Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #51 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Oftest inkluderes ikke ekser så tett som His familie inkluderer hennes brors eks. Men noen familier gjør det og får det til å fungere supert for alle parter. Og hvis man er ny i en slik familie, da må man enten takle og godta den ordningen, eller så bør man finne seg en annen partner som ikke har en slik familie. Ingen har tvunget denne dama inn i dette forholdet og denne familien. His bror har dessuten vært åpen om hvordan familien har fungert, og den nye dama hans har skrytt av hvor positivt det var at de hadde en så god ordning som setter barna så høyt. Og vips, så ombestemmer hun seg og mener hun kan bestemme hvordan Hi og resten av familien har fungert i mange år, og at de skal endre seg. Anonymkode: d9288...107 Det er ikke sikkert hun kunne se for seg på forhånd hvordan hun ville reagere, hvis hun ikke har vært i en slik situasjon tidligere. Men ja, det beste for denne broren hadde vært å holde seg singel til barna flyttet ut og han ikke lenger trengte å forholde seg til eksen overalt hele tiden. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #52 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig. Men hvis man behandler dem som om de fortsatt var sammen i familiesammenheng, vil det stenge for nye relasjoner. Jeg er selv en eks. Og jeg deltar ikke i eksens families interne anliggender. Jeg blander meg ikke inn i eksmannens liv, jeg står ikke i veien for hans nye kjæreste. Han blander seg ikke i mitt liv. Og gjett hva? Vi har ungene 50/50, samarbeidet har fungert godt hele veien, vi avlaster hverandre ved behov og har god dialog. Selv om bruddet vårt var veldig dramatisk, og han har såret meg veldig mye mens vi har sammen. Anonymkode: c1d6d...405 Men det er en forskjell her. Eksens søster er ikke din beste venn fra du var 15 år. Det er hun her Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #53 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men det er en forskjell her. Eksens søster er ikke din beste venn fra du var 15 år. Det er hun her Anonymkode: 5d6ba...f78 Man må fortsatt prøve å tilpasse seg samtlige familiemedlemmer. Det er faktisk ikke så vanskelig. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #54 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Man må fortsatt prøve å tilpasse seg samtlige familiemedlemmer. Det er faktisk ikke så vanskelig. Anonymkode: c1d6d...405 Jeg velger å prioritere barna mine og meg selv. Og vi er alle glade i eksen. Vi liker den nye dama også, og hun blir også invitert. Så får de leve med å oppføre seg som voksne for barnas skyld. Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #55 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg velger å prioritere barna mine og meg selv. Og vi er alle glade i eksen. Vi liker den nye dama også, og hun blir også invitert. Så får de leve med å oppføre seg som voksne for barnas skyld. Anonymkode: 5d6ba...f78 Dere tvinger nydama og eksen til å være i lag, og forventer at de "oppfører seg som voksne"? Interessant sosialt eksperiment. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #56 Skrevet 20. juni 2021 Det er din bror som har skiftet beite, ikke du. Du har selvfølgelig all rett til å være venn med hvem du vil. Anonymkode: 8560d...7fc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #57 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dere tvinger nydama og eksen til å være i lag, og forventer at de "oppfører seg som voksne"? Interessant sosialt eksperiment. Anonymkode: c1d6d...405 Eksen og broren min bryr seg ikke. Det er bare den nye dama som lager problemer av det. Eksen og broren min vet at det aldri blir dem igjen. Det har de vært enige om i 4 år. Da er det litt rart at den nye dama ikke er så sikker på det. Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #58 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Eksen og broren min bryr seg ikke. Det er bare den nye dama som lager problemer av det. Eksen og broren min vet at det aldri blir dem igjen. Det har de vært enige om i 4 år. Da er det litt rart at den nye dama ikke er så sikker på det. Anonymkode: 5d6ba...f78 Selvfølgelig blir hun usikkert når dere behandler broren din og eksen som om de fortsatt var sammen. Jeg vedder på at all oppmerksomhet i selskapene alltid er på eksen, og ingen bryr seg om å prate med hun nye. Sånn var familien til min eks mot meg. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #59 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig blir hun usikkert når dere behandler broren din og eksen som om de fortsatt var sammen. Jeg vedder på at all oppmerksomhet i selskapene alltid er på eksen, og ingen bryr seg om å prate med hun nye. Sånn var familien til min eks mot meg. Anonymkode: c1d6d...405 Ingen behandler dem som om de fortsatt er sammen. Vi vet at de ikke er sammen. Og vi snakker med alle. Og er det barnas bursdag, så er det barna som får oppmerksomhet, ikke eksen. Og alle inkluderer henne. Din opplevelse med din eks er ikke det samme som her. At du er bitter på din eks sin familie går jammen meg utover meg i dag. Kanskje dumt å overføre dette til meg? Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #60 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingen behandler dem som om de fortsatt er sammen. Vi vet at de ikke er sammen. Og vi snakker med alle. Og er det barnas bursdag, så er det barna som får oppmerksomhet, ikke eksen. Og alle inkluderer henne. Din opplevelse med din eks er ikke det samme som her. At du er bitter på din eks sin familie går jammen meg utover meg i dag. Kanskje dumt å overføre dette til meg? Anonymkode: 5d6ba...f78 Jeg er ikke bitter på dem, bare fordi jeg synes deres oppførsel mot meg var idiotisk. Nå har han ny dame, og de behandler henne på samme måte. De inviterer fortsatt denne eksen og ødelegger forholdet mellom ham og den nye. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #61 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det er ikke sikkert hun kunne se for seg på forhånd hvordan hun ville reagere, hvis hun ikke har vært i en slik situasjon tidligere. Men ja, det beste for denne broren hadde vært å holde seg singel til barna flyttet ut og han ikke lenger trengte å forholde seg til eksen overalt hele tiden. Anonymkode: c1d6d...405 Denne dama har vært sammen med broren til HI i to år før hun selv helt frivillig valgte å bli samboer med ham. Hun hadde to år på seg til å kjenne på hvordan hun taklet hans familierelasjoner. Når hun visste hun ikke taklet det, da burde hun ha takket for seg og heller funnet en annen mann hvis familieforhold hun greide å takle. Så lenge han og eksen ikke har noe uoppgjort - og det har de jo helt klart ikke i dette tilfellet - så er det heller ikke noe problem så lenge man ikke lager problemer av det selv. Jeg skrev at min kompis var i samme situasjon. Jeg glemte å fortelle at da det ble slutt mellom ham og hans nye dame etter flere år (de hadde da fått barn sammen, men hadde sklidd fra hverandre, så de var bare venner som bodde sammen), så viste det seg at hun hadde vært utro. Likevel endte hans ekskone, han, hans eks og hennes nye og barna å greie å feire jul og andre høytider sammen - fordi de voksne ryddet opp seg imellom, avklarte forholdene og valgte å ikke skape konflikter der det ikke var noe å lage bråk for. Er man moden og trygg på seg selv og villig til det, så er det faktisk mulig. Men det er ikke mulig når man er så sjalu på mannens eks at man ikke en gang takler at hans søster er venninne med hans eks... Anonymkode: d9288...107
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #62 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Barna og eksen inviteres fordi de fortsatt er i familie. Barnas fettere og barnas tante. Og fordi det alltid har vært sånn. Og fordi eksen ikke har annen familie Anonymkode: 5d6ba...f78 Barna er dine nevøer/nieser og dine barns søskenbarn. Venninnen din er ikke din familie. Hun var en inngiftet tante. Det er hun ikke lenger. Hun er din venninne. Forhåpentlig vis finner hun snart en ny mann. Da blirforholdet mer balansert. Vil du foresten se på hennes nye mann som familie også? Anonymkode: 774e2...9f6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #63 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ikke bitter på dem, bare fordi jeg synes deres oppførsel mot meg var idiotisk. Nå har han ny dame, og de behandler henne på samme måte. De inviterer fortsatt denne eksen og ødelegger forholdet mellom ham og den nye. Anonymkode: c1d6d...405 Du overfører jo din situasjon til meg. Det kommer også tydelig frem i alle innleggene dine at du tror jeg er familien til din eks. Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #64 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barna er dine nevøer/nieser og dine barns søskenbarn. Venninnen din er ikke din familie. Hun var en inngiftet tante. Det er hun ikke lenger. Hun er din venninne. Forhåpentlig vis finner hun snart en ny mann. Da blirforholdet mer balansert. Vil du foresten se på hennes nye mann som familie også? Anonymkode: 774e2...9f6 Ja, en ny mann av henne vil selvsagt også invitert. Det vil da bli den nye mannen til min venninne. Og det må broren min tåle. Og den nye mannen må tåle at broren min, hennes eks, blir invitert også. Broren min, eksem hans og jeg har samme vennegjeng, så de blir nok godt kjent alle sammen. Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #65 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eksen og broren min bryr seg ikke. Det er bare den nye dama som lager problemer av det. Eksen og broren min vet at det aldri blir dem igjen. Det har de vært enige om i 4 år. Da er det litt rart at den nye dama ikke er så sikker på det. Anonymkode: 5d6ba...f78 Åååå, som du koser deg med å skape drama, du tviholder nok ekstra på denne eksdama bare for å demonstrere makt. Sikkert en deilig følelse å virkelig kunne vise nydama at DU faktisk har makt til å styre over broren din, at HUN betyr null i forhold til deg. Det du beskriver vitner nærmest om at du har narsisistiske trekk. Dette er nok ikke det eneste du gjør av ondskap, tipper jeg. Anonymkode: 6eecc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #66 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Åååå, som du koser deg med å skape drama, du tviholder nok ekstra på denne eksdama bare for å demonstrere makt. Sikkert en deilig følelse å virkelig kunne vise nydama at DU faktisk har makt til å styre over broren din, at HUN betyr null i forhold til deg. Det du beskriver vitner nærmest om at du har narsisistiske trekk. Dette er nok ikke det eneste du gjør av ondskap, tipper jeg. Anonymkode: 6eecc...a55 Det samme gjorde familien til eksen min mot meg, og nå gjør de det mot den nye dama. Jeg synes kjempesynd på henne som hele tiden for trykket eksen opp i trynet i alle familieselskaper. Og siden de har kjent eksen i lang tid, har de naturligvis mange samtaleemner, mye "intern prat" og sånt, slik at hun faller utenfor. De bidro til å ødelegge forholdet mellom meg og eksen, og nå gjør de det samme med ham og den nye dama. Jeg ser allerede at hun er i tenkeboksen og tviler på om hun skal fortsette med ham. Det rare er at selv om eksen og jeg har barn sammen, dukker jeg ikke opp sammen med barna i alle familieselskaper, jeg sender dem med far. Av respekt for den nye dama og fordi det faktisk ikke er naturlig å leke familie med eksmannen sin. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #67 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Åååå, som du koser deg med å skape drama, du tviholder nok ekstra på denne eksdama bare for å demonstrere makt. Sikkert en deilig følelse å virkelig kunne vise nydama at DU faktisk har makt til å styre over broren din, at HUN betyr null i forhold til deg. Det du beskriver vitner nærmest om at du har narsisistiske trekk. Dette er nok ikke det eneste du gjør av ondskap, tipper jeg. Anonymkode: 6eecc...a55 Jeg er venn med den nye dama også Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #68 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er venn med den nye dama også Anonymkode: 5d6ba...f78 Det er du jo ikke siden du har slettet henne fra sosiale medier og er lei henne. Jeg sletter ikke mine venner fra Facebook. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #69 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Åååå, som du koser deg med å skape drama, du tviholder nok ekstra på denne eksdama bare for å demonstrere makt. Sikkert en deilig følelse å virkelig kunne vise nydama at DU faktisk har makt til å styre over broren din, at HUN betyr null i forhold til deg. Det du beskriver vitner nærmest om at du har narsisistiske trekk. Dette er nok ikke det eneste du gjør av ondskap, tipper jeg. Anonymkode: 6eecc...a55 Jøss, du er jo helt på jordet... Man kaster ikke bort et 25 år nært vennskap pga. en person som kommer inn og vil overstyre alle rundt seg. Om noen har slike trekk som du nevner, så må jo det være den som forventer at alle andre skal gjøre som hun vil, slik denne nye dama tydeligvis mener. Anonymkode: d9288...107
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #70 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er du jo ikke siden du har slettet henne fra sosiale medier og er lei henne. Jeg sletter ikke mine venner fra Facebook. Anonymkode: c1d6d...405 Heldigvis lever jeg ikke livet mitt på Facebook. Jeg er lei av å ikke kunne være sammen med venninnen min uten at hun kommentere det og mener det er dårlig gjort av meg Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #71 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Heldigvis lever jeg ikke livet mitt på Facebook. Jeg er lei av å ikke kunne være sammen med venninnen min uten at hun kommentere det og mener det er dårlig gjort av meg Anonymkode: 5d6ba...f78 Men da er du ikke venn med henne. Ikke noe vits i å late som. Anonymkode: c1d6d...405
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #72 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men da er du ikke venn med henne. Ikke noe vits i å late som. Anonymkode: c1d6d...405 Joda. Jeg har til og med en avtale med henne på onsdag. Da skal vi ut og spise som vi pleier annenhver onsdag Anonymkode: 5d6ba...f78
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #73 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men da er du ikke venn med henne. Ikke noe vits i å late som. Anonymkode: c1d6d...405 Hvordan mener du brorens nye dame er venn med Hi, når hun forventer at Hi skal kutte ut sin beste venninne gjennom 25 år for henne selv? Anonymkode: d9288...107
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #74 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jøss, du er jo helt på jordet... Man kaster ikke bort et 25 år nært vennskap pga. en person som kommer inn og vil overstyre alle rundt seg. Om noen har slike trekk som du nevner, så må jo det være den som forventer at alle andre skal gjøre som hun vil, slik denne nye dama tydeligvis mener. Anonymkode: d9288...107 Jeg tror nok du meget vel forstår hva eller hvordan du EGENTLIG bør handle dette, nemlig omgås denne eksen uten at "nydama" må omgås henne. Du kan jo omså være sammen med henne døgnet rundt, men selvsagt totalt unødvendig å drasse henne med i sammenkomster der din brors nåværende samboer skal ha den naturlige plassen. At de har barn sammen, er selvsagt helt irrelevant, men det forstår du nok også, om du legger godviljen til. Dette handler om at DU simpelthen eeeelsker denne makten, at DU kan komme drassende med eksen og sette standarden for sammenkomster. Og eksen nyyyyter det faktum at hun, som eks, fortsatt er så "viktig" at HUN er en naturlig del av familien. Fytti rakkern for en idiotisk gjeng! Anonymkode: 6eecc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #75 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror nok du meget vel forstår hva eller hvordan du EGENTLIG bør handle dette, nemlig omgås denne eksen uten at "nydama" må omgås henne. Du kan jo omså være sammen med henne døgnet rundt, men selvsagt totalt unødvendig å drasse henne med i sammenkomster der din brors nåværende samboer skal ha den naturlige plassen. At de har barn sammen, er selvsagt helt irrelevant, men det forstår du nok også, om du legger godviljen til. Dette handler om at DU simpelthen eeeelsker denne makten, at DU kan komme drassende med eksen og sette standarden for sammenkomster. Og eksen nyyyyter det faktum at hun, som eks, fortsatt er så "viktig" at HUN er en naturlig del av familien. Fytti rakkern for en idiotisk gjeng! Anonymkode: 6eecc...a55 Hvis man som ny partner til en person med barn ikke takler at moren til barna kommer i naturlige settinger, som bursdager, høytider, konfirmasjoner etc., da må man faktisk bare finne seg en partner uten barn. Velger man å bli så må man svelge kameler og vite at eksen alltid vil være en del av livet. Sånn er det bare. Anonymkode: 18e3c...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå