Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg fikk et universelt gavekort til jul på kr 500,- fra jobben jeg ikke har brukt enda. Min mann sin mor har bursdag snart, ikke noe rundt, og han mener vi kan gi det til henne i gave. Jeg vil ikke, det var faktisk den eneste gaven jeg fikk til jul som bare var til meg, og har et par planer om hva jeg skal bruke det til. Siden vi har hatt en del ekstra utgifter den siste tiden syns han jeg bare er egoistisk som har tenkt å bruke det på meg selv. Utrolig hvor mye krangel et lite gavekort kan skape. Hva hadde dere gjort? For min del er det like før jeg løper ut og bruker det opp Anonymkode: adee4...a6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Seriøst!? For en gnien idiot av en gubbe du har! Det er ditt! Og man gir ikke videre en gave man har fått! Bruk gavekortet ditt med god samvittighet. Anonymkode: 7f599...653
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Jøss, skulle vært dårlig stelt her før mannen ba meg bruke mitt gavekort til hans mamma altså... Løp ut og bruk det, det er ditt! Anonymkode: d96c2...fbc
skinnfilla Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 Du bør bruke det selv, men husk at noen av disse kortene trekker 15kr i mndavgift etter en stund, så ville sjekket opp i det
prekæs Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg fikk et universelt gavekort til jul på kr 500,- fra jobben jeg ikke har brukt enda. Min mann sin mor har bursdag snart, ikke noe rundt, og han mener vi kan gi det til henne i gave. Jeg vil ikke, det var faktisk den eneste gaven jeg fikk til jul som bare var til meg, og har et par planer om hva jeg skal bruke det til. Siden vi har hatt en del ekstra utgifter den siste tiden syns han jeg bare er egoistisk som har tenkt å bruke det på meg selv. Utrolig hvor mye krangel et lite gavekort kan skape. Hva hadde dere gjort? For min del er det like før jeg løper ut og bruker det opp Anonymkode: adee4...a6d På med joggeskoa, jente. Ut å shoppe noe du ikke trenger
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Takk. Får nok ikke brukt det i kveld, og uansett så ville han ikke bare tatt det dersom han hadde vist hvor det lå. Til vanlig ville han ikke har spurt om det en gang, men hadde en større reparasjon på bilen samt at vaskemaskinen røk nå nettopp så han kunne virkelig ikke skjønne hvorfor vi ikke kunne løse det på den måten akkurat nå som det er litt trangt når jeg likevel ikke har brukt det. Greit nok at det var en julegave, men siden den var fra jobben var den liksom ikke personlig. Han er enebarn så for han er en gave fra oss veldig viktig siden hun ikke vil få fra noen andre. Han kommer ikke til å få det HI Anonymkode: adee4...a6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Hvis dere har felles økonomi så er det i grunnen det samme om dere gir gavekortet eller en gave til samme summen.. Men bare be han kjøpe en gave. Gavekort er ærlig talt en kjip gave fra de nærmeste Anonymkode: c3d29...c52
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Han kan ikke gi bort din personlige gave. Blir som om mannen min skulle gi bort sykkelen min eller jakka mi liksom. Du over er helt på jordet. NEI, en gave gitt til hi er ikke felles. Anonymkode: ce33b...0ed
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis dere har felles økonomi så er det i grunnen det samme om dere gir gavekortet eller en gave til samme summen.. Men bare be han kjøpe en gave. Gavekort er ærlig talt en kjip gave fra de nærmeste Anonymkode: c3d29...c52 Vi har semifelles økonomi. Det vil si vi har en felleskonto som vi begge setter over penger på hver måned. Denne kontoen dekker alle regninger, dagligvarer, ting til barna, ting til bilene og andre fellesutgifter. Ting som egne klær, personlige ting, gaver til foreldre og slikt betaler vi hver for oss. HI Anonymkode: adee4...a6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 skinnfilla skrev (43 minutter siden): Du bør bruke det selv, men husk at noen av disse kortene trekker 15kr i mndavgift etter en stund, så ville sjekket opp i det Hæ, hvilke kort gjør det? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 3626a...cb6
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Har dere det trangt økonomisk får svigermor nøye seg med en blomst i år. Gavekortet ditt er ditt! Anonymkode: 7f599...653
Blop Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hæ, hvilke kort gjør det? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 3626a...cb6 Det var om det på tv2 hjelper deg for en stund siden. https://www.tv2.no/a/13938789/
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Blop skrev (1 minutt siden): Det var om det på tv2 hjelper deg for en stund siden. https://www.tv2.no/a/13938789/ Jøss, det der er jo rene svindel. Anonymkode: 3626a...cb6
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 Blop skrev (1 minutt siden): Det var om det på tv2 hjelper deg for en stund siden. https://www.tv2.no/a/13938789/ Takk for linken, er ikke et slikt jeg har. Har det som heter "Universal pressentkort", de gjør ikke det. HI Anonymkode: adee4...a6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #15 Skrevet 22. juni 2021 Går det ikke an å lage et kompromiss? Dere gir det gavekortet til svigermors bursdag også får du 500 kr av han senere til det du skulle kjøpe deg? Eller må du kjøpe det nå? Anonymkode: e45a6...bd9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Går det ikke an å lage et kompromiss? Dere gir det gavekortet til svigermors bursdag også får du 500 kr av han senere til det du skulle kjøpe deg? Eller må du kjøpe det nå? Anonymkode: e45a6...bd9 Problemet med det er at med et gavekort er det lett å øremerke det til noe til meg. Ved å bare få pengene vil de lett bare gå i det store sluket. Er ikke noe flink til å bruke penger på meg selv HI Anonymkode: adee4...a6d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Går det ikke an å lage et kompromiss? Dere gir det gavekortet til svigermors bursdag også får du 500 kr av han senere til det du skulle kjøpe deg? Eller må du kjøpe det nå? Anonymkode: e45a6...bd9 Det der funker jo dårlig, de har felles økonomi, og han kommer jo ikke til å betale tilbake de 500,- Anonymkode: 7f599...653
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Problemet med det er at med et gavekort er det lett å øremerke det til noe til meg. Ved å bare få pengene vil de lett bare gå i det store sluket. Er ikke noe flink til å bruke penger på meg selv HI Anonymkode: adee4...a6d Behold gavekortet til deg selv, det var en gave til deg. Anonymkode: 3626a...cb6
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk. Får nok ikke brukt det i kveld, og uansett så ville han ikke bare tatt det dersom han hadde vist hvor det lå. Til vanlig ville han ikke har spurt om det en gang, men hadde en større reparasjon på bilen samt at vaskemaskinen røk nå nettopp så han kunne virkelig ikke skjønne hvorfor vi ikke kunne løse det på den måten akkurat nå som det er litt trangt når jeg likevel ikke har brukt det. Greit nok at det var en julegave, men siden den var fra jobben var den liksom ikke personlig. Han er enebarn så for han er en gave fra oss veldig viktig siden hun ikke vil få fra noen andre. Han kommer ikke til å få det HI Anonymkode: adee4...a6d Mannfolk tenker mere praktisk enn oss damer. Jeg skjønner han sånn halvveis, men det er ikke riktig at du skal kjøpe noe til svigermor for ditt gavekort altså. Anonymkode: 6967e...a1d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Vi snakket igjen i går kveld. Vi gir henne gavekortet når vi skal til middag hos henne på hennes bursdag i morgen. Når han får feriepengene sine og 5 dager kjøper han et nytt til meg på tilsvarende sum av samme type. Hadde likevel ikke tenkt å bruke de de neste dagene. HI Anonymkode: adee4...a6d
frk Nilsen Skrevet 23. juni 2021 #21 Skrevet 23. juni 2021 Dårlig ide! Dette er din gave, ikke din mann sin. Men nå når dere først har bestemt dere for å bruke det, vær så snill å dra ut å kjøp noe for det. Det står jo på når det er utstedt, dvs det vil skinne i gjennom at dette er "gjenbruk"
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #22 Skrevet 23. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi snakket igjen i går kveld. Vi gir henne gavekortet når vi skal til middag hos henne på hennes bursdag i morgen. Når han får feriepengene sine og 5 dager kjøper han et nytt til meg på tilsvarende sum av samme type. Hadde likevel ikke tenkt å bruke de de neste dagene. HI Anonymkode: adee4...a6d Jaja, det var det gavekortet Anonymkode: 3626a...cb6
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #23 Skrevet 23. juni 2021 Hadde jeg aldri gjort! Det var DU som fikk det i gave til DEG, så det skal du bruke på deg selv med god samvittighet. Dessuten virker det veldig rart å gi vekk noe man selv har fått i gave, og det vil nok være ganske tydelig ut fra når gavekortet er kjøpt/går ut 😉 Anonymkode: 5c9f2...775
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2021 #24 Skrevet 23. juni 2021 Det gjør meg og mannen min ofte. Vi får penger til jul, så trenger vi kanskje penger, å det er lenge til lønn, så bruker vi pengene vi fikk til jul. Så kjøper vi oss kanskje nye hagemøbler av brukskonto en annen lønning. Så sier vi at vi kjøpte de fra "julepengene" hvis foreldrene spør hva vi kjøpte fra pengene vi fikk til jul. Anonymkode: dc3d9...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå