Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Er drikketuten litt vrien for de små å åpne selv, og hvis ja, er dette noe som blir til stor ulempe i barnehagen? At den er relativt liten samt har termoegenskaper gjør at jeg vurderer denne. Men den passer kanskje bedre til litt eldre barn? Noen med erfaring? Anonymkode: 42350...8dc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 https://www.jollyroom.no/fritid-hobby/friluftsliv/tur-piknik/termoser-matbokser/blafre-flaske-stal-300-ml-pink?gclid=EAIaIQobChMIzMbYtt-h8QIVlKkYCh3ahQc4EAQYASABEgJFR_D_BwE Anonymkode: 42350...8dc
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): https://www.jollyroom.no/fritid-hobby/friluftsliv/tur-piknik/termoser-matbokser/blafre-flaske-stal-300-ml-pink?gclid=EAIaIQobChMIzMbYtt-h8QIVlKkYCh3ahQc4EAQYASABEgJFR_D_BwE Anonymkode: 42350...8dc Den der ville jeg ikke kjøpt til noen. Hvertfall ikke en ettåring nei. Ikke for barn. Anonymkode: 11197...606
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 De blafre-produktene er fine, men dessverre ikke spesielt bra eller praktisk. Jeg ville heller gått for enten Contigo Gizmo eller Camelbak Eddie. Anonymkode: bae0c...202
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Nei den er der er håpløs. Hele serien der egner seg ikke for barn. Fine designe , men funksjon er ræva Anonymkode: 6ddd7...a90
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Hadde sånn til minstejenta, den drypper og lekker. Anonymkode: 92b4e...43f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Nei 🙂, jeg liker ikke de flaskene, upraktiske, harde og lekker. Jeg var veldig fornøyd med Wow kopp når gutten min var liten🙂. https://www.mimmis.no/wow-cup-kids-tritan-bla?gclid=CjwKCAjwiLGGBhAqEiwAgq3q_gf3Fwq3-TvJ90oPUl-Almw8bwDPdMViI8zLquOU2p3Oeu9oFqglzBoCp-AQAvD_BwE Anonymkode: 01550...cb5
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 Og disse, delte meninger om disse også, men jeg har alltid vært fornøyd 🙂. https://www.magasinet.no/camelbak-eddy-drikkeflaske-til-barn-400-ml-bla https://www.magasinet.no/contigo-gizmo-flip-0-4l-drikkeflaske-nautical Anonymkode: 01550...cb5
Frida_22 Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Contigo er en beste drikkeflasker til å små syns jeg. Enkel å åpne med en knapp, holder tett og er holdbar, samt kan vaskes i maskin. Men HUSK å vaske/bytte flaske hver dag, det danner seg slim/biofilm i røret dersom flasken blir stående over flere dager. Vi har også blafreflasken med tut, og den er fin til litt større barn som ikke holder flasken opp ned. Min 10-åring liker den fortsatt veldig godt!
Bondejenta&lillegutt Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Twistshake Anonymkode: 1c764...e4c Jeg har hørt så mye om disse fantastiske twistshake produktene og flasker som ikke drypper osv osv, kjøpte en, største dritten eg har hatt, den avent drikkeflasken jeg kjøpte på rema til 60-70 kr lekker mindre.. Men alle raver om at twistshake er så bra og aldri lekker.. de må jo lyge 🤣
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg og det er flere flasker som fungerer greit til de minste, men Blafre og andre «merke» flasker fungerer dårlig. De lekker og mye vann renner ut når barnet velter det under måltidet. Når 9 stk 1-åringer spiser lunsj sammen er det potensielt mye søl! 😅 Camelback og Contigo fungerer for noen barn, mens andre tygger i stykker tuten eller dytter den inn i flaska med fingeren. Den vi har best erfaring med er den «gode gamle» til Phillip Avent. Rimelig, robust men lav vekt og enkel for de yngste å håndtere; https://www.mimmis.no/philips-avent-flaske-med-sugeror-300ml-rosa?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Philips+Avent+Flaske+med+Sugerør%2C+300ml%2C&from=kelkoo&gclid=CjwKCAjwiLGGBhAqEiwAgq3q_syGAOrpxocV2HyPvBd8zLRxVBpZVc-yAmxvvQ1tmo9zhgW5QCorHRoCnd4QAvD_BwE Anonymkode: c5777...372
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Nå sporer jeg kanskje av her, men hvorfor skal en ettåring ha drikkeflaske? Anonymkode: b8b38...f22
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nå sporer jeg kanskje av her, men hvorfor skal en ettåring ha drikkeflaske? Anonymkode: b8b38...f22 Fordi det er praktisk både på tur og i Bhg. Hva tror du?? Anonymkode: bae0c...202
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Fordi det er praktisk både på tur og i Bhg. Hva tror du?? Anonymkode: bae0c...202 På tur, skjønner jeg, selvsagt, men i barnehagen drikker man vel av glass? På min avd nekter ped.leder at barna bruker tutekopp/flaske, han mener at de skal lære å drikke av vanlig glass når de er ferdig med flaske/pupp. Det blir litt søl i starten, men ungene lærer jo fort å ikke tømme ut drikken. Anonymkode: b8b38...f22
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): På tur, skjønner jeg, selvsagt, men i barnehagen drikker man vel av glass? På min avd nekter ped.leder at barna bruker tutekopp/flaske, han mener at de skal lære å drikke av vanlig glass når de er ferdig med flaske/pupp. Det blir litt søl i starten, men ungene lærer jo fort å ikke tømme ut drikken. Anonymkode: b8b38...f22 Det er til tur og utelek i barnehagen. Anonymkode: 9e665...c4e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): På tur, skjønner jeg, selvsagt, men i barnehagen drikker man vel av glass? På min avd nekter ped.leder at barna bruker tutekopp/flaske, han mener at de skal lære å drikke av vanlig glass når de er ferdig med flaske/pupp. Det blir litt søl i starten, men ungene lærer jo fort å ikke tømme ut drikken. Anonymkode: b8b38...f22 Det er da heller ikke snakk om å bruke flaske inne i barnehagen. Herregud! Ta deg sammen. Også ettåringer er ute å leker, og på tur etter hvert, og da er det helt vanlig å ga med en kasse med vannflasker til barna. Anonymkode: bae0c...202
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): På tur, skjønner jeg, selvsagt, men i barnehagen drikker man vel av glass? På min avd nekter ped.leder at barna bruker tutekopp/flaske, han mener at de skal lære å drikke av vanlig glass når de er ferdig med flaske/pupp. Det blir litt søl i starten, men ungene lærer jo fort å ikke tømme ut drikken. Anonymkode: b8b38...f22 Ikke meg du spør, men vi tar med drikkeflaskene ut og har de ute i hele utetiden, sparer oss for enormt mye oppvask. Inne bruker glass og tutekopper for de som trenger det. Anonymkode: d061d...4ca
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg og det er flere flasker som fungerer greit til de minste, men Blafre og andre «merke» flasker fungerer dårlig. De lekker og mye vann renner ut når barnet velter det under måltidet. Når 9 stk 1-åringer spiser lunsj sammen er det potensielt mye søl! 😅 Camelback og Contigo fungerer for noen barn, mens andre tygger i stykker tuten eller dytter den inn i flaska med fingeren. Den vi har best erfaring med er den «gode gamle» til Phillip Avent. Rimelig, robust men lav vekt og enkel for de yngste å håndtere; https://www.mimmis.no/philips-avent-flaske-med-sugeror-300ml-rosa?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Philips+Avent+Flaske+med+Sugerør%2C+300ml%2C&from=kelkoo&gclid=CjwKCAjwiLGGBhAqEiwAgq3q_syGAOrpxocV2HyPvBd8zLRxVBpZVc-yAmxvvQ1tmo9zhgW5QCorHRoCnd4QAvD_BwE Anonymkode: c5777...372 Enig i dette, jobber og på småbarnsavdeling. Anonymkode: d061d...4ca
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 Twistshake m sugerør har holdt bra hos oss i fire år. Jenta på snart fem liker den enda😅 Anonymkode: 1c764...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå