Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #26 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, og hva så? Ser du ikke ironien i at du påstår at det vi sier, altså at ekstroverte er mer avhengig av andres mening, ikke stemmer, samtidig som du tydeligvis ikke evner å tro på deg selv i denne saken? Anonymkode: c4c50...479 Det å påpeke at en link som du og en annen tydeligvis mener sier en ting, faktisk sier noe helt annet, det har ikke noe med å ikke tro på seg selv å gjøre. Tvert imot. Det går bare på å se på fakta. Men, du får tro det du vil Anonymkode: 02a61...b1e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #27 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det å påpeke at en link som du og en annen tydeligvis mener sier en ting, faktisk sier noe helt annet, det har ikke noe med å ikke tro på seg selv å gjøre. Tvert imot. Det går bare på å se på fakta. Men, du får tro det du vil Anonymkode: 02a61...b1e Selvfølgelig gjør jeg det. Anonymkode: c4c50...479
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2021 #28 Skrevet 18. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg lurer på om det er litt ulike definisjoner ute og går, eller om folk blander det sammen med utadvendt og innadvendt? For meg er dette to ulike ting i hvert fall. Altså, det er nok mer vanlig å være både innadvendt og introvert enn innadvendt og ekstrovert, men det kan skje. Selv er jeg helt klart introvert i all hovedsak. Jeg blir sliten av sosialt samvær, liker meg ikke ute på byen eller store fester og må alltid hvile litt etter familiebesøk osv. Likevel er jeg også veldig utadvendt. Jeg liker å være sosial, så lenge det ikke er for mange om gangen (og selv om jeg blir sliten av det), har veldig lett for å bli kjent med folk og kan snakke med omtrent hvem det skal være, er rett og slett skikkelig god på small talk. Er det jeg som roter med begrepene, eller er det flere som kjenner seg igjen? Anonymkode: fc137...cb9 Du har forstått begrepene riktig. Min datter er veldig introvert. Hun skulle på overnattingstur med klassen for litt siden, og sa at hun grudde seg til å bli sliten av ikke få noe alenetid. "Du kan jo trekke deg litt tilbake for deg selv noen ganger om du ønsker det?", foreslo jeg. "Er du gal!?", sa hun, "da går jeg jo glipp av all moroa!" Der har du en introvert, sosial person 😄 Anonymkode: 7c5c4...121
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #29 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Folk tenker og analyserer alt for mye. Om man er sånn eller slik spiller da virkelig ingen rolle? Anonymkode: 961dd...c0d Nei, men til min og kanskje mange andres irritasjon så må dette analyseres. Du MÅ være en av delene liksom. Anonymkode: 9b296...a7a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #30 Skrevet 19. juni 2021 Om 80 år kanskje de lurer på hvor lav intelligens vi hadde i 2021 som trodde man var enten introvert eller ekstrovert og at vi brukte tid på det. Slik vi syntes de var mindre intelligente før det kom til andre ting. Anonymkode: 9b296...a7a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #31 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Om 80 år kanskje de lurer på hvor lav intelligens vi hadde i 2021 som trodde man var enten introvert eller ekstrovert og at vi brukte tid på det. Slik vi syntes de var mindre intelligente før det kom til andre ting. Anonymkode: 9b296...a7a Ja da, innenfor psykologien er de fleste ambiverte. Men innenfor psykologien er dette arketyper og begge deler har spesifike definisjoner. I dagligtale brukes det mer løst, akkurat som "psykopat". Selv om psykopat egentlig er en spesifik (og dårlig) definisjon (ordet kommer av gresk og betyr "psychos" - "sjelen", "pathos" - "syk i", noe som rent teknisk kan bety alt fra selvmordstanker til paranoia, til selvskader, sånn sette er sosiopat, "sosio" - "det sosiale", "pathos" - "syk i", altså syk i den biten med sosial omgang). Hvis du forstår så pass så er din kritikk av at folk bruker ordene i dagligtale på en annen måte enn som rent tekniske termer innenfor psykologien helt malplassert. Eller sagt litt enklere, kom deg av din høye hest, unge dame! Anonymkode: ee689...580
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #32 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ja da, innenfor psykologien er de fleste ambiverte. Men innenfor psykologien er dette arketyper og begge deler har spesifike definisjoner. I dagligtale brukes det mer løst, akkurat som "psykopat". Selv om psykopat egentlig er en spesifik (og dårlig) definisjon (ordet kommer av gresk og betyr "psychos" - "sjelen", "pathos" - "syk i", noe som rent teknisk kan bety alt fra selvmordstanker til paranoia, til selvskader, sånn sette er sosiopat, "sosio" - "det sosiale", "pathos" - "syk i", altså syk i den biten med sosial omgang). Hvis du forstår så pass så er din kritikk av at folk bruker ordene i dagligtale på en annen måte enn som rent tekniske termer innenfor psykologien helt malplassert. Eller sagt litt enklere, kom deg av din høye hest, unge dame! Anonymkode: ee689...580 Man sitter ikke på en høy hest bare fordi man skriver meningen sin. Din reaksjon kan være tegn på at jeg har rett. Jeg er lei av at alt og alle skal settes i bås! «Du er sånn du» og «du er sånn ja» «hun er sånn der type ja» faen så lei jeg blir. Anonymkode: 9b296...a7a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #33 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Om 80 år kanskje de lurer på hvor lav intelligens vi hadde i 2021 som trodde man var enten introvert eller ekstrovert og at vi brukte tid på det. Slik vi syntes de var mindre intelligente før det kom til andre ting. Anonymkode: 9b296...a7a Intelligensen synker, så hvis noen i fremtiden mener at vi har lav intelligens, så er det nok fordi de ikke skjønner bedre. Og du får snakke for deg selv om at vi synes andre var mindre intelligente før, de var faktisk mer intelligente enn oss. Anonymkode: c4c50...479
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #34 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Intelligensen synker, så hvis noen i fremtiden mener at vi har lav intelligens, så er det nok fordi de ikke skjønner bedre. Og du får snakke for deg selv om at vi synes andre var mindre intelligente før, de var faktisk mer intelligente enn oss. Anonymkode: c4c50...479 Vi utvikler da! Det er mye som er mer akseptert nå også. Før var det en skam å være homo feks Anonymkode: 9b296...a7a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #35 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Intelligensen synker, så hvis noen i fremtiden mener at vi har lav intelligens, så er det nok fordi de ikke skjønner bedre. Og du får snakke for deg selv om at vi synes andre var mindre intelligente før, de var faktisk mer intelligente enn oss. Anonymkode: c4c50...479 De som er i 40-årene (født på 70-tallet) har statistisk sett høyest intelligens. Før 70-tallet steg intelligensen for hver nye gereasjon, men for dem født på 80-tallet og utover, så ser vi en tendens til at intelligensnivået synker igjen. Anonymkode: 7c5c4...121
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2021 #36 Skrevet 19. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vi utvikler da! Det er mye som er mer akseptert nå også. Før var det en skam å være homo feks Anonymkode: 9b296...a7a Nei, ikke nå lengre. De som er født på 80-tallet eller senere skårer på gruppenivå lavere på intelligens enn generasjonen før. Anonymkode: 7c5c4...121
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå