Gå til innhold

Gaming/Netflix vs meditasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig så mye «bedre» å meditere enn å game? Jeg tenker nå på de som går ledige. Det er ikke sosialt akseptert å game hele livet. Dere vet hva jeg mener. De som bare går ut når de skal på butikken, så går de hjem igjen og gamer. Men jeg er under behandling, skal jo i jobb men har ikke nå. Jeg gjør ikke så mye jeg heller, men jeg står opp, spiser, lager kaffe og setter i gang med pusting i flere timer. Når det er ettermiddag går jeg ut og får på nesten 30.000 skritt likevel. Men er jeg så mye «bedre» enn gamere? Eller er det bare mindre sosialt akseptert å game?

Anonymkode: 47165...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg mener det samme med Netflix. Det er en annen ting folk ser ned på. 

Anonymkode: 47165...d01

Skrevet

Skjønner ikke hva du mener. Å sitte hjemme å puste hele dagen er da virkelig ikke noe mer produktivt enn gaming eller Netflix. 
Hvis det er noe man ser ned på er det såkalt «naving». Enten er man i jobb og bidrar til fellesskapet, eller så er man hjemme og mottar trygd. Hvis man er i sistnevnte gruppe er det eneste fornuftige man kan bruke dagen sin til å skrive søknader og gå på intervjuer. Eller forbedre egen helse ved trening og behandling hvis helse er grunnen til at man er utenfor jobbmarkedet. Om man puster/mediterer eller gamer eller binger serier gjør da virkelig ingen forskjell. 

Anonymkode: ba41e...8ab

Skrevet

Poenget med meditasjon må vel være at det får deg til å føle deg bedre, mer fokusert, bedre rustet til livets utfordringer? Gaming og Netflix gir deg ikke bedre psykisk eller fysisk helse, men meditasjon kan gjøre det. (Særlig hvis man kombinerer det med trening, andre gjøremål og et aktivt liv, og ikke bare sitter hjemme og mediterer.) Poenget er den eventuelle effekten, ikke at det ene i seg selv er mer "høyverdig" enn det andre.

Anonymkode: 9c5d9...681

Skrevet

Jeg har PTSD grunnet store traumer i barndommen, og jeg har mediterd en del, og det hjelper på min PTSD. Å se på netflix, hjelper ikke noe på min PTSD.

Og går du 30 000 skritt om dagen, er jo det veldig bra, og mye bedre enn å se på netflix eller game.

Anonymkode: 8e3ff...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...