Gå til innhold

Noen her som reiser til utlandet i sommer?

Anbefalte innlegg

Nei, vi reiser ikke dette året heller. Feriepengene går til ny garasjeport i stedet, samt innenlands ferie. 

Ikke er jeg vaksinert enda, heller. Rart med det, vi som har stått i første rekke (utenom helsearbeidere) blir ikke prioritert. 

Anonymkode: 28980...f73

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Rart med det, vi som har stått i første rekke (utenom helsearbeidere) blir ikke prioritert. 

Du tror at ingen i risikogruppene har stått i første rekke?

Anonymkode: db5b4...b76

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du tror at ingen i risikogruppene har stått i første rekke?

Anonymkode: db5b4...b76

Det er da virkelig ikke det hun skriver. Det hun skriver er at mange som er utenfor risikogruppa har stått i første rekke, altså hatt masse nærkontakter og risikert smitte hver dag på jobb, ikke prioriteres. Det gjelder for eksempel lærere, tannleger, frisører og andre som har nærkontakt med forskjellige mennesker hver eneste dag på jobb. Siden de ikke er en del av den offentlige helsetjenesten, er de ikke prioritert med mindre de har underliggende sykdommer.

Anonymkode: 53742...745

Twintipp skrev (42 minutter siden):

Nei, barna er ikke vaksinerte så da tør jeg ikke. Har veldig lyst til å dra til Danmark da. Da slipper vi fly, kan evt kjøre.

Bekymringen min ligger på flyplass/fly. Dersom en av ungene blir syke i utlandet, så må vi være igjen der, og i karantene osv. Det tar jeg ikke sjangsen på. 

Danmark er fantastisk da! Det vil jo være veldig greit å ta bilen og på den måten kunne reise hjem på kort varsel 😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden):

Danmark er fantastisk da! Det vil jo være veldig greit å ta bilen og på den måten kunne reise hjem på kort varsel 😊

Ja, har veldig lyst!!! Elsker Danmark🙏🏼 Gleder meg til karantener er en saga blott!😅

Twintipp skrev (2 minutter siden):

Ja, har veldig lyst!!! Elsker Danmark🙏🏼 Gleder meg til karantener er en saga blott!😅

Det er jeg veldig enig med deg i! Det som er bra med Danmark er at det deles i regioner og man sånn sett kan reise etter fargen på regionen. Vi tar høyde for karantene i ferien og er innstilt på å kunne teste ut ungene dag 3. Det går fint , men ja.. det skal bli godt når ord som pcr og karantene ikke er dagligtale 😁

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Det er jeg veldig enig med deg i! Det som er bra med Danmark er at det deles i regioner og man sånn sett kan reise etter fargen på regionen. Vi tar høyde for karantene i ferien og er innstilt på å kunne teste ut ungene dag 3. Det går fint , men ja.. det skal bli godt når ord som pcr og karantene ikke er dagligtale 😁

Ja, det er sant😀 God tur hvor enn ferden går, helt nydelig at vaksinasjon er så godt i gang og vi ser konturene av livet slik vi kjenner det! God sommer☀️☀️

Twintipp skrev (1 time siden):

Ja, det er sant😀 God tur hvor enn ferden går, helt nydelig at vaksinasjon er så godt i gang og vi ser konturene av livet slik vi kjenner det! God sommer☀️☀️

Takk!! Ønsker deg også en fantastisk sommer og håper dere får dratt dit dere har lyst og føler dere trygge på å dra! 🏖🌭🚗🇩🇰

nei ikke i år ,venter til neste år, mest pga jeg fikk lite feriepenger pga jeg var sykemeldt i et halvt år, hadde nok dratt hvis jeg hadde fått mere,men blir ikke til det i år, men vi skal kose oss på hytta og på små turer :)

Anonymkode: 0ee2a...729

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

nei ikke i år ,venter til neste år, mest pga jeg fikk lite feriepenger pga jeg var sykemeldt i et halvt år, hadde nok dratt hvis jeg hadde fått mere,men blir ikke til det i år, men vi skal kose oss på hytta og på små turer :)

Anonymkode: 0ee2a...729

Åh… håper dere får mulighet til å reise dit dere ønsker neste sommer😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Åh… håper dere får mulighet til å reise dit dere ønsker neste sommer😊

Bare det ikke er til Sverige, var det sånn? Da er man ikke globetrotter, men en usunn harrytass på jakt etter billig snus. 

Anonymkode: 5b5a1...190

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare det ikke er til Sverige, var det sånn? Da er man ikke globetrotter, men en usunn harrytass på jakt etter billig snus. 

Sverige har mye å by på utover Svinesund 😊. Gøteborg er en av mine favorittbyer og kan virkelig anbefales ! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 timer siden):

Først av alt så er det veldig leit det dere står i med alvorlig sykdom. Akkurat det er grusomt og jeg unner ingen å gå igjennom det samme. Når det er sagt så er det fullt mulig å reise og samtidig følge alle smitteråd og begrensninger de innehar. Innenlands og utenlands . Utenlands er de dessuten strengere og mange steder er det både portforbud og påbud om maske innen og utendørs. Sånn sett kan det faktisk være mindre fare for smitte i utlandet. Dessuten skjer det meste utendørs i utlandet . Fra aktiviteter til bespisning . Når man dessuten bor på en plass hvor det er ventet mange turister så er det ikke gitt at det er tryggere med hensyn til smitte innenlands . Jeg vil legge til at de aller aller fleste ungdommene har vært og er kjempeflinke . Det er ikke sånn at 18 åringer generelt fester og driter i regler . 

Og dette tøvet luller du deg inn i sånn at du tror selv at det er bedre å reise enn å være hjemme. Med uvaksinerte barn. 

Anonymkode: d48d4...10f

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og dette tøvet luller du deg inn i sånn at du tror selv at det er bedre å reise enn å være hjemme. Med uvaksinerte barn. 

Jeg vet at vi reiser trygt. Det samme må folk gjøre enten de reiser innenlands eller i utlandet 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Jeg vet at vi reiser trygt. Det samme må folk gjøre enten de reiser innenlands eller i utlandet 

Det kan du jo ikke vite🤷‍♀️🙄

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Sverige har mye å by på utover Svinesund 😊. Gøteborg er en av mine favorittbyer og kan virkelig anbefales ! 

Men grensen må man vel over uansett? Og det var de menneskene som kjørte over den du syns det var greit å håne i en annen tråd? De bekreftet visst alle fordommene dine, så vidt jeg husker? Selv om du ikke vet om de skal på hytten, besøke slekt eller kjøpe sylteflesk. 

Twintipp skrev (23 timer siden):

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=66956 Nå ordner Danmark seg i alle fall😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=66956 Nå ordner Danmark seg i alle fall😊

Gjelder dette også uvaksinerte? Eller kun fullvaksinerte, jf. koronapass?

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Inn i Danmark, ikke tilbake til Norge og kan endres på kort varsel.

Anonymkode: 8347a...2e5

Tilbake til Norge må man vel på karantenehotell hvis man ikke er vaksinert, og det er fullstendig uaktuelt.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Campingtur til Polen. Vi voksne er fullvaksinert.

Anonymkode: f09ee...89c

Hvordan kan det ha seg at så mange forholdsvis unge mennesker er fullvaksinert på dette forumet? Er dere helsepersonell alle sammen? 

• Opprett ny...