Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Et av våre barn er invitert på morgen bursdag i morgen tidlig. Moren til det barnet som skal feires har og oppfordret andre som feirer barna sine i helgene til å ha morgenbursdager på FB gruppen til klassen. Som hun skriver, fordelen med morgen bursdager er at dag er man også ferdig tidlig og de fleste har en del planer i helgene litt ute på dagen slik at det vil passe flere. En morgen bursdag vil si av barna møter opp kl 07:45, kl 08:00 går de på rommet til bursdagsbarnet og vekker det med bursdagssang. Så blir det frokost, varme rundstykker med masse forskjellig pålegg etter det blir det bursdag som normalt. Jeg skjønner tankegangen et det kan være en fordel at bursdager er tidlig, men vi foretrekker lange late morgener i helgene slik at det å levere et barn på bursdag kl 07:45 passer ikke oss så veldig godt. Hva tenker dere om dette konseptet? Anonymkode: 32edd...b28
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Jeg synes det var fryktelig tidlig ja. Har hørt flere som har hatt frokost bursdag, men da har de gjerne startet i 10 tiden da, hatt rundstykker og pannekaker og sånt, men ikke vekket bursdagsbarnet. Anonymkode: 7a125...c00
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Stilig. Blir som champangefrokost for barn! 😄 Men 07.45 blir litt tidlig. 09.00 hadde passet bedre, aller helst 10.00 Anonymkode: bf4ad...6fc
Amalies mamma Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Uff, helt forferdelig. Vi liker å ligge og dra oss lenge i helgene - både store og små. Hadde stilt opp om barna hadde blitt invitert på sånn bursdag, men hadde ikke synes det var spesielt kjekt å måtte står opp grytidlig i helgen..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Tenk så flaut for bursdagsbarnet som ikke har fått stelt seg før vennene kommer inn på soverommet. Jeg er også sterkt i mot foreldre som skal blande seg inn i hvordan andre feirer bursdager. det første jeg tenkte når jeg leste innlegget er at dette er ditt konsept og at du er ute etter tilbakemeldinger. Særlig pga bursdagen er i morgen tidlig, altså søndag. Da ødelegges helga. En tidlig bursdag lørdag gjør at folk kan reise feks til hytta etter bursdagen. Anonymkode: ff34d...fd4
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Vi hadde det for ett av barna. Men startet 9.30 med frokost til alle en lørdag. Antrekk var pysj, og alle hadde med kosedyr. En veldig hyggelig bursdag. Ungene hadde det supert. Men vi fikk også en kommentar på at det var tidlig for en familie å få ungen ut. For oss hadde det vært å foretrekke om flere gjorde det sånn. Med bursdag 14 til 17 så går liksom hele dagen . Men ikke alle tenker slik, kanskje synes noen det er deilig med «barnevakt» noen timer . Hadde aldri falt meg inn å oppfordre andre til å gjøre som oss. Anonymkode: f499f...3fc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Har hatt barn i morgenbursdag, men da litt senere. Var snakk om barnehagebarn som uansett er oppe tidlig og det var kl 10. Å få vennene sine inn på soverommet høres ikke noe greit ut, og mindre greit jo eldre barnet blir. Et skolebarn vi vel neppe sette pris på det? Men bursdag på morgenen for småbarn fungerer bra, komme i pysj, spise pannekaker og frokost istedenfor pølser og ellers feire bursdag som normalt. Å legge ut et sånt innlegg på facebook er bare kleint, man kan da ikke legge føringer for andres feiring på den måten. Jeg hadde nok svart på innlegget da, så alle kunne se hva jeg mente. Det er greit å komme med innspill, men folk skal ikke føle seg presset inn i noe de ikke er enig i fordi ingen tør si imot. "Takk for innspillet, sikkert et forslag som kan passe i noen hjem, men ikke i alle, så vi fortsetter å feire sånn som det passer oss best . Ønsker Jonas en super feiring med morgenburdagen sin." Anonymkode: a5b31...11a
n74 Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Gøy når en familie gjør det, ikke så gøy hvis alle skal gjøre det 😅 Vi liker også lange late morgninger, men som en engangsopplevelse så går det helt greit tenker jeg. Men kanskje noe som passer de yngste barna best? Hvis jeg skulle funnet på noe sånt selv ville jeg nok ha vekkingen med bare oss i familien, men invitert til frokost u pysj som beskrevet av en annen her.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 Vi står opp tidlig hverdag og helg, men liker likevel og slappe av før vi starter dagen i helgene, så jeg synes det er altfor tidlig. Om bursdagen hadde vært fra 10-12 så har man jo fortsatt mye igjen av dagen etterpå. Hadde jo levert barnet likevel, men hadde blitt litt småirritert om alle begynte å gjøre det sånn fordi én hadde fått det for seg at det var en god idé. 😛 Anonymkode: 1033c...a98
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Her har flere hatt frokostbursdag. Da starter bursdagen 9 eller 10. Vi har selv hatt det og serverte frokostbuffet med pannekaker og kake. Ungene kan enten pynte seg eller komme i pysj og morgenkåpe. Utrolig deilig å være ferdig tidlig. Hater bursdager som starter 13-14 på lørdager. Vi får ikke noe ut av dagen som familie da. Anonymkode: 50a6a...bf8
frk Nilsen Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 10 ja, 7.45 nei. Frokostbursdag er hyggelig det, men ikke når den starter samtidig som en vanlig arbeidsdag.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 07.45? Uaktuelt. Hadde godtatt kl 10, men liker aller best kl 12. Da får jeg handle og gjort ærend i mens. Kl 07.45 er da jeg drar ungene motvillig opp i ukedagene, hadde ikke gjort det i helgene. Anonymkode: a2bfc...636
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Alt for tidlig. Kl 10 er tidligst, syns jeg. Anonymkode: ebde9...140
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Et av våre barn er invitert på morgen bursdag i morgen tidlig. Moren til det barnet som skal feires har og oppfordret andre som feirer barna sine i helgene til å ha morgenbursdager på FB gruppen til klassen. Som hun skriver, fordelen med morgen bursdager er at dag er man også ferdig tidlig og de fleste har en del planer i helgene litt ute på dagen slik at det vil passe flere. En morgen bursdag vil si av barna møter opp kl 07:45, kl 08:00 går de på rommet til bursdagsbarnet og vekker det med bursdagssang. Så blir det frokost, varme rundstykker med masse forskjellig pålegg etter det blir det bursdag som normalt. Jeg skjønner tankegangen et det kan være en fordel at bursdager er tidlig, men vi foretrekker lange late morgener i helgene slik at det å levere et barn på bursdag kl 07:45 passer ikke oss så veldig godt. Hva tenker dere om dette konseptet? Anonymkode: 32edd...b28 Dette tror jeg er tull. Ingen er så duster? Anonymkode: 70b04...c5d
Superdolly Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 07.45 er et kvarter tidligere enn jeg begynner på jobb. Da må jeg altså stå opp et kvarter tidligere og jeg må vekke barnet som skal i bursdag et kvarter tidligere enn på hverdagene. Jeg kjenner jeg blir frustrert bare av å tenke på det. Det aller beste med helger og ferier for oss er at vi kan sove til vi våkner av oss selv, og denne moren synes det er en god ide å bestemme at sånn skal det ikke være, for alle må feire bursdag før fuglene fiser. Nei. (Mitt barn hadde selvsagt kommet, dersom det ellers passet, men jeg hadde nok vært tydelig på hva jeg syntes i den Facebook-tråden.)
Mostly Harmless Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 Tenker ikke alle barn klarer å ligge å sove til åtte mens gjestene samler seg for å vekke. Her måtte de i så fall kommet før seks, og ingen kunne laget en lyd, om ikke hele «vekkingen» bare skulle vært teater. For oss hadde det passet bedre å starte selskapet på vanlig vis, og da forsvinner litt av begrunnelsen for å starte så tidlig. Tror man kanskje må avfinne seg med at en del bursdagsselskaper tar tid bort fra andre gjøremål. Super variant en og annen gang, men det blir bare stress om alle skal skubbe bursdagen så langt inn i morgenstunden for å «frigjøre» helgen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 Mitt barn hadde nok stilt i bursdagen, men tror aldri vi ville invitert til det selv. For oss passer det best enten etter skolen en ukedag, eller etter klokka 12 en søndag. Ikke så glad i bursdager på lørdager (greit med noen altså, men helst ikke alle), da vi gjerne vil ha muligheten til å reise på hytta av og til. Men er bursdagen på søndag etter klokka 12, så kan vi fint reise tidlig ned fra hytta for å rekke bursdagen. Anonymkode: 1348a...0bc
*Miss Marple* Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 Jeg hadde tenkt ‘er nå dette nødvendig’, satt på vekkerklokken og stilt med en søvnig gjest. Og jeg hadde gitt klar beskjed på fb gruppen at det aldri kommer til å skje at vi inviterer til selskap kl 8 og at jeg håper at det ikke blir vanlig.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 Her starter skolen 8.30, aldri om jeg ville stått opp 45 minutter før i helgen. Og her har begge mine sovet til 9-10 på morningen siden 1. klasse. Hadde vært helt greit hvis det var 10. Anonymkode: f6f50...7b8
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 Herlighet, det er jo tidligere en vi går ut døra på hverdager. Ødelegger helgemorningen totalt. Som flere sier, frokostbursdag er supert. Bursdag i døgnets trøtteste time derimot er pyton og ikke noe jeg steller i stand. Anonymkode: c6ca0...0bf
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #21 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er stor fan av morgenbursdager, men da starter de kl 10 og ikke på soverommet. Anonymkode: 0677a...1d4
Stridsmøy Skrevet 19. juni 2021 #22 Skrevet 19. juni 2021 Aldri i verden om vennebursdag for barn starter før kl. 8 om morgen her i hus. Og det skjer heller ikke at selskapet kommer inn på soverommet for vekking.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #23 Skrevet 19. juni 2021 Klokka 9 hadde vært greit. Frokost med mye godt, og kake, og ferdig ved 11, halv 12. Anonymkode: eb494...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå