bab

Jeg føler da virkelig ikke at jeg «ofrer meg for andre» når jeg nå skal ta vaksinen. Tvert imot er jeg takknemlig og glad for at det nå er min tur til å bli beskyttet mot dette satans viruset. Det får da være måte på saliggjøring av oss som vaksinerer oss.

Ja, jeg synes det er idiotisk å ikke ville vaksinere seg, men det skal en god del mer til enn én enkeltsak til før jeg dømmer andre mennesker som egoistiske og dumme. 
Men dette er jo blitt det nye norske: å idioterklære alle som er uenige med deg i enkeltsaker. Du kan være så smart, varm, god og raus du bare vil, men er du uenig i noe flertallet mener, da er du ondskapen selv. 
Mangfold meg i ræva. 

Anonymkode: a60c3...e9c

Jeg synes det er langt mer egoistisk å være så uopplyst og unyansert og ureflektert som det Hi gir inntrykk av å være med sin påstand. Jeg mener voksne har et ansvar for å tilegne seg et minimum av allmennkunnskaper samt å holde seg noenlunde oppdatert om det som er aktuelt i samfunnet.

Jeg antar at det er hennes egen frykt for vaksinen som gjorde at hun følte behov for å slenge med leppa.

Anonymkode: ee36a...204

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg føler da virkelig ikke at jeg «ofrer meg for andre» når jeg nå skal ta vaksinen. Tvert imot er jeg takknemlig og glad for at det nå er min tur til å bli beskyttet mot dette satans viruset. Det får da være måte på saliggjøring av oss som vaksinerer oss.

Ja, jeg synes det er idiotisk å ikke ville vaksinere seg, men det skal en god del mer til enn én enkeltsak til før jeg dømmer andre mennesker som egoistiske og dumme. 
Men dette er jo blitt det nye norske: å idioterklære alle som er uenige med deg i enkeltsaker. Du kan være så smart, varm, god og raus du bare vil, men er du uenig i noe flertallet mener, da er du ondskapen selv. 
Mangfold meg i ræva. 

Anonymkode: a60c3...e9c

Det er ikke det nye norske, det er det gamle norske. Det å være selvgod, dømmende og sladrekjerring, dessverre. Janteloven ruler - man skal ikke stikke seg ut på noe som helst måte, man skal ikke oppnå noe, se annerledes ut eller tenke annerledes. Er du ikke A4, blir du hetset. Mangfold? Hvor?

Anonymkode: 10830...eba

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er langt mer egoistisk å være så uopplyst og unyansert og ureflektert som det Hi gir inntrykk av å være med sin påstand. Jeg mener voksne har et ansvar for å tilegne seg et minimum av allmennkunnskaper samt å holde seg noenlunde oppdatert om det som er aktuelt i samfunnet.

Jeg antar at det er hennes egen frykt for vaksinen som gjorde at hun følte behov for å slenge med leppa.

Anonymkode: ee36a...204

Det er mange leger og annet helsepersonell som takker nei til vaksinen. Er de uopplyste og unyanserte? Og før du angriper, jeg kommer til å ta vaksinen, men jeg stiller like godt spørsmål. 

Anonym bruker skrev (På 28.6.2021 den 10.43):

Er det noen som tvinger dem???

Anonymkode: a0cd5...c60

Nei, ikke pr dags dato men det kommer. Alle som ikke vil vaksinere seg kommer til å bli tvunget til slutt.

Anonymkode: cce56...048

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke pr dags dato men det kommer. Alle som ikke vil vaksinere seg kommer til å bli tvunget til slutt.

Anonymkode: cce56...048

Det kommer jo ikke til å skje.

Anonymkode: e5264...bab

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke det nye norske, det er det gamle norske. Det å være selvgod, dømmende og sladrekjerring, dessverre. Janteloven ruler - man skal ikke stikke seg ut på noe som helst måte, man skal ikke oppnå noe, se annerledes ut eller tenke annerledes. Er du ikke A4, blir du hetset. Mangfold? Hvor?

Hvor er det du lever livet ditt?  Jeg sunes vi har for lite "jantelov" jeg. Det e bra å ha tro på seg selv og god selvfølelse, men alt for mangetror de er bedre og viktigere enn andre.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvor er det du lever livet ditt?  Jeg sunes vi har for lite "jantelov" jeg. Det e bra å ha tro på seg selv og god selvfølelse, men alt for mangetror de er bedre og viktigere enn andre.

Og hva er galt med det? Det å overestimere seg selv skader ingen. Men det å underestimere seg selv fører til at virkelige talenter og folk som kan bidra med noe nyttig, lar være fordi andre forteller dem at de ikke er verdt en dritt. Been there done that. Den gangen jeg prøvde å tilpasse meg andre og høre på andre, torde jeg ikke å prøve å realisere meg selv. Så ble jeg lei og begynte å drite i hva andre sier. Har opplevd mye suksess og realisert alle mine drømmer akkurat slik som jeg forestilte meg. Jeg skulle ønske at jeg gjorde det mye tidligere. 

Anonym bruker skrev (På 29.6.2021 den 8.15):

Det er mange leger og annet helsepersonell som takker nei til vaksinen. Er de uopplyste og unyanserte? Og før du angriper, jeg kommer til å ta vaksinen, men jeg stiller like godt spørsmål. 

Er det? Jeg har ikke hørt om noen.

Anonymkode: 81ed8...d10

• Opprett ny...