Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #1 Skrevet 25. juni 2021 Var tallkarakterer. Jeg har god peiling på stoffet, rådførte meg med emneansvarlig underveis i hjemmeeksamen, han synes oppsett og tema var kjempebra. Får svar i dag, ikke bestått????!! Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #2 Skrevet 25. juni 2021 Hadde jeg fått karakteren F ville det vel stått? Det stod bare: Resultat: Ikke bestått 🥺 Har alltid ligget på A og B, så skjønner ingenting. Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #3 Skrevet 25. juni 2021 Kanskje du har misforstått oppgaven? Kan du ha skrevet i altfor dårlig språk? Ellers er det absolutt mulig at sensor er på jordet. Klag! Du har ingenting å tape. Anonymkode: 14a52...298
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #4 Skrevet 25. juni 2021 Be om begrunnelse og klag! Lykke til! Anonymkode: b9097...f70
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #5 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du har misforstått oppgaven? Kan du ha skrevet i altfor dårlig språk? Ellers er det absolutt mulig at sensor er på jordet. Klag! Du har ingenting å tape. Anonymkode: 14a52...298 Føler ikke jeg har misforstått. Jeg sendte avgrensing av oppgaven til han som er emneansvarlig, og i tillegg er en av de største ekspertene på feltet, og han svarte at min tolkning av oppgaven var veldig bra, relevant og topp! Ikke bestått liksom! Har aldri skjedd meg før🥺 Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #6 Skrevet 25. juni 2021 Kanskje du har blitt tatt i juks, plagiat, misforstått oppgaven eller at du ellers har hatt en alt for "snill" lærer? Anonymkode: 83203...98b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Be om begrunnelse og klag! Lykke til! Anonymkode: b9097...f70 Har allerede gjort det, takk! Men kan en sensor være så på jordet? Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort som er så feil at det kvalifiserer til ikke bestått…. Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du har blitt tatt i juks, plagiat, misforstått oppgaven eller at du ellers har hatt en alt for "snill" lærer? Anonymkode: 83203...98b Jeg tenkte på at jeg kanskje har referert feil? Jeg har brukt kilder der jeg har brukt fagstoff. Men jeg har kun skrevet sideantall der det er direkte avskrift, har jeg omformulert så har jeg har kun henvist korrekt iflg boken. Jeg har ikke jukset eller sett på noen annen oppgave. Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har allerede gjort det, takk! Men kan en sensor være så på jordet? Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort som er så feil at det kvalifiserer til ikke bestått…. Anonymkode: ae9b5...b31 Kanskje de har blandet to leveringer? Håper det ordner seg 🤞🏻 Anonymkode: 82975...9ea
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Kanskje de har blandet to leveringer? Håper det ordner seg 🤞🏻 Anonymkode: 82975...9ea Uff, jeg har sikkert gjort noe feil, men jeg aner ikke hva. Virkelig ikke! Hadde det vært en C liksom, men ikke bestått🥺 Jeg har bedt om begrunnelse og klage, kan jeg få bestått av en annen sensor da? Kan nok uansett ikke forvente en toppkarakter da. Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hadde jeg fått karakteren F ville det vel stått? Det stod bare: Resultat: Ikke bestått 🥺 Har alltid ligget på A og B, så skjønner ingenting. Anonymkode: ae9b5...b31 Du sier at det skulle vært bokstavkarakter? Så da er en karakter pålydende «ikke bestått» feil. Hva står det i emneplanen vedr. karakter? Har eksamen blitt endret mtp. korona? Anonymkode: 95cdb...d09
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du sier at det skulle vært bokstavkarakter? Så da er en karakter pålydende «ikke bestått» feil. Hva står det i emneplanen vedr. karakter? Har eksamen blitt endret mtp. korona? Anonymkode: 95cdb...d09 Altså, en «ikke bestått»-karakter vil være registrert som en F ved en eksamen med bokstavkarakter. Anonymkode: 95cdb...d09
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Feil kan skje. Godt du har klaget og bedt om begrunnelse. Jeg sitter selv som tilsynssensor ved et universitet. Når det kommer inn klager er vi to sensorer (en intern og en ekstern) som vurderer besvarelsen. Deretter diskuterer vi, og blir enige om karakter. Lykke til! Anonymkode: c5775...224
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 Har du holdt deg innenfor ordbegrensningen? Forholdt deg til alle formelle krav? Anonymkode: 8c868...056
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Feil kan skje. Godt du har klaget og bedt om begrunnelse. Jeg sitter selv som tilsynssensor ved et universitet. Når det kommer inn klager er vi to sensorer (en intern og en ekstern) som vurderer besvarelsen. Deretter diskuterer vi, og blir enige om karakter. Lykke til! Anonymkode: c5775...224 Jeg har så stor tiltro til sensorer. Jeg tenker at jeg må jo ha gjort en graverende feil som gjør at en ikke får bestått.. For oppgaven min besvarer jo eksamensoppgaven, såvidt jeg kan se. Og emneansvarlig som også har skrevet flere av pensumbøkene skrev at det var en flott måte å løse oppgaven på. Jeg skjønner virkelig ingenting. Kanskje jeg bare er mye dummere enn jeg selv har trodd. Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har du holdt deg innenfor ordbegrensningen? Forholdt deg til alle formelle krav? Anonymkode: 8c868...056 Ja, i hvertfall ifht ordene, og såvidt jeg kan se ifht apa style også. Har lastet opp dokumentet i pdf som det stod og fjernet forfatterinformasjon… Men noe er det jo. Demotiverende og måtte ta en ny eksamen:( Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #17 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Feil kan skje. Godt du har klaget og bedt om begrunnelse. Jeg sitter selv som tilsynssensor ved et universitet. Når det kommer inn klager er vi to sensorer (en intern og en ekstern) som vurderer besvarelsen. Deretter diskuterer vi, og blir enige om karakter. Lykke til! Anonymkode: c5775...224 Får dere vite hva studenten fikk i utgangspunktet av karakter? Anonymkode: ae9b5...b31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #18 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Får dere vite hva studenten fikk i utgangspunktet av karakter? Anonymkode: ae9b5...b31 Ja, det får vi, men personlig pleier jeg ikke å sjekke listene. Jeg vil være sikker på at jeg foretar en uavhengig og upåvirket vurdering. Jeg sjekker heller ikke om det klages på grunn av at eksamen ikke er bestått eller om det er fordi kandidaten mener hen burde hatt en bedre karakter. Anonymkode: c5775...224
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #19 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har så stor tiltro til sensorer. Jeg tenker at jeg må jo ha gjort en graverende feil som gjør at en ikke får bestått.. For oppgaven min besvarer jo eksamensoppgaven, såvidt jeg kan se. Og emneansvarlig som også har skrevet flere av pensumbøkene skrev at det var en flott måte å løse oppgaven på. Jeg skjønner virkelig ingenting. Kanskje jeg bare er mye dummere enn jeg selv har trodd. Anonymkode: ae9b5...b31 Sensorer er også bare mennesker. Det er også stor forskjell på fag (for eksempel realfag og humaniora) og eksamenstyper (essay vs multiple choice). Godt du har bedt om en vurdering. Da får du svar på spørsmålene dine. Anonymkode: c5775...224
amandine Skrevet 25. juni 2021 #20 Skrevet 25. juni 2021 Jeg skjønner du er fortvilet og skuffet. Fint at du alt har klaget, du har jo ingenting å tape. Det er jo uansett viktig å få en vurdering for deg. Om det stemmer at det er stryk og du ikke vet hvorfor trenger du jo en klargjøring av feil slik at du kan gjøre det annerledes og bedre neste gang. Så tar du det når du vet mer, gi deg selv lov til å være litt sur og lei og så viser du barna dine( regner med du er her inne fordi du har barn?) at selv flinke folk feiler. Det er ikke det at du stryker som definerer deg, det er hva du gjør etterpå som viser hvem du er og hva som bor i deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 Jeg fikk E på Bacheloroppgaven, ba om forklaring og klaget på karakteren. Endte opp med karakteren A etter en ny vurdering av ny sensor "just saying". Anonymkode: 4b994...09e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg fikk E på Bacheloroppgaven, ba om forklaring og klaget på karakteren. Endte opp med karakteren A etter en ny vurdering av ny sensor "just saying". Anonymkode: 4b994...09e Jeg jobber i studieadm på et universitet, og i de aller, aller fleste tilfeller blir opprinnelig karakter stående ved ny sensur. Noen ganger går studenten en karakter opp, andre ganger en karakter ned. Man hører om disse ekstreme tilfellene du snakker om her, men etter lang fartstid har jeg aldri sett det selv. Hi, jeg vil tippe det enten er blitt gjort en administrativ punsjefeil, at plagiatkontrollen har slått alarm eller at du har bomma veldig på formalitetene (antall ord, for den innlevering eller annet). Hvis du ikke har plagiert og vet at du har det formelle i orden, da må det nok ha skjedd en feil fra skolens side. Det skjer! Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 8c868...056
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 Det er vel ikke lov å be om og få veiledning midt oppe i hjemmeeksamener?! Anonymkode: d3719...afb
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 Jeg har opplevd at en som klaget på karakteren 1 fikk 6 etter ny vurdering. Det hadde selvsagt skjedd en feil hos sensor, og et sted sitter det en litt forvirret, men glad, enerkandidat med sin sekser. Så feil skjer, det blir spennende å se hva endelig sensur sier. Lykke til! Anonymkode: ac20f...85e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber i studieadm på et universitet, og i de aller, aller fleste tilfeller blir opprinnelig karakter stående ved ny sensur. Noen ganger går studenten en karakter opp, andre ganger en karakter ned. Man hører om disse ekstreme tilfellene du snakker om her, men etter lang fartstid har jeg aldri sett det selv. Hi, jeg vil tippe det enten er blitt gjort en administrativ punsjefeil, at plagiatkontrollen har slått alarm eller at du har bomma veldig på formalitetene (antall ord, for den innlevering eller annet). Hvis du ikke har plagiert og vet at du har det formelle i orden, da må det nok ha skjedd en feil fra skolens side. Det skjer! Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 8c868...056 Jeg tror jeg har bommet på noe, men jeg kan ikke finne ut hva selv bare. Ordene var 3000 +/- 20%, hadde 3160 ord. Jeg har gjort korrekt ifht apa7 såvidt jeg kan se. Men, noe må det jo være. Blir «spennende» å se hva jeg har gjort feil. Har brukt så mye tid, tatt ulønnet permisjon, også fikk jeg stryk. Har så stor tiltro til skolen og sensorer at jeg er sikker på at feilen må ligge hos meg, men har et ørlite håp. Selv om jeg får karakteren E i beste tilfelle, er det jo slett ikke bra. Takk for ditt svar. Anonymkode: ae9b5...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå