Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Tidligere i dag dunket jeg meg ganske kraftig i hodet, oppå og litt foran. Jeg besvimte ikke eller noe og gikk videre litt etterpå, men har siden hatt vondt i hodet, vært uvel og hatt noen få bølger av svimmelhet. Men det jeg synes var litt ubehagelig var at da jeg kjente oppå hodet, kon det ikke noe blod, men fingrene ble fuktig av en klar væske, som vann. Nå er det en sårskorpe der. Hva var det som kom ut? Burde jeg være bekymret? Er veldig mange timer siden nå, og jeg har både gått en tur, kjørt bil, laget middag osv siden, er bare litt uvel og har hodepine, ellers helt fin i formen. Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Sårvæske, vevsvæske. Helt normalt. Anonymkode: 4fe79...58b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Har du vannhode!? Anonymkode: 1f876...e8b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Sårvæske, vevsvæske. Helt normalt. Anonymkode: 4fe79...58b Takk! Ble bare litt usikker siden det ikke var noe blod, og fant ikke noe om det av å google heller. Der var der mer om det kom ut av ører eller nese, og det gjorde det jo ikke. HI Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Sårvæske, som en annen sier, helt normalt. Men når du fikk et kraftig støt mot hodet og du etterpå har vært kvalm og uvel og har hodepine, da er det stor sjanse for at du har pådratt deg en hjernerystelse og da bør du holde deg i ro. Kontakt fastlegen din i morgen! Og definitivt IKKE kjøre bil før lege sier det er ok! Anonymkode: 04341...368
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sårvæske, som en annen sier, helt normalt. Men når du fikk et kraftig støt mot hodet og du etterpå har vært kvalm og uvel og har hodepine, da er det stor sjanse for at du har pådratt deg en hjernerystelse og da bør du holde deg i ro. Kontakt fastlegen din i morgen! Og definitivt IKKE kjøre bil før lege sier det er ok! Anonymkode: 04341...368 Akkurat det er litt sent, har allerede kjørt i over en time i dag, måtte jo hjem igjen og følte meg ok bortsett fra litt hodepine og uvelhet. Men kan la være å kjøre i morgen hvis jeg ikke er bra igjen. Fastlegen min har ferie. Men er det ikke bare slag i bakhodet man får hjernerystelse av? HI Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Synes du burde ringe legevakta, for hvis du kan ha fått hjernerystelse så skal du være i ro og ingen skjermbruk. Anonymkode: 1a1ac...57d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Det er vevsvæske. Du traff ingen (store) blodårer, og det siver fra vevet. Ikke farlig! Vi mennesker er nesten like væskeholdige som en agurk! Anonymkode: 1f876...e8b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Akkurat det er litt sent, har allerede kjørt i over en time i dag, måtte jo hjem igjen og følte meg ok bortsett fra litt hodepine og uvelhet. Men kan la være å kjøre i morgen hvis jeg ikke er bra igjen. Fastlegen min har ferie. Men er det ikke bare slag i bakhodet man får hjernerystelse av? HI Anonymkode: 6e419...161 Nei, man kan få hjernerystelse på flere måter. Siden fastlegen din er på ferie, ring legevakten i kveld. Hvis du har hjernerystelse skal du egentlig ikke være alene i natt. Og som hun over sier - du bør også unngå alt av skjerm (tv, pc, mobil), og skjerme deg for alle inntrykk. Du bør ta det på alvor, for hvis man ikke gjøre det lenge nok, da risikerer man langtidsplager etter hjernerystelser. Ring legevakten nå og be om råd der, du. Anonymkode: 04341...368
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Er ikke lett å komme inn på legevakta heller. Gutten skled på isen og slo hodet. Han fortalte at han var borte ett øyeblikket etterpå. Han blødde også. Måtte krangle for å komme inn på legevakta for å ta en sjekk. Anonymkode: e748f...036
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Er ikke lett å komme inn på legevakta heller. Gutten skled på isen og slo hodet. Han fortalte at han var borte ett øyeblikket etterpå. Han blødde også. Måtte krangle for å komme inn på legevakta for å ta en sjekk. Anonymkode: e748f...036 Men man bør like fullt ringe og be dem om råd. Dessuten er det ofte store lokale forskjeller og forskjeller på når man ringer. Hi har ansvar for barn, så hun bør ringe for å høre hva som er forsvarlig og ikke. Anonymkode: 04341...368
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nei, man kan få hjernerystelse på flere måter. Siden fastlegen din er på ferie, ring legevakten i kveld. Hvis du har hjernerystelse skal du egentlig ikke være alene i natt. Og som hun over sier - du bør også unngå alt av skjerm (tv, pc, mobil), og skjerme deg for alle inntrykk. Du bør ta det på alvor, for hvis man ikke gjøre det lenge nok, da risikerer man langtidsplager etter hjernerystelser. Ring legevakten nå og be om råd der, du. Anonymkode: 04341...368 Vel, hva er det verste som kan skje? Det går nok bra til å vente til i morgen. Anonymkode: 28e2b...8b0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Vel, hva er det verste som kan skje? Det går nok bra til å vente til i morgen. Anonymkode: 28e2b...8b0 Du har tydeligvis aldri pådratt deg en hjernerystelse. HI, ring legevakta nå. Anonymkode: 2efa9...7a0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har tydeligvis aldri pådratt deg en hjernerystelse. HI, ring legevakta nå. Anonymkode: 2efa9...7a0 Nei, hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært hysterisk heller. Anonymkode: 28e2b...8b0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sårvæske, som en annen sier, helt normalt. Men når du fikk et kraftig støt mot hodet og du etterpå har vært kvalm og uvel og har hodepine, da er det stor sjanse for at du har pådratt deg en hjernerystelse og da bør du holde deg i ro. Kontakt fastlegen din i morgen! Og definitivt IKKE kjøre bil før lege sier det er ok! Anonymkode: 04341...368 Ikke se på skjerm heller. Anonymkode: 3e2bd...a4b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært hysterisk heller. Anonymkode: 28e2b...8b0 Det er ikke hysteri å ta kontakt med lege etter en kraftig smell i hode som gir kvalme, hodepine og svimmelhet. En skal ikke sove alene første natta hvis en har pådratt seg hjernerystelse fordi en skal vekkes par ganger i løpet i natta for å sjekke at vedkommende faktisk våkner. https://nhi.no/forstehjelp/akuttmedisin/hode-og-rygg/hodeskader-og-hjernerystelse/ Anonymkode: 2efa9...7a0
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært hysterisk heller. Anonymkode: 28e2b...8b0 Anonymkode: 1a1ac...57d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Nei, hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært hysterisk heller. Anonymkode: 28e2b...8b0 En hjernerystelse kan gi indre blødninger i hodet, og det kan være skummelt... Men som regel går det jo helt fint. Sønnen min slo seg i tinningen så han ble svimmel og kvalm, ringte legen og de sa bare at han skulle ta det med ro et par dager og holde seg unna tv, skjerm og lesing, gi hjernen ro rett og slett. Anonymkode: 31b60...d9e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Akkurat det er litt sent, har allerede kjørt i over en time i dag, måtte jo hjem igjen og følte meg ok bortsett fra litt hodepine og uvelhet. Men kan la være å kjøre i morgen hvis jeg ikke er bra igjen. Fastlegen min har ferie. Men er det ikke bare slag i bakhodet man får hjernerystelse av? HI Anonymkode: 6e419...161 Hvorfor i alle verdens skylle det bare være slag i bakhodet en fikk hjernerystelse av?? Hjernen er jo inni hodet ditt, og blir den ristet/slått nok så blir den skadet fra alle kanter. Skremmende at voksne folk vet så lite. Og at hodeskade med påfølgende kvalme skal undersøkes vet jo også alle? Håper du ikke har omsorg for barn. Da må du få tatt deg noen kurs. Anonymkode: b91b0...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Oi, her var det plutselig mange svar. Jeg har akkurat stått opp, har sovet i over 9 timer i natt og føler meg helt fin! For å utdype litt så vet jeg at man skal oppsøke lege hvis man mister bevisstheten, er kvalm, kaster opp, ser dobbelt osv., men jeg opplevde ikke noe av dette. Da jeg slo meg gjorde det så vondt at jeg huket meg ned og satt sånn noen sekunder, og da svimlet det litt i et sekund når jeg reiste meg opp. Så gikk jeg bort og satt meg ned litt til jeg hadde fått samlet meg. Jeg kvapp jo også. Da jeg reiste meg, skjedde det samme, litt svimmel i et sekund, men ikke mer enn det. At det gjorde vondt i hodet er jo ikke rart, det var en real smell, jeg hadde fått like vondt i foten om det var der jeg dunket meg. Når jeg har vondt i hodet, blir jeg ofte litt uvel også, men jeg var ikke skikkelig kvalm. Etter litt gikk jeg videre og ferdig turen jeg var på. Stoppet og spiste is, drakk vann osv. Var ikke svimmel da og det var bare mildt vondt i hodet akkurat rundt der jeg hadde slått meg, så da så jeg ingen grunn til å kontakte lege og kjørte hjem. Utover ettermiddagen/kveld fikk jeg litt mer vondt i hodet igjen og ble da også litt uvel igjen, med trykk på litt. Hadde jeg følt meg dårlig, hadde jeg ringt legevakten. Jeg har forøvrig ikke vært alene heller, men har mannen min her, og to av barna mine har hatt hjernerystelse før, de var mye dårligere enn meg og da var det faktisk legene som fortalte meg at slag mot bakhodet var farlig. Det var derfor jeg ikke trodde slag oppå hodet var så ille, det er ikke noe jeg har kommet på selv, liksom. HI Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #21 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Oi, her var det plutselig mange svar. Jeg har akkurat stått opp, har sovet i over 9 timer i natt og føler meg helt fin! For å utdype litt så vet jeg at man skal oppsøke lege hvis man mister bevisstheten, er kvalm, kaster opp, ser dobbelt osv., men jeg opplevde ikke noe av dette. Da jeg slo meg gjorde det så vondt at jeg huket meg ned og satt sånn noen sekunder, og da svimlet det litt i et sekund når jeg reiste meg opp. Så gikk jeg bort og satt meg ned litt til jeg hadde fått samlet meg. Jeg kvapp jo også. Da jeg reiste meg, skjedde det samme, litt svimmel i et sekund, men ikke mer enn det. At det gjorde vondt i hodet er jo ikke rart, det var en real smell, jeg hadde fått like vondt i foten om det var der jeg dunket meg. Når jeg har vondt i hodet, blir jeg ofte litt uvel også, men jeg var ikke skikkelig kvalm. Etter litt gikk jeg videre og ferdig turen jeg var på. Stoppet og spiste is, drakk vann osv. Var ikke svimmel da og det var bare mildt vondt i hodet akkurat rundt der jeg hadde slått meg, så da så jeg ingen grunn til å kontakte lege og kjørte hjem. Utover ettermiddagen/kveld fikk jeg litt mer vondt i hodet igjen og ble da også litt uvel igjen, med trykk på litt. Hadde jeg følt meg dårlig, hadde jeg ringt legevakten. Jeg har forøvrig ikke vært alene heller, men har mannen min her, og to av barna mine har hatt hjernerystelse før, de var mye dårligere enn meg og da var det faktisk legene som fortalte meg at slag mot bakhodet var farlig. Det var derfor jeg ikke trodde slag oppå hodet var så ille, det er ikke noe jeg har kommet på selv, liksom. HI Anonymkode: 6e419...161 Ja, det er det jeg også tenker, at en hjernerystelse, da blir en svimmel, klarer ikke holde balansen, en merker godt en hjernerystelse for å si det sånn! Når det bare er snakk om litt vondt i hodet etter å ha slått seg litt... nei. Dette forumet er bare hysterisk altså. Og så ringe legevakten?! LOL! "Ja hallo, jeg har hodepine...". Nei, de har viktigere ting å drive på med på legevakten enn noen som har litt hodepine altså. Nå fikk vi jo svar på hva det verste som kunne skje ved litt hodepine var: en natts søvn. Anonymkode: 28e2b...8b0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #22 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja, det er det jeg også tenker, at en hjernerystelse, da blir en svimmel, klarer ikke holde balansen, en merker godt en hjernerystelse for å si det sånn! Når det bare er snakk om litt vondt i hodet etter å ha slått seg litt... nei. Dette forumet er bare hysterisk altså. Og så ringe legevakten?! LOL! "Ja hallo, jeg har hodepine...". Nei, de har viktigere ting å drive på med på legevakten enn noen som har litt hodepine altså. Nå fikk vi jo svar på hva det verste som kunne skje ved litt hodepine var: en natts søvn. Anonymkode: 28e2b...8b0 Joda, men jeg setter pris på omtanken også og er helt enig i at en hjernerystelse er noe man skal ta på alvor, det er mest at jeg ikke følte/føler meg i nærheten av dårlig nok til at jeg tror det er snakk om hjernerystelse. Uansett så har jeg skippet dagens joggetur og skal ta det med ro, for sikkerhets skyld. Jeg har uansett ikke noen planer for dagen. Men om jeg er helt fin i hele dag og når jeg våkner i morgen, så fortsetter jeg som normalt. Og skulle jeg plutselig bli veldig dårlig, så får jeg heller ringe legevakten da. HI Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #23 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, det er det jeg også tenker, at en hjernerystelse, da blir en svimmel, klarer ikke holde balansen, en merker godt en hjernerystelse for å si det sånn! Når det bare er snakk om litt vondt i hodet etter å ha slått seg litt... nei. Dette forumet er bare hysterisk altså. Og så ringe legevakten?! LOL! "Ja hallo, jeg har hodepine...". Nei, de har viktigere ting å drive på med på legevakten enn noen som har litt hodepine altså. Nå fikk vi jo svar på hva det verste som kunne skje ved litt hodepine var: en natts søvn. Anonymkode: 28e2b...8b0 Når man er så usikker at en spør her inne, er det ikke bare litt hodepine. Ta deg en tur ut i sola du. Anonymkode: b91b0...ec5
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #24 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Når man er så usikker at en spør her inne, er det ikke bare litt hodepine. Ta deg en tur ut i sola du. Anonymkode: b91b0...ec5 Nå spurte jeg faktisk ikke om mulig hjernerystelse, men hva den klare væsken var, og det fikk jeg svar på. Jeg er forøvrig fortsatt i god form, ikke noe hodepine i dag. HI Anonymkode: 6e419...161
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #25 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå spurte jeg faktisk ikke om mulig hjernerystelse, men hva den klare væsken var, og det fikk jeg svar på. Jeg er forøvrig fortsatt i god form, ikke noe hodepine i dag. HI Anonymkode: 6e419...161 Du spurte om du burde være bekymret og det fikk du svar på. At du velger å høre på den eneste her i tråden som åpenbart ikke har peiling er opp til deg. Anonymkode: 1a1ac...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå