Gå til innhold

Celleprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lette celleforandringer og lavgradig virusinfeksjon. Ingen grunn til bekymring.

Javel… jo litt bekymret ble jeg faktisk. 
Erfaringer anyone?

Anonymkode: 58a1c...461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har erfaring ja, jeg hadde det samme selv. Hos de aller fleste overvinner kroppen viruset av seg selv innen 2 år og celleforandringene går tilbake, derfor gjør de ikke noe med det i første omgang, men det er viktig at du følger opp med kontroll og celleprøve som du får beskjed om. Det gjorde ikke jeg, jeg lot det gå mange år dessverre og da ble celleforandringene verre og jeg måtte opereres. 

Anonymkode: 44a30...50a

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har erfaring ja, jeg hadde det samme selv. Hos de aller fleste overvinner kroppen viruset av seg selv innen 2 år og celleforandringene går tilbake, derfor gjør de ikke noe med det i første omgang, men det er viktig at du følger opp med kontroll og celleprøve som du får beskjed om. Det gjorde ikke jeg, jeg lot det gå mange år dessverre og da ble celleforandringene verre og jeg måtte opereres. 

Ok, takk for svar. Ny prøve om 1 år fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Jeg har hatt det. Forsvant av seg selv. Gikk ofte til kontroll. Tok biopsi 2 ganger. Men gikk fint.

Anonymkode: e3654...3fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ok, takk for svar. Ny prøve om 1 år fikk jeg beskjed om.

Det er bra, da vil du forhåpentligvis få beskjed om at viruset er ute av kroppen og at du slipper å gjøre noe annet enn å følges videre med celleprøver. Det tar som regel 10-20 år før celleforandringer utvikler seg til kreft, det er ikke noe som skjer over natta. Hvis celleforandringene ikke går tilbake av seg selv til neste kontroll vil de vurdere hvor ofte du skal ta celleprøve og eventuelt konisering (liten operasjon for å fjerne celleforandringene). Dette kommer til å gå fint! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...