Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Nei, men det burde bli tatt forbehold for sykepenger og andre trygdeytelser og forsikkringsutbetalinger. De som ikke ville vaksineres burde miste retten til det hvis det skyltes korona. Arbeidsgiver burde også kunne kreve at de ansatte vaksinerte seg eller fant en annen jobb.

Anonymkode: f4fd6...4de

Så idiotisk. Hvor gammel er du? Du mener kanskje at de som røyker ikke har rett på helsehjelp skulle de være så uheldig å få lungekreft? Eller en overvektig blir avvist i døren når knærne ikke orker mer?

Anonymkode: be779...cc4

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Selvsagt er det trist for enkeltmennesker at de opplever dødsfall og sykdom. Mitt synspunkt her er dog å se det i det større bildet og der er jeg overbevist om at fordelene veier opp for ulempene . 

Som sagt, hadde du sagt det samme hvis det var din mann som hadde dødd? At selvfølgelig er det litt trist, men fordelene veier opp for ulempene? 

Anonymkode: 1225f...261

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så idiotisk. Hvor gammel er du? Du mener kanskje at de som røyker ikke har rett på helsehjelp skulle de være så uheldig å få lungekreft? Eller en overvektig blir avvist i døren når knærne ikke orker mer?

For å ikke snakk om voldsforbrytere som sitter i fengsel. Det er jo de selv som har satt seg inn i denne situasjonen ved å begå kriminelle handlinger. Så nå kan de ha det så godt uten mat, helsehjelp, oppvarming osv, ikke sant? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dessverre frivillig? Det er rett og slett bare trist at et voksent menneske mener at tvangsvaksinering er veien og gå. Trist. 

Er du overrasket etter over ett år på koronaforum? Det florerer av ekstremholdninger som hører til i Nord-Korea. Men da forstår jeg ikke hvordan de kan ha baller for å feire 17. mai og mene at Norge er et demokrati og bør forbli det.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er du overrasket etter over ett år på koronaforum? Det florerer av ekstremholdninger som hører til i Nord-Korea. Men da forstår jeg ikke hvordan de kan ha baller for å feire 17. mai og mene at Norge er et demokrati og bør forbli det.

Nei har egentlig sluttet å bli sjokkert - men så er det en og annen bruker som likevel til stadighet greier overraske med uttalelsene. 

Jeg har hatt korona. Er i begynnelsen av 30-årene. Hadde litt vondt i hodet og litt sår hals. Det var det. Men det er ikke så interessant å høre om slike forløp, mye bedre med de som blir kjempedårlige, blir innlagt, får langtidsplager (Husk at disse ofte er gamle mennesker eller mennesker med underliggende sykdommer). Nå har heldigvis mange av de eldre og syke fått vaksine, og nå hører vi jo minimalt om folk som blir alvorlig syke av korona. 

Anonymkode: 0bd4d...599

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt korona. Er i begynnelsen av 30-årene. Hadde litt vondt i hodet og litt sår hals. Det var det. Men det er ikke så interessant å høre om slike forløp, mye bedre med de som blir kjempedårlige, blir innlagt, får langtidsplager (Husk at disse ofte er gamle mennesker eller mennesker med underliggende sykdommer). Nå har heldigvis mange av de eldre og syke fått vaksine, og nå hører vi jo minimalt om folk som blir alvorlig syke av korona. 

Og hver eneste sak hauses opp i media. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Vel… ikke tvang på den måten , men i alle fall at enkelte yrkesgrupper burde blitt pålagt å ta den. Spesielt de som jobber med utsatte mennesker . 

Det får følger for enkelte i helsevesenet, når de må flyttes pga de ikke kan jobbe med visse pasienter. det har allerede skjedd.

Anonymkode: 5e37d...eb4

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, men det burde bli tatt forbehold for sykepenger og andre trygdeytelser og forsikkringsutbetalinger. De som ikke ville vaksineres burde miste retten til det hvis det skyltes korona. Arbeidsgiver burde også kunne kreve at de ansatte vaksinerte seg eller fant en annen jobb.

Du vet at det ikke er noen av koronavaksinene som er endelig godkjent noen steder i verden?

De har kun hastegodkjenning som også er en annen måte å si "vi er rimelig sikre på at fordelene er langt større enn ulempene, men foreløpig har vi ikke oversikt eller kunnskap om alle bivirkninger eller ev. langtidsbivirkninger, men vi satser på at det går greit, selv om vi vet altfor lite om risikogrupper for mer alvorlige bivirkninger, hvordan det kan påvirke barn og unge på lang sikt osv.".

Du mener altså at folk skal tvinges til å ta en ikke endelig godkjent vaksine, at de skal miste rettigheter de har etter både Grunnloven og lovverket ellers hvis de velger å ikke ta den. Hvem mener du i så fall skal betale erstatning til de som ev. får alvorlige bivirkninger? Tror du arbeidsgivere har økonomi til å gi anstendige erstatninger til ev. ødelagte eller reduserte liv? Har du den minste anelse om at det vil være nesten umulig å ev. få noe ut av forsikringsselskaper for slike bivirkninger - fordi det er snakk om at man "frivillig" da har tatt et medikament (vaksine) som enda ikke har en endelig godkjenning? Min kunnskap om forsikringsbransjen tilsier at de trolig ikke ville betalt ut for slike potensielle skader. Da står vi igjen med staten... og da er det bare lykke til i ventetiden på mange, mange år - hvis du i det hele tatt får noe derfra.

Det er så enkelt å bare slenge ut av deg slike ting som du gjør her, men å gå mer i dybden på ev. følgene av det du selv mener er en "god idé", det er tydeligvis helt fjernt.

Anonymkode: 6f4f1...fb4

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Selvsagt er det trist for enkeltmennesker at de opplever dødsfall og sykdom. Mitt synspunkt her er dog å se det i det større bildet og der er jeg overbevist om at fordelene veier opp for ulempene . 

Om du mistet en av dine aller nærmeste og et barn ble skadet for livet av en slik vaksine, så hadde du vært like rolig og tenkt "jaja, her er det viktig at jeg ser det større bildet, for jeg er jo overbevist om at fordelene veier opp for ulempene"?

Ingen som er så bastante tror slikt vil skje dem selv. Eller kanskje de ikke bryr seg så mye?

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Da svarer du «jeg kan ikke en gang forskjell på å/og, så hvordan forventer du at jeg skal kunne forstå at vaksinen er viktig i et folkehelseperspektiv?»

Anonymkode: 146ea...a06

Fantastisk svar 😂

Anonymkode: 9c023...5a3

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Om du mistet en av dine aller nærmeste og et barn ble skadet for livet av en slik vaksine, så hadde du vært like rolig og tenkt "jaja, her er det viktig at jeg ser det større bildet, for jeg er jo overbevist om at fordelene veier opp for ulempene"?

Ingen som er så bastante tror slikt vil skje dem selv. Eller kanskje de ikke bryr seg så mye?

Vel…. Min venninne mistet sitt barn i en operasjon som mitt barn skulle ta uker senere. Med mitt barn gikk det bra. Fordi det som oftest gjør det. NOEN vil alltid skades , bli syke eller dø. Det betyr ikke at fordelene ikke er større enn ulempene . Min venninne fikk nytt barn som måtte opereres for samme problematikk , det gikk heldigvis bra. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Vel…. Min venninne mistet sitt barn i en operasjon som mitt barn skulle ta uker senere. Med mitt barn gikk det bra. Fordi det som oftest gjør det. NOEN vil alltid skades , bli syke eller dø. Det betyr ikke at fordelene ikke er større enn ulempene . Min venninne fikk nytt barn som måtte opereres for samme problematikk , det gikk heldigvis bra. 

Hva er det de heter de som alltid må ha siste ord i saken?

mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Greit, da bruker jeg samme argument: de fleste blir faktisk ikke så dårlig av covid-19. De fleste takler denne bra og uten noen bivirkninger, mange er også smittet med NULL symptomer.

Anonymkode: 94bde...5c9

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Greit, da bruker jeg samme argument: de fleste blir faktisk ikke så dårlig av covid-19. De fleste takler denne bra og uten noen bivirkninger, mange er også smittet med NULL symptomer.

Anonymkode: 94bde...5c9

Dette!

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sammenlikningen er like dum som om du nektet barna dine å bruke refleks  av redsel for at de skulle bli påkjørt fordi bilførerene kan bli blendet. Teoretisk sett kan det skje, men det er egentlig mye farligere å gå uten.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sammenlikningen er like dum som om du nektet barna dine å bruke refleks  av redsel for at de skulle bli påkjørt fordi bilførerene kan bli blendet. Teoretisk sett kan det skje, men det er egentlig mye farligere å gå uten.

Ehh. Nei. Bare nei. 

Anonymkode: 27baa...e34

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden):

Nå svarte du ikke på spørsmålet jeg stilte.

Og med din venninne var det tydeligvis ikke så farlig, gir du inntrykk av, siden hun fikk et nytt barn som tålte samme type operasjon...

*er det mulig?*

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og med din venninne var det tydeligvis ikke så farlig, gir du inntrykk av, siden hun fikk et nytt barn som tålte samme type operasjon...

*er det mulig?*

Selvsagt var det ikke sånn det var ment. Selv hvor uendelig trist det var å miste barnet så stolte hun på legene når det andre barnet trengte samme hjelp . 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

*er det mulig?*

Enig, hele innlegget er motbydelig. "Det betyr ikke at fordelene ikke er større enn ulempene. Hun fikk bare et nytt barn, og dette barnet gikk det bra med". Det første barnet var det ikke så nøye med, man fikk jo bare et nytt ett.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Selvsagt var det ikke sånn det var ment. Selv hvor uendelig trist det var å miste barnet så stolte hun på legene når det andre barnet trengte samme hjelp . 

Men er dette en helt ukjent metode (operasjonen) som enda ikke er endelig godkjent i Norge? Har det vært noen dødsfall av FRISKE (!) barn etter slik operasjon tidligere? Når man trenger en operasjon, er man syk. Når man tar en vaksine, er man som regel frisk, slik helsearbeiderne som døde av AZ var. Det er stor forskjell på å ta en medisinsk behandling for å prøve å redde barnet og å sprøyte ukjent stoff i seg for å redde ANDRE.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men er dette en helt ukjent metode (operasjonen) som enda ikke er endelig godkjent i Norge? Har det vært noen dødsfall av FRISKE (!) barn etter slik operasjon tidligere? Når man trenger en operasjon, er man syk. Når man tar en vaksine, er man som regel frisk, slik helsearbeiderne som døde av AZ var. Det er stor forskjell på å ta en medisinsk behandling for å prøve å redde barnet og å sprøyte ukjent stoff i seg for å redde ANDRE.

Det er en helt vanlig operasjon. Både i Norge og i utlandet. Hun bor dog i et annet europeisk land uten at jeg vet om det betyr høyere fare ved operasjoner der. Poenget var uansett at man selv om man selv opplever dødsfall klarer å se nytteverdien av medisinsk hjelp /vaksiner .

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er en helt vanlig operasjon. Både i Norge og i utlandet. Hun bor dog i et annet europeisk land uten at jeg vet om det betyr høyere fare ved operasjoner der. Poenget var uansett at man selv om man selv opplever dødsfall klarer å se nytteverdien av medisinsk hjelp /vaksiner .

Så her sammenligner du epler og helikoptere - en vanlig operasjon, altså noe som er utprøvd, godkjent og ufarlig, og eksperimentell vaksine med midlertidig godkjenning som gir masse rare symptomer man enda ikke har sett tidligere ved andre vaksiner. Man kan alltid dø av noe som er helt ufarlig, for eksempel hvis hjertet ikke tåler narkose eller legene gjør en feil. Men det er ikke det vi diskuterer i denne saken.

• Opprett ny...