Gå til innhold

Jeg blir sliten av at andre er slitne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er irreterende. Jeg har valgt å ikke få barn, men føler meg på en måte litt uansvarlig, umoden og ego av det. Det er jo ego å få barn også, men det at jeg har valgt å ikke få viser kanskje at jeg ikke gjør det et menneske skal. Jeg får litt angst av det. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er sliten slik som andre... men jeg vil jo ikke være sliten heller. Fler som har d sånn?

Anonymkode: 54de8...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange uten barn på et foredreforum, så om du vil snakke med likesinnede så må du nok på et annet forum.

De jeg kjenner som har valgt å ikke få barn har gjerne gode grunner for det, og jeg synes det er flott at de velger utfra egne forutsetninger og ikke etter hva de tror verden rundt dem forventer seg.

Anonymkode: e50d6...13f

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er irreterende. Jeg har valgt å ikke få barn, men føler meg på en måte litt uansvarlig, umoden og ego av det. Det er jo ego å få barn også, men det at jeg har valgt å ikke få viser kanskje at jeg ikke gjør det et menneske skal. Jeg får litt angst av det. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er sliten slik som andre... men jeg vil jo ikke være sliten heller. Fler som har d sånn?

Hvorfor er du på et foreldreforum om du verken har eller vil ha barn? 🤷🏼‍♀️😂

Anonymkode: 3e176...b2c

Skrevet

Jeg mistenker at det er du som skriver her nærmest daglig, som bruker forumet til alle dine grublerier og tankekjør og som har behov for mer hjelp enn du virker å få av hjelpeapparatet, du virket ensom og i behov for type dagsenter, støttekontakt. Alle dine spørsmål og utsagn her hører ikke hjemme i et forum som dette,  det hører hjemme i et terapirom hvor det sitter et faktisk menneske foran deg, eller hos din nærmeste familie.

Håper du får deh hjelpen du trenger. Mvh ei som jobber i psykisk helsevern. 

Anonymkode: 84d1a...50f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du her inne når du ikke ønsker barn? 

Anonymkode: b32e9...dc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg mistenker at det er du som skriver her nærmest daglig, som bruker forumet til alle dine grublerier og tankekjør og som har behov for mer hjelp enn du virker å få av hjelpeapparatet, du virket ensom og i behov for type dagsenter, støttekontakt. Alle dine spørsmål og utsagn her hører ikke hjemme i et forum som dette,  det hører hjemme i et terapirom hvor det sitter et faktisk menneske foran deg, eller hos din nærmeste familie.

Håper du får deh hjelpen du trenger. Mvh ei som jobber i psykisk helsevern. 

Anonymkode: 84d1a...50f

Veldig enig i dette.

Ta det opp med lege og behandler, HI, for du trenger mer hjelp enn du har.

Anonymkode: 1d4cb...1e3

Skrevet

Du hverken har eller ønsker barn. Da finnes det mange bedre steder å være. Dette er for foreldre.

Anonymkode: 8dd26...8a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du hverken har eller ønsker barn. Da finnes det mange bedre steder å være. Dette er for foreldre.

Anonymkode: 8dd26...8a9

Nå er ikke jeg Hi, men det står ingen steder i forumreglene at det er en betingelse at man har barn, for å få være her.

Det er jo mange som ønsker seg barn på sikt, noen som sliter med å bli gravid, noen som venter i årevis på adopsjon, og mange som er ufrivillig barnløse. Ingen av disse er foreldre. Så har man også de som ikke kan eller vil ha barn selv, men som likevel har såpass mye med foreldre/barn å gjøre at det likevel er givende å være på et slikt forum, og også kan ha mye å gi selv.

Om dette var et forum hvor man kun kunne diskutere foreldre/barn-relaterte temaer, så kunne jeg vært enig med deg. Men legger man ned alle andre temaer, da tenker jeg at forumet ville vært dødt om svært kort tid.

Forumet trenger personer med ulike erfaringer!

Men nå er dette en avsporing fra HIs tråd. Det viktige for henne er at hun søker hjelp slik at hun kan få mer hjelp enn hun hittil har hatt, slik at hun kan få det bedre i livet sitt.

Anonymkode: 1d4cb...1e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...