Gå til innhold

Hvor mange fotograf bilder av ungene har dere i ramme?

Anbefalte innlegg

Har bilde fra de var baby og 1 år. Ellers lite. Lurte på å ta bildene fra siste år i barnehage. (To av de var finere på de enn på 1. Klassebildene 🙈), i tillegg til 7. Klassebilder etterhvert. Eldste er 7 klassing neste år. Men usikker på størrelse og er det noen som har prøvd å ta lime 3 bilder på A4 ark i ei stor ramme (altså ikkje passfoto, men størrelsen over) istedenfor å ha tre rammer. Treng tips 😂

Anonymkode: 3068c...15d

Fortsetter under...

1 år, 3 år og 1. klasse. De to siste er ganske tilfeldig, det var på de tidspunktene vi tilfeldigvis hadde ledige rammer liggende da bildene kom. De andre bildene ble lagt i en skuff "til vi får kjøpt ramme" og glemt. 😛

Har bare ett barn. Ville nok hatt et system på det om vi hadde flere, så det ble likt.

Anonymkode: 18644...7fc

Jeg har en ramme som ligner denne i spisestua, har den hengende på langs da, også er det 7 bilder i bredden og 3 i høyden. Der har jeg allverdens bilder av ungene, alt fra barnehage og skolebilder til bilder fra idrett og ferie. En god blanding. Henger på veggen over skjenken.

https://www.bgafotobutikk.no/talavera-24-bilder?gclid=CjwKCAjwt8uGBhBAEiwAayu_9U6iDCS0Hju10jnNzDZUzEDuKFxEyONgqmIkkMRcbqCEvMfmKCssOhoC3HcQAvD_BwE

Det er eneste bildene jeg har i stue/spisestue.

Men jeg har fire bilder på soverommet, i en ramme som er laget for fire bilder. Altså en passepartout med fire "hul" i.

Har også noen bilder i trappeoppgangen.

Å lime inn bilder sånn som du sier ser gjerne litt barneskole, gjort selv ut. Greit på et barnerom med bilder av venner, men ikke noe jeg ville hatt i stua.

Anonymkode: 6e376...b76

Annonse

Måtte inn å lese denne tråden.

Mannen min er utrolig misfornøyd med at jeg har insistert på å ha litt annet enn bare familiebilder på veggene i stuen. På to av veggene henger bilder av barna mens på de to andre har jeg kjempet for å ha noe annet hengende.

Mannen min mener at «mine» vegger er upersonlige og at disse også burde ha vært familiebilder på🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 365b8...741

Jeg har et stort fotografbilde av hver av mine døtre fra de var 2-3 år. Disse bildene er like i størrelse og henger ved siden av hverandre midt i stua. Ellers har jeg et "søskenbilde" av de to i gangen, et bilde av mine søskenbæ og et bilde av min mor som barn. Det får holde med familiebilder "midt i glaninga". Resten av fellesområdene i huset er dekorert med kunst og mer upersonlige bilder.

Anonymkode: 14952...58d

Har første og siste av begge fra barnehagen på.en vegg og søskenbilder fra barnehagen.  Så har jeg 1 klassebilde,  så blir det vel sikkert 7 etterhvert. Har også noen baby bilder , men et annet sted.  Synes det er koselig jeg.  

Anonymkode: 3e8a1...3b9

Vi har hele veggen i trappen full av bilder fra deres oppvekst. Stort og smått. Skikkelig rotevegg. Alle har hvite rammer men ingen er like. Elsker de bildene. Ungene selv synes også det er ok og det hender de stopper opp men venner og ler godt av enkelte bilder. Aldri tatt bilder hos fotograf men mannen er en god hobbyfotograf og har øye for fine motiver. 

Anonymkode: aec64...afe

Er ikke glad i portretter og lignende på veggen i stua, så det har vi ikke. Har derimot et bilde av hvert av barna i ramme i hylla i stua. Det ene ble tatt i barnehagen av fotograf (Utestemme i Oslo, for de av dere som kjenner til dem ❤️), og det andre knipset jeg selv og ble såpass fornøyd at jeg fremkalte og rammet inn.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har hele veggen i trappen full av bilder fra deres oppvekst. Stort og smått. Skikkelig rotevegg. Alle har hvite rammer men ingen er like. Elsker de bildene. Ungene selv synes også det er ok og det hender de stopper opp men venner og ler godt av enkelte bilder. Aldri tatt bilder hos fotograf men mannen er en god hobbyfotograf og har øye for fine motiver. 

Ikke vi heller. Men fotograf har vært i barnehage og skole. HI

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke vi heller. Men fotograf har vært i barnehage og skole. HI

Vi har de også selvsagt. 😊 Synes personlige (og da fine) bilder er hyggelig å ha fremme. I stua og spisestue har vi kunst da. Har en onkel som er kunstner pluss at jeg kjøpte litt i yngre år. 

Har ett bilde av hver fra de var ca ett år (og ett spedbarnsbilde) på loftstuen, ellers ingen. 

Folk har forskjellig stil og det er fint, men jeg må si at jeg fikk litt sånn avgudsdyrking da jeg besøkte en familie som etter mange år endelig fikk sine to (prøverørs)barn. De første bildene møtte oss i vindfanget, og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at det var minst 50 bilder av hvert barn, pluss en haug søskenbilder, i et helt alminnelig stort hjem. Det ble litt i meste laget, må jeg si. 

Svigermor har alle vegger tapetsert med bilder av hele slekta, og ungene syns det er stor stas å finne seg selv, pappa og div tanter og onkler. Men det er ikke helt for meg. 

Anonymkode: 1f442...fca

To av hver av dem i stua. Som 1 1/2-åringer og konfirmanter. Har i tillegg bryllupsbilde i en bortgjemt krok, ellers kunst i stua. 

Barnehage- og skoleportretter i trappa. Gruppe- og klassebilder slapp ikke gjennom sensuren da vi flyttet i fjor sommer. 

Anonymkode: ab626...7a3

10 hours ago, Anonym bruker said:

Har bilde fra de var baby og 1 år. Ellers lite. Lurte på å ta bildene fra siste år i barnehage. (To av de var finere på de enn på 1. Klassebildene 🙈), i tillegg til 7. Klassebilder etterhvert. Eldste er 7 klassing neste år. Men usikker på størrelse og er det noen som har prøvd å ta lime 3 bilder på A4 ark i ei stor ramme (altså ikkje passfoto, men størrelsen over) istedenfor å ha tre rammer. Treng tips 😂

12 stk

Anonymkode: dba5b...d24

Mange! Men de er samlet i et «galleri» på ene veggen. Jeg elsker å ta bilder, og vi har en shoot en gang i året, ute, med naturlige bilder av barn i samspill, ikke oppstilte «fotografbilder» det er like mye av natur og spektakulær utsikt som av barna. 

Anonymkode: 11c7b...561

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...