Gå til innhold

Jeg er så lei av den «nye» dama til broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man som ny partner til en person med barn ikke takler at moren til barna kommer i naturlige settinger, som bursdager, høytider, konfirmasjoner etc., da må man faktisk bare finne seg en partner uten barn.

Velger man å bli så må man svelge kameler og vite at eksen alltid vil være en del av livet. Sånn er det bare.

Anonymkode: 18e3c...261

Glemte å nevne at denne dama (eksen) er jo altså tanten til hi’s barn og moren til his’ barns søskenbarn. Det er da helt naturlig at hun kommer i bursdagene til hi’s barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor invitere din beste venninne til alt som har med deg og dine barn å gjøre? 
Jeg har også en bestevenninne, men hun inviteres ikke til alt av familie sammenkomster. Syntes du viser din bror og hans dame lite respekt ved å holde på slik. Greit dere er venninner og gjør venninne ti g, men høres ut som om denne damen ikke har noe liv utenom deg og dine barn. 

Anonymkode: 9a7ee...c43

-Hi er tante til bestevennen sine barn.

- Bestevennen var tante til hi sine barn.

- Barna til hi og bestevennen er kusiner/fettere.

-Bestevennen har ingen familie igjen.

Anonymkode: adf9c...5e7

Skrevet

Jeg tror nok du meget vel forstår hva eller hvordan du EGENTLIG bør handle dette, nemlig omgås denne eksen uten at "nydama" må omgås henne. Du kan jo omså være sammen med henne døgnet rundt, men selvsagt totalt unødvendig å drasse henne med i sammenkomster der din brors nåværende samboer skal ha den naturlige plassen. 

At de har barn sammen, er selvsagt helt irrelevant, men det forstår du nok også, om du legger godviljen til.

Dette handler om at DU simpelthen eeeelsker denne makten, at DU kan komme drassende med eksen og sette standarden for sammenkomster. Og eksen nyyyyter det faktum at hun, som eks, fortsatt er så "viktig" at HUN er en naturlig del av familien. Fytti rakkern for en idiotisk gjeng! 

Anonymkode: 6eecc...a55

De begge har en naturlig plass der, derfor blir begge invitert. Det handler ikke om makt eller å nyte noe som helst, men om å invitere de det er naturlig at kommer i bursdagene til barna og til jul. Det er naturlig at venninnen min også Inviteres. Den nye dama kommer aldri til jul uansett fordi hun feirer med sin familie. 
Mener du at vennene hennes skal slutte å invitere henne som de har kjent i 25 år og heller invitere den nye dama hver gang? Bare late som at hun ikke eksisterer?

Anonymkode: 5d6ba...f78

Skrevet

-Hi er tante til bestevennen sine barn.

- Bestevennen var tante til hi sine barn.

- Barna til hi og bestevennen er kusiner/fettere.

-Bestevennen har ingen familie igjen.

Anonymkode: adf9c...5e7

- venninnen er verge/fadder for barna

Skrevet

Kjenner til mange familier som gjør som HI. Man kan gjerne skille seg, men familien har ikke skilt seg. Hvordan skal man bygge relasjoner om relasjonen skal være avhengig av en tredjeperson?

Naboen er skilt og omgift. Moren hans har hatt et greit forhold til både forhenværende og nåværende kone. Nå er moren dement, og kjenner ikke igjen nyekona. Det er selvsagt for dem alle at det er første kone som blir med barna til sykehjemmet når han er ute på jobb, og hun er også selvsagt gjest i familieselskaper. Det blir festlige situasjoner når den gamle tror hun også er mor til babyen og toåringen (hun er 55 år).

Min venninne feirer jul og andre høytider med både eksen og nyemannen. Eksen har ikke egen familie i landet, så det er naturlig å gjøre det sånn.

Min eks er sammen med min svigerinne, og vi møtes naturlig nok i familiesammenhenger.

Jeg kan faktisk ikke se hvordan dette provoserer, og synes nyedama til din bror bør innse at det er hun som har et problem, og må jobbe med seg selv.

Anonymkode: fac13...90d

Skrevet

Synes du gjør det rette TS, og det er kjæresten til din bror, som må lære seg å akseptere dette.

Her er det 13 år, siden jeg og min ex mann gikk fra hverandre, han har samboer. Og 2 ganger har jeg feiret jul med hans familie, sist gang var og samboeren hans der. Hun har ingen problemer med at jeg var der, eller at jeg har kontakt med hans familie. Hun er takk og pris en veldig hyggelig dame. Og jeg og min ex er jo virkelig ferdig med hverandre.

Anonymkode: 0f94d...02c

Skrevet

Nå har jeg et veldig godt forhold til min manns eks da de har et barn sammen. Vi drikker kaffe sammen, spiser lunsj, treffes i bursdagsselskap til dere felles barn og har hverandre på snap og facebook der vi kommuniserer både om ting som angår barn og andre småtterier. Da jeg først traff han reagerte jeg på hvor mye de snakket sammen, men etter hvert innså jeg at dette dreier seg om å ha et godt samarbeid med tanke på ungen. Så jeg har akseptert at sånn er det, og har heller valgt å inkludere hans eks og til og med han eks svigers som vi også drar å drikker kaffe hos i ny og ne. Dette har en veldig positiv innvirkning på bonusbarnet mitt som ser alle går overens, og vi har et supert forhold jeg og henne.

Men! Det går en grense for alt. Jeg tenker det må gå an for deg å ikke dra med eksen hans i hver eneste familiesammenkomst, og hvert fall ikke julefeiringer. Jeg ser den at hun er en god venninne av deg, men hvorfor må du ta henne med så ofte når han og den nye dama er der? Ser ikke du at det fort kan bli kleint? Jeg ga beskjed til min mann at jeg skal ha et godt forhold til eksen din, og jeg skal tåle å både drikke kaffe å feire bursdager å hva det måtte være som har med ungen å gjøre der det er naturlig at begge foreldrene er tilstede å attpåtil slenge inn litt sosiale eventer der det passer, men velger du samvær med henne og hennes familie framfor meg så har vi et problem. (Les julaften, påske på hytta, sommerferier, egen bursdag osv) Der bør du vise litt respekt å ikke invitere venninna di altså, kan ikke dere to heller feire jul og div sammen enn å måtte presse dere på resten av bølingen om dere absolutt må henge i hop? Tenker dere begge må gi og ta litt der. Hun får tåle at eksen dukker opp til tider, men du får nesten tåle at hun ikke liker at hun er der for ofte og det bør venninna di ogsåforstå.

Anonymkode: 47f55...516

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jøss, du er jo helt på jordet...

Man kaster ikke bort et 25 år nært vennskap pga. en person som kommer inn og vil overstyre alle rundt seg.

Om noen har slike trekk som du nevner, så må jo det være den som forventer at alle andre skal gjøre som hun vil, slik denne nye dama tydeligvis mener.

Anonymkode: d9288...107

Hvem sier noe om å kaste bort vennskapet? Er jo ikke det som er greia her, poenget er at du trenger ikke vifte henne foran fjeset til broren din sin nye dame ved hver anledning som byr seg. Blir hun sur da om hun ikke får være med? Hun har da ingen rett på å være med på noe som helst som angår sin eks, derav ordet EKS, og som din venninne trenger hun da virkelig ikke å være med på absolutt alt du foretar deg når det skaper splid i familielivet til broren din. For du forstår at han og dama nå er en familie sant? Skulle likt å høre hva venninna di syns om å poppe opp i tide og utide når hun vet hva dama til eksen synes, jeg hadde ikke vært freidig nok til det gitt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hvem sier noe om å kaste bort vennskapet? Er jo ikke det som er greia her, poenget er at du trenger ikke vifte henne foran fjeset til broren din sin nye dame ved hver anledning som byr seg. Blir hun sur da om hun ikke får være med? Hun har da ingen rett på å være med på noe som helst som angår sin eks, derav ordet EKS, og som din venninne trenger hun da virkelig ikke å være med på absolutt alt du foretar deg når det skaper splid i familielivet til broren din. For du forstår at han og dama nå er en familie sant? Skulle likt å høre hva venninna di syns om å poppe opp i tide og utide når hun vet hva dama til eksen synes, jeg hadde ikke vært freidig nok til det gitt.

Og det er jo ikke noe rart denne eksen ikke har egen familie, når hun henger fast i fortiden og ekssvigerfamilien. 

Anonymkode: c1d6d...405

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og det er jo ikke noe rart denne eksen ikke har egen familie, når hun henger fast i fortiden og ekssvigerfamilien. 

Hun er tanten til his barn. Hi er tanten til hennes barn. Man mister ikke familie ved å henge fast i fortiden, men ved at dem dør. Skjerp deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun er tanten til his barn. Hi er tanten til hennes barn. Man mister ikke familie ved å henge fast i fortiden, men ved at dem dør. Skjerp deg.

HI skriver at hun inviterer denne venninna si på alt fordi venninna ikke har egen familie å feire med. Og jeg tror at grunnen til dette er at eksens familie spiller så stor rolle i hennes liv fortsatt. Jeg inviterer for øvrig aldri tanter og onkler til julefeiring - det er familieselskap, ikke selskap med onkler, tanter, filletanter og så videre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

HI skriver at hun inviterer denne venninna si på alt fordi venninna ikke har egen familie å feire med. Og jeg tror at grunnen til dette er at eksens familie spiller så stor rolle i hennes liv fortsatt. Jeg inviterer for øvrig aldri tanter og onkler til julefeiring - det er familieselskap, ikke selskap med onkler, tanter, filletanter og så videre. 

Men om tanten ikke hadde egen familie, ville du ikke invitert? For meg hadde det vært selvsagt, enten det var tante, filletante eller naboen for den del. Jeg har ikke så stor familie at jeg må sette igjen noen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men om tanten ikke hadde egen familie, ville du ikke invitert? For meg hadde det vært selvsagt, enten det var tante, filletante eller naboen for den del. Jeg har ikke så stor familie at jeg må sette igjen noen.

Hvis denne tanta hadde vært eksen til min bror, ville jeg aldri ha invitert henne til ALLE familiebegivenheter, i tillegg til å henge med henne på fritiden hele tiden. Jeg har venninner, men ingen som henger meg med hele uka og blir invitert på absolutt alt. Jeg hadde invitert henne noen ganger, men ikke HVER eneste gang. 

Skrevet

Hvis denne tanta hadde vært eksen til min bror, ville jeg aldri ha invitert henne til ALLE familiebegivenheter, i tillegg til å henge med henne på fritiden hele tiden. Jeg har venninner, men ingen som henger meg med hele uka og blir invitert på absolutt alt. Jeg hadde invitert henne noen ganger, men ikke HVER eneste gang. 

Men nå gjør hi det da, og det er både flott og raust av henne. Hun er langt mer medmenneskelig enn nydama til broren (som også alltid blir invitert, ikke glem det.)

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det samme gjorde familien til eksen min mot meg, og nå gjør de det mot den nye dama. Jeg synes kjempesynd på henne som hele tiden for trykket eksen opp i trynet i alle familieselskaper. Og siden de har kjent eksen i lang tid, har de naturligvis mange samtaleemner, mye "intern prat" og sånt, slik at hun faller utenfor. De bidro til å ødelegge forholdet mellom meg og eksen, og nå gjør de det samme med ham og den nye dama. Jeg ser allerede at hun er i tenkeboksen og tviler på om hun skal fortsette med ham. Det rare er at selv om eksen og jeg har barn sammen, dukker jeg ikke opp sammen med barna i alle familieselskaper, jeg sender dem med far. Av respekt for den nye dama og fordi det faktisk ikke er naturlig å leke familie med eksmannen sin.

Det du skriver til slutt er jo det naturlige å gjøre. Man invaderer virkelig ikke eksens familieselskaper og fortsetter å leke svigerdatter. Ufattelig sært. 

Anonymkode: 6717b...15d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Heldigvis lever jeg ikke livet mitt på Facebook. Jeg er lei av å ikke kunne være sammen med venninnen min uten at hun kommentere det og mener det er dårlig gjort av meg 

Men venninner drar man da ikke med i familieselskaper, og hvertfall ikke når hun er noen ders ex??

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men nå gjør hi det da, og det er både flott og raust av henne. Hun er langt mer medmenneskelig enn nydama til broren (som også alltid blir invitert, ikke glem det.)

Selvfølgelig blir den nye samboeren invitert i FAMILIEselskaper. Skulle man ha utestengt henne eller?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg tror nok du meget vel forstår hva eller hvordan du EGENTLIG bør handle dette, nemlig omgås denne eksen uten at "nydama" må omgås henne. Du kan jo omså være sammen med henne døgnet rundt, men selvsagt totalt unødvendig å drasse henne med i sammenkomster der din brors nåværende samboer skal ha den naturlige plassen. 

At de har barn sammen, er selvsagt helt irrelevant, men det forstår du nok også, om du legger godviljen til.

Dette handler om at DU simpelthen eeeelsker denne makten, at DU kan komme drassende med eksen og sette standarden for sammenkomster. Og eksen nyyyyter det faktum at hun, som eks, fortsatt er så "viktig" at HUN er en naturlig del av familien. Fytti rakkern for en idiotisk gjeng! 

Anonymkode: 6eecc...a55

Helt enig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig blir den nye samboeren invitert i FAMILIEselskaper. Skulle man ha utestengt henne eller?

Nei, men man ekskluderer heller ikke barnas tante og søskenbarn.

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, blir denne dama invitert i ALLE familieselskaper, ikke bare barnebursdager. Hva har tanter og onkler i alle familieselskaper å gjøre?

Skrevet

Jeg kommenterte svar om at "husk, nydama blir også invitert". Så jeg skrev at joda, selvfølgelig inviterer man familie med partnere. Man utelukker ikke partnere fra familiebegivenheter. 

Skrevet

Så vidt jeg har forstått, blir denne dama invitert i ALLE familieselskaper, ikke bare barnebursdager. Hva har tanter og onkler i alle familieselskaper å gjøre?

Broren til hi er jo altså onkel. Er han invitert, er vi allerede ute på «den grenen», ergo er det helt naturlig å også invitere tanten.

Skrevet

Det du skriver til slutt er jo det naturlige å gjøre. Man invaderer virkelig ikke eksens familieselskaper og fortsetter å leke svigerdatter. Ufattelig sært. 

Dette. Selvsagt vil man krysse hverandres sti når man har felles barn, men slik HI beskriver det lukter det svidd. Å dra med ei venninne i alt av familiesammenkomster er rart nok i seg selv, når hun i tillegg er eksen til broren din, som nå er i et nytt forhold, vel. Hva mener du med at hun er tante til dine barn, det er hun vel strengt tatt ikke nå lenger? Uansett er jo poenget her at du dukker ikke opp hos eksens familiesammenkomster fordi søstern hans syns synd i deg, på tide å skape seg et eget liv kanskje? Syns det er merkverdig at hun er klar over dette å likevel har "the nerve" til å stille opp, virker nesten som dere to er ute etter å skape drama. 

Skrevet

Og dessuten, hi ser gjerne på venninnen nesten som en søster siden de har vært i familie i 25 år. Venninnen har heller ingen annen familie. Da er det virkelig ikke rart at hi har tatt henne under vingene og inviterer henne til alle familieselskaper.

Skrevet

Og dessuten, hi ser gjerne på venninnen nesten som en søster siden de har vært i familie i 25 år. Venninnen har heller ingen annen familie. Da er det virkelig ikke rart at hi har tatt henne under vingene og inviterer henne til alle familieselskaper.

Må hun komme i hvert eneste ett da? Jeg har mange nære venninner, de dukker jammen ikke opp hos meg hver gang det lukter kake. HI sin venninne og bror har gått hvert til sitt, da er det bare sært at hun ikke klarer gi slipp på sin eks på denne måten. At hun ikke har familie er jo synd, kanskje hun hadde klart å skaffe seg en hadde hun ikke tilbragt all tiden sin i skjørtekanten på sin tidligere svigersøster. Livet går dessverre videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...