Gå til innhold

Hva skjer?! Ikke bestått på eksamen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det er vel ikke lov å be om og få veiledning midt oppe i hjemmeeksamener?!

Anonymkode: d3719...afb

Vi fikk mail om at professoren var tilgjengelig for innspill, så jeg sendte en mail og spurte om han mente jeg hadde tolket oppgaven riktig ut i fra hva jeg ville skrive om. Fikk til svar at det var det, og at han mente jeg hadde tolket oppgaven på en god måte! 

Uff, stryk.

Anonymkode: ae9b5...b31

Fortsetter under...

Skrevet
amandine skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner du er fortvilet og skuffet. Fint at du alt har klaget, du har jo ingenting å tape. Det er jo uansett viktig å få en vurdering for deg. Om det stemmer at det er stryk og du ikke vet hvorfor trenger du jo en klargjøring av feil slik at du kan gjøre det annerledes og bedre neste gang. 

Så tar du det når du vet mer, gi deg selv lov til å være litt sur og lei og så viser du barna dine( regner med du er her inne fordi du har barn?) at selv flinke folk feiler. Det er ikke det at du stryker som definerer deg, det er hva du gjør etterpå som viser hvem du er og hva som bor i deg.

Lykke til!

Takk for flotte ord. Det går allerede litt bedre. Hjalp å lese svaret ditt, takk.

Skrevet

Sikker på at du lastet opp rett versjon? Jeg fikk E en gang og skjønte ingenting. Det viste seg at jeg med en feiltagelse hadde lastet opp et utkast og ikke ferdig tekst. 

Anonymkode: b9cf8...42c

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi fikk mail om at professoren var tilgjengelig for innspill, så jeg sendte en mail og spurte om han mente jeg hadde tolket oppgaven riktig ut i fra hva jeg ville skrive om. Fikk til svar at det var det, og at han mente jeg hadde tolket oppgaven på en god måte! 

Uff, stryk.

Spesielt å få hjelp under eksamen. Trodde det var juks. 

Det er stort sett alltid noen som stryker. Du får be om begrunnelse og så vurdere hva du gjør videre. Jeg hadde heller satset på å konte. 

Anonymkode: a6c19...cf6

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg jobber i studieadm på et universitet, og i de aller, aller fleste tilfeller blir opprinnelig karakter stående ved ny sensur. Noen ganger går studenten en karakter opp, andre ganger en karakter ned. Man hører om disse ekstreme tilfellene du snakker om her, men etter lang fartstid har jeg aldri sett det selv. 

Hi, jeg vil tippe det enten er blitt gjort en administrativ punsjefeil, at plagiatkontrollen har slått alarm eller at du har bomma veldig på formalitetene (antall ord, for den innlevering eller annet). Hvis du ikke har plagiert og vet at du har det formelle i orden, da må det nok ha skjedd en feil fra skolens side. Det skjer!

Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 8c868...056

Jeg gikk fra stryk til 2.4 på hovedfagseksamen - så jada, det skjer.. 

Anonymkode: 3e76c...d07

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Føler ikke jeg har misforstått. Jeg sendte avgrensing av oppgaven til han som er emneansvarlig, og i tillegg er en av de største ekspertene på feltet, og han svarte at min tolkning av oppgaven var veldig bra, relevant og topp! 
Ikke bestått liksom! Har aldri skjedd meg før🥺 

Kanskje svaret er der? Du har hatt hjelp under eksamen og blitt tatt i juks?

Anonymkode: b9011...133

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg gikk fra stryk til 2.4 på hovedfagseksamen - så jada, det skjer.. 

Som jeg sa så har slike ekstreme tilfeller skjedd, men det er altså ikke vanlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kanskje svaret er der? Du har hatt hjelp under eksamen og blitt tatt i juks?

Anonymkode: b9011...133

Vet at mange gjorde det. Jeg sendte et forslag til han, og han skrev av det var bra. Vi kunne få hjelp en time hver dag.. Så tror ikke det ligger noe der, dessverre. Vet de andre har fått mer hjelp enn meg, og det var kun 1 Stryn og det var meg:(

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Spesielt å få hjelp under eksamen. Trodde det var juks. 

Det er stort sett alltid noen som stryker. Du får be om begrunnelse og så vurdere hva du gjør videre. Jeg hadde heller satset på å konte. 

Anonymkode: a6c19...cf6

Har allerede søkt om ny eksamen. En ny sensor kommer evt ikke til å sette meg mye mer opp, og jeg vil heller ikke få en E eller D. Skjønner ingenting. Fikk en kollega til å lese igjennom, som har to mastergrader i samme sjiktet, og han var sikker på at jeg kom til å få en A. Så fikk jeg stryk..

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Som jeg sa så har slike ekstreme tilfeller skjedd, men det er altså ikke vanlig.

I den tråden her har det skjedd med 2 personer..

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet også om flere tilfeller av det, en gang selv, og ellers med flere jeg kjenner, fra vgs. til høgskole og universitet.

Anonymkode: b9097...f70

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Har allerede søkt om ny eksamen. En ny sensor kommer evt ikke til å sette meg mye mer opp, og jeg vil heller ikke få en E eller D. Skjønner ingenting. Fikk en kollega til å lese igjennom, som har to mastergrader i samme sjiktet, og han var sikker på at jeg kom til å få en A. Så fikk jeg stryk..

Hvorfor tror du ikke at sensor setter deg opp om alle andre som har lest oppgaven mener at den er super?

Anonymkode: ac20f...85e

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Gah, orker ikke diskutere dette med deg, så vi sier du har rett og at det skjer veldig ofte at studenter går fra stryk til toppkarakter ved ny sensur.

Hi, selv om du har meldt deg opp til konteeksamen så må du likevel be om begrunnelse. Eneste måten å finne ut hva som har skjedd.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor tror du ikke at sensor setter deg opp om alle andre som har lest oppgaven mener at den er super?

Anonymkode: ac20f...85e

Fordi jeg tenker at jeg har gjort noe formelle feil.. kan ikke skjønne at selve oppgaven står til stryk. Jeg har benyttet relevant pensum, det vi har hatt mest om på forelesning, og drøftet som det stod i oppgaven. Håper nesten det er noe med det formelle, for hvis ikke så er jeg helt håpløs i jobben min også, for mye jeg skrev om er slik vi også gjør det i vår yrkesutøvelse i praksis. 

Setter pris på deres tilbakemeldinger, og skal såklart oppdatere denne tråden når jeg får vite mer.. 

Takk for svar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Gah, orker ikke diskutere dette med deg, så vi sier du har rett og at det skjer veldig ofte at studenter går fra stryk til toppkarakter ved ny sensur.

Hi, selv om du har meldt deg opp til konteeksamen så må du likevel be om begrunnelse. Eneste måten å finne ut hva som har skjedd.

Jeg har bedt om både begrunnelse og om ny sensur.

Leste forresten reglene i stad, og der stod det at dersom studenten blir satt mer enn to karakterer opp, så skal den gjennomgås på nytt av nye sensorer. Det stod også at de nye sensorene på første nye sensur ikke får vite hvilken karakter studenten hadde i utgangspunktet. 

Men, noe feil har jeg jo gjort.. blir spennende å høre begrunnelsen. Sensorene er jo flinke folk, så stoler jo på de. Bare så irritert på meg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bedt om både begrunnelse og om ny sensur.

Leste forresten reglene i stad, og der stod det at dersom studenten blir satt mer enn to karakterer opp, så skal den gjennomgås på nytt av nye sensorer. Det stod også at de nye sensorene på første nye sensur ikke får vite hvilken karakter studenten hadde i utgangspunktet. 

Men, noe feil har jeg jo gjort.. blir spennende å høre begrunnelsen. Sensorene er jo flinke folk, så stoler jo på de. Bare så irritert på meg selv. 

Så bra! Det blir spennende å se om det rett og slett er en tastefeil fra de som pønsjer inn karakterene eller om det er noe ved det formelle du har bomma på.  Ikke vær irritert på deg selv før du får begrunnelsen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Tre. Jeg gikk fra stryk til C på en eksamen.

Anonymkode: 82d01...ea8

Skrevet

Jeg gikk fra stryk til B😅

En annen på kullet gikk fra stryk til C og to andre jeg vet om gikk fra stryk til A og stryk til C.

Anonymkode: a130a...a2e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 25.6.2021 den 18.17):

Var tallkarakterer. Jeg har god peiling på stoffet, rådførte meg med emneansvarlig underveis i hjemmeeksamen, han synes oppsett og tema var kjempebra.

Får svar i dag, ikke bestått????!! 

Ok

Anonymkode: 30988...e8c

Skrevet

Alle som klager på eksamnessensur bør settes NED. Det er dessverre ikke mulig i dette tilfellet.

Anonymkode: 87215...268

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Alle som klager på eksamnessensur bør settes NED. Det er dessverre ikke mulig i dette tilfellet.

Hæ? Hvorfor i alle dager? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo meiningslaust. 

Skrevet
On 6/25/2021 at 6:17 PM, Anonym bruker said:

Var tallkarakterer. Jeg har god peiling på stoffet, rådførte meg med emneansvarlig underveis i hjemmeeksamen, han synes oppsett og tema var kjempebra.

Får svar i dag, ikke bestått????!! 

Hva med og spørre lærer?

Anonymkode: 43577...ec6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva med og spørre lærer?

Anonymkode: 43577...ec6

Vil ikke spørre i tilfelle han skal inn som sensor. Får jo vite av sensoren snart, har bedt om begrunnelse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

He he, nei, dessverre ikke. Har aldri klaget før, men har jo ingenting å tape denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...