Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #26 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kan du fortelle litt mer om det, har aldri hørt om det. Ikke hi Anonymkode: f1e2d...90c https://forskning.no/medisiner-overvekt/ny-slankemedisin-med-imponerende-resultater/1831091 har ikke prøvd selv, men har fulgt opp flere pasienter som har benyttet ozempic med svært gode resultater! Kan få bivirkninger med kvalme og diaré, men det er forbigående og gir seg etter et par uker. Anonymkode: 41543...546
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #27 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Lurer litt på hvordan man kan gå opp igjen etter operasjon? Magesekken blir jo bitteliten etter begge typer operasjon. Er det slik at magesekken blir utvidet igjen? Anonymkode: 454cb...167 Ja, du utvider den igjen. Effekten av operasjonen er der et års tid, så cluet er å endre vanene så mye på den tiden at man ikke går tilbake til game uvaner når effekten gir seg. Jeg kjenner et par stykker som har gått opp igjen. Ene gikk ned rundt 30 kg på et år så begynte han gå opp igjen. Han småspiste hele tiden og sakte men sikkert ble magesekken større og større og han gikk opp igjen. Han ble mye større enn før operasjonen. Andre gikk ned mye, sikker 40-50 kg, men så begynte han gå opp igjen. Han gikk opp igjen mellom 20 og 30 kg og stabiliserte seg der. Han er derfor mindre enn før operasjonen, men er overvektig igjen. Det er derfor det er så viktig å jobbe med årsaken til overspisingen, den forsvinner jo ikke. Anonymkode: 92a4e...df7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #28 Skrevet 19. juni 2021 Samboeren min tok gastric sleeve for 3 år siden. Har gått ned over 100 kilo. Løper fra meg opp fjelltopper nå. Ingen bivirkninger - bare positivt! Anonymkode: 235af...527
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #29 Skrevet 19. juni 2021 Jeg har også fibromyalgi og er overvektig. Maten er ett problem her også, men også trening. Jeg vil så gjerne trene mye, men kroppen tåler det ikke. Anonymkode: acc18...fae
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #30 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er gbp operert, og det eneste jeg angrer er at jeg ikke gjorde det tidligere. Hvis du blir godkjent gjennom det offentlige må du igjennom både ernæringskurs, gå igjennom et vektkrav (før å vise at du kan legge om livstil), og innom psykolig hvis du har spiseforstyrrelser du må finne årsaken til. Det er ikke slik at du bare blir søkt inn så vipps er du operert. Det gjelder vel bare private klinikker det. Statistikken viser vel at de som opereres privat har større sjanse å legge på seg igjen, da de ikke behandler årsak, og ikke gir kursing i ernæring. Anonymkode: 73ffc...db7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #31 Skrevet 19. juni 2021 Jeg kjenner 6 stk som har tatt operasjon. En har gått opp igjen og er tjukkere enn noen gang. En har fått store problemer med fordøyelsen osv, men hun ble operert for nærmere 15 år siden. 4 er fremdeles slank og null bivirkninger og sier selv at å ta operasjon er det beste valget de har tatt. Anonymkode: c5b4f...9bb
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #32 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er operert, gastric sleeve. Angrer overhodet ikke. Ingen bivirkninger. Et helt nytt liv. Anonymkode: 4829d...014
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #33 Skrevet 19. juni 2021 Hvordan i all verden kan det ha seg at folk her inne kjenner 6-7 stykker som har tatt slankeoperasjon?! Hva slags miljø vanker dere i? Anonymkode: b42d1...7bc
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #34 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvordan i all verden kan det ha seg at folk her inne kjenner 6-7 stykker som har tatt slankeoperasjon?! Hva slags miljø vanker dere i? Anonymkode: b42d1...7bc Hva mener du med hva slags miljø folk vanker i? Slankeopererte er ingen egen rase altså. Anonymkode: f1e2d...90c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #35 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Har du søkt hjelp for overvekt da ? Anonymkode: f4feb...ccc Ja har fått mange andre alternativ. Anonymkode: 40702...077
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #36 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvordan i all verden kan det ha seg at folk her inne kjenner 6-7 stykker som har tatt slankeoperasjon?! Hva slags miljø vanker dere i? Anonymkode: b42d1...7bc Jeg kjenner mye mennesker og har stor familie... De jeg kjenner er fetteren til mamma, begge foreldrene til en venninne av datteren min, en barndomsvenn av mannen min og en bekjent som har barn på samme alder som eldste sønnen min og som har veldig åpen om at han er operert. I tillegg er en av trenerne på aktiviteten til den andre sønnen min operert, hun er ikke direkte åpen om det, men har sagt det til noen. De fleste har skjønt det da, for hun var lagt inn en stund, og vips begynte hun rase ned i vekt. Sikkert gått ned 60-70 kg, hun var veldig stor. Jeg vil ikke si jeg vanker i noe spesielt miljø, og når man tenker på at over 50% av befolkningen i Norge nå er overvektig så er det under gjennomsnittet mange overvektige i min krets Anonymkode: 92a4e...df7
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #37 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvordan i all verden kan det ha seg at folk her inne kjenner 6-7 stykker som har tatt slankeoperasjon?! Hva slags miljø vanker dere i? Anonymkode: b42d1...7bc Jeg "vanker" i et miljø med mange ulike personer, familie, nære venner og bekjente og kollegaer. Av utdanning og yrke er det renholdere, assistenter på sykehjem, førskolelærere, en professor, musiker, selvstendig næringsdrivende hvorav to har doktorgrad, leger og andre div. helseyrker, kontorarbeidere, fiskere, et par bønder, en bibliotekar, et par bussjåfører, noen håndtverkere, noen uføretrygdede eller som går på aap, en forsker, noen piloter, et par som jobber med musikk, men ikke selv er musikere, en forfatter, noen lærere, butikkarbeidere, en psykiater, en med IT-utdanning, et par kunstnere, en ingeniør, to slaktere, en regissør/filmskaper, en prest, en blomsterdekoratør. Såvidt jeg vet er ingen av disse slankeoperert. Noen var i kategori fedme, men valgte å gå ned i vekt med livsstilsomlegging, kosthold og trening. Likevel kjenner jeg, som jeg skrev innledningsvis i tråden, til flere slankeopererte. Disse kjenner jeg godt gjennom min jobb hvor jeg kommer tett på dem av andre årsaker enn operasjonene, men hvor dette ofte blir et samtaleemne mtp. om det er vellykket eller ikke og hvilke erfaringer de har gjort seg. Av disse igjen har de fleste hatt utdanning og/eller jobber de har jobbet i i årevis. Fordommer kan være greit å kvitte seg med... Anonymkode: b19d0...d3d
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #38 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Hvordan i all verden kan det ha seg at folk her inne kjenner 6-7 stykker som har tatt slankeoperasjon?! Hva slags miljø vanker dere i? Anonymkode: b42d1...7bc Du kjenner sikkert en del du og, de bare forteller det ikke til deg. Jeg er hun som kjenner 7 stk, nå er 4 av de fra svigerfamilien, i svigerfamilien er flertallet overvektige, så var jo en av de som opererte seg først, gikk ned, så ville de andre og gjøre det. Resten er venner. Anonymkode: ba5f4...698
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #39 Skrevet 21. juni 2021 On 6/18/2021 at 10:50 PM, Anonym bruker said: Vurderer det og sjukehuset mener jeg burde. Jeg er 178 høy og 116 kilo. Er overspiser så til di grader🤫hva er din erfaring? Anonymkode: 14800...1c8 er var det ingenting positivt, bortsett fra jeg ble tynn da, men sliter med vekta veldig nå, er altfor tynn, sliter med mat, var 176cm og ca 128kg, nå er jeg ca 50kg, altfor lite, men uansett hva jeg gjør går jeg ikke opp Anonymkode: 8acbe...0fe
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #40 Skrevet 21. juni 2021 Som en over her skrev, eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere. Tok gbp for et år siden. Ingen bivirkninger- dette er likevel ikke lettvint. Du MÅ legge om kost og livet ditt ellers får du en rekke plager. Poenget er at om du ikke legger om, blir dårlig i ulike varianter så lurer du deg selv. Så på den ene siden, om du legger om livet, følger rådene og bruker verktøyet du har en stund så tror jeg mange lykkes. Om du operer deg og tror det er quikfix så tar du feil. Man må gjøre jobben selv, selv om du har noe drahjelp. Jeg har revmatisk sykdom og mange barn, i tillegg til at vi begge jobber som ledere i mer enn full stilling. Jeg har måtte rydde rom til meg selv- og jeg tåler ikke så hard trening, men går og går og går…… for meg handlet valget om å bli sykere og sykere, eller forsøke ta grep før det var forsent. Jeg hadde etter barnefødsler gått ned 40kg, men der var det stopp- så da måtte jeg ha litt drahjelp. Poenget mitt er- man skal på ingen måte ta lett på dette, men jeg mener fult og helt at dette er et godt verktøy man må ta vare på. Og- statistisk sett lykkes de fleste, men det vi hører om er de som får plager? Tilfeldig? Anonymkode: 0f26f...166
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2021 #41 Skrevet 21. juni 2021 Anonym bruker skrev (På 18.6.2021 den 22.50): Vurderer det og sjukehuset mener jeg burde. Jeg er 178 høy og 116 kilo. Er overspiser så til di grader🤫hva er din erfaring? Anonymkode: 14800...1c8 Alle jeg kjenner som har gjort det har gått opp igjen. Et par av dem sliter også med magen etter operasjonen. Hvis du ikke er villig til å endre livsstil så funker ikke dette heller. Mulig det hjelper en til å få et spark bak. Men innstilling er viktig, og da kan du gå ned uten operasjon også. Anonymkode: 1d586...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå