Gå til innhold

Hvordan ville dere løst dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 gavekort på hotell fra en dårlig opplevelse i fjor. Vi ble lovet samme rom vi fikk ifjor, men pga den dårlig opplevelsen oppgraderte de oss til enda større rom. problemet er at det rommet de oppgraderte oss til er enda mindre enn i fjor, og jeg ba spesifikt om plassering grunnet 3 barn med sterk astma og gressallergi. Vi er plassert rett ved gresset, og natten er vært forferdelig med anfall og utrolig trangt rom. Det er et rom med plass til kun 4 senger. Det er nå presset inn 6 senger og vi kan ikke gå i rommet. I tillegg ryddet de på rommet igår for å gjøre mer plass. Våre ting er plassert litt overalt og det mangler 4000 kr. Trenger råd jeg. De nekter å gi oss annet rom og ber oss finne et annet sted

Anonymkode: b7a5d...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet
moskvamarit skrev (Akkurat nå):

Har noen stjelt 4000,-? 

Ja det regner jeg med når de to i resepsjonen ryddet rommet i går.. de er ingen sted å finne

Skrevet

De lå på en pult de har bært ut

Skrevet

Kan man anmelde hotellet?

Skrevet

Ingen ?

Skrevet

Dere ble oppgradert til et større rom som er mindre?

Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort, men jeg hadde kanskje vært skeptisk til å besøke samme hotellet igjen, ihvertfall med barn. Når dere nå har gjort det, og klaging ikke nytter, så hadde jeg ikke sett noen annen løsning enn å finne en annen plass, litt avhengig av hvor håpløs situasjonen var selvsagt.

Hvis det i utgangspunktet bare er et firemannsrom, vil det være lov i henhold til brannforskriftene å plassere seks senger der? Er det et faktum at det bare er plass til fire senger (altså dokumentert noen plass) eller er det kun din mening?

Du kan selvsagt anmelde dem for å ha stjålet pengene, men det vil ikke føre til noe annet enn at det blir registrert at noen har stjålet dem, saken vil ikke bli etterforsket. Det blir vel også oppfordret til ikke å la penger og verdisaker ligge løst på rommet, men heller i en safe eller på dere.

Når de ber dere dra en annen plass, kan dere be dem om å betale? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan man anmelde hotellet?

Ja det kan du. 

Anonymkode: 96e06...066

Skrevet

Jeg hadde bedt om å få snakke med daglig leder NÅ.

Og så hadde jeg vært overtydelig på at hvis ikke de ordnet opp i dette umiddelbart og ga dere et rom med langt mer plass OG fant igjen pengene deres (du kan jo si at "pengene lå på pulten, og jeg antar at de ansatte kanskje ikke "så" dem, at man sikkert finner dem igjen på pulten - om ingen av de som fjernet pulten har forsynt seg med pengene, da...").

Og hvis du møter motstand, si at da kontakter du mediene nå for å advare andre med denne vedvarende elendige servicen og de ansattes uærlighet.

Det har ingen hensikt å være beskjeden eller diplomatisk når de oppfører seg slik.

Anonymkode: 266dc...31c

Skrevet

Hvem har 4000 kr i kontanter? I tillegg liggende synlig når ansatte skal rydde? 

var ikke rommet klargjort når dere fikk det? 
hvorfor klaget dere på rom sist dere var der?

Anonymkode: d26b9...85a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvem har 4000 kr i kontanter? I tillegg liggende synlig når ansatte skal rydde?

var ikke rommet klargjort når dere fikk det? 
hvorfor klaget dere på rom sist dere var der?

Anonymkode: d26b9...85a

Ikke helt uvanlig det når folk drar på ferie, å ha en del kontanter, selv om du kanskje ikke har det. F.eks. ikke uvanlig at besteforeldre gir barn kontanter til feriepenger idet de skal reise.

Rommet var jo tydeligvis ikke klargjort før de fikk det, ellers hadde ikke de kommet inn, lagt fra seg tingene (og pengene) sine før de ansatte måtte begynne å fjerne pult for å få plass til senger.

Hvorfor de klaget sist er irrelevant. Hotellet innrømmet tydeligvis feil og skulle kompensere for det hotellet feilet på sist ved å gi HI og familien tre nye netter på hotellet i et oppgradert rom. Et oppgradert rom ift. det de hadde sist kan ikke sies å være et dårligere rom, slik de har fått nå.

Anonymkode: 266dc...31c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...