mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juni 2021 #26 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, ser den faktisk. Vi har råd til det, men syns det er mye penger å bruke uansett. Leilighet kan nok være greia ja. Hi Anonymkode: 8024c...eb7 Mhm. Da ville jeg sett på steder hvor dere har gangavstand til butikker og ikke minst stranden. Og gjerne ha en god baker på hjørnet😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. juni 2021 #27 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hva Sunwing Sandy Bay på Kypros? https://www.ving.no/bestill-reise-hotell?UseBookingFlow=true&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4267&QueryResID=-1&QueryDepDate=20220617&QueryUnits=1&QueryAges=42%2C42%2C9%2C8%2C6&QueryDur=15&mucd=vn&ItemId=12688&HotelId=12688&RoomKey=vits|CgJWThIDTENBGgRTVVZJIgZBMjJCM1g&selectedTransport=flight|CgJWThIkMWQ0ZDUyOGUtN2M2NC00NjFmLWFkY2ItNzY0MjBkN2E2MThi&HotelKey=vits|CgJWThIDTENBGgRTVVZJIgZBMjJCM1gqBAiwqwIyBAjMqwI&price=53505&DestinationCode=LCA&SelectedFlightClass=&SelectedMeals=SWAI_0%2CSWAI_1 Kommer fort på 70.000 med feks 2 uker når skoleferien starter. Barn under 12 år spiser gratis og dette er vel det eneste stedet jeg kan anbefale hvor maten er god, velsmakende og variert. Bussen tar ca 35-40 min og flere strender å velge i Anonymkode: 09d50...497 Dette er et godt tips ja! Finne steder hvor barn spiser gratis. På den måten kan all inc bli en rimelig ferie. Lurt å sette opp ca budsjett på hvor mye dere tror dere vil bruke pr dag på mat, drikke, is, snacks osv. vi som reiser med to ungdommer regner 1000 kr pr person daglig . Det vil dekke frokost, lunsj og middag pluss drikke . Vi regner alltid utifra å spise måltider ute da det er ferie for oss. Spiser barna gratis på all inc så sparer dere mye.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #28 Skrevet 20. juni 2021 Jeg sjekket litt til for deg her og det blir vanskelig å finne noe under 100 tusen med all inc med grei standard . Det finnes dog greie leilighetshotell på stranden og ofte med basseng på feks Kreta . Der kan du få en fin tur til en rimelig penge. Jeg håper du finner noe som faller i smak😊
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #29 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Ingen tips dessverre, for jeg hatet all inklusive. Det er IKKE det greske små samfunn trenger nå, at folk bor på er stort hotell, eid av utenlandsk kapital. Eller kanskje et tips, siden det er lørdag: https://www.ammoshotel.com Og hvorfor buss, ta en taxi Anonymkode: 7cd93...ba7 Det jobber folk der også og i motsettning til mange små familesteder betaler de faktisk skatt. De små stedene har ofte veldig dårlige arbeidsforhold for dem som jobber der og det er mye svart omsettning. Hvis du vil støtte familier som nekter ungdomene sine utdanning fordi de må hjelpe til hjemme, der det er vanlig at mor jobber 15 timer i døgnet uten lønn og der sosiale rettigheter er fraværende, så velg de små "autentiske" stedene. Anonymkode: 7f653...4a0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #30 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (16 timer siden): https://www.tui.no/feriereiser/hellas/samos/pythagorion/blue-star-doryssa-seaside-resort/ Mange liker seg godt her. Du kan velge all inc hvis du ønsker. Jeg var der med mitt barn . Personlig var det ikke min greie , men mange med barn er fornøyde. Kort vei fra flyplass også😊 Å, der har jeg vært. Hadde med fire barn i alderen 4-9 år, var helt perfekt da! Nå hadde jeg nok synes det ble for kjedelig 😅 Anonymkode: 45e43...1f9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #31 Skrevet 20. juni 2021 https://www.apollo.no/hotell/apollo-mondo-local Gode utvalg av hoteller med familie-følelsen og som ikke er i store kjeder😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #32 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å, der har jeg vært. Hadde med fire barn i alderen 4-9 år, var helt perfekt da! Nå hadde jeg nok synes det ble for kjedelig 😅 Anonymkode: 45e43...1f9 Den ser jeg! Jeg reiste alene med min 11 åring så det ble litt feil for oss😅. Vi hadde ikke all inc så vi gikk inn til byen hver kveld. Det var veldig hyggelig der da! Det verste for min del var at vi fikk rom rett over barneklubben ( som hadde et helvetes leven til alle døgnets tider) og at siden dette var rett i innflygningen til flyplassen kunne ligge i sengen å se rett inn i flykabinen på fly som landet og tok av😂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #33 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det jobber folk der også og i motsettning til mange små familesteder betaler de faktisk skatt. De små stedene har ofte veldig dårlige arbeidsforhold for dem som jobber der og det er mye svart omsettning. Hvis du vil støtte familier som nekter ungdomene sine utdanning fordi de må hjelpe til hjemme, der det er vanlig at mor jobber 15 timer i døgnet uten lønn og der sosiale rettigheter er fraværende, så velg de små "autentiske" stedene. Anonymkode: 7f653...4a0 Vel.. nå er de fleste grekere meget opptatt av utdannelse . Det er dog helt vanlig å jobbe for familien om sommeren.😊
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #34 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (25 minutter siden): Vel.. nå er de fleste grekere meget opptatt av utdannelse . Det er dog helt vanlig å jobbe for familien om sommeren.😊 At noe er vanlig betyr ikke at det er gteit. Hvis du kan kose deg i ferien med visheten om at de som varter deg opp ikke har pensjons eller sykepengerettigheter, at ungdomene tvinges av foreldrenes forventning til å jobbe mer eller mindre gratis og at kvinnene ikke blir registrert med intekt selv om de jobber lange dager, så er små familieeide hoyeller i Hellas et ypperlig sted å feriere. Anonymkode: 7f653...4a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #35 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): At noe er vanlig betyr ikke at det er gteit. Hvis du kan kose deg i ferien med visheten om at de som varter deg opp ikke har pensjons eller sykepengerettigheter, at ungdomene tvinges av foreldrenes forventning til å jobbe mer eller mindre gratis og at kvinnene ikke blir registrert med intekt selv om de jobber lange dager, så er små familieeide hoyeller i Hellas et ypperlig sted å feriere. Anonymkode: 7f653...4a0 Jøss!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #36 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Jøss! Var det et argument? Anonymkode: 7f653...4a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #37 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Var det et argument? Anonymkode: 7f653...4a0 Det du kommer med er jo bare tull og fortjener ikke mer enn *jøss*. Med det argumentet du kommer med bør man holde seg helt unna de små øyene og unna det som fortsatt finnes av det ekte Hellas. Store maskiner er bedre enn de små lokale hotellene ? Nå har jeg hørt det og. Jeg kjenner personlig mange mange greske familier og det du kommer med her er IKKE normen .
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #38 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden): Det du kommer med er jo bare tull og fortjener ikke mer enn *jøss*. Med det argumentet du kommer med bør man holde seg helt unna de små øyene og unna det som fortsatt finnes av det ekte Hellas. Store maskiner er bedre enn de små lokale hotellene ? Nå har jeg hørt det og. Jeg kjenner personlig mange mange greske familier og det du kommer med her er IKKE normen . Det finnes selvfølgelig små hoteller ol som driver hvitt og har alle papirer i orden, men svart økonomi og "uregulete" arbeidsforhold er et kjempeproblem. Det var hovedårsaken til de økonomiske krisen. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8gQnw/ni-forklaringer-paa-krisen-i-hellas Anonymkode: 7f653...4a0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #39 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det finnes selvfølgelig små hoteller ol som driver hvitt og har alle papirer i orden, men svart økonomi og "uregulete" arbeidsforhold er et kjempeproblem. Det var hovedårsaken til de økonomiske krisen. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8gQnw/ni-forklaringer-paa-krisen-i-hellas Anonymkode: 7f653...4a0 "Det ekte Hellas" er foresten bare en turistdrøm. Moderne hoteller, byer og effektive bedrifter er minst likr "ekte" som pitoreske landsbyer som brukes som kulisser i et ferieeventyr. Verden står like lite stille i Hellas som i andre land. Anonymkode: 7f653...4a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #40 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): "Det ekte Hellas" er foresten bare en turistdrøm. Moderne hoteller, byer og effektive bedrifter er minst likr "ekte" som pitoreske landsbyer som brukes som kulisser i et ferieeventyr. Verden står like lite stille i Hellas som i andre land. Anonymkode: 7f653...4a0 Det er din oppfattelse av Hellas og ikke noe fasit. Selvsagt står ikke tiden stille noe sted , men man finner fortsatt steder hvor ikke masseturismen har fått fotfeste. Det er ofte det folk tenker på når man snakker om det ekte Hellas. Steder hvor du fortsatt blir invitert inn på kjøkkenet til naboen eller restauranten , steder hvor bussen går når sjåføren finner det for godt, steder hvor hotell drives av en familie ,steder hvor man fortsatt praktiserer siesta og man finner det samme som man fant for 30 år siden. Disse stedene finnes fortsatt , man må bare lete litt bedre etter dem nå enn for 30 år siden.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #41 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden): Jøss! Det var vel ment som et lite tankekors til din stadige rosemaling av ‘det autentiske’? Jeg har skjønt at de store feriesenterene ikke appellerer til din familie, men de skaffer tross alt mange arbeidsplasser. Anonymkode: 9608b...fba
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #42 Skrevet 20. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Det er din oppfattelse av Hellas og ikke noe fasit. Selvsagt står ikke tiden stille noe sted , men man finner fortsatt steder hvor ikke masseturismen har fått fotfeste. Det er ofte det folk tenker på når man snakker om det ekte Hellas. Steder hvor du fortsatt blir invitert inn på kjøkkenet til naboen eller restauranten , steder hvor bussen går når sjåføren finner det for godt, steder hvor hotell drives av en familie ,steder hvor man fortsatt praktiserer siesta og man finner det samme som man fant for 30 år siden. Disse stedene finnes fortsatt , man må bare lete litt bedre etter dem nå enn for 30 år siden. Ja, de finnes, men hvor mange tror du vil leve det livet uten støtte fra det moderne samfunnet? Hvor mye tror du disse atentiske stedene bidrar til statsøkonomien. Hvor kommer penger til sykehus, veier, pensjoner, flyplasder, barnevern, politi osv fra? Det er en idyll som holdes ved like av penger utenfra og like "ekte" som en fornøyelsespark, bare for en annen målgruppe. Anonymkode: 7f653...4a0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2021 #43 Skrevet 20. juni 2021 Du bør enten bestille av et reisebyrå som garanterer avbestillingsmulighet, eller vente til de nye reiserådene faktisk inntrer. Dersom du bestiller og betaler mens UD fraråder å reise vil ikke forsikringsselskapene erstatte reisen din - selv om reiserådene de planlagt opphevet fra en gitt dato Reiseforsikringen omfatter avbestilling til alle land UD fraråder å reise til ved avreisetidspunktet. Det forutsettes at reisen ble betalt mens landet ikke hadde reiseråd. Anonymkode: 1af2c...58a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. juni 2021 #44 Skrevet 20. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du bør enten bestille av et reisebyrå som garanterer avbestillingsmulighet, eller vente til de nye reiserådene faktisk inntrer. Dersom du bestiller og betaler mens UD fraråder å reise vil ikke forsikringsselskapene erstatte reisen din - selv om reiserådene de planlagt opphevet fra en gitt dato Reiseforsikringen omfatter avbestilling til alle land UD fraråder å reise til ved avreisetidspunktet. Det forutsettes at reisen ble betalt mens landet ikke hadde reiseråd. Anonymkode: 1af2c...58a Godt råd! Charter er gull på den måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå