Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg er terapeut (massasje) og fikk tilbud om å leie lokaler av en bekjent. Hun jobbet der mandag, torsdag - jeg kunne ta tirsdag og onsdag. Jeg begynte der og det gikk veldig bra. Det har vært problematisk under pandemien men det har nå gått greit. I fjor høst så planla vi hvordan vi skulle trekke kunder til stedet, flyers, skilt osv. Det virket som et samarbeid, selv om vi forsåvidt skulle ha hver vår kundekrets. Vi driver med det samme, massasje, men har ikke lik tilnærming. Det ble aldri noe av det vi snakket om og siden jeg kun er leietaker og det er hun som styrer der, så lot jeg det være. Vil hun ikke så får det bare være sånn. I våres så begynte hun å komme med noen små kommentarer, uskyldige sådan. Så ble det "problemer ut av ingenting" et par ganger, og nå sist så ville hun at jeg skulle skrive om min nettside slik at det ikke så ut som det var mitt lokale og mitt sted (jeg har nettside med bildet av lokalet hvor jeg skriver "Våre lokaler har en rolig atmosfære" bl.a. - det kunne jeg ikke skrive (våre)). Så nevnte hun at vi måtte virkelig skille på kundene våre og ikke snakke om hverandre, late som om vi ikke kjente hverandre overfor kunder (sånn at de ikke skulle forveksle oss). Vi skal altså ikke ha noe kontakt, late som om vi ikke kjenner hverandre overfor kunder, jeg må trå varsomt så jeg ikke tråkker henne på tærne. For meg så tenker jeg at det hadde vært supert om vi kunne ha samarbeidet og spredt kunnskap oss i mellom, gjort god reklamet for stedet sammen og dratt kunder til et sted hvor de visste at de fikk det bra. Men det er tydelig at hun drar helt motsatt av meg og har fokus på å holde igjen kunstig. Før traff vi hverandre regelmessig for en kaffe, nå sees vi aldri for det kan vi tydeligvis ikke. Er det litt merkelig oppførsel, litt defensiv fra hennes side - eller er det jeg som overreagerer? Anonymkode: e5de3...81c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Kamskje hun jukser med skatten og stikker leien din rett i lomma? Anonymkode: 64d90...5ba
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kamskje hun jukser med skatten og stikker leien din rett i lomma? Anonymkode: 64d90...5ba Første tanken som slo meg også. Anonymkode: 36eff...a28
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 HI Tviler, jeg betaler rett inn på konto. Jeg føler på meg at hun egentlig vil ha meg bort. Vi er jo på en måte konkurrenter hvis man velger å se på det på den måten. For meg er det et samarbeid og en utveksling - for henne er det tydeligvis ikke det. Jeg tror hun kunne tenke seg å ha noe helt annet der, f.eks en psykoterapeut eller akupunktur - jeg vet ikke. Noen som hun ikke må dele spotlighten med, noen som ikke kan forvirre kunder... Jeg synes hun sier rare ting innimellom, at hun har litt paranoia for ting som ikke finnes. Jeg får se hva jeg gjør fremover.... Anonymkode: e5de3...81c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 For det første - din kollega, som du leier lokaler av, er helt på jordet mtp. at dere nærmest skal late som om dere ikke kjenner hverandre og ikke samarbeider. Jeg har stått i en ikke helt ulik situasjon. Alt var fryd og gammen inntil jeg fikk et veldig godt rykte på meg. Det burde ikke vært en trussel, for vedkommende jeg leide hos hadde et ekstremt godt rykte og var en utrolig dyktig fagperson. Men der vi tidligere hadde delt erfaringer til begges - og ikke minst til pasientenes beste - så kuttet personen omtrent all kommunikasjon, ville ikke forholde seg til meg overhodet, kuttet også vennskapet vi hadde hatt før jeg begynte der. Det din kollega ikke forstår, det er at dere kan gjøre hverandre bedre, kan skape et bedre rykte sammen, nettopp fordi dere har ulik vinkling i måten dere jobber på. Og når hun nå mener dere skal late som om dere ikke kjenner til hverandre, så er det noe pasientene vil begynne å legge merke til. Pasientene der jeg jobbet tidligere fanget opp at min kollega hadde endret oppførsel mot meg, og det ble faktisk noe folk begynte å snakke om. Jeg oppførte meg hele tiden som jeg alltid hadde gjort, skrøt mye av kollegaen og fortsatte å henvise pasienter til denne når dette var til pasientenes beste. Nå er jeg nok jeg tydelig farget av egen erfaring, men jeg tror ikke du kan regne med at det stedet er et blivende sted for deg, Hi. Når din kollega har begynt som hun har gjort, så tror jeg ikke det vil bli bedre. Anbefaler deg å se deg om etter nye lokaler som du kan leie selv, eller at du kan finne andre du kan leie deg inn hos. Anonymkode: dbfd1...16e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 HI Jeg føler også at dette er fryktelig rart. Hun har faktisk flere kunder enn meg, har lenger farstid enn meg - så jeg utkonkurrerer henne absolutt ikke. Men det må ligge noen tanker om akkurat det, bak denne oppførselen. Jeg føler at hun vil bli kvitt meg og finner småting hun kan reagere på. Det verste er at hun har blitt utsatt for slik oppførsel fra sin sjef for endel år siden - vi har snakket mye om dette, hun har gått til psykolog og går der fremdeles. Men nå er hun kommet seg ovenpå og har plutselig glemt hvordan man oppfører seg mot andre. Veldig synd, men sånn er vel mennesker. Jeg vurderer sterkt å leie meg rom et annet sted i en periode, til jeg finner et egnet lokale for meg selv. Shit happens. Anonymkode: e5de3...81c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Men hva sier hun når du tar dette opp med henne? Anonymkode: 7fcec...83e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #8 Skrevet 22. juni 2021 Hi hehe tar opp med henne? Det er vel hun som har tatt dette opp med meg. Det er hennes studio - om hun mener jeg tråkker henne på tærne så retter jeg meg etter det. Dersom hun ikke ønsker å samarbeide med meg, så viser hun dette tydelig og jeg kan vel ikke akkurat kreve at det er et samarbeid der. Så nei, jeg kommer ikke til å ta det opp med henne. Når andre viser sin sanne natur så får det være sånn det er. Hadde vi delt på leia så hadde det vært noe annet men jeg betaler kun for det jeg bruker da de dagene jeg er der uansett står tomme. Anonymkode: e5de3...81c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #9 Skrevet 22. juni 2021 Du sier dere har ulik tilnærming. Da er nok det problemet. Hvis du driver med masasje med "lykkelig slutt" og ikke hun for eksempel er det problematisk om kundene roter med hvem de går hos. Det samme kan fo såvidt være med mye annet. Hvis kundene oppfatter det som om dere tilhører samme bedrift blir det forvirring om hva de kan vente seg, priser oppfølging, rabatter, telefonnummer osv. Anonymkode: 7afda...c32
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Skrevet 22. juni 2021 Dere driver ikke tilfeldigvis i Bergen? Jeg har bruk for litt massasje. 😁 Anonymkode: 7017d...b37
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hi hehe tar opp med henne? Det er vel hun som har tatt dette opp med meg. Det er hennes studio - om hun mener jeg tråkker henne på tærne så retter jeg meg etter det. Dersom hun ikke ønsker å samarbeide med meg, så viser hun dette tydelig og jeg kan vel ikke akkurat kreve at det er et samarbeid der. Så nei, jeg kommer ikke til å ta det opp med henne. Når andre viser sin sanne natur så får det være sånn det er. Hadde vi delt på leia så hadde det vært noe annet men jeg betaler kun for det jeg bruker da de dagene jeg er der uansett står tomme. Anonymkode: e5de3...81c Så du lar henne bare holde på, uten å stille spørsmål ved det, konfrontere henne eller prøve å løse dette? Du bare finner deg noe nytt? Anonymkode: 7fcec...83e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #12 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): HI Jeg føler også at dette er fryktelig rart. Hun har faktisk flere kunder enn meg, har lenger farstid enn meg - så jeg utkonkurrerer henne absolutt ikke. Men det må ligge noen tanker om akkurat det, bak denne oppførselen. Jeg føler at hun vil bli kvitt meg og finner småting hun kan reagere på. Det verste er at hun har blitt utsatt for slik oppførsel fra sin sjef for endel år siden - vi har snakket mye om dette, hun har gått til psykolog og går der fremdeles. Men nå er hun kommet seg ovenpå og har plutselig glemt hvordan man oppfører seg mot andre. Veldig synd, men sånn er vel mennesker. Jeg vurderer sterkt å leie meg rom et annet sted i en periode, til jeg finner et egnet lokale for meg selv. Shit happens. Anonymkode: e5de3...81c Mye likt med det jeg skrev over om at jeg opplevde. Jeg burde ikke vært en konkurrent, for personen var en fantastisk fagperson og terapeut og mye mer erfaring enn meg. Jeg forsøkte å ta opp ting på en ryddig og saklig måte, hvor jeg forsøkte å rette fokus med alt det positive som vi sammen faktisk skapte, at vi komplementerte hverandre og at vi alltid fikk veldig gode tilbakemeldinger på akkurat det. Men da ble alt bare mye verre. Da begynte vedkommende å snakke meg ned på andre arenaer, og også forsøk på hersketeknikk overfor meg så pasienter hørte det. Ganske surrealistisk situasjon! Det å ha slike unødvendige og negative situasjoner på jobb har ingen hensikt, da begynner du bare å grue deg til å komme på jobb, og det er det faktisk ikke verdt. Finner du et lokale i noenlunde nærhet så vil pasientene dine følge deg dit du flytter, Hi. Jeg forstod ikke hvor mye energi den personen og situasjonen hadde tappet meg for over tid, før jeg kom meg bort derfra. Veldig synd at det ble som det ble. I ettertid fikk jeg høre at jeg var visst ikke første vedkommende hadde gjort lignende mot. Og jeg vet jeg ikke var den siste heller, for neste samarbeid endte visst mer eller mindre på samme måte. Gjør det som er riktig for deg selv, HI. Lykke til videre Anonymkode: dbfd1...16e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #13 Skrevet 22. juni 2021 Det jeg syns er litt rart er at du ikke betaler leie.. Kanskje det er det hun reagerer på? At hun var grei i begynnelsen og ga deg et sted du kunne komme i business, og nå som du gjør det bra (?) har du ikke tilbudt å betale noe som helst leie? Det er i hvertfall noe som hadde vært helt naturlig for meg. Å vise at jeg vil bidra litt. Anonymkode: 8d87e...3c8
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2021 #14 Skrevet 22. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg syns er litt rart er at du ikke betaler leie.. Kanskje det er det hun reagerer på? At hun var grei i begynnelsen og ga deg et sted du kunne komme i business, og nå som du gjør det bra (?) har du ikke tilbudt å betale noe som helst leie? Det er i hvertfall noe som hadde vært helt naturlig for meg. Å vise at jeg vil bidra litt. Anonymkode: 8d87e...3c8 På tide å gå og legge seg? HI skriver tydelig at hun leier og at hun betaler leien direkte inn på den andres konto. (Jeg har svart HI et par ganger, har opplevd noe av det samme som hun opplever. En av de tingene jeg også fikk høre og fikk høre ble sagt om meg, det er akkurat det du skriver - at jeg ikke betalte leie. Noe som selvfølgelig ikke stemte.) Anonymkode: dbfd1...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå