Gå til innhold

Fryseboks eller fryseskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best/mest praktisk? 
Vi har et side by side kombiskap med et smalt fryseskap. Dette er ganske upraktisk. Vi trenger mer fryseplass, men er usikker om vi skal kjøpe et fryseskap i god størrelse eller fryseboks. Hva bør vi kjøpe og hvorfor?

Anonymkode: 4e642...061

Fortsetter under...

Skrevet

Fryseskap, absolutt. Vi har begge deler, og fryseboksen er et fullstendig kaos! I fryseskapet har vi mye mer kontroll og oversikt :)

Anonymkode: 012dd...aef

Skrevet

Svigers og pappa har fryseboks. Utrolig slitsomt å bøye seg nedi der. Vi har skap. Veldig praktisk! Mindre plass tar det òg. 

Anonymkode: 2713c...652

Skrevet

Ikke plass til særlig mye i et skap. Jeg kunne f. eks. ikke kjøpe en kvart elg som jeg fikk tilbud om. Da må man ha boks. Likevel er jeg fornøyd med skap, mye mer oversiktlig, og muligheten for å få brukt "alt" som er i fryseren, er større. 

Anonymkode: 36ce0...cb9

Skrevet

Kommer helt an på. Vi har et fryseskap og et kjøleskap innebygget i kjøkkeninnredningen. (Lette en stund for å finne brede hvitevarer med god plass). 

Jeg synes det er veldig oversiktlig, egen skuff til kjøtt, fisk, brød, grønnsaker, frukt/bær, og et par hyller til isbiter, is og andre ting som ikke passer i skuffekategoeriene. 

Men har jo ikke plass til to kalkuner til jul, 10 Grandiosa på tilbud, eller en halv elg etter jakt. Har en fryser i kjelleren til sånne ting. 

Dere må nesten velge det som passer til familiens behov. 

Anonymkode: 02172...79a

Skrevet

Fryseskap. Det tar mindre plass, er mer oversiktlig og bedre fir ryggen. Å stå å rote oppi en uoversiktlig fryseboks er så unødvendig. Skuffer gir bedre oversikt. Vil du fryse av deg fingrene på leit etter småting, kjøp boks😉

Anonymkode: e2800...855

Annonse

Skrevet

I et fryseskap får du plass til lite. I en fryseboks finner du lite.

Anonymkode: 1b3c6...eb1

Skrevet

Det kommer vel an på hva du har behov for.

Fordelen med fryseskap er at du får bedre oversikt. Ulempen er lite plass.

Fordelen med fryseboks er at du får bedre plass. Ulempen er at det er vanskeligere (men ikke umulig) å holde system og orden.

Hva trenger du? Plass eller oversikt?

Skrevet

Vi trenger mer plass, men jeg er også veldig dårlig på å holde orden 🙈. Vi kommer fortsatt til å ha side by side kjøleskapet med frysedel stående på kjøkkenet. Fryseboksen/-skapet kommer til å stå i boden. Vi har har ikke kunnet ta imot store ferske fisker, hjort osv som vi har blitt tilbudt pga plassmangel. Men det er likevel sjeldent det kommer slike tilbud. Vi trenger først og fremst plass til å fryse brød, rundstykker, litt middager, pizza, fryste grønnsaker, is osv.

Anonymkode: 4e642...061

Skrevet
Superdolly skrev (1 time siden):

Det kommer vel an på hva du har behov for.

Fordelen med fryseskap er at du får bedre oversikt. Ulempen er lite plass.

Fordelen med fryseboks er at du får bedre plass. Ulempen er at det er vanskeligere (men ikke umulig) å holde system og orden.

Hva trenger du? Plass eller oversikt?

Dette!

Vi bruker skap i det daglige. Boks har vi i boden. Har funnet store korger som passer perfekt oppi. Har 4 stk. Da er det bare å løfte ut en boks, hvis vi trenger noe som er på bunnen. Enklere enn å rote i hele boksen. 

Anonymkode: 29a35...392

Skrevet

Skap er greit til brød, rester og iskrem, men skal du fryse litt større ting eller litt mer av ting må du ha boks.

Vi lager syltetøy, kjøper minst 8 grandiser når det er sånt 4 for 100 tilbud (har tre tenåringer), flere ribber på salg etter jul som vi kan ta på grillen til sommeren osv. Da må man ha boks altså.

Anonymkode: 576d0...b0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Skap er greit til brød, rester og iskrem, men skal du fryse litt større ting eller litt mer av ting må du ha boks.

Vi lager syltetøy, kjøper minst 8 grandiser når det er sånt 4 for 100 tilbud (har tre tenåringer), flere ribber på salg etter jul som vi kan ta på grillen til sommeren osv. Da må man ha boks altså.

Vi har 4 ribber, 8 grandiosaer, 4 pakker krones, 9 brød, 3 kakebokser med kaker, 3 store pakker fiskepinner, ca 30 småis, 2 tressis, og en kransekake i fryseskapet. Jo, og 2 pommesfritesposer. Rydda fryseren i stad. Plass til mye i ett skap. Men ikke en halv elg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vi har 4 ribber, 8 grandiosaer, 4 pakker krones, 9 brød, 3 kakebokser med kaker, 3 store pakker fiskepinner, ca 30 småis, 2 tressis, og en kransekake i fryseskapet. Jo, og 2 pommesfritesposer. Rydda fryseren i stad. Plass til mye i ett skap. Men ikke en halv elg. 

Jada, vet det er plass til en del. Vi har begge deler 😉 

Men måtte jeg velge bare en, ville jeg valgt boks, for der er det mest plass...

Vi er en stor familie da, med fire barn ( ungdommer) og jeg handler mye på salg.

Annonse

Skrevet

Boks. Har begge, men boksen er best

Anonymkode: b2cae...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...