Gå til innhold

Jeg er så lei av den «nye» dama til broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Må hun komme i hvert eneste ett da? Jeg har mange nære venninner, de dukker jammen ikke opp hos meg hver gang det lukter kake. HI sin venninne og bror har gått hvert til sitt, da er det bare sært at hun ikke klarer gi slipp på sin eks på denne måten. At hun ikke har familie er jo synd, kanskje hun hadde klart å skaffe seg en hadde hun ikke tilbragt all tiden sin i skjørtekanten på sin tidligere svigersøster. Livet går dessverre videre.

Anonymkode: 47f55...516

Gud

Anonymkode: 18e3c...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men man ekskluderer heller ikke barnas tante og søskenbarn.

Ikke søskenbarn nei, men inngift tante jo! Mannen, faren tar de med i selskaper til sin familie. Eksen, barnas mor tar dem med til sin familie. Det er det som er vanlig altså. 

Anonymkode: 6717b...15d

Skrevet

Broren til hi er jo altså onkel. Er han invitert, er vi allerede ute på «den grenen», ergo er det helt naturlig å også invitere tanten.

Han er jo BROREN hennes da. Eksen er jo en eks........ 

Skrevet

Og dessuten, hi ser gjerne på venninnen nesten som en søster siden de har vært i familie i 25 år. Venninnen har heller ingen annen familie. Da er det virkelig ikke rart at hi har tatt henne under vingene og inviterer henne til alle familieselskaper.

Jo, det er rat om hun ikke også er denne damas støttekontakt.

Skrevet

Når en får en ny familie. Forholder en seg til den. 

En inviterer ikke eksen med på familiesamenkomster. Hva du å eksen til bror din gjør ellers er opp til dere. 

Betyr lite hvor lenge de har vert sammen eller hvor mange barn de har. 

Nå har din bror fått seg en ny familie. Da skal også hun bli inkludert i familien. 

Kan godt forstå hennes reaksjon. 

Anonymkode: 42621...bf1

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Broren min fikk seg kjæreste da vi var 15 år. De var sammen i mange år og fikk barn sammen. Det var helt naturlig at vi ble venner og med årene ble vi bestevenner. Vi har barn på samme alder og de er mye sammen. For 4 år siden ble det brudd mellom de to. De var og er ikke uvenner. De bare vokste fra hverandre. Jeg er fortsatt bestevenn med eksen hans og hun blir invitert i alt som har med meg og barna mine å gjøre.

For 2 år siden fikk bror seg ny kjæreste. De ble nylig samboere. I helgen skulle jeg ha med barna hans på hytta, og eksen hans ble med. Nå har visst begeret til nye dama rent over og hun er rasende på meg fordi eksen hans alltid dukker opp når jeg inviterer. Hun er drittlei av at eksen alltid dukker opp når jeg dukker opp (det er ikke helt sant, men hun føler det nok sånn). Hun er bestevennen min. Vi har kjent hverandre i 25 år, og jeg har ingen planer om å droppe henne kun fordi en ny dame dukker opp i livet til broren min. Jeg vil heller ikke begynne å feire store dager som bursdag og jul på flere tidspunkt kun fordi hun ikke takler det. Jeg lar ikke min beste venninne sitte alene på julaften eller nyttårsaften (hun har ikke familie igjen etter foreldrene døde) fordi det er kommet en ny dame inn i livet hans. 
Han har også forklart henne at det er jeg som bestemmer hvem jeg inviterer og at de to ikke har noen planer om å bli sammen igjen. De to har barn på hver sin kant, og det er ikke noe som tilsier at de bør feire noe som helst sammen. 
Hun liker selvsagt heller ikke at jeg tagges i bilder hun legger ut av stebarna hennes på Facebook. Så da slettet jeg henne som venn, så ser hun ikke det lenger. 

Er jeg slem, eller er hun tullete? 

Anonymkode: 5d6ba...f78

tenker at begge er litt barnslige her.

skjønner veldig godt at den nye dama ikke er så glad i at exen kommer hele tiden, men tenker også at du kan heller be exen når nye dama ikke er med, problemet løst

Anonymkode: c0eee...c36

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor invitere din beste venninne til alt som har med deg og dine barn å gjøre? 
Jeg har også en bestevenninne, men hun inviteres ikke til alt av familie sammenkomster. Syntes du viser din bror og hans dame lite respekt ved å holde på slik. Greit dere er venninner og gjør venninne ti g, men høres ut som om denne damen ikke har noe liv utenom deg og dine barn. 

Anonymkode: 9a7ee...c43

Jeg har en venninne som mistet begge foreldrene veldig ung. Hun er alenemor da mannen døde av kreft. Hun nærmest bodde hos manma og pappa da foreldrene døde (var bare 18) hun er svært inkludert i livet mitt fordi hun ikke har familie i nærheten og jeg er som familie. Hun er på ferie med oss og feirer jul med oss. Det er veldig hyggelig. Selv om dine relasjoner er sånn og slik så betyr ikke det at andre har det likt. 

Anonymkode: 46fd0...848

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så vidt jeg har forstått, blir denne dama invitert i ALLE familieselskaper, ikke bare barnebursdager. Hva har tanter og onkler i alle familieselskaper å gjøre?

Anonymkode: c1d6d...405

Så stusselig familie dere må være, hvor det kun er kjernefamilien som gjelder.. 

Hos oss har jeg to sett tanter og onkler som vi feirer det meste sammen med. Når det er en familiesammenkomst hos oss er vi: sønnen og jeg, min mamma, tante+kjæreste, hennes to barn med sine familier og onkel+kjæreste. (tante og onkel er skilt) 

Anonymkode: d18b6...e7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men om tanten ikke hadde egen familie, ville du ikke invitert? For meg hadde det vært selvsagt, enten det var tante, filletante eller naboen for den del. Jeg har ikke så stor familie at jeg må sette igjen noen.

Anonymkode: fac13...90d

Hun har jo egen familie. Hun har barn.

Inviter dem hvert andre år da vell.

Det året hun ikke har barna feirer hun med dere og bror med barn og samboer og det året hun har barna feirer hun med dem og bror og samboer med dere.

Anonymkode: 774e2...9f6

Skrevet

Så stusselig familie dere må være, hvor det kun er kjernefamilien som gjelder.. 

Hos oss har jeg to sett tanter og onkler som vi feirer det meste sammen med. Når det er en familiesammenkomst hos oss er vi: sønnen og jeg, min mamma, tante+kjæreste, hennes to barn med sine familier og onkel+kjæreste. (tante og onkel er skilt) 

Så stusselig familie du har som ikke har søsken og mann. Dere er jo så få. 

Hos oss feier jeg, min mann og våre barn med våre søsken, deres partnere og barn. Samt våre foreldre med partnere. Da er vi allerede nærmere 30, om ikke alle kommer da, da blir vi fler. Skulle vi tatt med alle tanter og onkler med barn i tillegg hadde vi nesten bikket 100. Det går jo ikke. 

Skrevet

Håper du aldri stenger tanta til barna dine ute i kulden bare pga. ei sjalu og smålig "ny-dame". Eg kan ikkje fatte og begripe problemet. 

Når HI sier ho ikkje har familie, meiner ho nok foreldre, besteforeldre og søsken. Når ho ikkje har ny mann, og ungene drar med eksen til HI, så er faktisk denne dama helt aleine her i livet. Ikkje greit. Ikkje alle har store familier. Synes dessuten det er stygt å sei at en ikkje er tante lenger, bare fordi en er skilt fra onkelen. 

Eg har 2 tanteunger her i livet. Dei er 15 og 19 år gamle, og eg har vært en del av svigerfamilien, siden 9 år før første vart født. Om eg blir skilt, og blir kasta ut av den familien, så blir eg veldig lei meg. Da har eg plutselig ingen andre enn mine to egne barn. Svigerinna mi har heldigvis sagt at så lenge det ikkje er eg som driter meg ut (utro eller går), så får eg fortsette i familien. 😊

Anonymkode: 26955...5ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så stusselig familie du har som ikke har søsken og mann. Dere er jo så få. 

Hos oss feier jeg, min mann og våre barn med våre søsken, deres partnere og barn. Samt våre foreldre med partnere. Da er vi allerede nærmere 30, om ikke alle kommer da, da blir vi fler. Skulle vi tatt med alle tanter og onkler med barn i tillegg hadde vi nesten bikket 100. Det går jo ikke. 

Jeg har søsken, men siden de bor 250 mil unna, så er de ikke med på alle sammenkomster. 

Våre to kommentarer illustrerer poenget mitt ganske godt. Alle familier er forskjellig, så hvorfor legge seg opp i at noen feirer alt med tanter, onkler, søskenbarn, ekser, inngiftede og ikke? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har søsken, men siden de bor 250 mil unna, så er de ikke med på alle sammenkomster. 

Våre to kommentarer illustrerer poenget mitt ganske godt. Alle familier er forskjellig, så hvorfor legge seg opp i at noen feirer alt med tanter, onkler, søskenbarn, ekser, inngiftede og ikke? 

Glemte at mannen er død. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo poenget da. Så fint at det ikke gikk over hodet på deg. Og dette var ironi, for antar du ikke tok den heller...

Ekser er uansett ikke en del av familien lenger, derav ex.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det var jo poenget da. Så fint at det ikke gikk over hodet på deg. Og dette var ironi, for antar du ikke tok den heller...

Ekser er uansett ikke en del av familien lenger, derav ex.....

Det er jo på det siste her vi er flere som er uenig med deg. Det er kun HIs bror som har skilt seg fra dama, ikke resten av familien. 

Hvordan bygge relasjoner når relasjonen er avhengig av en tredjeperson? I begynnelsen av et forhold er det gjerne slik, men etter hvert bygger man selvstendige bånd. Bånd som ikke brytes ved en skilsmisse. 

Jeg registrerer at noen familier bare inviterer den harde kjerne til jul og andre begivenheter. Om man er en sjalu person bør man helst finne en slik svigerfamilie, ikke prøve å forandre dynamikken der man har kommet inn.

Skrevet

Det er jo på det siste her vi er flere som er uenig med deg. Det er kun HIs bror som har skilt seg fra dama, ikke resten av familien. 

Hvordan bygge relasjoner når relasjonen er avhengig av en tredjeperson? I begynnelsen av et forhold er det gjerne slik, men etter hvert bygger man selvstendige bånd. Bånd som ikke brytes ved en skilsmisse. 

Jeg registrerer at noen familier bare inviterer den harde kjerne til jul og andre begivenheter. Om man er en sjalu person bør man helst finne en slik svigerfamilie, ikke prøve å forandre dynamikken der man har kommet inn.

Ja det er jo vel og bra om alle er glade og fornøyde med en slik ordning, men det er ikke alltid man har så lyst å bryte brød med ex dama til typen sin. Kall det usikkerhet, kall det hva du vil, det spiller ingen rolle når det går utover forhold innad i familien. Er enig i at "ny" dama må tolerere at hun er den del av livet til ungene, og at hun har en relasjon til sin tidligere svigerfamilie. Hun bryr seg sikkert heller lite om at du og henne er gode venner. Utover det tror jeg det er heller unormalt at man feier høytider med eksen når man er i et nytt forhold, eller at hun dukker opp på tilstelninger og feiring for og i familien. Jeg har et godt forhold til min manns eks, men det betyr ikke at jeg har så veldig lyst å feire jul med henne. Du kan ikke bli sur fordi hun synes det er for mye, det er ganske forståelig at hun syns det. Og du har fortsatt ikke svart meg på hva venninna di tenker om dette her, for de fleste normale mennesker hadde skygga banen om de forsto de var årsaken til en konflikt i en familie de ikke lengre er en del av på samme måte som før.

Anonymkode: 47f55...516

Skrevet

Her inviterer min familie min eksmann til ALT fordi han har liten/håpløs familie selv så det er så synd på han stakkars. Vi er venner, men jeg bryr meg. Jeg er ferdig med han og jeg vil selv velge når jeg skal tilbringe tid med han. Dette er ikke familien min som skal sitte å diktere bare pga stakkars han og fordi de er venner og fordi vi kan omgås. 

Du trenger ikke invitere eksen til alt.

Anonymkode: 9edb4...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...