Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Når og hvordan ble det oppdaget og hva er symptomene deres? Jeg har nettopp fått påvist tilstanden. Har hatt tachycardi og bilyd i flere år, men ikke blitt ordentlig undersøkt før nå (snart 40 år). Jeg har litt tungpustethet, klarer lite kondisjonstrening og blir lett svimmel. Anonymkode: 3808c...98e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Mener det er den typen klaffefeil min mor har. Hun er nå over 70 år. Litt usikker på hvor mange år det er siden hun fikk det påvist, 10-20 år kanskje. Men hun har nok trolig hatt det lenger, for hun har liksom alltid vært litt "oksen Ferdinand", den som elsker å gå i sitt eget tempo, kikke på blomster og studere detaljer i naturen, den som alltid stopper opp når hun skal snakke når vi går i bakker. Hun har siste året faktisk prøvd seg på å gå litt raskere i bakker, men tar da korte stykker og ikke veldig fort, men likevel raskere enn hun har gått på noen år. Hun sier hun merker fremgang, at hun har litt bedre pust i bakkene. Selv om hun ikke går fort har hun alltid vært veldig glad i å gå tur og går mye i fjellet, så hun er sterk i bena. Hun har til og med sprettrumpe av all fjellgåingen, og det er ikke verst for en dame på over 70 Anonymkode: 487b7...15f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Postet litt fort. Min mor kan være litt tungpustet utenom også innimellom, men lite svimmel. Hun sier selv at hun merker stor forskjell på når hun passer kostholdet sitt og når hun ikke gjør det, og at det er viktig for henne å sove ordentlig og nok for å ha mindre symptomer. Det har ikke vært snakk om operasjon på henne, men det følges opp med undersøkelser en gang iblant, usikker på hvor ofte, annethvert år, kanskje. Håper du finner en måte å leve godt med det og at du får god oppfølging videre om du trenger det Anonymkode: 487b7...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå