Gå til innhold

16-17åring som nattmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er innafor at søsken på 16-17 år passer småsøsken på natt? Småsøsken er 4,  9 og 10 år gamle. Ansvarsfull ungsom,  16- åringen har vært som en «ekstramamma» for jenta på 10 da hu var lita. 

Anonymkode: b23e7...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg passet barn over natten før jeg var 16, så dersom det er frivillig, og ikke noe ungdommen føler seg tvunget til ser jeg ikke at det er et problem

Anonymkode: 7402d...f60

Skrevet

Må ha litt med informasjon før jeg kan si om jeg synes det er greit. I hvilken situasjon er dette, hvorfor? Hva innebærer jobben? Kan ungdommen sove, og «bare» være tilgjengelig for barna om de våkner?  Har ungdommen lyst?

Anonymkode: 2c231...5dc

Skrevet

Jenta kan sove når barna har sovnet ja, det er frivillig- mot betaling selvfølgelig👍 Bakgrunnen er at jeg og far til barna går fra hverandre pga sinnet til far. 

HI

Skrevet

Da tenker jeg at det er ok om hun kan gjøre det av og til, når hun ikke har skole dagen etter.

Skrevet

Hun har skole dagen etterpå, men barna sover jo uansett før hun legger seg. Jeg er hjemme før barna skal leveres på skole/ bhg, og jeg tar kveldsstellet  og morgenstellet. 

hi

Skrevet

Vil 4-åringen være trygg i en slik løsning. Hvis ja, er det vel greit. 

Anonymkode: a3da9...e32

Skrevet

Det er selvfølgelig greit. 

Anonymkode: 6bb67...735

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det greit! 👍🏻

Skrevet

Det har mine barn gjort, jeg var jo på jobb og hadde telefon i lommen de nettene de var alene. Jeg fikk alle i seng og var hjemme før de dro om morgenen igjen. Det går fint!

Anonymkode: 40610...dd7

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være et problem...

Så lenge eldste er stor nok til å takle det og evt ringe etter hjelp om en av søsknene blir syke, og våkner av brannalarmen, så er det da ikke noe problem.

Anonymkode: 2688b...42e

Skrevet

Jeg var barnevakt over natta fra jeg var ca 15. for søskenbarn på 1, 11 og 9, gikk bra det. 

Anonymkode: c3ee1...ba4

Skrevet

Så lenge hun våkner av en ev brannalarm eller barn som roper så ser jeg ingen problem med det. 

Anonymkode: 2c173...12e

Skrevet

Vi «bruker» vår 15-åring som barnevakt for barn på 8 og 10, de nettene vi begge er borte. To til tre netter i mnd. 
Sluttet å bruke annen barnevakt i vinter. Det går veldig fint. Jeg rekker ikke hjem før de drar på skolen heller. Pakker klart alt de skal ha med seg kvelden før, og snakker med dem på telefon på morgen for å sjekke at de er våkne, og får stelt seg og spist, og drar hjemmefra i tide. Null problem og barna synes det er stas. 

Anonymkode: 5e19b...7c2

Skrevet

Det burde gå helt fint. Eldste vår har passet 3 småsøsken (8, 10 og 12) på natt og har gjort det fra han begynte på videregående. Vi har vært i nærheten, vært tilgjengelig på telefon og kommet hjem i løpet av natta. 

Anonymkode: 29a83...351

Skrevet

Jeg ville vært mer bekymret dor st 16-åringen er «ekstramamma»

Anonymkode: 16419...a9a

Skrevet

Usikker på om jeg hadde pålagt min 16-åring det ansvaret. Tenk om det begynner å brenne og det da er 16-åringens «feil» om ikke alle kommer seg ut. Det ville ødelagt livet.

Anonymkode: 8f3b0...f35

Skrevet

Jeg passet lillesøsteren min over natten da hun var baby fra jeg var 12 og en fetter fra jeg var 13. heldigvis bare i helger. Våknet om natten og ga de mme og stod opp om morgenen. Var utslitt etter en helg his faren min eller tanten min, men barna er takknemlige for det i dag

Anonymkode: 342f1...94c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg passet lillesøsteren min over natten da hun var baby fra jeg var 12 og en fetter fra jeg var 13. heldigvis bare i helger. Våknet om natten og ga de mme og stod opp om morgenen. Var utslitt etter en helg his faren min eller tanten min, men barna er takknemlige for det i dag

Anonymkode: 342f1...94c

Det der er jo bare sykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...