Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Skrevet 21. juni 2021 Hei, vi søkte om skilsmisse i januar og ble iden forbindelse enig om at alt fra 2020 skulle deles. Som feks skattepenger ol. Han har en jobb som gjør at han kan tjene ekstra ved å reise bort i jobben. Det betyr at jeg ikke kan ta ekstra vakter grunnet barna. Nå kjenner jeg litt på dette siden han fikk mye mer enn meg i feriepenger, penger som ble tjent opp i 2020. Han er nøye på at alt skal deles likt fra i fjor, men feriepengene har han vært helt stille om. Noen med erfaring? Burde de også deles? Anonymkode: 286b9...3c2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #2 Skrevet 21. juni 2021 Feriepenger er ikke til for å deles. Det er ikle felles opptjente penger selv om du har vært hjemme og passet barna mens han har jobbet. Anonymkode: c9ec6...78e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #3 Skrevet 21. juni 2021 Hvis du skal være med på å betale skattesmellen hans. Eller han skal ha en cut av dine skattepenger, fordi du fikk mer igjen enn han. Ja da synes jeg at dere at det samme gjelder feriepengene. Men denne enigheten, er den skriftlig? (En avtale er en avtale, selv om den er muntlig. Men det hjelper jo ekstremt mye hvis den er skrevet ned og signert av begge parter). Anonymkode: f8f8d...c03
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Skrevet 21. juni 2021 Aldri hørt om noen som lenge etter en skillsmisse har delt feriepengene. Det høres bare snålt ut Anonymkode: 86577...0f3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #5 Skrevet 21. juni 2021 Hvis noen hadde gått etter feriepengene mine hadde jeg blitt skikkelig sur, er du sikker på at du vil ha et så dårlig forhold til din eks? Anonymkode: e044d...97b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Skrevet 21. juni 2021 Det er penger på hans lønn. Du har gått i en klassisk damefelle, han har tjent penger og du har passet barn. Anonymkode: 21d11...f54
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Skrevet 21. juni 2021 Dere inngikk en avtale om å dele alt opptjent i fjor, siden dere da fremdeles var gift. Feriepenger er også opptjent i fjor, og en avtale er en avtale uavhengig om dere er separert. Han prøver å unngå å holde sin del av avtalen og det ville jeg gitt beskjed om. Anonymkode: 88308...df0
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Skrevet 21. juni 2021 Han får feriepenger av det han har tjent opp. Hvis du skal ha en del av hans feriepenger, så må du trekke fra en del av lønna hans når dere beregner barnebidrag da? Hva feiler damer som går hjemme med unger, de fleste vil dette selv og de fleste synes det er deilig når mannen drar avgårde i perioder slik at de får litt egentid. Men så fort lønna eller feriepengene kommer så sutres det som aldri før. Kom dere ut i jobb og la mannen oppdra barna! De færreste damer velger karriere, lønn, jobbreiser osv foran egne barn, så ta til takke med det valget du har tatt. Evt lær av dine feil, og la ungene bo fast hos far og jobb rævva av deg så du får mer feriepenger neste år. Anonymkode: 286c8...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå