Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Skrevet 24. juni 2021 Hvor tidlig kan en valp være med på stranda? I skyggen og uv telt. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Ja, så lenge hunden ikke pisser og driter i sanda Anonymkode: 2da6d...e9c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Vi hadde med våres sist år, da var han 4/5 mnd. Fungerte fint ! Hadde telt med og han fikk kjøle seg ned hyppig. Lå for det meste og sov, eller gravde i sanden. vi fant en strand med litt trær, og la oss der.. For meg er det ikke aktuelt med ingen stand i sommerferien, og valp for liten til å være alene, då måtte den bli med... (en Jack russel har vi, dersom det skulle ha noen betydning). Anonymkode: 7ce1a...6f0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi hadde med våres sist år, da var han 4/5 mnd. Fungerte fint ! Hadde telt med og han fikk kjøle seg ned hyppig. Lå for det meste og sov, eller gravde i sanden. vi fant en strand med litt trær, og la oss der.. For meg er det ikke aktuelt med ingen stand i sommerferien, og valp for liten til å være alene, då måtte den bli med... (en Jack russel har vi, dersom det skulle ha noen betydning). Anonymkode: 7ce1a...6f0 Vår er 8 uker. Kan han bli med, og ligge i uv telt? Ser de teltene har faktor 30. Teltet blir jo midt i sola. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Tar ALDRI med min hund til steder der mennesker, og spesielt små barn, går barbeint og leker i sanda! Noe så inni granskauen ekkelt! Hvordan skal du kontrollere at hunden ikke tipser og bæsjer?? Anonymkode: 5ce73...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 Jeg fikk tak i et pop opp hundebur med UV factor. Genialt «ta med bur» om han trengte en trygg plass andre steder. Jeg prøvde aldri midt i solsteiken, då vi fant andre strender med høyt gress / trær.. Men en parasoll vil kanskje hjelpe på solsteiken ? Anonymkode: 7ce1a...6f0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk tak i et pop opp hundebur med UV factor. Genialt «ta med bur» om han trengte en trygg plass andre steder. Jeg prøvde aldri midt i solsteiken, då vi fant andre strender med høyt gress / trær.. Men en parasoll vil kanskje hjelpe på solsteiken ? Anonymkode: 7ce1a...6f0 Uv-telt eller parasol, blir det det samme? Skal google buret du skrev. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 Jeg synes det kommer an på stedet og forholdene. Er det noe sted valpen kan finne ro og være i skyggen? Det blir veldig varmt i uv telt også. Vi hadde med valpen vår på stranda. Det er en ganske liten strand, sjelden veldig mye folk og lett å finne en skjermet plass i skyggen av furutrær. Valpen vår sov mye av stranddagen i kurven under barnevogna, sånn myk "hengekøyekurv", ingen fikk øye på henne oppi der og hadde hun det fredelig og svalt. En annen ting å vurdere er om det er plass og avstand nok så det ikke er sjenerende for andre og om det er mulig å lufte valpen utenfor selve stranda. Anonymkode: feed9...796
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Tar ALDRI med min hund til steder der mennesker, og spesielt små barn, går barbeint og leker i sanda! Noe så inni granskauen ekkelt! Hvordan skal du kontrollere at hunden ikke tipser og bæsjer?? Anonymkode: 5ce73...0b5 Hunden jeg spør om er 8 uker. Han virrer og svirrer ikke rundt alene. Jeg spurte om han kan ligge i et uv telt. Om han skiter og tisser inni der, så ser jeg ikke for meg at fremmede barn og voksene ttåkker i det. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 Synes det er greit at folk har hund med seg på stranda så lenge de har kontroll på hunden og ikke er til sjenanse for andre. Litt ugreit når folk tar med hunden din ut og bader midt blant unger eller den gjør fra seg rundt omkring. Hold den i bånd, luft den utenfor strandområdet og gå gjerne litt bortenfor der folk bader hvis du skal bade hund, så er det ikke noe problem å ta den med. Så lenge det er mulig å finne skygge så hunden ikke må ligge i solsteika da. Ofte greit at de som har hund holder seg litt i utkanten/bakre rekke/litt på sidene av stranda synes jeg. Anonymkode: feed9...796
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det kommer an på stedet og forholdene. Er det noe sted valpen kan finne ro og være i skyggen? Det blir veldig varmt i uv telt også. Vi hadde med valpen vår på stranda. Det er en ganske liten strand, sjelden veldig mye folk og lett å finne en skjermet plass i skyggen av furutrær. Valpen vår sov mye av stranddagen i kurven under barnevogna, sånn myk "hengekøyekurv", ingen fikk øye på henne oppi der og hadde hun det fredelig og svalt. En annen ting å vurdere er om det er plass og avstand nok så det ikke er sjenerende for andre og om det er mulig å lufte valpen utenfor selve stranda. Anonymkode: feed9...796 Vet ikke om folketomme strender her vi bor (Oslo). Vi pleier å dra på Bygdøy. Har du noe annet forslag en uvtelt som jeg kan putte han oppi eller under? Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hunden jeg spør om er 8 uker. Han virrer og svirrer ikke rundt alene. Jeg spurte om han kan ligge i et uv telt. Om han skiter og tisser inni der, så ser jeg ikke for meg at fremmede barn og voksene ttåkker i det. Anonymkode: e5d02...c65 Jeg tror det vil bli veldig varmt for valpen din inni et uv-telt. Du bør enten sette teltet hans i skyggen av trær eller annet som gir skygge, evt ta med parasoll. Anonymkode: feed9...796
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Synes det er greit at folk har hund med seg på stranda så lenge de har kontroll på hunden og ikke er til sjenanse for andre. Litt ugreit når folk tar med hunden din ut og bader midt blant unger eller den gjør fra seg rundt omkring. Hold den i bånd, luft den utenfor strandområdet og gå gjerne litt bortenfor der folk bader hvis du skal bade hund, så er det ikke noe problem å ta den med. Så lenge det er mulig å finne skygge så hunden ikke må ligge i solsteika da. Ofte greit at de som har hund holder seg litt i utkanten/bakre rekke/litt på sidene av stranda synes jeg. Anonymkode: feed9...796 Som jeg sktev; hunden er 8 uker. Så han bader ikke. Han løper heller ikke rundt. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det vil bli veldig varmt for valpen din inni et uv-telt. Du bør enten sette teltet hans i skyggen av trær eller annet som gir skygge, evt ta med parasoll. Anonymkode: feed9...796 Kanskje ta med bilstolen hans som han kan ligge i, og så parasol over? Blir det for varmt? Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hunden jeg spør om er 8 uker. Han virrer og svirrer ikke rundt alene. Jeg spurte om han kan ligge i et uv telt. Om han skiter og tisser inni der, så ser jeg ikke for meg at fremmede barn og voksene ttåkker i det. Anonymkode: e5d02...c65 Så du skal ha valpen inni et telt hele tia, uten tisseturer?? Hvor varmt tror du det blir inni teltet? Når man går til det skritt å skaffe seg hund, må man være innforstått med at en del ting kan man ikke være med på den første tiden, som å dra på stranda f eks. Anonymkode: 5ce73...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om folketomme strender her vi bor (Oslo). Vi pleier å dra på Bygdøy. Har du noe annet forslag en uvtelt som jeg kan putte han oppi eller under? Anonymkode: e5d02...c65 Folketom strand er nok vanskelig å finne, men er det proppfullt av folk ville jeg ikke tatt med en liten valp, den trenger ro og hvile og bør ikke overstimuleres, da får du lett en stresset hund. Prøv å skjerme dere litt om det er mulig. Er det trær eller annet der som kan gi skygge så du kan sette uv teltet helt eller delvis i skyggen? Hvis ikke vil jeg tro det blir fryktelig varmt for valpen inni der. Parasoll i tillegg? Anonymkode: feed9...796
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så du skal ha valpen inni et telt hele tia, uten tisseturer?? Hvor varmt tror du det blir inni teltet? Når man går til det skritt å skaffe seg hund, må man være innforstått med at en del ting kan man ikke være med på den første tiden, som å dra på stranda f eks. Anonymkode: 5ce73...0b5 Han skal ikke ligge pal i teltet. Og han skal få gå turer. Han skal også få mat og drikke. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Han skal ikke ligge pal i teltet. Og han skal få gå turer. Han skal også få mat og drikke. Anonymkode: e5d02...c65 Å 8 uker?? Da har du nettopp hentet den? Valpen trenger ro i starten, knytte seg til huset og deg, og forsiktig sosialisering, ikke ei smekkfull sandstrand! Svært uansvarlig og kunnskapsløst, dessverre! Du MÅ lese om valp og hund, snakk med folk som kan hund. Anonymkode: 5ce73...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Å 8 uker?? Da har du nettopp hentet den? Valpen trenger ro i starten, knytte seg til huset og deg, og forsiktig sosialisering, ikke ei smekkfull sandstrand! Svært uansvarlig og kunnskapsløst, dessverre! Du MÅ lese om valp og hund, snakk med folk som kan hund. Anonymkode: 5ce73...0b5 Tenkte ikke fra morgen til kveld. Andre her har og har hatt så unge valper på strand. Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 En valp på 8 uker er en liten baby. Den har akkurat reist fra flokken sin. Den skal sosialiseres langsomt og pent. Ikke sjokksosialiseres på ei strand full av hylende unger, badeballer, pølsegriller, leven og støy og samtidig måtte ligge i et telt. Det kan være skummelt nok å bare venne seg til teltet hjemme i stua. Det er ikke ei dokke du har kjøpt. Anonymkode: f66e9...46b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #21 Skrevet 24. juni 2021 Du kan jo prøve å legge deg i er telt midt i solsteken selv, så ser du hvor god idé det er. Anonymkode: 2f79c...d5f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #22 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): En valp på 8 uker er en liten baby. Den har akkurat reist fra flokken sin. Den skal sosialiseres langsomt og pent. Ikke sjokksosialiseres på ei strand full av hylende unger, badeballer, pølsegriller, leven og støy og samtidig måtte ligge i et telt. Det kan være skummelt nok å bare venne seg til teltet hjemme i stua. Det er ikke ei dokke du har kjøpt. Anonymkode: f66e9...46b Bilstolen og parasol? Anonymkode: e5d02...c65
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #23 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Bilstolen og parasol? Anonymkode: e5d02...c65 Nei. Det riktige svaret er "Jeg skjønner at det ikke er lurt å ta med en så ung valp på stranda." Anonymkode: f66e9...46b
Frida_22 Skrevet 24. juni 2021 #24 Skrevet 24. juni 2021 Jeg hadde fått sjokk om jeg så en såpass liten valp på strandtur - i uv-telt!!!??- i sommer. Om en uke eller to, når valpen har blitt trygg i hjemlige omgivelser (hus og hage/umiddelbar nærmiljø), så kunne jeg vurdert å ta med valpen en kort tur til vannet en dag det er overskyet eller regn for å miljøtrene, øve på innkalling og leke i sanden/vannkanten. Senere kunne jeg tatt med valp til en rolig strand med gode skyggeforhold, men kun i korte perioder av gangen. Valpen trenger myyye hvile og ro de første månedene, ellers får du svi med en stresset og urolig hund.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2021 #25 Skrevet 24. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): En valp på 8 uker er en liten baby. Den har akkurat reist fra flokken sin. Den skal sosialiseres langsomt og pent. Ikke sjokksosialiseres på ei strand full av hylende unger, badeballer, pølsegriller, leven og støy og samtidig måtte ligge i et telt. Det kan være skummelt nok å bare venne seg til teltet hjemme i stua. Det er ikke ei dokke du har kjøpt. Anonymkode: f66e9...46b Dette. Har du ikke lest noe om hvordan valpen bør ha det den første tiden? Anonymkode: 2fa05...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå