Gå til innhold

Hvorfor i alle dager bruker du munnbind fortsatt?

Anbefalte innlegg

Nå har jo regjeringen konkludert med at det ikke er nødvendig med munnbind, så hvorfor bruker du det? Vi har stolt på myndighetene gjennom hele pandemien, men plutselig skal du overprøve dem. Hvorfor? 

Du vet at munnbindet overhode ikke beskytter bæreren? 

Du må tørre å gå uten. Du må tørre å ta første skrittet. Dropp munnbindet nå! Jeg ser at flere og flere velger å droppe det, og det er bra!

Anonymkode: ea897...758

Fortsetter under...

Jeg bruker det på steder der det plutselig kan bli vanskelig å holde avstand. Og det stemmer ikke at det overhodet ikke beskytter bæreren, men det beskytter først og fremst de rundt bæreren, og det er vel ikke noe galt i å vise hensyn til folk rundt?

Anonymkode: d62cf...18c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker det på steder der det plutselig kan bli vanskelig å holde avstand. Og det stemmer ikke at det overhodet ikke beskytter bæreren, men det beskytter først og fremst de rundt bæreren, og det er vel ikke noe galt i å vise hensyn til folk rundt?

Hvor lenge skal du vise hensyn? For alltid? Viruset kommer nemlig aldri å bli borte.

Hvor lenge skal du vise hensyn? For alltid? Viruset kommer nemlig aldri å bli borte.

Til flere er vaksinert og vi ser hvordan situasjonen med delta-varianten og eventuelt nye mutasjoner utvikler seg. Jeg bruker munnbind på jobb hele dagen (tannlege), og det koster meg så lite å fortsette å bruke det det jeg finner det hensiktsmessig. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nå har jo regjeringen konkludert med at det ikke er nødvendig med munnbind, så hvorfor bruker du det? Vi har stolt på myndighetene gjennom hele pandemien, men plutselig skal du overprøve dem. Hvorfor? 

Du må tørre å gå uten. Du må tørre å ta første skrittet. Dropp munnbindet nå! Jeg ser at flere og flere velger å droppe det, og det er bra!

Jeg bruker det når jeg må og på steder det er påbudt. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker det når jeg må og på steder det er påbudt. 

Så du bruker det kun i kollektivtrafikken i Oslo? Det er vel kun der det er påbudt. Ikke på butikker. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du bruker det kun i kollektivtrafikken i Oslo? Det er vel kun der det er påbudt. Ikke på butikker. 

Senest i går kveld når jeg hentet en venninne på Gardermoen . Her om dagen hos legen og på bussen . Også på en aktivitet for sønnen min hvor det var påbudt innendørs . 

Annonse

2 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har sluttet 100% ,er så deilig,men regjeringen sa at folk måtte gjøre slik de følte for, så synes ikke man skal dømme noen, opp til hver enkelt

Anonymkode: c60bb...175

Fordi det fortsatt er ganske mange uvaksinerte blant oss og fordi jeg selv bare er halvvakisnert, har to i husstanden som ikke er vaksinert. Synes det er dumt at det slippes opp på restriksjoner nå da det blant annet er usikkerhet rundt deltavarianten og økning av smitte i land som ligger foran oss i vaksinasjon. Jeg holder avstand, spriter hender og bruker munnbind på steder der det er vanskelig å holde nok avstand til andre som butikker, buss ol en stund til, det koster så lite.

Anonymkode: 7db27...49b

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes det er litt stress å gå uten.. Med munnbind trenger jeg ikke tenke på meteren..

Anonymkode: b5fdd...df5

Du burde holde meter'n uansett da. 

Anonymkode: 1eb69...552

Kan ikke alle bare passe på seg selv da . ? 

Anonymkode: dbe4e...ccc

Dette er et godt råd! Kan ikke alle passe på seg selv? Dette innebærer også at folk som går med munnbind i områder der det ikke er påbudt eller anbefalt, slutter å bitchblikke folk som velger å gå uten. 

Anonymkode: 7ce87...dda

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi det fortsatt er ganske mange uvaksinerte blant oss og fordi jeg selv bare er halvvakisnert, har to i husstanden som ikke er vaksinert. Synes det er dumt at det slippes opp på restriksjoner nå da det blant annet er usikkerhet rundt deltavarianten og økning av smitte i land som ligger foran oss i vaksinasjon. Jeg holder avstand, spriter hender og bruker munnbind på steder der det er vanskelig å holde nok avstand til andre som butikker, buss ol en stund til, det koster så lite.

Anonymkode: 7db27...49b

Men nå har jo myndighetene konkludert med at det er greit å kutte ut munnbind. De har jo sett hen til alt dette. Men du vet bedre enn dem ja. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette er et godt råd! Kan ikke alle passe på seg selv? Dette innebærer også at folk som går med munnbind i områder der det ikke er påbudt eller anbefalt, slutter å bitchblikke folk som velger å gå uten. 

Jeg har aldri bitchblikket noen, hverken med eller uten. De fleste gjør ikke det og de som gjør det er nok neppe villig til å endre adferd uansett. Vi får bare leve med at samfunnet består av forskjellige folk. 

Råd fra myndigheter skal dekke hele Norge, men det er variasjoner i vårt lille land. Flere kommuner har opprettholdt anbefalingen, det er stor forskjell om du er vaksinert og i en by med lite smitte enn f eks uvaksinert i Færder (for å ta ett aktuelt eksempel) Ergo vil man kunne ut fra egen situasjon (som tross alt myndighetene ikke kan tilpasse ett generelt råd etter) vurdere noe som mer hensiktsmessig enn myndighetene. 

Anonymkode: 411f1...aaa

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri bitchblikket noen, hverken med eller uten. De fleste gjør ikke det og de som gjør det er nok neppe villig til å endre adferd uansett. Vi får bare leve med at samfunnet består av forskjellige folk. 

Råd fra myndigheter skal dekke hele Norge, men det er variasjoner i vårt lille land. Flere kommuner har opprettholdt anbefalingen, det er stor forskjell om du er vaksinert og i en by med lite smitte enn f eks uvaksinert i Færder (for å ta ett aktuelt eksempel) Ergo vil man kunne ut fra egen situasjon (som tross alt myndighetene ikke kan tilpasse ett generelt råd etter) vurdere noe som mer hensiktsmessig enn myndighetene. 

Anonymkode: 411f1...aaa

Jeg snakket om kommuner uten lokale anbefalinger. "Vi får bare leve med at samfunnet består av forskjellige folk" - nei, jeg kommer ikke til å akseptere å bli hetset for å ikke bruke munnbind. Slike folk trenger vi ikke å leve med. 

• Opprett ny...