Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #1 Skrevet 20. juni 2021 At du ikke kan gå ute som alene kvinne på kvelden/sen kveld/natt? Da mener jeg gjerne utkantene og vestkanten.. Jeg forstår at du ikke gjør det langs veiene i USA, der det skjer så mye kidnappinger. Men i boligstrøkene i Oslo liksom? Hva er sannsynligheten. Anonymkode: 583ae...465
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Skrevet 20. juni 2021 https://www.nettavisen.no/artikkel/flere-kidnappinger-med-krav-om-losepenger-i-kryptovaluta/s/12-95-3423577757 Anonymkode: 7763f...d4f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): https://www.nettavisen.no/artikkel/flere-kidnappinger-med-krav-om-losepenger-i-kryptovaluta/s/12-95-3423577757 Anonymkode: 7763f...d4f Det var jo en skikkelig relevant link...... Anonymkode: 675fe...b2f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #4 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det var jo en skikkelig relevant link...... Anonymkode: 675fe...b2f Ja. Anonym bruker skrev (20 minutter siden): USA, der det skjer så mye kidnappinger. Men i boligstrøkene i Oslo liksom? Hva er sannsynligheten. Anonymkode: 583ae...465 Anonymkode: 7763f...d4f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Det er bare å lese i media det, kidnappinger knivstikking og alt sånt kommer i avisa. Oftest kommer overfallsvoldtekter i avisa også selv om det kan skje at de ikke gjør det. Anonymkode: e5ac2...a62
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Skrevet 20. juni 2021 Man kan fint gå ute på natt. Men, som de fleste andre steder, er det lurt å tenke litt på hvilke veier man velger. Gå langs opplyste veier med folk, ikke over kirkegården, for eksempel. Kanskje ikke parkene, i hvert fall ikke de stille, skjulte stedene. Og ikke langs med nedre del av Akerselva osv. har alltid gått hjem på natten uten å oppleve ubehagelige ting. Anonymkode: c6210...305
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Skrevet 20. juni 2021 Det er veldig lite farlig. Husk refleks og bruk brodder hvis det er glatt om vinteren så er du ganske trygg. Anonymkode: 47a60...f50
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Jeg hadde ikke turt å gå ute om natta i Oslo. Hver gang vi har hatt noe med jobben der, har jeg bedt en mannlig kollega å følge meg til hotellet. De fleste overfallsvoldtekter skjer i Oslo, og det er umulig å få noen dømt for det i Norge. Derfor tar jeg ikke sjansen, for min egen trygghet. Men på dagtid føler jeg meg ikke utrygg der, helt vanlig by. Anonymkode: 4ada1...53e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde ikke turt å gå ute om natta i Oslo. Hver gang vi har hatt noe med jobben der, har jeg bedt en mannlig kollega å følge meg til hotellet. De fleste overfallsvoldtekter skjer i Oslo, og det er umulig å få noen dømt for det i Norge. Derfor tar jeg ikke sjansen, for min egen trygghet. Men på dagtid føler jeg meg ikke utrygg der, helt vanlig by. Anonymkode: 4ada1...53e I hele Norge blir det anmeldt ca 80 overgrepsvoldtekter årlig og så vidt vi vet blir de aller fleste overfallsvoldtekter anmeldt. Overfallsvoldtekter utgjør omtrent 5% av de anmeldte voldtektene og det er mye vanligere å anmelde en overfallsvoldtekt enn en festvoldtekt eller e voldtekt i et forhold. Faren for å bli voldtatt er større mens du er på fest eller liknende enn på vei hjem på natta. Anonymkode: 47a60...f50
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg hadde ikke turt å gå ute om natta i Oslo. Hver gang vi har hatt noe med jobben der, har jeg bedt en mannlig kollega å følge meg til hotellet. De fleste overfallsvoldtekter skjer i Oslo, og det er umulig å få noen dømt for det i Norge. Derfor tar jeg ikke sjansen, for min egen trygghet. Men på dagtid føler jeg meg ikke utrygg der, helt vanlig by. Anonymkode: 4ada1...53e Enig. Føler meg ikke utrygg i Oslo på dagtid. Bodde der noen år tidligere. Men på mørke kvelder og natt er det ikke trygt. Har opplevd flere ganger å bli forfulgt, kommet meg unna med å hoppe på en trikk eller buss eller gått inn på et døgnåpent sted og ringt kjente for å hente meg. (Og siden noen er opptatt av slikt - nei, jeg kler meg ikke utfordrende, har ikke vært full, flørter ikke med alle menn e.l.). Når jeg er på besøk der nå så kompisvenner veldig opptatt av å følge meg på den tiden av døgnet, fordi det ikke er trygt annet enn i de største og lyseste gatene. Anonymkode: 26aae...38f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 Jeg har bodd i Oslo i hele mitt voksne liv, og gått hjem fra byen alene utallige ganger. Jeg har aldri opplevd noe mer ubehagelig enn en litt trist blotter i et portrom. Anonymkode: cd727...f00
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): I hele Norge blir det anmeldt ca 80 overgrepsvoldtekter årlig og så vidt vi vet blir de aller fleste overfallsvoldtekter anmeldt. Overfallsvoldtekter utgjør omtrent 5% av de anmeldte voldtektene og det er mye vanligere å anmelde en overfallsvoldtekt enn en festvoldtekt eller e voldtekt i et forhold. Faren for å bli voldtatt er større mens du er på fest eller liknende enn på vei hjem på natta. Anonymkode: 47a60...f50 Det er ikke snakk om "bare" overfallsvoldtekter, det er snakk om uprovosert vold og ran også. Enkeltpersoner og gjenger som begår uprovosert vold mot fremmede. Anonymkode: 26aae...38f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #13 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): I hele Norge blir det anmeldt ca 80 overgrepsvoldtekter årlig og så vidt vi vet blir de aller fleste overfallsvoldtekter anmeldt. Overfallsvoldtekter utgjør omtrent 5% av de anmeldte voldtektene og det er mye vanligere å anmelde en overfallsvoldtekt enn en festvoldtekt eller e voldtekt i et forhold. Faren for å bli voldtatt er større mens du er på fest eller liknende enn på vei hjem på natta. Anonymkode: 47a60...f50 Men jeg er aldri på fest, og jeg drikker ikke alkohol. Så for meg er faren for å bli voldtatt på fest i fylla lik null. Anonymkode: 4ada1...53e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #14 Skrevet 20. juni 2021 Jeg går rundt i Oslo om natta (sjeldnere nå enn da jeg var yngre riktignok) og føler meg ikke utrygg. Men følger med, der som alle andre urbane områder nattestid. De som føler at Oslo nattestid er utrygt, må akseptere veldig lite risiko i livet sitt. Og tåle store begrensninger på sin frihet- blir vanskelig å oppleve storbyer i andre land, som i de fleste tilfeller er langt farligere enn Oslo. Anonymkode: 72bc5...3ab
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #15 Skrevet 20. juni 2021 Jeg bor på Oslo vest (boligområde utenfor sentrum) og føler meg ikke mindre trygg her på natta enn jeg gjør i byen på Sørlandet jeg opprinnelig kommer fra. Anonymkode: 8c4f4...625
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #16 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg bor på Oslo vest (boligområde utenfor sentrum) og føler meg ikke mindre trygg her på natta enn jeg gjør i byen på Sørlandet jeg opprinnelig kommer fra. Anonymkode: 8c4f4...625 Hvis du kommer fra Arendal (Sørlandets narkoby) så skjønner jeg det godt. Anonymkode: 7763f...d4f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Skrevet 20. juni 2021 Linken i HI har Ingenting med Oslo å gjøre. Lørenskog er ikke Oslo, Costa Rica er ikke Oslo... Jeg har bodd iOslo i 25år,har stort nettverk her og har vært mye uforsiktig i mine yngre dager (gått mange km hjem full på natta feks). Aldri opplevd noe kriminelt, men har en del morsomme historier om hyggelige folk jeg har møtt på mine nattlige vandringer. Kjenner heller ingen andre som har det. Men statistikken viser at det kan skje her, og at det gjør det. Mindre i de fleste andre større byer i verden, men likevel. Det betyr likevel ikke at det er mange som begår overfallsvoldtekter her,men om en møkkafyr voldtar flere før han blir tatt, så hjelper ikke det ofrene hans (at det var en dritt som voldtok flere). Men altså - jeg føler meg trygg,men unngår visse gater på nattestid (men det handler mer om at folka som henger der er rusa og /eller psykisk ustabile, enn at jeg er redd for knivstikking, overfallsvoldtekt eller å bli kidnappa for løsepenger i kryptovaluta). Anonymkode: c2111...488
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Skrevet 20. juni 2021 I følge denne oversikten er det flere anmeldte volfshendelser i Finnmark per innbygger enn Oslo (og med Vest Agder på delt 2. Plass) https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/her-er-norges-mest-voldsutsatte-fylker/s/12-95-3423548486 Anonymkode: c2111...488
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #19 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om "bare" overfallsvoldtekter, det er snakk om uprovosert vold og ran også. Enkeltpersoner og gjenger som begår uprovosert vold mot fremmede. Anonymkode: 26aae...38f Uprovosert vold og ran av tilfeldige folk som er ute og går om kvelden er enda sjeldnere. Pass deg i trafikken, bruk hjelm på sparkesykkel og ikke krangle med kjæresten din så er du relativttrygg i Oslo som andre steder. Anonymkode: 47a60...f50
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #20 Skrevet 20. juni 2021 https://www.aftenposten.no/oslo/i/50kgMm/politiet-mye-uprovosert-vold-i-oslo Anonymkode: 7763f...d4f
Syngensang Skrevet 20. juni 2021 #21 Skrevet 20. juni 2021 I Oslo kan du bli overfalt, du KAN bli overfalt, her eg bur kan eg få ein stein i hovudet når eg syklar heim frå fest, KAN. Når ein køyrer bil KAN ein kollidere. Litt risiko finnast det uansett kva du driv med. Det som verkeleg er skummelt er å la denne frykta for kva som kan skje styre deg.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #22 Skrevet 20. juni 2021 I forhold til hva? I forhold til USA- nei det er ikke farlig I forhold til for 10 år siden- nei, det er ikke farlig I forhold til på bygda der det ikke er biler eller folk ute etter klokken 10- ja, det er farlig Anonymkode: 87a03...f3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå