Gå til innhold

Skal dere feire st.hans ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det feiring som vanlig med blomsterkrans , flagrende kjole og grilling på stranden. Helt herlig at været er helt topp i dag! Hva med dere? Blir det noe feiring? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp...vi skal feire på Norges fineste sandstrand med bål og is og helt fantastisk sommervær. Ingen bedre plass å være enn her.

Anonymkode: 132b6...084

Skrevet

Bare hjemme på verandaen, men det blir grilling, is og kos ja.

Anonymkode: a2653...8c1

Skrevet

Dessverre avlyst i kommunen. Men kjole, grillmat og en tur på stranda blir det 👌🏻 Og muligens ett glass rosévin, tross jeg er i fruktbar alder 😂😂

Anonymkode: 098e4...33c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dessverre avlyst i kommunen. Men kjole, grillmat og en tur på stranda blir det 👌🏻 Og muligens ett glass rosévin, tross jeg er i fruktbar alder 😂😂

Unnskyld, fødedyktig/forplantningsdyktige alder var det 😅

Skrevet

Feiring med familie/venner ved sjøen der mine foreldre bor. Grille pølser på bål, og brenne stort bål. Veldig koselig. 🙂 

Anonymkode: b52d7...ca4

Skrevet

Nei, det har jeg ikke tenkt på… Når jeg var liten feiret vi St. Hans, ofte oppe på Ekeberg. Men som voksen har det likssom ikke blitt en spesiell dag. 

Anonymkode: cf040...0e4

Skrevet

Vi får besøk og skal spise reker m/tilbehør i hagen. Vi bor ved sjøen!

Anonymkode: 42b56...91d

Skrevet

Vi har ingen tradisjon for det. Frister lite å gå på et arrangement med 600 stk når smitten øker i vår region. 

Anonymkode: 7bb31...99c

Skrevet

Nei, her er det stort smitteutbrudd og folk oppfordres til å holde seg hjemme.

Anonymkode: 8e1a5...3c5

Skrevet

Selvsagt må man ha flagrende kjole og blomsterkrans i håret :D 

Nei, her blir det bål i fjæra i shorts og vindjakke ;) Jeg lurer egentlig på hvordan det er å leve i en parodi... eller er du kanskje Fotballfrue? 

Anonymkode: 18ab4...c78

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt må man ha flagrende kjole og blomsterkrans i håret :D 

Nei, her blir det bål i fjæra i shorts og vindjakke ;) Jeg lurer egentlig på hvordan det er å leve i en parodi... eller er du kanskje Fotballfrue? 

Tradisjon helt fra jeg var liten. Vokst opp med tradisjonelt bål på stranden, 7 slags blomster under puta, blomster i håret og alltid flagrende kjole . Alltid masse masse blomster. Jeg elsker tradisjonen og ikke noe er mer sommer. Feirer du best i shorts og vindjakke så er jo det akkurat det du liker. Like bra som noe annet det😊

Skrevet

Jeg har også vokst opp med bål og har så innmari lyst til å lage et stort bål med barna.

Men da får man vel brannvesenet på nakken.

Men savner det, det gjør jeg...

Anonymkode: 1b95c...40c

Skrevet

Grilling med mann og barn hjemme på verandaen i dag. Sommerkoteletter, burgere, diverse tilbehør og marshmallows. 
På lørdag skal vi ta selve feiringa. En tante og onkel av mannen inviterer til grillparty på hytta deres helt nedi fjæresteinene. Kommer litt søskenbarn og sånt langveisfra også, så det blir koselig! Lenge siden vi har vært samla flere enn den aller nærmeste kohorten. ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har også vokst opp med bål og har så innmari lyst til å lage et stort bål med barna.

Men da får man vel brannvesenet på nakken.

Men savner det, det gjør jeg...

Anonymkode: 1b95c...40c

Neida, du må bare følge regelverket 

Private bål må meldes inn og i den brannfarlige sesongen godkjennes. Alle kommuner har plasser som er godkjent for bålbrenning i kveld, så dere kan gå dit og se fra avstand (vi skal jo ikke flokke oss sammen i disse dsger)

Eller dere kan gjøre som oss, og tenne bål i bålpannen i kveld. Der er lov 🙂

Anonymkode: a2653...8c1

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Her blir det feiring som vanlig med blomsterkrans , flagrende kjole og grilling på stranden. Helt herlig at været er helt topp i dag! Hva med dere? Blir det noe feiring? 

Nei

Anonymkode: 578b7...20c

Skrevet

Feirer ikke at det går mot mørkere tider... 

Skrevet

Skal ha bål i fjæra med noen kollegaer og ungene. Blir ullklær, lue og votter. Kaldt og blåser småjævler

Anonymkode: c6460...2b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Feirer ikke at det går mot mørkere tider... 

Det er da mange måneder til det blir mørkere tider ☀️😍hele sommeren ligger foran oss🤩👏🏻💐

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har ingen tradisjon for det. Frister lite å gå på et arrangement med 600 stk når smitten øker i vår region. 

Anonymkode: 7bb31...99c

Må vel ikke gå på et arrangement med 600 stk for å feire Sankt Hans vel??🙄

Anonymkode: 78b72...9ed

Skrevet
10 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

en helt vanlig dag her

Anonymkode: b4231...dcb

Skrevet

Var i begravelse så ingen st.hans feiring her. Ble en fin dag uansett da.❤️

Anonymkode: b4170...5fa

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 timer siden):

Tradisjon helt fra jeg var liten. Vokst opp med tradisjonelt bål på stranden, 7 slags blomster under puta, blomster i håret og alltid flagrende kjole . Alltid masse masse blomster. Jeg elsker tradisjonen og ikke noe er mer sommer. Feirer du best i shorts og vindjakke så er jo det akkurat det du liker. Like bra som noe annet det😊

Det har vel heller noe med været å gjøre der hun bor, vil jeg tro? Ikke hele landet har kjolevær akkurat nå.

Anonymkode: 4e0f8...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...