Gå til innhold

24 års aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det men kvinner og menn som går for dette? Jeg kjenner ikke så mange av de, men nå er det enda ei bekjent som ser ut til å gå inn for en 24 år eldre mann. Hva er det som tiltrekker to med så stor forskjell? Jeg synes egentlig 15 er ganske mye, men det går fremdeles.

Anonymkode: e1ef1...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sammen med en som var 14 år eldre enn meg da jeg selv var i midten av 20-årene og noen år fremover. Da gikk det bra. Aldren var ikke et tema den gangen.

Men nå som jeg selv er blitt 50 kunne jeg ikke blitt sammen med en såpass mye eldre mann, han vil jo være eller nesten være pensjonist, og jeg er ikke helt der enda.

Enda merkeligere synes jeg det da blir når noen går for såpass mye eldre partner som 25 år. I noen år kan det sikkert fungere, men så blir aldersforskjellen mye mer merkbar. Om den yngste er veldig ung når de blir sammen, så må jeg si at jeg stusser på balansen i forholdet, og greier ikke helt å forstå hva f.eks. en mann på 45 år kan føle han har felles med en jente på 20 år. Mitt inntrykk er at det er få av de forholdene som er sunne, selv om unntak helt klart også finnes.

Men, folk får gjøre hva de selv mener er best. Og har to det virkelig godt sammen, så spiller det egentlig ingen rolle hva andre mener.

Anonymkode: 2dc7e...34a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var sammen med en som var 14 år eldre enn meg da jeg selv var i midten av 20-årene og noen år fremover. Da gikk det bra. Aldren var ikke et tema den gangen.

Men nå som jeg selv er blitt 50 kunne jeg ikke blitt sammen med en såpass mye eldre mann, han vil jo være eller nesten være pensjonist, og jeg er ikke helt der enda.

Enda merkeligere synes jeg det da blir når noen går for såpass mye eldre partner som 25 år. I noen år kan det sikkert fungere, men så blir aldersforskjellen mye mer merkbar. Om den yngste er veldig ung når de blir sammen, så må jeg si at jeg stusser på balansen i forholdet, og greier ikke helt å forstå hva f.eks. en mann på 45 år kan føle han har felles med en jente på 20 år. Mitt inntrykk er at det er få av de forholdene som er sunne, selv om unntak helt klart også finnes.

Men, folk får gjøre hva de selv mener er best. Og har to det virkelig godt sammen, så spiller det egentlig ingen rolle hva andre mener.

hun er 31, han 56

Skrevet

og vi er fra en veldig liten by også så "alle kjenner alle". Etter hva jeg vet har ingen av dem hatt kjæreste før, men de er jo sosialt oppegående, altså det er ikke noe man stusser på ved dem når man ser dem ute. Men de to liksom, og hun er sprek å se på, han  tar jo ikke vare på seg selv. Er det noe som heter sånn motsatt tiltrekning? 

Skrevet

Opposite attracts er det vel noen eksempler på, ja. Ikke alltid like lett å forstå hva to ser i hverandre. Altså, at to virker for ulike til å kunne fungere sammen, men så ser de noe i hverandre som andre ikke ser, tydeligvis.

Har de det godt sammen, så unn dem det. Det er garantert mange som vil snakke om dem, spesielt på et lite sted.

Da jeg var sammen med han som var 14 år eldre så merket jeg at flere venner trakk seg unna, de syntes det ble for merkelig at han var så mye eldre. Men enda ti år til i aldersforskjell så kan det bli større utfordringer for dem å kombinere sine venner, eller gjøre ting med vennene. Kommer veldig an på hvordan de er og hvordan vennene er også, tror jeg.

Men jeg skal innrømme at jeg synes det er lettere å forstå forhold med stor aldersforskjell der den eldste tar godt vare på egen helse og fremtoning, klær osv.

Skrevet

Noen sier at alder bare er et tall, men det er jeg uenig i. 24 års forskjell er altfor mye. 

Anonymkode: e47ae...591

Skrevet

Et vennepar av meg har aldersforskjell på 21 år og de lever lykkelig sammen på attende året. De har to barn sammen. Nå er han pensjonist og hun har en lederstilling og de har det ganske perfekt. Jeg tror ikke det er opp til andre å vurder hva som er for stor forskjell. 

Anonymkode: e0848...838

Skrevet

Dei para eg kjenner med så stor aldersforskjell virkar å vere veldig glade i kvarandre. Eg hadde ikkje gjett slepp på den store kjærleiken på grunn av aldersforskjell. Men eg hadde nok godt nokre ekstra rundar og det trur eg dei fleste gjer pga alderen. Det gjer nok at mange av desse forholda er vel funderte. 

Anonymkode: 6b0aa...9a7

Skrevet

Pappa er 21år eldre enn meg...

Helt utenkelig å være sammen med en av kompisene hans liksom.

Anonymkode: c0885...bb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Pappa er 21år eldre enn meg...

Helt utenkelig å være sammen med en av kompisene hans liksom.

Anonymkode: c0885...bb8

Det er det jeg mener... 

Anonymkode: e47ae...591

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva er det men kvinner og menn som går for dette? Jeg kjenner ikke så mange av de, men nå er det enda ei bekjent som ser ut til å gå inn for en 24 år eldre mann. Hva er det som tiltrekker to med så stor forskjell? Jeg synes egentlig 15 er ganske mye, men det går fremdeles.

For meg handlet det om at gutter på min egen alder bare ville ha sex og ikke noe mer. Jeg orket ikke sånt, for jeg ville ha forhold. Jeg ble derfor sammen med en 25 år eldre mann. Vi har hatt små utfordringer i forholdet, men det ble slutt på grunn av noe helt annet enn aldersforskjell. Hvis ikke forholdet som ble utløsende for bruddet hadde skjedd, ville vi mest sannsynlig ha vært sammen i dag. Vi fikk to barn sammen også.

Anonymkode: 298ad...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...